handdator

Visa fullständig version : Kosttillskott i början av 90-talet


XXXL
2015-03-16, 23:52
Förlåt om jag får många av er att känna sig gamla här, men vilka kosttillskott körde man med i början på 90-talet i Sverige/USA? Är det någon som kommer ihåg?

cero
2015-03-16, 23:58
Var det inte typ samma? Eller menar du dat mexican supplements?

Latissimus Dorsi
2015-03-17, 00:06
Twinlab

XXXL
2015-03-17, 00:10
Var det inte typ samma? Eller menar du dat mexican supplements?

Nej nej, lagliga saker. Körde man med PWO, ZMA och hela köret då med?

Ponera att jag tänker börja bruka kosttillskott precis som man gjorde på 90-talet, vad skulle jag ha att tillgå då?

Fartman
2015-03-17, 01:11
PWO som dom ser ut idag är iaf relativt nytt, är ju bara ett par år sedan det verkligen exploderade på den fronten.

Diomedea exulans
2015-03-17, 01:18
Har för mig att de inte hade EAA och BCAA iaf..?

Klein
2015-03-17, 05:29
Twinlabs Super Gainer och Peptipower är vad jag minns från 1995. Signifikant kolhydratsinnehåll i båda.

Starke75an
2015-03-17, 08:23
Kom i håg att kreatin kom/ fanns vid början av -90 talet. Dyrt var det och ingen visste när man skulle ta det. Man sa att det var nått som fanns i kött och lingon. Som tidigare nämnt var twinlab stora.

RobbanColeman
2015-03-17, 08:36
Hmb, kreatin, flytande aminosyror, optifuel var opti! Kolhydratsdrycker var poppis innan/under passen med. Met-Rx...

agazza
2015-03-17, 09:06
Efedrin och ephedra.

purple burn var populärt som fan ett tag

Förutom det var det kreatin, gainers.

EAA kommer jag inte ihåg att jag såg på svenska marknaden förrän EsaPro kom?

Men vad fan heter det tredje pulvret som alla tog som var verkningslöst i princip? Men superbilligt? blev väl mer eller mindre utdömt totalt?

Var inte många som käkade kasein heller vad jag minns.

Diomedea exulans
2015-03-17, 09:54
Men vad fan heter det tredje pulvret som alla tog som var verkningslöst i princip? Men superbilligt? blev väl mer eller mindre utdömt totalt?

Glutamin?

agazza
2015-03-17, 11:26
Glutamin?
Precis!

sent from my one+

Padde
2015-03-17, 11:27
Retibol.. multipower twinnlab och hmb gammabolic

Ot
Hockyfrillor och snickarbyxor var optimalt

CapnMiler
2015-03-17, 16:48
"ECA-stack" var väl populärt?

olle lindblad
2015-03-17, 17:00
Colostrum, arginine, ornithine och bcaa.
Pratar vi företag stack ju Maxielit med sina lite speciella annonser om bl a live amino
Cybergenics och Twinlab var rätt aktiva på den tiden.

Carlo Fatface
2015-03-17, 17:49
Fanns ju inte så mycket utbud,långt ifrån dagens. I varje fall inte i Sverige och där jag bodde.

Framförallt så visste man ju inget om något,inga studier att tillgå eller någon att fråga. Det var färgglada reklam/beställningssidor från muskeltidningar eller säljare i butik,inte de mest neutrala direkt..

Men man ville ju tro så mkt på lovorden så man köpte en del produkter typ :d;

http://d12mafwafvawfa.cloudfront.net/media/catalog/product/cache/6/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/f/i/file_49_57/astronutrition.com-BioChem-Vanadyl-Sulfate---5000-mcg-180-vcaps-31.jpg


Cybergenics hypades en hel del som ett supertillskott i klass med steroider(av dem själva då..),snordyrt såklart,men kände flera som var sugna att köpa ändå. Ingen aning vad den här typen av tillskott egentligen innehöll,förmodligen nåt påhittat som inte ens existerar. Men innan nån började rota i sånt hade de väl prånglat iväg en hel drös beställningar till hoppfulla tonåringar världen runt.

Rent proteinpulver köptes inte öht,inte av mig eller mina vänner iaf,då det var alldeles för dyrt och svårblandat.Istället var det gainers som dracks i mängder,exempelvis;

http://ecx.images-amazon.com/images/I/51LBJqLuclL._SX300_.jpg


De enda flytande aminosyrorna jag kände till var Twinlabs och de var svindyra minns jag. Köpte dem när jag var i USA(vilket kändes som rena himmelriket när det gällde kosttillskott) i den vevan,den var som sirap och smakade apa. Kändes stort som fan!

Eftersom proteinpulvret var så dyrt gick jag till hälsokostbutiker och köpte rent sojaprotein som var billigare. Helt omöjlig att blanda,blev en lerig smet.Men ner skulle den.:d

Jag tyckte det blev en liten förändring runt 93/94. Dels började vasslet komma på riktigt då samt slog kreatinet ner som en bomb. Något som faktiskt fungerade,men dyrt med(såklart).

Tack och lov blev proteinet (och kreatinet) både billigare och bättre därefter.

Så upplevde jag början av 90-talet på kosttillskottsfronten.Andra har säkert helt andra erfarenheter men det är mina minnen som sagt.

Vore kul att höra vad de som är ännu äldre har för minnen.
Har hört några roliga anekdoter av äldre gymgenerationen.
Bl a så sålde väl Ehrling W tillskott väl? :)

XXXL
2015-03-17, 20:17
Tack Carlo Fatface det var intressant, anledningen till varför jag frågar är för att jag själv vill börja använda samma kosttillskott som man hade på 90-talet... jag tror inte att det här "nya" som man gör idag är så bra utan jag vill hålla det basic och oldschool.

Med andra ord verkar kreatin, proteinpulver och kolhydratspulver vara okej? För det är i princip det jag kör på idag.

vicarious
2015-03-17, 20:49
Tack Carlo Fatface det var intressant, anledningen till varför jag frågar är för att jag själv vill börja använda samma kosttillskott som man hade på 90-talet... jag tror inte att det här "nya" som man gör idag är så bra utan jag vill hålla det basic och oldschool.

Med andra ord verkar kreatin, proteinpulver och kolhydratspulver vara okej? För det är i princip det jag kör på idag.

Det är ju i princip mat i pulverform så ja, det är "okej".

Carlo Fatface
2015-03-17, 21:57
Tack Carlo Fatface det var intressant, anledningen till varför jag frågar är för att jag själv vill börja använda samma kosttillskott som man hade på 90-talet... jag tror inte att det här "nya" som man gör idag är så bra utan jag vill hålla det basic och oldschool.

Med andra ord verkar kreatin, proteinpulver och kolhydratspulver vara okej? För det är i princip det jag kör på idag.



Det används ju betydligt mer idag än då,men hade dagens utbud funnits för 25 år sedan är jag övertygad om att det hade används lika mycket då som nu.

Just på kosttillskottsfronten tycker jag det enbart utvecklats till det bättre.

Nu har man ju i varje fall en aning om vad saker och ting innehåller och om det överhuvudtaget kan fungera.

Vill du anamma samma stil som då ska du mer fokusera på mat,stora mängder mat.

Annars är det ju konsensus att just de tre tillskotten du nämner faktiskt kan fylla en funktion.Använder alla tre själv och de står väl för 80% av mitt kosttillskottanvändande.

z_bumbi
2015-03-17, 22:01
Nej nej, lagliga saker. Körde man med PWO, ZMA och hela köret då med?

Ponera att jag tänker börja bruka kosttillskott precis som man gjorde på 90-talet, vad skulle jag ha att tillgå då?

Prohormoner var väl i den vevan?
PWO var efedrin i någon form
ZMA var inte en kombination för att studien inte kommit ännu.
Proteinpulvret smakade inte som de smaker som stod på förpackningen. Det enda som faktiskt funkade var choklad och vanilj för det gick att blanda med oboy. Dalblads kom med fruktsmaker som faktiskt smakade frukt men de hade ingen återförsäljare som nådde mina trakter så det köptes på mässan vid SM i byggning.
Försvaret hade köpt in energikakor som också såldes som Gigant Blocks, helt okey smakmässigt och konsistensen var bra. Med tanke på mängden gelatin så var det senare inte så konstigt.

XXXL
2015-03-17, 22:01
Nej jag tror det nya som kommer idag bara är skit, både träningssätt och kosttillskott. Så håller mig gärna så mycket till som de va förr som möjligt.

agazza
2015-03-17, 22:04
Hahaha mega mass 4000 hade väl sämst innehåll men var villig som Fan?

sent from my one+

Sniggel
2015-03-17, 22:05
Precis!

sent from my one+

Tar inte folk det fortfarande?

Green Apple
2015-03-17, 22:16
Tar inte folk det fortfarande?

Tror de är fortfarande stort i USA (rätta mig gärna om ja har fel)

Agitator
2015-03-17, 22:45
XXXL håll det enkelt.

Lösgodis, kreatin, koffein, omega 3 samt d vitamin.

Vill man lyxa till det, glycerol eller vad de heter numera samt beta alanin.

Allt annat känns bara onödigt i princip.

Morrris
2015-03-18, 08:05
Nej jag tror det nya som kommer idag bara är skit, både träningssätt och kosttillskott. Så håller mig gärna så mycket till som de va förr som möjligt.

Mycket av det som nämnts i den här tråden har ju varit just skit. Jag gillar walraffandet, men är nyfiken på motivet. Är det för att du gillar yates och levrone?

TomasB
2015-03-18, 09:51
Jag var ju typ mellan 7 och 17 år under 90-talet men jag spelade hockey på elitnivå och vi fick gainer på spons när vi var typ 15. Va ett JÄVLA rabalder bland föräldrarna. Vissa hade hört att det var steroider i skiten och andra påstod att protein va värdelöst för att "kroppen inte kunde tillgodose sig det utan behövde omvandla kolhydrater till protein".

Vi fick inte heller träna styrketräning på gym för att vi kunde "sluta växa" innan vi var typ 15.

Jag minns några till kosttillskott, Yohimbe - märkligt skit. Enda jag minns var att man blev kåt som fan. (vilket kan ha andra orsaker hos en pubertal kille). ESA-Pro var senare, nog 2000-tal tror jag.

Twinlab som redan nämnts var "the shit".

Men jag har en tidigare anekdot. Jag har en släkting som var rätt grov på 70 och 80-talet. Han körde på en gainer som var råa ägg blandat med socker. Hardcore som fan. Han påstod också att protein på burk kom från ryggmärg på djur och kunde vara farligt :)

XXXL
2015-03-18, 10:06
Mycket av det som nämnts i den här tråden har ju varit just skit. Jag gillar walraffandet, men är nyfiken på motivet. Är det för att du gillar yates och levrone?

Jag har en känsla av att man gjorde rätt förr, det var något man gjorde då som bara funkade helt enkelt.

Diomedea exulans
2015-03-18, 10:13
Jag har en känsla av att man gjorde rätt förr, det var något man gjorde då som bara funkade helt enkelt.

Varför inte gå ännu mer "förr" och göra som de gjorde på 70-talet, t ex?

Beemel
2015-03-18, 10:56
Jag har en känsla av att man gjorde rätt förr, det var något man gjorde då som bara funkade helt enkelt.

Jag har mer känslan av att det var ännu lättare att komma undan med vad skit som helst då gemene man inte hade något verktyg att analysera det som såldes. Fast å andra sidan så säljer skräp även i dag trots att man lättare kan hitta objektiv information via nätet.
Jag är av uppfattningen att kosttillskottbranchen i alla tider har haft samma ratio mellan skräp och det som är vettigt. Det som är vettigt är också det som lever kvar. Alltså protein och kreatin.

agazza
2015-03-18, 11:16
Det var så mycket mer slutet och vetskapen om steroider var knapp, så många kunde vara riktigt grov, för att de tränade och åt superkonstigt. Men det berodde ju såklart på andra tillsatser som ingen hade koll på, på den tiden.

Landström
2015-03-18, 12:34
Tribestan "dansade en sommar" kring 92. Efter en artikel i Expressen där det snackades om att det skulle förbjudas (en förälder hade anmält produkten) så ökade försäljningen lavinartat. Folk bunkrade på sig i panik innan det förbjöds.

Kreatin började inte komma på allvar förrän kring 1994. Det riktiga genomslaget kom senare. Linford Christie (vet ni inte vem det är så får ni göra er läxa) blev "affischnamn" för kreatin då det visade sig att han hade tagit det när han tog guldet på OS 1992.

Dock var kreatin sjukt dyrt de första åren så det dröjde ett par år innan jag hade råd att testa. Effekten var anmärkningsvärd.

Kosttillskott överlag var väldigt dyrt på den tiden.

Olika "bulkpreparat" var väldigt populärt där det utlovades X antal kcal per skopa och kraftiga ökningar i storlek och styrka. :d

Carlo Fatface
2015-03-18, 16:59
Jag har en känsla av att man gjorde rätt förr, det var något man gjorde då som bara funkade helt enkelt.

Om jag skulle peka på den största skillnaden,i varje fall på mitt gym,så tränades det med en helt annan intensitet. Samma sak där;visste ju inte direkt så mycket så mer=bättre,även inom skrotlyftningen.
Det var forced reps,dropsets etc i varje pass.Collegetröjan kunde jag vrida ur efter varje träning och jag tyckte de flesta körde snarlikt.


Tribestan "dansade en sommar" kring 92. Efter en artikel i Expressen där det snackades om att det skulle förbjudas (en förälder hade anmält produkten) så ökade försäljningen lavinartat. Folk bunkrade på sig i panik innan det förbjöds.


Kreatin började inte komma på allvar förrän kring 1994. Det riktiga genomslaget kom senare. Linford Christie (vet ni inte vem det är så får ni göra er läxa) blev "affischnamn" för kreatin då det visade sig att han hade tagit det när han tog guldet på OS 1992.

Dock var kreatin sjukt dyrt de första åren så det dröjde ett par år innan jag hade råd att testa. Effekten var anmärkningsvärd.

Kosttillskott överlag var väldigt dyrt på den tiden.

Olika "bulkpreparat" var väldigt populärt där det utlovades X antal kcal per skopa och kraftiga ökningar i storlek och styrka. :d


Ju mer siffror på burken eller säcken desto bättre.:d

De enda siffror som räknades och hölls koll på var antal kcal.
Samma där;ju fler desto bättre. *popcorn*

Tribestan hade jag glömt.:d
Minns inte om jag köpte själv men en polare tjatade friskt om det.

kallebaah
2015-03-18, 23:01
Aminosyror i tablettform var det första jag införskaffade nån gång slutet av 90. Ephedra va populärt bland alla och 19 nor prohormoner var lagliga har jag för mig.
Pwo fanns knappt, kaffe och jävlar anamma var det som gällde.... och Ephedra

Diomedea exulans
2015-03-18, 23:32
De enda siffror som räknades och hölls koll på var antal kcal.
Samma här;ju fler desto bättre. *popcorn*


Om det var vanligt att folk resonerade så, blev inte vissa riktigt feta?

XXXL
2015-03-18, 23:44
Om det var vanligt att folk resonerade så, blev inte vissa riktigt feta?

Många körde cardio, idag är de vanligare att man lyfter och enbart lyfter.

Klein
2015-03-19, 03:26
Aminosyror i tablettform var det första jag införskaffade nån gång slutet av 90. Ephedra va populärt bland alla och 19 nor prohormoner var lagliga har jag för mig.
Pwo fanns knappt, kaffe och jävlar anamma var det som gällde.... och Ephedra

Efedrin är ju dock mer potent än allt som kommit efteråt och ECA stack är oslagbart för prestation.

Carlo Fatface
2015-03-19, 06:13
Om det var vanligt att folk resonerade så, blev inte vissa riktigt feta?


Fitnesstrenden som idag existerade ju inte och ingen brydde sig om att gå runt med nån viss procent,så jo.Då var man ju övertygad om att man var tvungen att "lägga på sig" för att växa.

Har ni sett Roberto Krull offseason? :)

Landström
2015-03-19, 08:40
Om det var vanligt att folk resonerade så, blev inte vissa riktigt feta?

På den tiden var deff och lågt kroppsfett inte alls lika "viktigt" som nuförtiden. Då fanns ingen "större nytta" av att vara deffad eftersom du aldrig kunde visa upp din form på sociala medier. Fanns ju inte ens internet. Då var det storlek och styrka som värderades högre.

Internets framfart från mitten av 90-talet till dagens alla sociala medier har rubbat cirklarna...

Dagens 20-åringar är betydligt mer deffskadade än gårdagens 20-åringar. Och dagens 40-åringar är mer deffskadade nu än vad de var som 20-åringar. :d

Diomedea exulans
2015-03-19, 10:02
Men ändå... Att "äta allt jag kan få i mig" är något som jag är övertygad om hade gjort mig ordentligt fet. Jag har lyckats med konststycket att gå upp 10 kg på två månader, och då hade jag ändå ett fysiskt jobb. Jag menar, efter två år av sånt leverne hade jag fan blivit bunden till permobil.

Nej, jag har inte sett Roberto Krull... Har ni sett Luciano Pavarotti? ;)

niklasericson
2015-03-19, 20:29
GH Fuel från Twinlab var mitt första kosttillskott 1992,innehöll "Ma Huang".

Ekonom
2015-03-21, 20:59
Twinlabs Produkter betraktades som tillskottens rolls royce och deras Super Gainer Fuel med 15% protein och ca 1000 kcal per drink om den blandades med mjölk var det som gav resultat bland unga killar med hög förbränning.

Eiselt var aktiva också på den tiden, och ganska innovativa med riboxin, retibol och metoxyl. :-)

Minns min första vassledrink och känslan av "nu jäklar", följt av besvikelse när dem dyra burken var slut...

Twinlabs anabolic fuel gav galen placeboeffekt pga namnet.

Vanadylsulfat gav hyfsad pump.

HMB hade nyligen dykt upp, var svindyrt, men verkade förbättra resultaten något.

Sen kom androstenedione och 19-nor som förmodligen sålde rätt bra, men tror ingen fick några resultat av dem.

AST tjänade bra på att man på den tiden inte förstod att vassle = vassle och på bolagets för tiden mycket "informativa" hemsida.

Sen hade ett företag som hette Tropicana en annons i varje B&K där de sålde växtsteroler och gamma oryzonol som lockade ganska mycket tills Paulún skrev i samma tidning att det var värdelöst. Hehe

Men känslan på den där tiden, när pubmed och kolozzeum inte fanns och man var ung och naiv, att det här kosttillskottet kommer vara the shit, den var rätt fin ändå. Det är väl samma som unga killar får idag när de köper Ursobol och DAA.

R Scarpa27
2015-03-21, 21:11
minns iaf när gainer var som populärast och ansågs som en trolldryck med magi typ.

bigtraps
2015-03-21, 21:17
Proteinet på 90 talet, var grymt gott jämnfört med det som fanns att tillgå på 80 talet.
Själv har jag varit aktiv sedan mitten av 80 talet så jag har en del erfarenhet.
Det enda tillskott som jag använt som funkat är kreatin (protein klassar jag som mat)

Kommer också ihåg Krull sen SM i början av 90...........
Men måste säga att han såg bättre ut än frun

Sverker
2015-03-22, 07:32
Proteinpulver var inte instanticerade på 1980-talet. Helt hopplösa att lösa upp. Utvecklingen på den fronten har gått fram enormt.

bigtraps
2015-03-22, 08:10
Skip hade ett som hade färgen av gårdsgrus, smakade därefter
Men på 70 talet fanns det ju fiskprotein.....

Carlo Fatface
2015-03-22, 09:09
80-talet var lite före min tid men ni som var med då;var köpte man proteinpulver o dyl då? Annonser i tidningar? Rena träningsbutiker är väl ett 90-talsfenomen?
Mitt första minne som man suktade lite efter var nog ProComp 50(?) i Hobbex. :d

Fanns det pulver med någorlunda högt proteininnehåll eller var de utdrygade med annat?

bigtraps
2015-03-22, 11:03
Skip fanns att köpa i hälsokostaffärer. Sen gick det ju att skicka efter på postorder.
Även apoteket hade mjölkprotein

ATJL
2015-03-22, 17:01
Jag vill minnas att den allra första "PWO" som fanns på marknaden, redan på den tiden, var "Träningsaktivator" från Big Boss ��

z_bumbi
2015-03-23, 11:28
80-talet var lite före min tid men ni som var med då;var köpte man proteinpulver o dyl då? Annonser i tidningar? Rena träningsbutiker är väl ett 90-talsfenomen?
Mitt första minne som man suktade lite efter var nog ProComp 50(?) i Hobbex. :d

Fanns det pulver med någorlunda högt proteininnehåll eller var de utdrygade med annat?

Annonser, hälsokostaffärer (sojaprotein fanns överallt), gym (de hade till nästan 100% Twinlab), mässor och ett fåtal specialbutiker men det var oftast någon som sålde via postorder som hade de butikerna. Det var inte ovanligt att någon åkte till t ex SM i byggning och handlade tillskott som skulle räcka ett halvår eller mer. Ibland handlade de också åt kompisar när de ändå var där. Självklart var det kontanter som gällde.

Määng
2015-03-23, 12:40
Mitt tidigaste minne av kosttillskott är VM-707 som fanns i hobbex sen 90-tal. Smakade mjöl och klumpade sig utav bara fan. Inbillade mig att mina armar växte fler cm av att käka "hälsopreparatet" som jag kallade det. Fan vilken idiot man var, undrar hur man ens överlevde den där tiden.

EDIT: Även några tabletter som kom i en vit burk med en grön muskelgubbe på, hette "Muscleman 700" eller nå sånt. Kollade inte ens innehållet.

Carlo Fatface
2015-03-23, 17:15
Annonser, hälsokostaffärer (sojaprotein fanns överallt), gym (de hade till nästan 100% Twinlab), mässor och ett fåtal specialbutiker men det var oftast någon som sålde via postorder som hade de butikerna. Det var inte ovanligt att någon åkte till t ex SM i byggning och handlade tillskott som skulle räcka ett halvår eller mer. Ibland handlade de också åt kompisar när de ändå var där. Självklart var det kontanter som gällde.


Såklart! :d Inget har förändrats där.


Rätt identiskt med mina egna första stapplande år.

En annan fråga som ploppade upp;har(är) styrkelyftare varit lika intresserade av kosttillskott som byggare alltid varit?

Ciri
2015-03-23, 19:11
Arginin och Ornitin kom i mitten av -80talet, Kreatin -93. Protein har alltid funnits mycket dyrare förr och sämre upptag. Whey kom i början av -90 talet kostade skjortan men fungerade bra var helt klart revolutionerande då det hade ett upptag som inte funnits tidigare. Kyckling file är kanon bra fanns inte förr man fick köpa hel kyckling blev även det mycket dyrare. Dagen atleter har mycket lättare att hålla en bra form året om tack vare billiga och bra kosttillskott det är nog den stora skillnaden.

bigtraps
2015-03-23, 20:05
Weider Formula No. 7 sippade man i sig ett antal liter på 80 talet
Brukade bli en slags bottensats kvar av kristalliserat socker.
Jävlig fart på magen dessutom
Min äldre bror drack samma sörja redan på 70 talet
Gick att skicka efter från kulttidningen Hercules

Gober
2015-03-23, 21:25
Twinlabs kreatin i kapslar (sjukt dyrt). Twinlabs Supergainer (vidrig). Efedrin. Proteinpulver från Skip eller GG (man beställde i en katalog på den tiden) som var otroligt äckligt och man fes ner hela gymmet. Aminosyretabs som hette typ anabolic 3000, de var stora som plommon och hårda som sten, att svälja dessa tabs var förenat med livsfara. Minns lite olika kolhydrat och energidrycker man hällde i sig. Det fanns några piller som senare förbjöds som alla snackade om på den tiden (tidigt 90-tal) som jag inte minns namnet på men de ryktades vara "riktigt starka grejer" :D

Pwo kom långt senare, första jag testade var Rage originalet, den gav kväljningar och rännskita.

Ado2000
2015-03-24, 22:21
purple burn var populärt som fan ett tag

.

Vad är det ?

agazza
2015-03-25, 09:05
Vad är det ?

datidens PWO. Inneholl mestadels bara ephedra ifall jag minns ratt

BigGuns
2015-03-26, 10:50
Någon nämnde Retibol. Jag kommer ihåg pitchen fortfarande: "what russian athletes use when they are not on the juice" Jag köpte två burkar utan att tveka...

Carlo Fatface
2015-03-26, 17:59
Någon nämnde Retibol. Jag kommer ihåg pitchen fortfarande: "what russian athletes use when they are not on the juice" Jag köpte två burkar utan att tveka...


Haha,gav de den önskade effekten?

Apropå Tribestan;ingick det inte i deras reklam att det bulgariska(?) tyngdlyftarteamet använde det eller om de hade torskat på just det i tester eller nåt liknande..!?

:d

Snubben
2015-03-26, 18:16
Twinlabs kreatin i kapslar (sjukt dyrt). Twinlabs Supergainer (vidrig). Efedrin. Proteinpulver från Skip eller GG (man beställde i en katalog på den tiden) som var otroligt äckligt och man fes ner hela gymmet. Aminosyretabs som hette typ anabolic 3000, de var stora som plommon och hårda som sten, att svälja dessa tabs var förenat med livsfara. Minns lite olika kolhydrat och energidrycker man hällde i sig. Det fanns några piller som senare förbjöds som alla snackade om på den tiden (tidigt 90-tal) som jag inte minns namnet på men de ryktades vara "riktigt starka grejer" :D

Pwo kom långt senare, första jag testade var Rage originalet, den gav kväljningar och rännskita.

Hahahahaha! Så många minnnen av "riktiga" prottefisar. Ja jäääävlar. Det var grejjer! *spy*:d