handdator

Visa fullständig version : sträck och tänj...


Kalleh
2004-04-04, 16:05
Är det någon som känner till någon bra sida med lite stretchövningar (helst bilder)? Söker lite inspiration till nya övningar...

kharon
2004-04-04, 16:12
kolla länkarna

aliquis
2004-04-04, 18:10
Till favoriterna hör väl att lägga exempelvis höger arm böjd framför kroppen åt vänster, och sedan lägga sig ner på mage på golvet, för att på så sätt sträcka ut baksidan på axlarna. Innan så hade jag ont i dom men inte nu. Vet iofs inte om det beror på den övningen eller på att jag tränar men det är säkert inte dumt ;D

Vader får jag alltid träningsvärk i och jag tycker det är lite svårt att träna dom om man inte har något smidigt räcke eller så, men så fick jag lära mig saken där du går ner och ställer dig på alla fyra i en båge, dvs med händerna i golvet, sedan lägger du det ena benet över det andra benets vad. Luta dig framåt så mycket det går och håll foten emot golvet så sträcker det ut vaden rejält.

Sedan tycker jag det är trevligt att stretcha höftböjaren genom att leta upp en bänk, sätta ena benet på sidan av den och låta det andra benet ligga bakåt efter bänken. "Sitt" så och använd armarna för att sträcka upp överkroppen så mycket det går. Om inte för att stretcha höftböjaren så ser triceps fina ut i spegelbilden när man håller i bänken.

Så, hetaste stretchningstipsen för idag :)

Kalleh
2004-04-04, 19:40
Originally posted by kharon
kolla länkarna

Ursäkta min okunnighet, men vart finns dom?

Solle
2004-04-04, 19:43
Här har du dom :

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=18669