handdator

Visa fullständig version : Seg deff


Sotnot
2015-03-14, 16:36
Har ju skrivit innan om att jag har svårt att gå ner under min första deff (eller vad man ska kalla det) Har inga mål mer än att gå ner till 60kg. Har under min deff gått ner från 65 till 63 kg på 7 veckor. minskat måtten med ca 3 cm.. känns ju sådär. Har haft 3 syndardagar under detta då jag fått bryt helt enkelt samt hart saker att fira (måste ju leva). 165 cm lång gått från 1700kcal under 4 veckor till 1600kcal de sista tre veckorna. Står still på en vikt i 2-3 veckor så nu står jag still på 63 då under 2 veckor här. Vad ska jag göra? Hade problemet innan att jag åt för lite mat i mitt vanliga liv och äter relativt nyttigt, väljer mina tillfällen och socker är inte min last. Har bra karaktär och kan sluta med det mesta inom mat bara sådär. Men nu är det segt och vill helst inte gå ner mer i kcal då jag ville få igång förbränningen. Äter 5 gånger om dagen och gymmar likt killar men med tjejvikter då 4 dagar i veckan. Kör så tungt jag kan och 20 min cardio efter varje pass. Har börjat ana magrutor. Rumpan och låren är mitt problem. Har liten överkropp men breda höfter.
Tänkte avsluta min deff om exakt två veckor pga olika anledningar och har då kört i 9 veckor samt 3 veckor innan det av detox. Jag startade hela resan inkl detox på 68 kg. Hur länge kan man deffa? Är min deff seg eller är resultatet ok? Ska jag köra en vecka normalt liv men med att äta mer som jag behöver och börja deffa sen igen? när i så fall? Tacksam för svar vad ni tror. Skall tilläggas att jag inte tränat förut på denna nivå utan kört lite tjejgym 2 gånger i veckan tidigare (vart rädd för att lyfta tungt och promenerat)