handdator

Visa fullständig version : Hyra bil till Nurburgring


Yes
2015-03-17, 13:16
Vi kommer vara tre glada hundar som ska voffsa runt bland annat i Das Reich till sommaren. Därför slogs undertecknad av den geniala idén att hyra bil för att mäta penitz på Ringen.

Frågan är om någon här har gjort det och kan rekommendera bra biluthyrare? Är inte ute efter något speciellt utan bara en enkel bil som är lite anpassad för det, och som har försäkring som täcker eventuella olyckor.

Mental
2015-03-17, 13:22
http://www.rent4ring.de/en/

agazza
2015-03-17, 13:26
The_robroy har väl lite koll på försäkringsfrågan också ifall jag inte minns fel

agazza
2015-03-17, 13:29
EDIT: efter att man sett priserna tror jag ni kommer billigare undan med en gammal 330 eller en 325 turbo och banförsäkring, sen säljer ni bara bilen som skrot eller liknande när ni kört klart

Mental
2015-03-17, 13:53
EDIT: efter att man sett priserna tror jag ni kommer billigare undan med en gammal 330 eller en 325 turbo och banförsäkring, sen säljer ni bara bilen som skrot eller liknande när ni kört klart

Har du kollat vad banförsäkringar kostar?
He e sketadyrt.

The_RobRoy
2015-03-17, 14:17
Som jag förstått det är det bästa är heltklart att hyra en körklar bil med försäkring som ingår. Rent4Ring tex.

Yes
2015-03-17, 14:43
EDIT: efter att man sett priserna tror jag ni kommer billigare undan med en gammal 330 eller en 325 turbo och banförsäkring, sen säljer ni bara bilen som skrot eller liknande när ni kört klart
140 eur för ett varv genom Rent4Ring. Det tycker jag är billigt. Lär inte köra mer än ett övningsvarv och ett riktigt varv. Tror inte jag klarar att hålla fokus mer än så om jag ska gå all in.

The_RobRoy
2015-03-17, 15:16
140 eur för ett varv genom Rent4Ring. Det tycker jag är billigt. Lär inte köra mer än ett övningsvarv och ett riktigt varv. Tror inte jag klarar att hålla fokus mer än så om jag ska gå all in.

Bästa är väl om man aldrig varit där att kunna köra sin vanliga bil i lugnt tempo runt, för att få en känsla för banan. Ta kanske 3-4 varv. Sen hyra Rent4Ring och ta 2-3 varv med lite fart.

När åker ni? Jag måste dit någon gång snart också :)

Mental
2015-03-17, 15:43
Bästa är väl om man aldrig varit där att kunna köra sin vanliga bil i lugnt tempo runt, för att få en känsla för banan. Ta kanske 3-4 varv. Sen hyra Rent4Ring och ta 2-3 varv med lite fart.

När åker ni? Jag måste dit någon gång snart också :)

Fast åker du in med din egen bil så ska du vara medveten att den är helt oförsäkrad, även under "turiståkning"

Yes
2015-03-17, 16:26
Bästa är väl om man aldrig varit där att kunna köra sin vanliga bil i lugnt tempo runt, för att få en känsla för banan. Ta kanske 3-4 varv. Sen hyra Rent4Ring och ta 2-3 varv med lite fart.

När åker ni? Jag måste dit någon gång snart också :)
Får köra banan i simulator innan så kan jag i varje fall memorera kurvorna. Vi kommer ta en vanlig hyrbil ner så det lär inte finnas någon försäkring som täcker.

Tror det blir 8-24;e juni. Kör en roadtrip runt i Västeuropa.