handdator

Visa fullständig version : Gå ner 50KG


mange2235
2015-03-16, 14:23
Tjena, jag och två polare ska börja på gym om ett par dagar tänkte att det var dags nu.

Startvikt: 119KG
Längd: 178cm

Har läst på lite och kommit fram till att jag ska köra mycket kondition/cardio samtidigt som jag styrketränar. Vad tycker ni? Bästa sättet?

Snubben
2015-03-16, 14:26
Träna det du tycker är kul.
Fundera över det du äter, hur mycket du bör äta och vad du skall äta. Ingen mat är dålig mat, bara mängden som kan vara kontraproduktiv.

Läs på om träning och kost under tiden.

Repetera tills du når 50kg. Kika även på diet-delen av forumet.

Lycka till :thumbup:

tumme
2015-03-16, 14:36
Tjena, jag och två polare ska börja på gym om ett par dagar tänkte att det var dags nu.

Startvikt: 119KG
Längd: 178cm

Har läst på lite och kommit fram till att jag ska köra mycket kondition/cardio samtidigt som jag styrketränar. Vad tycker ni? Bästa sättet?

Börja sakta med träningen skulle jag rekommendera. Det är lätt att skada sig eller bränna all motivation om man satsar för hårt på en gång. Följ Snubbens råd också, var väldigt bra!

Stjarnan
2015-03-16, 14:53
Läste först "Gå ner till 50 kg" men såg snabbt att du vill ner 50 kg! Börja med att sätta upp delmål då 50 kg viktnedgång är ett jävligt stort mål och en lång resa.
Och som ovan säger så ta det relativt lugnt i början och öka stegvis träningen. Annars finns det risk att du tröttnar och faller tillbaka till dina gamla rutiner.

Om du inte redan läser Daniels blogg/hemsida så kan jag tipsa dig om en bra artikeln som innehåller bra information om hur man deffar.
http://www.styrkelabbet.se/deffa/

CalleP
2015-03-16, 14:54
Rekommenderar båda för hälsan. Men beroende på hur dina mål ser ut så. Om du tränar för att se bättre ut så kör fokus på styrketräningen då det är det som formar kroppen!

eyeaguda
2015-03-17, 03:07
Jag skulle inte rekommendera att gå för hårt ut med träningen, mitt tips är att först och främst kanske dom 10 första kilona enbart fokusera på konsten samt EVENTUELLT lite lättare träning. Och detta är för att av egen erfarenhet så är kosten 90% av att gå ner stora mängder i vikt(-57 kilo om jag går på dagsvikten) Och ni måste lära er att kunna äta kontrollerat, alltså kontinuerligt på ett underskott. Och ska ni samtidigt som detta gå all out vilde i gymmet och köra 5 cardio pass i veckan kommer ni snart tappa all motivation!


Ska sova nu men du kan PM'a om du har några frågor är trött som fan.
TLDR.
Fokusera på koster lär dig leva på ett underskott se det som prio 1 och träningen väldigt sekundärt(Till att börja med).

Toberi
2015-03-17, 13:20
Köra någon typ av intervall som cardio, sen om du går fort/sakta, joggar/går, cyklar fort/sakta spelar mindre roll. Jag upplever dock att intervall är bästa cardio. Träna styrketräning och var noga med tekniken. Jag har märkt att kosten är av väldigt stor betydelse och det är där den största skillnaden händer upplever jag det.

Börja lägga om kosten, sen anpassar du cardion efter ditt liv, sen kan du börja lägga in gymträning och sen ökar du cardion. Akta dig för att gå all in för då kommer du komma till en platå och då måste du antingen öka träningen eller minska maten.

Lycka till!
Du får gärna skicka pm