handdator

Visa fullständig version : höft o ländrygg gör ont i böj och mark?


anemon
2015-03-17, 10:58
Hej
har sen ca 1 v sen fått känningar och ont i nedre delen av ryggen o höften. Igår kunde jag inte knäböja utan att få känningar o ont och marklyft behöver jag inte testat för att veta.
Men vad kan det vara?
Får ont o ömmar i vardagen ibland också i vissa positioner.
Är lite åt det vänstra jag får ont.
Någon som vet vad det kan vara eller bero på?

Loke
2015-03-17, 11:11
Ja, det beror sannolikt på att du har lyft med dålig teknik eller för snabb progression.

anemon
2015-03-17, 11:20
Så utesluta böj och mark veckan ut och se om det blir bättre?

exevision
2015-03-17, 11:49
Så utesluta böj och mark veckan ut och se om det blir bättre?

Förbättra din teknik och anpassa vikten istället! Tekniken lär ju inte bli bättre för att du slutar med övningarna.

Stjarnan
2015-03-17, 11:52
JAg hade liknande problem. I mitt fall var det allvarligt och det visade vara sig en spricka i L3 och en muskelbristning. Om problemet kvarstår hade jag besökt en läkare eller en ortoped.

anemon
2015-03-17, 12:31
Tack för svaren! Testar sänka vikterna idag o ser om det blor skillnad annars blir det boka tid och kolla upp det!
Stjarnan hur har du gjort för att bli bra om du vill dela med dig? :)

Stjarnan
2015-03-17, 12:50
Tack för svaren! Testar sänka vikterna idag o ser om det blor skillnad annars blir det boka tid och kolla upp det!
Stjarnan hur har du gjort för att bli bra om du vill dela med dig? :)

Jag fick utskrivet antiinflammatoriskt, har inte kört några lyft från golvet (mark, ryck, stöt) och inga knäböj på 6 veckor. Först nu känner jag mig någorlunda tillbaka men kommer vänt 2-4 veckor innan jag börjar med böj och lyft från golvet igen.

anemon
2015-03-17, 14:08
Oj ok
Men hur tränar du då om du ex kör ben? Träna utan böj och mark känns lite som att sola utan sol eller nu hur man ska säga.