handdator

Visa fullständig version : Houra börjar lira


Houra
2015-03-14, 00:15
Tänkt dra igång en journal, inte mycket att säga direkt. Upplägget blir det sk Starting Strength. Har en viss erfarenhet sedan tidigare, men har tyvärr haft dåliga förutsättningar vad gäller gym vilket tyvärr har lett fram till att det har varit relativt oseriös sporadisk träning länge nu. En del långa uppehåll och lite träning totalt sett, är tyvärr beroende mycket av tiderna på gymmet och måste gå tidigt för att ens ha en chans till ett vettigt pass.

Starting Strenght borde bli lämpligt för att det är väldigt raw basic training med knäböjen som huvudövning. Att alla övningar mer eller mindre går att utföra med skivstånd är vettigt så slipper man krångla med annat som tar tid och ork från passet.

För att förbereda mig själv, öva på tekniken och även förbereda kroppen och leder för kommande belastningar har jag valt relativt lätta vikter.
Ni kommer följa med mig i min resa till åtminstone slutet av maj, då jag tidigast kommer avsluta detta program. Är dock flexibel och kan kanske köra längre än så, men beror som sagt på hur det utvecklar sig. Planen är att köra så länge jag känner att jag ökar så att säga.

Mina stats för tillfället är.

Ålder:24
Längd:175
Vikt:92 ca
Kroppsfett:?

Här kommer första passet:
Pass:A
2015-03-12

Knäböj:
70kg
5X3

Bänkpress:
70kg
5X3

Marklyft:
110kg
5X1

Kommentar: Ett enkelt pass, provade lite vad som kändes som en okej ingångsvikt och beslutade mig för dessa vikter. En potentiell nackdel är att det inte finns så många vikter på 1,25kg. Bara man kan få tag på dessa så ska det inte vara något problem.

Pass A:

Knäböj 5X3
Bänkpress 5X3
Marklyft 5X1

Pass B:
Knäböj 5X3
Militärpress 5X3
Stångrodd 5X3

Jag kommer köra detta schema och tanken är att öka 2.5 kg per övning och pass tills jag stagnerar, exakt när detta kommer ske vet jag inte exakt, men troligen lär det först ske i militärpress och bänkpress, men får som sagt se hur det går.
Chins får jag se med, det ligger i en annan del av gymmet som tyvärr ofta är upptagen, men kommer försöka köra det också.

Inte mycket mer att säga just nu.

Houra
2015-03-14, 19:23
2015-03-14

Knäböj:
72.5 KG
5X3

Militärpress:
30 KG
5X3

Stångrodd:
30 KG
5X3

Kommentar: Inte mycket att säga, detta var ett standardpass helt enkelt. Började på 30kg i både stångrodd och militärpress vilket är okej. Körde stångrodden på det sätt som Arne Persson rekommenderar. Har väl inte kört stångrodd direkt så är väl lite ovan med den övningen.

MaastavetoIsBack
2015-03-14, 19:49
Kul att se fler som provar på detta styrketräningsprogram! Kommer följa din journal.

Även om vikterna kan kännas lätta till en början blir det tungt så småning om.
Därför kan det vara bättre att skynda långsamt innan man stöter på diverse styrkeplatåer.

Houra
2015-03-17, 17:08
2015-03-17

Vikt: 91,8kg
Inte mycket att säga om vikten, tanken är att väga mig en gång i veckan, men var väl kanske lite högre än vad jag trodde. Inte för att jag direkt har deffat hårt så att säga heller. Men ok, får se om det har rört på sig till nästa vecka.

Knäböj:
75kg
5X3

Bänkpress:
72,5kg
5X3

Marklyft:
112,5kg
5X1

Kommentar: Fortfarande inte mycket att säga direkt, gjorde det jag skulle och var effektiv genom passet. Knäböjen får man se, 3ggr i veckan är ju ändå en del, men det går bra än så länge åtminstone. Börjar komma igång med starting strenght känner jag dock. Försöker vara effektiv och än så länge är det inte så tungt så har inget behov av någon särskilt lång vila, men visst, tanken är ju gradvist längre vila mellan seten med starting strenght. När det börjar bli tungt på allvar så måste man förbereda sig mentalt inför varje pass också, det är inget jag ser behov av än så länge.

MaastavetoIsBack
2015-03-17, 17:31
2015-03-17

Vikt: 91,8kg
Inte mycket att säga om vikten, tanken är att väga mig en gång i veckan, men var väl kanske lite högre än vad jag trodde. Inte för att jag direkt har deffat hårt så att säga heller. Men ok, får se om det har rört på sig till nästa vecka.

Knäböj:
75kg
5X3

Bänkpress:
72,5kg
5X3

Marklyft:
112,5kg
5X1

Kommentar: Fortfarande inte mycket att säga direkt, gjorde det jag skulle och var effektiv genom passet. Knäböjen får man se, 3ggr i veckan är ju ändå en del, men det går bra än så länge åtminstone. Börjar komma igång med starting strenght känner jag dock. Försöker vara effektiv och än så länge är det inte så tungt så har inget behov av någon särskilt lång vila, men visst, tanken är ju gradvist längre vila mellan seten med starting strenght. När det börjar bli tungt på allvar så måste man förbereda sig mentalt inför varje pass också, det är inget jag ser behov av än så länge.

Kul med fler som också har börjat köra SS!

Ser att du deffar, vilken är din målvikt?

Houra
2015-03-18, 14:27
Kul med fler som också har börjat köra SS!

Ser att du deffar, vilken är din målvikt?

Ingen målvikt direkt, men skulle uppskatta att jag måste ta mig in under 70 för att bli extremt hård i dagsläget.

Första steget är att ta mig in under 90 dock, vilket jag ska försöka klara av innan April är väl tanken.

Houra
2015-03-20, 21:53
2015-03-19

Knäböj:
77.5 KG
5X3

Militärpress:
32,5 KG
5X3

Stångrodd:
32,5 KG
5X3

Kommentar: Inte mycket att säga än så länge, stångrodd försöker jag få till en vettig teknik för att träffa ryggen korrekt och börjar känna att det blir bättre. Militärpress var planenligt, inga konstigheter där inte, ett strikt utförande. Höll ett högt tempo genom passet som blev ett sent sådant. Sent skrivet eftersom jag är fruktansvärt stressad i nuläget.

Houra
2015-03-23, 10:02
2015-03-23

Knäböj:

80 KG
5X3

Kommentar: Trött idag, var vaken en lång tid innan passet. Väldigt seg och trött idag, kändes klart tyngre än tidigare pass. Även fast det inte var direkt nära att misslyckas så gillade jag inte alls känslan.

Bänkpress

75 KG
5X3

Kommentar: Gick okej, bättre än böjen, men ändå relativt tungt ändå, eller tungt och tungt, det gick väl egentligen utan större problem. Men ansträngningen var då kännbart större än tidigare.

Marklyft:

115 KG
5X1

Kommentar:Inga problem direkt, hade funderingar på att gå upp på 120 idag, men kände mig som sagt väldigt trött. Men det blir väl till nästa pass kanske.

Väldigt trött idag som sagt, var inte något direkt trevligt pass. Gjorde dock ändå det jag skulle så det är väl acceptabelt trots allt. Har haft en dålig dygnsrytm ett tag nu så jag ska försöka fixa den så jag slipper denna typ av sk trötta pass/liknande. Visst fungerar det att vara trött om man så att säga inte har några problem direkt, men det är som sagt inget man vill göra i längden. Planen som den ser ut för veckan är dock att köra Onsdag/Fredag/Söndag.

Nästa vecka beräknas det dock bli pass med storsatsande MaastavetoIsBack vilket nog kan bli intressant.

Houra
2015-03-26, 18:12
Pass B

Knäböj:

82,5 KG
5X3

Kommentar: Inte mycket att säga, en planenlig ökning. Klart jag fick ta i lite, men var ingen fara direkt. Relativt utvilad så kändes ok.

Militärpress:

35 KG
5X3

Kommentar: Inte några större problem än så länge, är dock strikt vad gäller utförandet.

Stångrodd:

35 KG
5X3

Kommentar: Helt ok, har inte mycket att säga mer om det.

Ja, ett planenligt pass där jag var utvilad och kunde göra det jag ville utan större problem.

Houra
2015-04-02, 19:38
Pass A

Knäböj:

85 KG
5X3

Bänkpress

77,5 KG
5X3

Marklyft:

120 KG
5X1

Sent att skriva upp passet ja, men ok, var rätt så trött under detta pass och fick ta i lite ändå.

Houra
2015-04-02, 19:45
Pass B

Vikt:90,1
En okej vikt ändå, har väl inte varit så hemskt strikt med kosten, ändå försökt få i mig en del protein. Inte räknat alls så att säga, funkar rätt ok att enbart äta på känsla så att säga. Får se senare ja. Tar dock en ätardag idag så får se hur det blir senare, men har dock känt att jag varit nära förkylning efter en fruktansvärd psykisk belastning tidigare men klarat mig. Men en ätardag kan nog ändå förstärka immunförsvaret eventuellt.

Knäböj:

87,5 KG
5X3

Kommentar: Inte mycket att säga, en planenlig ökning. Har blivit ett antal dagars vila och det kändes rätt ok.

Militärpress:

40 KG
5X3

Kommentar: Bra, men känner mig potentiellt något ostadig, antagligen har detta med vanan att göra. Inte så van vid just militärpress alltså.


Ja, som ni ser så utgick stångrodden, tyvärr så var det folk som hindrade mig från att utföra den övningen, en hel del folk på gymmet idag alltså. Skjuter upp stångrodden till pass A som det ser ut nu. Trist då jag hade rätt ok energi idag.

Houra
2015-04-09, 18:54
Pass A

Knäböj:

90 KG
5X3

Tog i en del ja, dagsformen var dock inte den absolut bästa, lite trött innan passet.

Bänkpress

80 KG
5X3

Samma som med böjen, tog i en del, kändes sådär att köra på en bänk där det inte fanns något skydd dock. Men det gick väl hyfsat planenligt ändå.

Marklyft:

125 KG
5X1

Tog i märkligt mycket ändå, 120 som jag körde senast var väldigt enkelt men 125 kändes nu markant tyngre, hade inte helelr tillgängligt 1,25KG-plattor.


Stångrodd:

40 KG
5X3

Enkelt, eller relativt enkelt, fokus på att träffa ryggen.

Ja, blev en del vilodagar som ni kan se. Dels har det varit påsk med begränsade öppettider, sedan har min sömn varit något ur fas eller vad man ska kalla det för. Något märkligt dock var att jag måndag-tisdag hade någon slags märklig huvudvärk och trötthet. Mycket märkligt ändå, men det verkar vara mer ok nu dock så det ska förhoppningsvis gå hyfsat i fortsättningen. Passet var okej, dock var det märkligt mycket folk trots att jag gick rätt så tidigt. Även lite trött under själva passet. Beräknas bli vägning på Lördag dock, tveksamt om jag har lyckats ta mig in under 90 tills dess dock.

Houra
2015-04-16, 15:51
Pass A

Knäböj:

92,5 KG
5X3

Ganska så okej ändå, kändes lite enklare än 90, planenliga böj helt klart.

Bänkpress

82,5 KG
5X3

Helt ok, men får absolut ta i nu en del får jag erkänna. Men samtidigt planenligt och några enorma problem hade jag inte.

Marklyft:

130 KG
5X1

Hyfsat enkelt rent viktmässigt, men kände mig trött i benen vilket inte var så trevligt kanske.

Ja, har varit lite lätt sjuk ett tag nu och ett par pass har helt enkelt utgått. Visst kan jag kanske träna även fast jag är sk lätt sjuk men vill inte riskera saker i onödan heller. Gick ändå rätt så bra. Jag är alltså inte sjuk i dagsläget, men var lätt sjuk tidigare. Annat då? Jo, körde under dagen vilket jag i praktiken aldrig gör annars, var en chansning om det skulle vara mycket folk eller inte. Men var i princip ensam hela passet så lite förvånad blev man väl.

Houra
2015-04-20, 15:28
Pass B

Knäböj:

95 KG
5X3

Kommentar: Inte mycket att säga, en vikt som jag klarade av hyfsat med en del ansträngning dock.

Militärpress:

42,2 KG
5X3

Kommentar: Skapligt tungt och det märkt att jag får ta i en del, inte nära att inte klara dock

Stångrodd:

50 KG
5X3

En hyfsat stor ökning på pappret ja, men gick helt ok och fick bra kontakt.

Houra
2015-04-23, 09:59
Pass A

Knäböj:
100 KG
5X3

Var tungt helt klart och fick anstränga mig en hel del. Kommer nog avvakta med höjning till nästa vecka och ska försöka köra ett till pass på samma vikt tror jag. Höjningen blev så eftersom det var folk som hade tagit 1,25kg.

Bänkpress

85 KG
5X3

Helt ok, men får absolut ta i nu en del får jag erkänna.

Marklyft:

132,5 KG
5X1

Ganska så planenlig ökning, ville inte gå upp på 135 eftersom jag hade bränt en del energi på böjen tidigare kände jag. Men ändå planenligt helt klart.

Har inte vägt mig på ett tag nu, men blir nog vägning mot lördag tror jag. Skulle tro att jag kommer ha en lite tyngre vikt än 90kg dock, men får se. Hade varit kul att vara under 90. Passet var rätt ok, men det börjar ta emot lite nu, beror lite på övning också.

MaastavetoIsBack
2015-04-23, 10:11
Pass A

Knäböj:
100 KG
5X3

Var tungt helt klart och fick anstränga mig en hel del. Kommer nog avvakta med höjning till nästa vecka och ska försöka köra ett till pass på samma vikt tror jag. Höjningen blev så eftersom det var folk som hade tagit 1,25kg.

Bänkpress

85 KG
5X3

Helt ok, men får absolut ta i nu en del får jag erkänna.

Marklyft:

132,5 KG
5X1

Ganska så planenlig ökning, ville inte gå upp på 135 eftersom jag hade bränt en del energi på böjen tidigare kände jag. Men ändå planenligt helt klart.

Har inte vägt mig på ett tag nu, men blir nog vägning mot lördag tror jag. Skulle tro att jag kommer ha en lite tyngre vikt än 90kg dock, men får se. Hade varit kul att vara under 90. Passet var rätt ok, men det börjar ta emot lite nu, beror lite på övning också.

Skulle gissa att marklyften är den övning det lär ta längst tid innan du når din platå eller får göra en deload?

Intressant journal dock.

Houra
2015-04-26, 21:53
Pass B

Knäböj:

100 KG
5X3

Kommentar: Inte mycket att säga, en vikt som jag klarade av hyfsat med en del ansträngning dock. Men mer stabilt än senaste gången och får betraktas som planenligt.

Militärpress:

45 KG
5X3 fail på sista reps

Ja failade på sista setet helt enkelt, oklart varför. Har haft god vila, kosten har varit OK också. Energin kändes rent allmänt rätt ok, svårt att peka ut varför det gick som det gick, får återkomma till det senare om jag failar även nästa gång. Hade väl kunnat få upp vikten men det hade blivit ostrikt.

Stångrodd:

55 KG
5X3

En hyfsat stor ökning på pappret ja, men gick helt ok och fick bra kontakt, inga enorma problem att tala om men lite börjar jag få ta i ja.

Najgor
2015-04-27, 06:06
Ser bra ut, bara att kötta på!

Houra
2015-05-07, 13:51
Pass A/B

Sen uppdatering ja, haft ett dåligt sovschema den senaste tiden och vaknat sent så det har blivit få pass tyvärr. Ska försöka skärpa till mig angående det. Då jag är rätt begränsad vad gäller tiderna på gymmet (är mycket folk större delen av tiden) så har vissa pass uteblivit. Planen är att köra Fredag och Söndag denna vecka dock, dvs 8e och 10e Maj.

Vikt 90,7kg


Knäböj:
105 KG
3X3

Tungt helt klart, tvingades anstränga mig ganska mycket. Tänkte köra 5x3 men kändes sådär.

Bänkpress

90 KG
5X3

Fick öka 5kg eftersom jag inte såg några 1,25. Pressades helt klart hårt och fick gå för fullt under sista setet måste jag erkänna.

Marklyft:

135 KG
5X1

Mindre ökning, planen var att gå upp på 140kg men kände mig sliten i ländryggen av någon anledning redan innan passet. Klarade dock av det ok ändå.

50 KG
2x1

45KG
3X3

Ja, vad ska man säga, fanns inga 1,25 i närheten och fick gå upp på 50. Detta gick dock inget vidare, kanske var sliten av andra övningar före dock, men ingen höjdare denna gång.

Stångrodd:

60 KG
5X3

Bra övning och fick en fin kontakt denna gång. Kändes bra och i denna övning har jag klara marginaler känner jag.

Houra
2015-05-08, 14:00
Pass A

Knäböj:
100 KG
5X1
4x1
3x1

Riktigt dåligt detta, hade väldigt dålig energi och kände redan på första setet att jag började tappa tekniken lite.



Bänkpress

80 KG
5X3

Körde lättare än vanligt, men kändes ändå tungt. Nä detta kändes inte alls bra.

Marklyft:

120 KG
5X1

Ja, blev ganska störd då ett grabbgäng hade kommit dit och börjat att leva om en del. Men som sagt, dålig energi. Planen var annars 140kg men inte mycket att göra nu, kände mig svag och körde lättare.

Ja, körde med storsatsande maastavetoisback idag och blev mycket imponerad av hans styrka. För egen del så blev det ett värdelöst pass rent ut sagt, har dock deffat relativt hårt under denna vecka vilket nog påverkar. Kan nog ha gått för lågt kanske, men ska nog äta något mer och se om jag får skillnad. Att äta lite är inget problem direkt, men det är att ha vettig energi under passen som enligt mig är problemet.

Houra
2015-05-08, 17:24
Pass A

Knäböj:
100 KG
5X1
4x1
3x1

Riktigt dåligt detta, hade väldigt dålig energi och kände redan på första setet att jag började tappa tekniken lite.



Bänkpress

80 KG
5X3

Körde lättare än vanligt, men kändes ändå tungt. Nä detta kändes inte alls bra.

Marklyft:

120 KG
5X1

Ja, blev ganska störd då ett grabbgäng hade kommit dit och börjat att leva om en del. Men som sagt, dålig energi. Planen var annars 140kg men inte mycket att göra nu, kände mig svag och körde lättare.

Ja, körde med storsatsande maastavetoisback idag och blev mycket imponerad av hans styrka. För egen del så blev det ett värdelöst pass rent ut sagt, har dock deffat relativt hårt under denna vecka vilket nog påverkar. Kan nog ha gått för lågt kanske, men ska nog äta något mer och se om jag får skillnad. Att äta lite är inget problem direkt, men det är att ha vettig energi under passen som enligt mig är problemet.

Glömde skriva vikten, den var idag 90,2kg

Intressant att jag hade en vikt på 90,1kg 2a April, hade inte direkt deffat då ens. Nu har jag kört strikt under hela veckan och väger ungefär samma som då. Men liten besvikelse att inte vara under 90 ändå, men det kommer väl snart. Nu kanske jag var mer tömd då än idag så att säga dock, så kan det nog vara. Har ju inte varit i närheten av den vikten efter det förutom nu när jag kört strikt egentligen. Kanske vågen t om visade fel, men borde inte vara.

Dock ska jag försöka få i mig lite mer energi då att kunna träna vettigt går före en snabbare viktminskning så som det ser ut nu. Har inget behov av att komma i form snabbt direkt även fast planen är att vara i hyfsad form mot hösten.

Houra
2015-05-09, 17:59
Ska nog inkludera midjemått också när jag redovisar min vikt. Tror det i kombination med vikten kan säga lite mer om hur det går så att säga.

Morgonvikten var idag 90,6kg och midjemått 86cm.

Houra
2015-05-15, 08:09
Pass A

Knäböj:
90 KG

10X3

Körde lite lättare men fler reps, känner att jag har börjat tappa ryggen vid 100, ville även prova köra ett annat repsantal.



Bänkpress

80 KG
10X1
8X1
6X1

Någorlunda, planen var dock 10X3. Ville köra ett annat repsantal helt enkelt, lite trött också.

Marklyft:

140 KG
5X1

Helt ok men fick ta i ordentligt.

Stångrodd:

62,5KG
5X3

Okej, men saknade det sista kändes det som, träffade inte riktigt korrekt. Kanske ska köra något lättare nästa gång. Körde stångrodd för att det inte blivit på ett tag och för att maastaveto hade kommit sent och ev behövde pass. Tänkte att det är lika att köra lite stångrodd också då, var lugnt och stressade inte alls under passet.

Ja ett tidigt pass, lite trött då jag varit vaken hela natten. Inte direkt optimalt, men kändes ändå acceptabelt trots tröttheten.

Vikten är svår att säga, har vägt strax under 90 men vågen verkar inte vara helt korrekt alltid. Säger att jag väger 90kg då. Får nog göra som så att jag kommer avrunda till närmaste 0,5kg, blir nog mer korrekt viktmässigt.

Houra
2015-05-22, 00:31
Rygg

Vikt: 88,8KG Midjemått 84cm.

Min hittills lättaste vikt och det börjar kännas rätt ok med att inte äta så mycket, börjat vänja mig vid det.

Marklyft:

145KG
3X1

120KG
5X3

Ja, tänkte först som vanligt höja med 5kg men kände tidigt att jag tappade ryggen så avbröt efter 3 reps. 120kg var dock inga som helst problem, hade kunnat köra mer men det blir nästa pass. Ingen nytta med att stressa.

Stångrodd:

50KG
8X3

Ett mer korrekt utförande helt klart där jag träffade ryggen klart bättre. Visst gick jag ner i vikt, men ja, upplever att jag i stångrodd får fokusera på att få till en korrekt teknik och inte köra tyngre hela tiden.

Pull-Ups

1XKV

Gjorde en strikt men känner mig fortfarande ganska tung och ovan vid övningen, hade inte heller tillgång till en bättre ställning då folk såklart hade tagit upp den. Men ja, ska försöka införliva pull-ups i fortsättningen.

Houra
2015-06-20, 16:46
Har varit ont om uppdateringar den senaste tiden ja, har dock kört ett antal pass som jag dock inte skrivit upp. Haft lite saker som stört träningen men det verkar vara rätt ok nu med dessa saker så det ska nog gå att fortsätta köra seriöst i fortsättningen hoppas jag.

Bröst:

Bänkpress

72,5kg

5X5

Inga konstigheter och enkelt, körde strikt och har väl inte mer att säga om det.

Militärpress

30kg

5X5

Inte mycket att säga, ganska enkelt, dock känns det ju inte direkt optimalt att köra det efter bänkpress ändå, får se hur man gör senare.

Hantellyft åt sidan:

8kg

10x3

Ja, en övning som är helt ok att köra. Inte mycket att säga, lyckades köra strikt och det gick helt ok.

Pushdowns:

Platta 10

10x3

Inte några större problem egentligen, men ska kanske byta till en annan ställning som visar vikten i kg.

Ja ett sk baspass eller vad man nu ska kalla det för, inte kört på ett tag så ville känna lite på hur man ligger till helt enkelt, nu har jag dock basvärden att utgå ifrån.

Skulle ha kört rygg och ben och redovisat dessa pass också, men det var visst stängt, stod inget om det dock på nätet tyvärr. Det resulterade i att jag fick vända i dörren.

Kommer försöka köra ett slags kombinationspass imorgon och helt enkelt få köra ben och rygg då.

Houra
2015-07-13, 07:18
Ben:
2015-07-06

Knäböj

85kg

5X5

Inga större problem direkt, gick ok.

Frontböj

40kg

5X3

Fortfarande ovan med övningen, men vikten var ju inget problem alls.

Crunches

20X3

Ja, en kompletterande magövning helt enkelt.

Bröst:
2015-07-08

Bänkpress

80kg

5X5

Inga konstigheter och gick väl hyfsat ändå, viss ansträngning under sista setet. Vilan var dock kort.

Militärpress

35kg

5X5

Inte mycket att säga, ganska enkelt, men man påverkas ju lite av att ha kört bänkpress.

Pushdowns:

Platta 11

8x3

Inga problem.

Tänkte köra hantellyft åt sidan under passet, men det var en del folk som tog upp hantelstället så det fick utgå.

Rygg:
2015-07-12

Marklyft:

120KG
5X5

Helt ok, och gick planenligt, sista setet var lite tyngre, dock hade jag kort vila.

Pull-Ups

5XKV

Ja, gick helt okej, kanske att sista inte var helt strikt dock.

Stångrodd:

50KG
5X5

Helt ok, försöker få till bra träffar.

Ja, har som sagt inte uppdaterat på länge, men ändå kört på med träningen. Vikten ligger kring 90, strax under skulle jag säga. Har väl inte gått ner så mycket direkt, om ens något.

Houra
2015-08-08, 09:50
Vecka 31

Ben:

Knäböj

90kg
5X5

Inga större problem direkt, gick ok.

Frontböj

40kg

5X3

Fortfarande ovan med övningen, men vikten var ju inget problem alls.

Crunches

20X3

Ja, en kompletterande magövning helt enkelt.

Bröst:

Bänkpress

80kg

5X5

Inga konstigheter och gick väl hyfsat ändå, viss ansträngning under sista setet. Vilan var dock kort.

Militärpress

35kg

5X5

Inte mycket att säga, ganska enkelt, men man påverkas ju lite av att ha kört bänkpress.

Pushdowns:

Platta 9

8x3

Inga problem.

Har justerat mitt utförande lite till ett bättre sådant som ger mer kontakt. Gick helt ok.

Rygg:

Marklyft:

122.5KG
5X5

Helt ok.


Stångrodd:

50KG
5X5

Helt ok, försöker få till bra träffar.

Houra
2015-08-08, 10:01
Vecka 32

Ja, har inte blivit så mycket träning denna vecka tyvärr. Egentligen var ryggpasset det enda som gick någorlunda och inte ens det var riktigt ok.


Rygg:
2015-08-03

Marklyft:

125KG
5X5

Kändes helt ok, hade dock ätit en del dagen innan vilket påverkade energin.

Stångrodd:

55KG
5X5

Helt ok, försöker få till bra träffar.

Ett väldigt begränsat pass då det var mycket folk på gymmet och jag blev irriterad och gick hem. Det jag gjorde gick dock ändå helt ok, men hade ätit mer än vanligt dagen innan vilket ju med stor sannolikhet påverkade. Energin var alltså bra.


Bröst:
2015-08-05

Bänkpress

80kg

5X3

Gick värdelöst och jag orkade inte ens köra samma som senaste passet, tredje setet gick dessutom väldigt tungt. Oklart varför då jag ändå kände mig okej i kroppen, förhoppningsvis tillfälligt.

Militärpress

35kg

5X3

Sämre än tidigare pass och kan liknas med hur det kändes på bänken.

Pushdowns:

Platta 9

10x3

Helt ok ändå, den enda övningen som gick hyfsat.


Hantellyft åt sidan:

8kg
10x3

Ok med ett strikt utförande.

Ja, som ni kan se har det varit dåligt de senaste veckorna med träningen. Har inte heller varit direkt noga med att uppdatera. Dock har det varit mycket folk på gymmet då öppettiderna har varit begränsade vilket har påverkat. Även ätit relativt ostrikt, dock lär det bli bättre med både träning och kost då jag kommer flytta en längre sträcka under nästa vecka.

Det lär ta några dagar att fixa allt med flytten men sen är tanken att köra seriöst. Beräknas köra på hårdare med deffen så jag blir klar och kan börja en långsam kontrollerad bulk inom rimlig tid.

Houra
2015-08-14, 20:24
Inte blivit pass denna vecka då jag har flyttat, dock jag har fixat med gymkort nu och det mesta borde vara klart med flytten så som det ser ut nu och förhoppningsvis kommer jag kunna köra ganska seriöst från nästa vecka.

Jag har fortfarande inte acklimatiserat mig riktigt men det kommer väl, förhoppningen är att köra på seriöst med dieten i fortsättningen och bli klar med den.

Vikt: 86,6kg
Midjemått: 82cm

Helt ok vad gäller vikt och mått, verkar inte direkt ha gått upp mycket trots relativt ostrikt kost, inte brytt mig om att hålla någon diet direkt under veckan då annat tagit tid helt enkelt.

Houra
2015-08-19, 18:46
Rygg:
2015-08-19

Marklyft:

127,5KG
5X3

Körde färre set, kände att jag hade mer i kroppen men var väl inte helt motiverad riktigt. Dock en höjning ändå.

Latsdrag:

70KG
8x3

Gick ganska tungt, vilket nog beror på att jag inte kört latsdrag särskilt mycket och var länge sen jag gjorde det. Men kommer nog fortsätta med det då jag gillar övningen.

Stångrodd:

55KG
6x3

Helt ok, försöker få till bra träffar.

Hantelcurl:

12,5KG
6x3

Tungt, inte tränat biceps mycket alls och det kändes tydligt, men inte så mycket att orda om egentligen. Får fortsätta köra på helt enkelt.

Vikt:
85,6KG
Lägsta vikten hittills under dieten och det känns helt ok, målet är att ta mig ner under 85 under denna vecka, misstänker dock att jag var relativt tömd på vätska när mätningen gjordes, men ändå.

Midjemått:
81,5cm
Marginellt mindre, inte mycket mer att säga om det.

Ja, jag känner fortfarande av att jag inte riktigt har acklimatiserat mig efter flytten. Känns ovant och konstigt eller vad man nu ska kalla det för. Det känns dock något bättre vad gäller acklimatiseringen nu när det ändå gått några dagar och jag börjar gradvist vänja mig. Men det kommer ta tid dock, innan man har acklimatiserat sig helt.

Houra
2016-01-07, 16:20
Bröst:
2016-01-06

Bänkpress

95kg
5X1

90kg
6X4

95kg gick väl så tungt, men 90 var inga problem sen.

Militärpress

Pushdowns:

55kg

8x3

Helt ok. Strikt utförande.


Hantellyft åt sidan:

10kg
12x3

Inte uppdaterat på länge, men tanken är att göra det mer nu. Tränat på en del, inte optimalt på något sätt dock och inte riktigt så mycket som tänkt. Även varit sjuk en del.

Houra
2016-01-11, 18:47
Rygg:
2016-01-09

Marklyft:

120Kg
5x1
145KG
5x1

Latsdrag:
60KG
10x3

Kabelrodd:

50KG
10x3

Hantelcurl:
15KG
8X3?

Pushdowns:
55kg
8x3

Ben:
2016-01-10

Knäböj

70KG
5x1

90kg
8x1

Benspark
60kg
10x3

Förra veckans pass som jag inte uppdaterat med, inte så många kommentarer här tyvärr då jag inte orkar skriva så mycket just NU. Men tanken är väl fler kommentarer till nästa pass och att börja uppdatera regelbundet.

Houra
2016-02-26, 15:16
2016-02-25

Knäböj:
80 KG
5X3

Inte tränat ben på länge och det var tyngre än vad jag trodde, men ändå inga större problem, dock trött.

Bänkpress

80 KG
5X3

Helt ok, gick bra.

Marklyft:

120 KG
5X1

Tog en vikt för att känna efter hur jag skulle stå mig och det gick helt ok.

Ja, inte tränat på över en månad tyvärr då jag haft problem med att vakna tillräckligt tidigt, vilket krävs för att kunna träna SERIÖST. Men har lyckats vända dygnet nu och siktar på att kunna vakna tidigt som standard och köra på hårt framöver.
Passet var planenligt, tog vikter som jag visste att jag förmodligen skulle klara av utan större problem. Kör på med SS nu är tanken och går förmodligen över till ett slags splittat schema när det börjar ta emot.

Vikten är runt 91kg, har inte vägt mig så noga.

Men planen är att verkligen köra seriöst och ta träningen på stort ALLVAR samt köra på HÅRT.

Houra
2016-03-02, 13:22
Inget pass idag, planen var dock det, men hade vissa känningar i halsen.

Ska försöka köra imorgon istället och hoppas kunna göra alla tre pass den här veckan.

Houra
2016-03-05, 22:54
Knäböj:
85 KG
5X3

Inte tränat ben på länge och det var tyngre än vad jag trodde, men ändå inga större problem, dock trött.

Militärpress

40 KG
5X3

Helt ok, gick bra.

Latsdrag:

67,5 KG
6X3

Helt ok, egentligen ska man ju köra stångrodd, men har ingen pall direkt på detta gymmet vilket gör det sådär sett till kontakten. Latsdrag är en övning jag gillar och körde därför den.

Ja, som ni läsare kan se så har jag inte tränat på en dryg vecka, har fortfarande problem med att vakna på vettiga tider. Men håller på att försöka fixa det. Räknar dock med att det kan ta 1-2 veckor till innan det blir vettigt där. Känslan är dock ok, men var trött på passet då jag varit vaken hela natten.

Houra
2016-03-12, 19:20
2016-03-10

Knäböj:
87,5 KG
5X3

Helt ok, gjorde det jag tänkte göra varken mer eller mindre

Bänkpress

82,5 KG
5X3

Helt ok, gjorde det jag skulle.

Marklyft:

125 KG
5X1

Samma som de andra övningarna, följde min plan och gjorde det jag hade planerat.

2016-03-11

Knäböj:
70 KG
5X3

Kände mig svag i benen så körde lätt, oklart men hoppas köra på och följa min plan under nästa pass.

Militärpress

45 KG
5X3

Fick ta i en del, men det gick ändå.

Latsdrag:

67,5 KG
8X3

Gillar latsdrag som övning och saknar som sagt pall för stångrodd vilket jag föredrar att köra när jag kör stångrodd så kör latsdrag istället.

Houra
2016-03-16, 12:22
2016-03-15

Knäböj:
90 KG
5X3

Helt ok, men får börja ta i en del.

Bänkpress
85 KG
5X3

Fick ta i en del, men det gick ändå.

Latsdrag:

75 KG
6X3

Tanken var marklyft, men det kom en snubbe och tog platsen där man kan köra mark, får försöka köra mark till nästa pass istället. Latsdragen gick dock helt ok.

Houra
2016-03-20, 11:04
2016-03-17

Knäböj:
92,5 KG
5X3

Helt ok, gjorde det jag tänkte göra varken mer eller mindre

Militärpress
47,5 KG
5X3
Börjar bli tungt helt klart, men det gick.

Marklyft:

130 KG
5X1

Gick lätt.

Som ni ser så är det en sen uppdatering, och ja, bara 2 pass denna vecka. Inte alls vad jag ville, dock när jag skulle igår var det folk trots att jag var tidigt, klart jag hade kunnat vänta men blev irriterad och tappade fokus.

Idag skulle jag då träna istället, men vaknade lite sent och naturligtvis var det då kört.

Vägt mig idag, 95,4kg.

En ganska så hög vikt ja, men var inte direkt tömd så att säga. Kommer även börja att köra på med dieten igen då det har blivit uppehåll från den nu ett antal månader. Känner att jag börjar komma igång mer och mer, men denna vecka blev väl halvdan, haft stora problem med tröttheten den här veckan också vilket har stört en del, men blivit bättre nu under helgen så får se hur det går.

MaastavetoIsBack
2016-03-20, 21:26
2016-03-17

Knäböj:
92,5 KG
5X3

Helt ok, gjorde det jag tänkte göra varken mer eller mindre

Militärpress
47,5 KG
5X3
Börjar bli tungt helt klart, men det gick.

Marklyft:

130 KG
5X1

Gick lätt.

Som ni ser så är det en sen uppdatering, och ja, bara 2 pass denna vecka. Inte alls vad jag ville, dock när jag skulle igår var det folk trots att jag var tidigt, klart jag hade kunnat vänta men blev irriterad och tappade fokus.

Idag skulle jag då träna istället, men vaknade lite sent och naturligtvis var det då kört.

Vägt mig idag, 95,4kg.

En ganska så hög vikt ja, men var inte direkt tömd så att säga. Kommer även börja att köra på med dieten igen då det har blivit uppehåll från den nu ett antal månader. Känner att jag börjar komma igång mer och mer, men denna vecka blev väl halvdan, haft stora problem med tröttheten den här veckan också vilket har stört en del, men blivit bättre nu under helgen så får se hur det går.


Du borde uppdatera journalen vid varje pass för att hålla uppe motivationen, du borde deffa långsamt sen börja bygga, dvs inte stressa.

Houra
2016-03-21, 12:01
2016-03-21

Knäböj:
95 KG
5X3

Helt ok, gjorde det jag tänkte göra varken mer eller mindre

Bänkpress
90 KG
5X3

Fick ta i ganska så mycket, ingen direkt pass och en bänk utan skydd gör bänkpress mer och mer riskabelt.

Marklyft:

135 KG
5X1

Gick lätt.

Houra
2016-03-21, 12:04
Du borde uppdatera journalen vid varje pass för att hålla uppe motivationen, du borde deffa långsamt sen börja bygga, dvs inte stressa.

Ja, planen är en kontrollerad diet och kunna träna på hårt under dieten också.

Houra
2016-03-27, 11:40
2016-03-23

Knäböj:
95 KG
5X3

Helt ok, men glömde bort vad jag kört tidigare så körde samma vikt som passet innan.

Militärpress

50 KG
3X3

Tungt för mig, klarade inte 5x3, ska försöka köra 4x3 och sen 5x3, men får se. Känns det bättre kör jag såklart 5x3 till nästa pass.

Latsdrag:

75 KG
7X3

Höjning med 1 rep per set, ganska så planenligt. Varken mer eller mindre.

I allmänhet ett acceptabelt pass, men synd att det inte riktigt svarade i militärpressen.

2016-03-27


Knäböj:
100 KG
5X3

Blev att höja med 5kg eftersom jag som sagt inte höjde i föregående pass. Gick dock helt ok ändå, men kan väl inte säga att det gick direkt lätt heller.

Bänkpress
92,5 KG
5X3

Tungt, och fick pressa mig hårt, förstör att man inte har pass och bänken är av typen att den inte har skydd om man inte skulle orka få upp. Ska nog köra samma vikt till nästa pass igen, tappade lite på sista repsen i seten.

Marklyft:

140 KG
5X1

Den enda övningen som kan betraktas som relativt lätt, varken mer eller mindre, lite får jag ta i, men inte något större problem.

Ja, helt ok pass, men det börjar bli lite tungt i många övningar nu.

MaastavetoIsBack
2016-03-29, 13:17
Du lirar på ser jag.

Hur ser planerna ut när du nått ditt max i SS?

Houra
2016-03-29, 15:10
Vägde mig idag, 94,5kg.

Tanken är en kontrollerad diet och helt enkelt köra på med den. Skulle egentligen träna idag men vaknade senare är beräknat vilket förstörde, planen för veckan är dock att träna onsdag, fredag och söndag.

Du lirar på ser jag.

Hur ser planerna ut när du nått ditt max i SS?

Får se, kanske 3-split med fokus på basövningar.

Houra
2016-04-04, 13:44
2016-04-03

Knäböj:
102,5 KG
5X3

Helt ok, men glömde bort vad jag kört tidigare så körde samma vikt som passet innan.

Militärpress

50 KG
4X3

Bättre än senast, kanske berodde på att jag hade vilat, hade kunnat göra 5x3 idag helt klart. Tanken är dock att göra det till nästa pass. Tog i men behövde inte pressa mig till max.

Fick lite problem med magen under militärpressen så blev inga latsdrag tyvärr, ska försöka det i nästa pass då, troligtvis Tisdag.

Ja, tränade inte direkt på hela veckan, men ok, inte mycket att göra åt nu. Har börjat dieta mer seriöst nu dock och morgonvikten för 3e April var 93,4kg.

Houra
2016-04-13, 15:48
2016-04-12

Knäböj:
110 KG
3X3

Gick tungt, hade problem med fokuset och tankarna var stundtals på annat. Detta påverkade även fast energin var ok, något trött dock.

Militärpress

50 KG
5X3

Helt ok, lyckades fokusera bättre, men sista setet var gränsfall och fick pressa mig hårt.

Latsdrag:

75 KG
8X3

Gjorde det jag skulle.

Ja, som sagt har jag inte uppdaterat med förra passet men har det i huvudet ändå. Tränade bara en enda gång förra veckan, hade problem med fokus och funderade mycket. Tanken är dock att köra på. Nästa pass som är tänkt att utföras på torsdag ska jag försöka med 95kg bänk, 150 mark, och 5x3 110 i knä.

Blir även ny vägning då för att se hur det går.

Houra
2016-04-15, 01:48
2016-04-14


Knäböj:
110 KG
4X3

Ja, 4x3 denna gång, 5x3 är tanken till nästa pass. Gick dock ganska tungt men fokuset var bättre dock lite trött ändå.

Bänkpress
95 KG
4X3

Ja, inte kört bänk på över en vecka, gick helt ok. 5x3 hade nog kunnat gå men saknar pass och kan bli svårt om man inte lyckas få upp vikten. Men som sagt, helt ok med tanke på hur det gick senast, gäller att få till tekniken också vilket jag nog kan ha missat ibland.

Marklyft:

150 KG
5X1

Ja, marken börjar bli lite tung nu, får ta i en del. Får se hur jag gör till nästa pass, kanske att jag kommer börja höja med 2,5kg istället för 5kg, men man känner av att man kört ben före.

Ett helt ok pass med hyfsat fokus får jag ändå säga, tankarna var inte direkt på annat under passet, vilade dock en del mellan seten. Men ändå rätt ok och vikten ligger på 92,5kg idag när jag vägde mig vilket är helt ok, ungefär som väntat.

Houra
2016-04-24, 20:11
2016-04-22

Knäböj:
110 KG
5X3

Ja, gick men tungt.

Bänkpress

100kg
3x1
95 KG
4X3

Ja, 100kg gick tungt, hade nog kunnat göra 5x3 på 95 om jag inte kört 100 men tanken var att köra 3x3 på 100 men fick gå hårt redan i första setet och med tanke på ingen pass etc så kändes det osäkert.

Marklyft:

152,5 KG
5X1

Gick tungt, men var sliten efter knäböjen kände jag.

Ett okej pass men det går tungt nu, även fast jag har okej fokus så får jag ta i ordentligt. Dieten påverkar nog lite men ska försöka köra på.

2016-04-24

Militärpress
52,5 KG
3X3

Gick tungt.

Pushdowns
50kg
12x3

Hantellyft åt sidan
10kg
10x3

Hantelcurl
15kg
6x3

Latsdrag
60kg
10x3

Ja ett märkligt pass kanske vissa tycker, men känner att jag har svårt att öka så mycket i basövningarna. Klart det kommer gå att öka lite ändå, men med tanke på dieten så går det inte så snabbt.

Funderar på att ändra vissa saker men återkommer till det lite senare, men tanken är ben + militärpress samt rygg och bröst i annat pass. Det tredje passet är tänkt som armar och lyft åt sidan, men tanken är att ha en basövning ändå om jag har energi, exempelvis att köra knäböj under detta pass.

Houra
2016-04-27, 15:33
Vägde mig idag och vågen visade 92,3kg, lite märkligt då jag för en vecka sedan vägde 91,3. Visserligen släppte jag på dieten lite över helgen för att jag började känna av lite dålig energi och låg väl runt balans ett par dagar, men ändå märkligt.

Målet var och är att ta mig under 90 innan Maj, så får se hur det går imorgon. Vilat några dagar nu då jag har funderat en del och haft dåligt fokus men tanken är att träna imorgon dock.

Houra
2016-05-14, 07:59
2016-05-10

Knäböj:
112,3 KG
3X3
Gick tungt.

Militärpress
52,5 KG
4X3
Gick ok, hade nog kunnat klara 5x3.

Skulle köra lite mer kanske men var trött.

2016-05-11
Pushdowns
55kg
12x3

Gick ok, men fick ta i ändå.

Hantellyft åt sidan
10kg
13x3

Helt ok, kommer köra på.
Hantelcurl
12,5kg
10x3

Gick sådär, är svag i biceps så kommer köra det i fortsättningen.

Ett pass som gick ok, men var inte helt optimalt, lite trött.

2016-05-12

Marklyft:

152,5 KG
3X1
Gick dåligt, kommer prova på Söndag samma pass eftersom det gick så dåligt, kände mig dock sliten.

Bänkpress

95 KG
5X3
Gick ok, men sista setet var nog inte helt strikt.

Avbröt passet sen eftersom jag kände mig sliten och inte sugen på ett köra mer eftersom jag inte var nöjd med marken, detta pass kommer köras igen nu på Söndag.

Ja, inte uppdaterat så mycket men kör på, vikten är runt 90-91kg, inte varit helt strikt med att äta lite helt enkelt men kör på.

Houra
2016-05-17, 07:49
2016-05-17

Bänkpress

97,5 KG
5X3
Gick bra, gjorde det jag skulle, får se med 100 till nästa pass.

Marklyft:

155 KG
5X1
Gick som planerat, men stången är lite väl slät vilket inte är så optimalt för greppet.

Latsdrag:

75 KG
9X3
Gjorde det jag skulle.

Ett pass som gick som det var tänkt att gå varken mer eller mindre.

Houra
2016-05-23, 20:35
2016-05-19

Pushdowns
60kg
10x3

Gick ok.

Hantellyft åt sidan
10kg
10x4
Helt ok, kommer köra på. Försöker vara noga med tekniken och verkligen träffa rätt.

Hantelcurl
12,5kg
10x4

Ett mer set än tidigare så får betraktas som ok.

2016-05-22

Knäböj:
112,3 KG
4X3
Gick tungt, satsar på 5x3 till nästa pass dock.

Militärpress
52,5 KG
2x1
40kg
10x3
Fixade inte 52,5 av någon anledning, kanske saknade lite fokus och hade gått hårt i knäböjen, svårt att veta exakt varför. Men beslutade mig för att köra lättare, kanske borde kört på 45kg istället dock, men ok.

Houra
2016-05-29, 12:32
2016-05-24

Militärpress
52,5 KG
5x3
En mer eller mindre maximal insats krävdes, har nog inte mycket marginal att öka så som det ser ut just nu. Men får se.

Pushdowns
60kg
11x3

Gick ok. Ökade reps med 1 fast jag kört militpress före vilket får betraktas som godkänt.

Hantellyft åt sidan
10kg
12x4
Helt ok, ökade repsen från 10 till 12. Dock är nästa steg 12,5kg vilket är ett större steg upp.

Hantelcurl
15kg
8x3

Ett okej pass där jag kände mig trött, därför jag inte körde knäböj under detta pass.

2016-05-28


Bänkpress

100 KG
4X3
Gick helt ok, var dock trött.

Marklyft:

160 KG
5X1
Gick riktigt tungt, ska nog köra 160 igen till nästa pass för att klara av det mer stabilt eller vad man nu ska kalla det för.

Ett pass där jag var ganska trött för att jag inte sovit mycket före, orkade inte direkt köra mer efter marklyften. Gick ändå ok med tanke på att jag som sagt kände mig trött.

Houra
2016-06-02, 21:45
2016-05-31

Knäböj:
115 KG
3X3
Gick tungt.

Militärpress
55 KG
3X3
Gick tungt, får se hur man gör i fortsättningen.

Latsdrag:

82,5 KG
6X3
Tog i men gick ändå.

Ja ett helt ok pass, men det går tungt i flertalet övningar nu märker jag och det går inte så enkelt att öka direkt.

Houra
2016-06-05, 07:43
2016-06-05
Pass A1

Uppvärmning i form av 5min crosstrainer och lättare vikter.

Bänkpress:

75%
77,5 KG
5x1

80%
82,5kg
5x1

85%
87,5kg
5x1

Helt ok, inga problem.

Bänkpress:

50% av 1RM, utgår från 120kg vilket jag är tveksam om jag fixar, det är mer ungefärligt och en jämn siffra helt enkelt att utgå ifrån.
60kg
10x5

Inga direkta problem.

Hantelrodd:

25kg
10x5

Helt ok, inte så mycket mer att säga, inte kört hantelrodd på länge så är ovan med övningen.

Japp, som ni ser så har jag börjat med 5-3-1 och tilläggsövningar i formen Boring but big. Man ska väl egentligen inte börja med bänk men det blev så, då jag egentligen skulle avvakta lite men börjar nu istället. Nästa pass blir nog troligtvis på Tisdag, men kanske kör redan imorgon och det passet blir det sk marklyftspasset. Har avrundat vikterna nedåt lite kan jag väl säga för en något ökad marginal, dock inte särskilt mycket såklart. Oklart om boring but big är mest optimalt men det är basic och inga konstigheter vilket torde funka rätt ok.

Houra
2016-06-06, 05:07
2016-06-06
Pass A2

Uppvärmning i form av 5min crosstrainer och lättare vikter.

Marklyft:

75%
122,5 KG
5x1

80%
130kg
5x1

85%
137,5kg
5x1

Helt ok, inga problem, men borde kanske vilat, men inte så noga nu.

Marklyft:

50% av 1RM, utgår från 180kg, vet inte exakt vad jag maxar, men någonstans runt 180 borde vara rimligt.
90kg
10x5

Inte så van med så många reps i marklyft, men det gick utan större problem.

Hängande benlyft:

10x5

Helt ok, inte så mycket mer att säga, men är inte van vid övningen då jag inte kört den tidigare, fokus blir på tekniken i denna övning. Fick ändå ok träffar.

Houra
2016-06-08, 07:37
2016-06-08
Pass A3

Uppvärmning i form av 5min crosstrainer och lättare vikter.

Militärpress:

75%
40 KG
5x1

80%
42,5kg
5x1

85%
45kg
5x1

Helt ok, inga problem. Inte så mycket att säga helt enkelt, men kändes rätt ok.

Militärpress:

50% av 1RM, utgår från 60kg, vet inte exakt vad jag maxar, men någonstans runt 60 borde vara rimligt, kanske lite drygt, men ändå.
30kg
10x5

Inte så van med så många reps och set i denna övning, men det gick utan större problem. Träffade rätt ok.

Latsdrag:

60kg
10x5

Man ska egentligen köra chins, men är för dålig i den övningen just nu så kör latsdrag istället.

Houra
2016-06-11, 18:51
2016-06-10
Pass A4

Uppvärmning i form av lättare vikter, skulle köra lite crosstrainer men det var folk.

Knäböj:

75%
87,5 KG
5x1

80%
92,5kg
5x1

85%
100kg
5x1

Helt ok, inga problem. Inte så mycket att säga helt enkelt, men kändes rätt ok. Har inte tänkt på att man ska köra max i sista setet om man kan, dvs fler än 5 reps, men kändes inget vidare så gjorde bara det jag skulle men inget mer.

Knäböj:

50% av 1RM, utgår från 130kg, dock kände jag mig sliten samt är ovan med många set och reps och tycker knäböj känns tungt att göra så. Men assistans är inte så noga ändå.
60kg
10x5

Inte så van med så många reps och set i denna övning, men det gick utan större problem.

Lårcurl

Någon lätt vikt, inte så noga.
10x5

Körde någon lätt vikt, kommer nog inte köra i denna maskin mer ändå då jag kommer åka till norrland snart.


Ja, kommer köra sista setet i huvudövningen hårdare helt enkelt, har inte tänkt på det under den här första perioden utan bara gjort det man ska göra och inget mer, men tanken är att göra mer. Men kommer helt klart försöka pressa mig hårt i sista setet i varje pass i fortsättningen åtminstone.

Houra
2016-06-12, 11:17
2016-06-11
Pass B1

Uppvärmning i form av 5min crosstrainer och lättare vikter.

Bänkpress:

80%
82,5kg
3x1

85%
87,5kg
3x1

90%
95kg
3x1

Helt ok, men 95kg kändes sådär, gjorde därför inte fler reps, visst hade det nog kunnat gå att göra fler men ingen passare och bänken är av typen att den inte har något direkt fallskydd heller vilket känns sådär.

Bänkpress:

50% av 1RM, utgår från 120kg vilket jag är tveksam om jag fixar, det är mer ungefärligt och en jämn siffra helt enkelt att utgå ifrån.
60kg
10x5

Inga direkta problem.

Hantelrodd:

25kg
10x5

Helt ok.

Passet i sin helhet var alltså helt ok, gjorde det jag skulle men inte mer, man vill ju helst göra mer dock, gör man det man ska så får det ändå betraktas som godkänt.

Houra
2016-06-16, 12:04
2016-06-15
Pass B2

Uppvärmning i form av 5min crosstrainer och lättare vikter.

Marklyft:

80%
130 KG
3x1

85%
137,5kg
3x1

90%
145kg
3x1

Var trött och hade dålig energi, gjorde därför det minsta möjliga man kan göra, inte ett bra pass.

Houra
2016-06-19, 04:00
2016-06-18
Pass B3

Uppvärmning i form av 5min crosstrainer och lättare vikter.

Militärpress:

80%
42,5 KG
3x1

85%
45kg
3x1

90%
50kg
3x1

Helt ok, inga problem. Inte så mycket att säga helt enkelt, men kändes rätt ok.

Militärpress:

50% av 1RM, utgår från 60kg, vet inte exakt vad jag maxar, men någonstans runt 60 borde vara rimligt, kanske lite drygt, men ändå.
30kg
10x5

Inte så van med så många reps och set i denna övning, men det gick utan större problem. Träffade rätt ok.

Latsdrag:

60kg
10x5

Man ska egentligen köra chins, men är för dålig i den övningen just nu så kör latsdrag istället.

Ett okej pass, men saknade det sista som jag saknat under de senaste passen, inte varit helt fokuserad även fast det har varit hyfsat ändå.

Vikt: 89,5-90kg

Inte mycket att säga om vikten, vill stabiliera mig under 90 helt klart och det är vad jag siktar på just nu, försöker dock inte gå ner direkt snabbt för jag vill ändå ha okej energi just nu.

Midjemått: 80cm på smalaste stället och 89cm strax nedanför naveln vilket är mitt lägsta hittills, dock kan måtten skilja lite beroende på när man tar dem osv.

Houra
2016-06-23, 12:27
2016-06-23
Pass B4

Uppvärmning i form av lättare vikter och lite crosstrainer.

Knäböj:

80%
92,5 KG
3x1

85%
100kg
3x1

90%
105kg
3x1

Helt ok, inga problem. Inte så mycket att säga helt enkelt, men kändes rätt ok. Saknade det sista för att pressa mig hårdare dock

Knäböj:

60kg
10x5

Inte så van med så många reps och set i denna övning, men det gick utan större problem.

Lårcurl, liggande:

41kg
10x5

Första passet i norrland, kommer dock dröja till nästa vecka innan nästa då gymmet är stängt hela helgen. Passet gick ok, men det var lite folk när jag kom och tvingades vänta en stund.

Houra
2016-06-27, 19:52
2016-06-27
Pass C1

Uppvärmning i form av 5min crosstrainer och lättare vikter.

Bänkpress:

75%
80kg
5x1

85%
90kg
3x1

95%
100kg
1x1

Helt ok, men 95kg kändes sådär, gjorde därför inte fler reps, visst hade det nog kunnat gå att göra fler men ingen passare och bänken är av typen att den inte har något direkt fallskydd heller vilket känns sådär.

Bänkpress:

50% av 1RM, utgår från 120kg vilket jag är tveksam om jag fixar, det är mer ungefärligt och en jämn siffra helt enkelt att utgå ifrån.
60kg
10x5

Ett sådär pass där jag inte kunde köra hantelrodd för att det var folk som var ivägen, hade även missat när gymmet skulle öppna tydligen vilket såklart påverkade. Passet var halvdant men gjorde det mest grundläggande.

Houra
2016-07-03, 15:24
2016-07-01
Pass C2

Uppvärmning i form av 20min crosstrainer och lättare vikter.

Militärpress:

75%
40kg
5x1

85%
45kg
3x1

95%
50kg
3x1

Ok, men fick vänta länge så körde crosstrainer en stund för att dra ut på tiden.

Militärpress:

50% av 1RM, utgår från 60kg, en jämn siffra att utgå ifrån.
30kg
10x5

Latsdrag i maskin:
64kg
10x5

Kör i någon slags latsdragsmaskin för det finns ingen vanlig och chins orkar jag inte direkt så mycket av.

2016-07-03
Pass C3

Uppvärmning i form av 5min crosstrainer och lättare vikter.

Knäböj:

75%
90kg
5x1

85%
100kg
3x1

95%
110kg
2x1

Var folk och gymmet skulle stänga så gjorde det mest grundläggande, knappt godkänt pass men inte mer.

Houra
2016-07-06, 08:13
2016-07-06
Pass C4

Körde enbart lättare vikter som uppvärmning och funderade lite.

Marklyft:

75%
122,5kg
5x1

85%
137,5kg
3x1

95%
155kg
3x1

Inga direkta problem, hade nog säkert kunnat göra 5+ reps på 155 om jag kört på, svårt att säga exakt antal men minst 5 men säkert mer. Dock var det en del folk som tog plats. Kändes ok i kroppen även fast jag var lite trött.

90kg

8x5

Visst ska man normalt sett köra 10 reps men det var folk och jag vilade inte så länge mellan seten.

Som ni ser så blev det inga hängande benlyft för att det var folk som tog plats och var ivägen, de körde länge och jag orkade inte vänta direkt, maastavetoisback som storsatsar igen efter lite uppehåll var också där och körde hårt.

Houra
2016-07-12, 05:15
2016-07-08
Pass A1

Uppvärmning i form av och lättare vikter.

Bänkpress:

75%
80KG
5x1

80%
85kg
5x1

85%
92,5kg
5x1

Helt ok, gjorde det jag skulle men inte mer.

Bänkpress:

50% av 1RM, utgår från 120kg vilket jag är tveksam om jag fixar, det är mer ungefärligt och en jämn siffra helt enkelt att utgå ifrån.
60kg
10x5

Inga direkta problem.

Hantelrodd:

25kg
10x5

Nästa steg är 30kg och har inte kört hantelrodd i varje pass, men körde dock ganska intensivt, höjer nog till nästa pass dock.

2016-07-10
Pass A2

Knäböj:

75%
92.5kg
5x1

80%
97,5kg
5x1

85%
105kg
5x1

Ok, men fick ta i en del ändå.

Benpress:

136kg
15x5

Körde i någon slags benpress för att jag inte var sugen på mer böj, inga större problem med den lätta vikten.

Liggande lårcurl:

43kg
10x5

2016-07-11
Pass A3

Militärpress:

75%
42,5kg
5x1

85%
45kg
5x1

95%
47,5kg
5x1

Ok, men inte mer, kroppen svarade inte så bra och kände mig lite svagare än normalt.

Militärpress:

30kg
10x5

Latsdrag i maskin:
66kg
10x5

Mindre höjning varken mer eller mindre.

Houra
2016-07-14, 05:17
Militärpress:

75%
42,5kg
5x1

85%
45kg
5x1

95%
47,5kg
5x1

Ok, men inte mer, kroppen svarade inte så bra och kände mig lite svagare än normalt.



Fel % i militärpressen där, ska vara 75-80-85 för att förtydliga något för er läsare som undrar.

Houra
2016-07-14, 05:20
2016-07-12
Pass C4

Körde enbart lättare vikter som uppvärmning och funderade lite.

Marklyft:

75%
125kg
5x1

80%
135kg
5x1

85%
142,5kg
5x1

Gick ok, gjorde ändå det jag skulle.

Crunches:

20x5

Körde lite crunches som magövning, inte mycket att säga.

Houra
2016-07-15, 14:15
2016-07-15
Pass B1

Uppvärmning i form av 5 min crosstrainer och lättare vikter.

Bänkpress:

80%
85KG
3x1

85%
92,5kg
3x1

90%
97,5kg
3x1

Kändes väldigt tungt idag, kände mig svagare än normalt och var lite trött av någon anledning. Får se hur det känns till nästa pass.

Skulle ha kört mer bänk men 60kg kändes tungt så beslutade mig för att bryta när kroppen ändå inte svarar. Funderade på hantelrodd sen men har haft smärta i ländryggen idag, oklart varför, något jag vaknade med. Kanske borde vilat egentligen men ok.

Houra
2016-07-16, 16:31
Komplementspass till B1

Ja, som sagt ett kompletterande pass då jag som sagt misslyckades igår.

Bänkpress:

60kg
10x5

Hantelrodd:
30kg
8x5

Som sagt komplettering, tanken var att köra det igår men saker fungerade ju som sagt inte riktigt. Körde 8 reps i hantelrodden men beräknas öka till 10 i nästa pass som man ska.

Cykelintervaller:

02:00 50w
00:20 500w
02:00 50w
00:20 500w
02:00 50w
00:20 500w

Man ska ju köra 3 min efter sista intervallen men började må illa så jag fick gå iväg och spy. Sista intervallen var lite sämre än de två förstå dock, men försökte ge allt som sagt.

Houra
2016-07-17, 14:24
2016-07-17
Pass B2

Knäböj:

80%
97.5kg
3x1

85%
105kg
3x1

90%
110kg
3x1

Ok, men fick ta i en del ändå. Särskilt 110 kändes tungt, men det gick väl.

Benpress:

146kg
15x5

Körde benpress igen, höjde med 10kg och fokus ligger på att träffa låren på ett bra sätt.

Liggande lårcurl:

43kg
10x5

Samma vikt som senast men klarade det med ett bättre utförande skulle jag nog säga, fick tyvärr vänta på att lårcurlen skulle bli ledig då det var folk som hade den.

Ett helt ok pass där jag gjorde det jag skulle, varken mer eller mindre. Lugnt på gymmet vilket var skönt för knäböjen dock. Maastavetoisback skulle också köra pass men han verkade ha fått förhinder denna gång.

Houra
2016-07-18, 10:17
2016-07-18
Pass B3

Militärpress:

80%
45kg
3x1

85%
47,5kg
3x1

90%
50kg
3x1

Gick ok, men var tyvärr en del folk så fick ta en sämre ställning än normalt.

Militärpress:

32,5kg
10x5

Höjning med 2,5kg varken mer eller mindre, gick helt ok.

Latsdrag i maskin:
68,5kg
10x5

Mindre höjning varken mer eller mindre, kändes rätt ok. Ett pass som kändes rätt ok utan att vara något speciellt, var tyvärr lite folk som påverkade men gjorde ändå det jag skulle så passet får ändå betraktas som godkänt.

Houra
2016-07-20, 16:19
2016-07-19
Pass B4

Körde enbart lättare vikter som uppvärmning och funderade lite.

Marklyft:

80%
135kg
3x1

85%
142,5kg
3x1

90%
150kg
53x1

Gick ok, gjorde ändå det jag skulle. Men var väl inte helt optimalt ändå

Crunches:
10kg
12x5

Körde lite crunches som magövning, inte mycket att säga. Körde med en vikt som fanns tillgänglig (fanns inte större än 10kg där jag var)

Houra
2016-07-21, 19:19
2016-07-21
Pass C1

Uppvärmning i form av lättare vikter.

Bänkpress:

75%
80KG
5x1

85%
92,5kg
3x1

95%
102,5kg
1x1

Kändes sådär styrkemässigt även fast det nu gick vägen. Men hade gärna gjort fler reps på 102,5. Men styrkan var halvtaskig får jag väl säga. Inte den där riktiga styrkan som man haft någon gång. Klarade ja, men ingen enormt stor marginal.

Bänkpress:

60kg
10x5

Bra, inga problem.

Hantelrodd:
30kg
10x5

Gick som planerat.

Passet var helt ok, gjorde det jag skulle, dock inte mer än så.

Houra
2016-07-23, 17:45
2016-07-23
Pass C2

Knäböj:

75%
92,5kg
5x1

85%
105kg
3x1

95%
115kg
1x1

Gick ok, var dock en snubbe som gick bakom när jag körde på 105kg och råkade (tror jag?) knuffa till mig så att jag var nära på att tappa balansen, ok, det hände inte men var irriterande. Synd att folk ska göra så. Hade dels inte ens behövt gå specifikt där och gick såklart just när man körde.

Benpress:

156kg
15x5

Körde benpress igen, höjde med ca 10kg och det kändes rätt ok, inte tungt men fick till fina träffar tyckte jag.

Liggande lårcurl:

45kg
10x5

Inga konstigheter, en enkel höjning med 2kg, blev lite tungt under de 2 sista seten men det gick helt ok. Energimässigt rätt ok, hade nog fått ut fler reps om jag verkligen hade grävt djupare men gjorde det jag skulle så ändå godkänt.

Houra
2016-07-23, 18:48
2016-07-22
Cykelintervaller:

02:00 50w
00:20 500w
02:00 50w
00:20 500w
02:00 50w
00:20 500w
02:00 50w

Helt ok. Har glömt att skriva upp, tänkte inte på det när jag gjorde inlägget tidigare idag.

Houra
2016-07-26, 09:03
2016-07-26
Pass C3

Enbart lättare vikter som uppvärmning.

Militärpress:

75%
42,5kg
5x1

85%
47,5kg
3x1

95%
52,kg
2x1

Gick ok, gjorde det jag skulle varken mer eller mindre. Oväntat mycket folk på gymmet dock.

Militärpress:

32,5kg
10x5

Samma som senast, inga konstigheter och det gick som planerat, alltså helt ok.

Latsdrag i maskin:
71kg
10x5

Liten höjning igen och det var inga större problem, sista två seten blev dock hyfsat ansträngande.

Ett för mig vanligt pass där jag återigen gjorde det jag skulle utan att göra särskilt mycket mer än så, kändes helt ok och har väl inte så mycket mer att säga om saken. Var dock en del folk med tanke på tiden vilket det inte har varit förut.

Houra
2016-07-29, 08:45
2016-07-28
Pass C4

Körde enbart lättare vikter som uppvärmning och funderade lite.

Marklyft:

75%
125kg
5x1

85%
142,5kg
3x1

95%
160kg
1x1

Kändes riktigt tungt, kände mig seg och verkade sakna explosiviteten. Det gick dock ändå så ändå acceptabelt.

Good mornings:

20kg
12x5

Övning som jag provar på, inte kört tidigare så körde lätt, enbart med stången. Gick ok, oklart om jag kommer köra vidare övningen dock men inte omöjligt.

Hängande benlyft:

12x5

Gick ok men det var ett tag sedan denna övning kördes.

Ett pass som var relativt planenligt ja, samtidigt som det där sista saknades för att få till ett bra pass.

Houra
2016-07-30, 11:22
2016-07-30
Pass D1

Uppvärmning i form av lättare vikter.

Bänkpress:

40%
42,5KG
5x1

50%
55kg
5x1

60%
65kg
5x1

Påbörjat deload nu och det känns behövligt då styrkan har varit halvdan den senaste tiden. Känt mig sliten helt enkelt.

Bänkpress:

40kg
10x3

Gick lätt som det ska göra.

Hantelrodd:
22,5kg
10x3

Skulle köra på 20kg men den hanteln var upptagen. Inga problem alls som förväntat.

Påbörjat deload nu som sagt vilket känns som något som behövs, skippade som sagt deload under första cykeln och körde bara på för att komma igång ordentligt med 5-3-1.

Houra
2016-08-01, 11:51
2016-07-31
Pass D2

Knäböj:

40%
50kg
5x1

50%
60kg
5x1

60%
72,5kg
5x1

Inga direkta problem.

Knäböj:

50kg
10x2

Ett par set varken mer eller mindre.

Liggande lårcurl:

30kg
10x3

Körde lite lätt.

Ett lätt pass som sagt vilket det ju ska vara också. Var dock rejält med folk just då, men får se.

Kommer annars ta det lugnt under veckan och köra 2 pass och bara återhämta mig. Detta pass blev jag tvungen att köra på Söndagen för att jag inte har bil idag.

Houra
2016-08-02, 16:19
2016-08-02
Pass D3

Enbart lättare vikter som uppvärmning.

Militärpress:

40%
20kg
5x1

50%
30kg
5x1

60%
35kg
5x1

Körde lätt och det var inget problem alls som väntat.

Militärpress:

20kg
10x3

Tre enkla set med stången, såklart inga problem alls.

Tänkte köra några lätta set latsdrag men det var folk och jag orkade inte vänta så jag struntade i det, kör det ev i samband med pass D4 istället.

Ja deloaden rullar på som sagt och jag kör lätt, varken mer eller mindre.

Houra
2016-08-03, 12:31
2016-08-03
Pass D4

Körde enbart lättare vikter som uppvärmning och funderade lite.

Marklyft:

40%
70kg
5x1

50%
85kg
5x1

60%
100kg
5x1

Kändes inte helt optimalt, lite seg eller vad man nu ska kalla det för, nu var ju dock vikten såpass enkel så det ändå inte var något problem.

Good mornings:

20kg
12x3

Lätt som väntat.

Latsdrag i maskin:

50kg
10x3

Några enkla set latsdrag varken mer eller mindre.

Ja, har nu kört färdigt den andra cykeln helt enkelt och även första gången deload, har gjort det jag har planerat under denna cykel men har inte gjort så mycket mer än så. De flesta pass har varit ok men inte mer. Godkända pass varken mer eller mindre.

Deload får jag se med till nästa gång, kör man väldigt lätt så är det nog rimligt att köra två deloadpass så att säga under samma pass. Men får se hur det blir till nästa gång.

Nu höjer jag vikterna ett steg och det är 2,5kg för militär och bänk samt 5kg för böj och mark.

Kommer alltså utgå från följande beräkningar till nästa cykel:

122,5kg - Bänk
65kg - Militär
140kg - Böj
190kg - Mark

Sedan drar man ju som sagt av 10% av vikterna och utgår från vad det blir.

Houra
2016-08-04, 19:08
2016-08-04
Pass A1


Uppvärmning i form av lättare vikter.

Bänkpress:

75%
82.5KG
5x1

80%
87,5kg
5x1

85%
95kg
5x1

Ok, klarade åtminstone, men kändes tungt, kanske borde vilat men vill köra på.

Bänkpress:

60kg
10x5

Inga direkta problem, helt ok med andra ord.

Hantelrodd:

32,5kg
8x5

Gick hyfsat men tog bara 8 reps denna gång, siktar på 10 till nästa pass.

Ett ok pass som kändes tungt, lyckades dock göra det jag skulle. Vilar imorgon och ska försöka köra ett pass till helgen igen.

Houra
2016-08-08, 14:05
2016-08-08
Pass A2

Knäböj:

75%
95kg
5x1

80%
100kg
5x1

85%
107,5kg
5x1

Gick som planerat, fick dock anstränga mig på sista setet.

Frontböj:

20kg
10x3

Några lätta set frontböj bara sådär, skulle kört annat men det var folk ivägen och jag har inte tid att svamla och vänta.

Ja, ett kort pass, ingen lårcurl då en maskin var trasig och en annan var upptagen så jag slutade då. Gjorde ändå knäböjen som planerat.

Houra
2016-08-09, 16:20
2016-08-09
Pass A3

Enbart lättare vikter som uppvärmning.

Militärpress:

75%
45kg
5x1

80%
47,5kg
5x1

85%
50kg
5x1

Börjar få ta i en del helt klart nu märker jag, 50kg går då inte direkt lätt.

Militärpress:

35kg
8x5

35kg denna gång, siktar på att köra 10reps till nästa pass, gick helt ok.

Hantellyft åt sidan:

7kg
10x3

Tre set hantellyft åt sidan, kommer sannolikt att köra hantellyft åt sidan i fortsättningen. Fokus ligger på att till bra träffar, att det inte är imponerande vikter är inte så noga utan fokus på strikt utförande och kontakt.

Latsdrag i maskin:
73kg
10x5

Ytterligare en höjning på 2kg som denna gång gick tungt mot slutet, ska nog avvakta med höjningar fortsättningsvis.

Ett helt ok pass på eftermiddagen, dock en del folk men kunde ändå göra det jag skulle utan problem.

Houra
2016-08-11, 16:49
Verkar ha blivit sjuk, ont i halsen och känner mig allmänt trött samt lättare huvudvärk och lite snuva vilket medför att dagens och även morgondagens pass blir inställt. Får dock se till helgen hur det känns.

Oerhört trist såklart men det är bara att försöka bli frisk snabbt och köra på.

Houra
2016-08-17, 20:14
2016-08-17
Pass A4

Körde enbart lättare vikter som uppvärmning och funderade lite.

Marklyft:

75%
127,5kg
5x1

80%
137,5kg
5x1

85%
145kg
5x1

Gjorde det jag skulle men inte mer.

Varit sjuk ett tag men börjar kännas hyfsat nu så körde ett kort pass. Verkar inte vara helt återställd så nöjde mig med några marklyften som ändå är det primära.

Houra
2016-08-19, 15:06
2016-08-18
Pass B1


Uppvärmning i form av lättare vikter.

Bänkpress:

80%
87.5KG
3x1

85%
95kg
3x1

90%
100kg
3x1

Klarade, men sista setet var tungt måste jag erkänna.

Bänkpress:

60kg
10x5

Inga direkta problem, kändes bra.

Hantelrodd:

32,5kg
10x2

Bara 2 set, men är inte helt 100% frisk så höll igen lite där.

Houra
2016-08-20, 21:13
2016-08-20
Pass B2

Knäböj:

80%
100kg
3x1

85%
107,5kg
3x1

90%
112,5kg
3x1

Gick helt ok, men sista setet var tungt igen, verkar ha svårt att få ut fler reps än det man ska göra, det verkar vara en tydlig trend. Men det är mycket mentalt också, att verkligen ta ut sig max.

Benpress:

164kg
15x5

Körde benpress igen, höjde ett steg igen och det gick helt ok, kändes bra.

Liggande lårcurl:

50kg
8x5

Höjde till 50kg, gick ok men inte 10 reps denna gång, visst hade det kanske varit möjligt men försöker inte stressa.

Houra
2016-08-21, 16:55
2016-08-21
Pass B3

Enbart lättare vikter som uppvärmning.

Militärpress:

80%
47,5kg
3x1

85%
50kg
3x1

90%
52,5kg
3x1

Gick oroväckande tungt idag, fick ge allt jag hade och det gick ändå inte så enkelt.

Militärpress:

35kg
10x4

Gick hyggligt.

Hantellyft åt sidan:

7kg
12x3

Ok, inte mycket mer att säga.

Latsdrag i maskin:

73kg
10x4

Ett set mindre än senast, inget vidare alltså.

Ett pass som gick sådär och det var gränsfall på att klara militärpressen. Kände mig lite svagare än normalt vilket kan bero på olika faktorer, exempelvis att jag inte hade sovit så mycket idag. Kan även ha berott på att jag körde bänk hårt tidigare i veckan och kanske inte blivit helt återställd från de. Även kosten kan ha varit en faktor, den var inte helt optimal dagen före.

Houra
2016-08-24, 16:41
2016-08-23
Pass B4

Körde enbart lättare vikter som uppvärmning och funderade lite.

Marklyft:

80%
137,5kg
3x1

85%
145kg
3x1

90%
155kg
3x1

Gick sådär, inte nöjd med hur kroppen svarade riktigt.

Good mornings:

30kg
12x5

Övning som jag provar på, inte kört tidigare så körde lätt, enbart med stången. Gick ok, oklart om jag kommer köra vidare övningen dock men inte omöjligt.

Hängande benlyft:

12x5

Houra
2016-08-28, 23:28
2016-08-18
Pass C1


Uppvärmning i form av lättare vikter.

Bänkpress:

75%
82.5KG
5x1

85%
95kg
3x1

95%
105kg
1x0

Gick dåligt idag och 105kg gick inte ens upp. Tröttnade såklart då och beslutade mig för att lägga ner passet när jag kände mig så svag.

Befinner mig söderut igen och har provat att byta till ett annat gym, tog en månad för att se hur det är och jag är inte helt nöjd med utrustningen, det var jag inte på det tidigare gymmet heller. Finns ingen riktigt bra bänk vilket nog påverkade dagens pass. Saknas även hävstång vilket såklart är irriterande, blir nog inte att förlänga.



Sen kan det nog varit i kombination med att jag kände mig lite trött samt att kosten kanske inte varit helt perfekt.

Får se, vill inte riktigt räkna med detta pass riktigt.

Houra
2016-08-31, 17:41
2016-08-30
Pass C2

Enbart lättare vikter som uppvärmning.

Militärpress:

75%
45kg
5x1

85%
50kg
3x1

95%
55kg
1x1

Gick tungt men klarade.

Militärpress:

35kg
10x5

Gick bra, svarade rätt ok.

Hantellyft åt sidan:

7kg
15x3

Helt ok varken mer eller mindre.

Latsdrag:

50kg
10x5

Helt ok, inte kört i denna maskin tidigare så går inte direkt att jämföra med hur jag har gjort tidigare.

Ett ok pass, skulle ha kört ben egentligen men var lite trött och det var folk ivägen.

Houra
2016-09-02, 04:59
2016-09-02
Pass C3

Knäböj:

75%
95kg
5x1

85%
107,5kg
3x1

95%
120kg
2x1

Gick ok, men kände mig lite trött, skulle köra någon lårcurl men det här gymmet verkar bara ha en sån maskin och den är såklart trasig. Körde inget mer för att jag inte kände mig särskilt pigg. 120kg gick ok men fick ta i mycket.

Houra
2016-09-05, 06:45
2016-09-05
Pass C4

Körde enbart lättare vikter som uppvärmning och funderade lite.

Marklyft:

75%
127,5kg
5x1

85%
145kg
3x1

95%
162,5kg
1x1

Gick sådär, klarade men gick ganska så tungt.

Good mornings:

30kg
12x5

Ok pass men inget speciellt.

Houra
2016-09-08, 09:15
2016-09-08
Pass D1/2

Militärpress:

40%
25kg
5x1

50%
30kg
5x1

60%
35kg
5x1

Bänkpress:

40%
45KG
5x1

50%
55kg
5x1

60%
65kg
5x1

Hantellyft åt sidan:

8kg
12x3

Latsdrag:

50kg
10x3

Enkelt pass, varken mer eller mindre. Var tidigt men ändå en del folk tyvärr.

Houra
2016-09-12, 11:01
2016-09-11
Pass D3/4

Knäböj:

40%
50kg
5x1

50%
60kg
5x1

60%
75kg
5x1

Marklyft:

40%
80KG
5x1

50%
100kg
5x1

60%
120kg
5x1

Enkelt pass utan problem. Nästa pass ser ut att köras på tisdag är tanken och då bänkpress eller militärpress, beror lite på hur det ser ut med folk.

Houra
2016-09-14, 10:09
2016-09-14
Pass A1

Enbart lättare vikter som uppvärmning.

Militärpress:

65%
40kg
5x1

75%
45kg
5x1

85%
52,5kg
5x1

Gick riktigt tungt på sista setet, var väl inte optimalt förberedd dock och saknade lite energi.

Militärpress:

35kg
10x5

Gick ganska så lätt.

Hantellyft åt sidan:

9kg
12x3

Helt ok varken mer eller mindre.

Latsdrag:

55kg
10x5

Ett ok pass men inte mer, tanken var bänkpress med mera egentligen men var tvungen att köra annat då jag försov mig, bänkarna var upptagna såklart.
Får försöka gå upp tidigare och gå tidigare till nästa pass.

Passet var ok men inte mer, saknade lite energi och det var även oerhört varmt på gymmet.

Houra
2016-09-16, 09:53
2016-09-16
Pass A2

Knäböj:

65%
85kg
5x1

75%
100kg
5x1

85%
110kg
5x1

Gick hyfsat men var en del folk, hade nog kunnat pressa ut några reps till annars, men kroppen kändes dock ok, en del folk störde och var nära.

Benpress:

85kg
15x5

Körde benpress, en jag inte kört tidigare på det här gymmet, gillade den inte riktigt så körde väl rätt så lätt.

Sittande lårcurl:

31kg
10x5

Obekväm lårcurl som var svår att ställa in på ett bra sätt, körde lätt och försökte få kontakt, ingen bekväm maskin samtidigt som det här gymmet inte har fler lårcurl, lite trist.

Har även börjat deffa nu mer seriöst, en kontrollerad deff där jag siktar på runt 0,5kg i veckan på ett ungefär. Blir vägning till nästa pass för att se mer hur jag står mig.

Houra
2016-09-18, 09:45
2016-09-18
Pass A3


Uppvärmning i form av lättare vikter.

Bänkpress:

65%
72,5KG
5x1

75%
85kg
5x1

85%
95kg
5x1

Klarade, men sista setet var tungt måste jag erkänna.

Bänkpress:

62,5kg
10x5

Ok men inte mer.

Ett ok pass, kände mig trött igen dock då jag vaknade lite sent och stressade vilket medförde dåliga förberedelser inför passet. Får köra hantelrodd till nästa pass.

Houra
2016-09-23, 09:32
2016-09-22
Pass A4

Marklyft:

65%
115kg
5x1

75%
130kg
5x1

85%
150kg
5x1

Hantelrodd:

32,5kg
10x5

Ok pass, men det blev några dagars vila i onödan för att jag försov mig lite, men bara att jobba på det så ska man väl komma upp tidigare.

Lite folk som störde men gjorde ungefär det jag skulle. Ska köra pass på helgen också förhoppningsvis.

Houra
2016-09-25, 21:10
2016-09-25
Pass B1

Enbart lättare vikter som uppvärmning.

Militärpress:

70%
42,5kg
3x1

80%
50kg
3x1

90%
55kg
3x1

Gick tungt, sista setet kanske inte var helt bra heller.

Militärpress:

40kg
8x5

Gick ganska så lätt.

Hantellyft åt sidan:

9kg
15x3

Helt ok varken mer eller mindre.

Skulle kört latsdrag men det var folk där så jag sket i det då, tanken är att köra det till nästa pass då.

Houra
2016-09-27, 20:37
Nyss hemkommen från gymmet, men tyvärr inget pass då det var löjligt mycket folk.

Med tanke på att jag var där efter 21 så borde det ändå ha varit lugnare, men nej. Men ok, då vet man att det inte är någon idé att gå vid den tiden. Planen nu är att försöka lägga mig snart och köra pass på morgonen, enda hållbara så som jag ser det i min situation är morgonpass.

Houra
2016-09-29, 22:11
2016-09-29
Pass B2

Knäböj:

70%
90kg
3x1

80%
102,5kg
3x1

90%
115kg
3x1

Tveksam styrka idag, oklart om jag vill ge sista repen godkänt där dock.

Latsdrag:

60kg
8x5
Ok.

Skulle kört lite fler benövningar men var en person där så struntade i det. Kände mig trött idag dock, sent pass. Är nog knappast hållbart med sena pass om jag vill kunna vara på topp. Var ändå en del folk trots sent pass.

MaastavetoIsBack
2016-09-30, 17:02
Förstör en del att köra pass på konstiga tider men ja, det är trist. Fint att se att du fortfarande lirar på dock.

Houra
2016-09-30, 21:57
Förstör en del att köra pass på konstiga tider men ja, det är trist. Fint att se att du fortfarande lirar på dock.

Jag lirar på ja, men inte är det optimalt med tiderna. Saknar även en vettig bänk på det här gymmet jag lirar nu, kanske byter snart dock om man skulle hitta lämpligare.

Houra
2016-09-30, 22:00
2016-09-30
Pass B3


Uppvärmning i form av lättare vikter.

Bänkpress:

70%
77,5KG
3x1

80%
87,5kg
3x1

90%
100kg
3x1

Klarade, men sista setet var tungt måste jag erkänna. Känns obehagligt att köra bänk när man inte har någon säkerhetsspärr.

Bänkpress:

62,5kg
10x5

Helt ok.

Hantelrodd:
35kg
8x4
Ok men trodde det skulle kännas lite lättare, men ändå ok.

Kan även nämna dagens vikt: 91,7kg
Deffar nu så får se.

Houra
2016-10-06, 05:10
2016-10-06
Pass B4

Körde enbart lättare vikter som uppvärmning och funderade lite.

Marklyft:

70%
122,5kg
3x1

80%
140kg
3x1

90%
157,5kg
3x1

Gick ok, lite trött dock men kroppen kändes rätt ok.

Hyperextension

KV
15x3

Lutande crunches
KV
20x3

Ett okej pass, inte mycket mer att säga om saken.

Houra
2016-10-07, 08:27
2016-10-07
Pass C1

Enbart lättare vikter som uppvärmning.

Militärpress:

75%
45kg
5x1

85%
52,5kg
3x1

95%
57,5kg
1x1

Gick tungt.

Militärpress:

40kg
10x3

Gick ok.

Var oerhört tidigt på gymmet men trots det så var det folk. Var även ganska så trött.

Houra
2016-10-08, 08:04
2016-10-08
Komplementspass

Hantellyft åt sidan:
8kg
15x3

Ok, fokus på utförande och kontakt.

Latsdrag
60kg
10x3

Helt ok.

Ett pass för att komplettera missade övningar från igår. Tanken är ben imorgon.

Houra
2016-10-09, 05:31
2016-10-09
Pass C2

Knäböj:

75%
95kg
5x1

85%
110kg
3x1

95%
122,5kg
1x1

Gick tungt, riktigt tungt, fick knappt upp 122,5kg. Stor skillnad mot när jag körde 120kg senast i belastning som kändes helt ok. Visserligen en marginellt högre vikt men borde inte kännas så mycket tyngre ändå.

Benspark:

67,5kg
15x3

Testade benspark, den var lite besvärlig att ställa in men kändes väl någorlunda kontaktmässigt.

Sittande lårcurl:

31kg
15x3

Inte mycket att säga.

Ett pass som kändes ok, men den där riktiga styrkan saknades.

Houra
2016-10-11, 16:11
2016-10-11
Pass C3


Uppvärmning i form av lättare vikter.

Bänkpress:

75%
82,5KG
5x1

85%
95kg
3x1

95%
105kg
1x1

Samma problematik som senast, man känner sig nästan lite rädd att köra tung bänk utan säkerhetsspärrar, inte kul om man nu inte skulle få upp. Finns en förslagslåda på det här gymmet vilken jag har gett flertalet förslag med tips om förbättringar till gymmet däribland bättre bänkar. Får dock se om det kommer, troligtvis inte.


Bänkpress:

70kg
8x3

Körde tyngre än normalt då jag hade 2st 25kgs-plattor på stången och orkade inte byta till lättare.

Hantelrodd:
37,5kg
8x3
Riktigt tungt, nästan för tungt.

Dagens vikt: 91,3kg

Passet var ok, men utrustningen på det här gymmet är under all kritik, återstår att se om de tar till sig av mina förslag eller struntar i dem.

Houra
2016-10-13, 07:28
2016-10-13
Pass C4

Körde enbart lättare vikter som uppvärmning.

Marklyft:

75%
130kg
5x1

85%
150kg
3x1

95%
170kg
1x1

Det gick hyfsat överlag även fast jag fick ge i princip allt för att få upp 170kg, besvärligt när man inte har hävstång dock. Hävstång är ytterligare en sak jag har gett förslag på, men antar att det inte blir något där heller.

Kör lite good mornings och lite mage men det var ostrukturerat och inget att rapportera om direkt, var en del folk.

Houra
2016-10-18, 22:12
2016-10-18
Pass D1/2/3/4

Körde enbart lättare vikter som uppvärmning.

Marklyft:

45%
80kg
5x1

55%
100kg
5x1

65%
110kg
5x1

Militärpress:

45%
30kg
5x1

55%
35kg
5x1

65%
40kg
5x1

Knäböj:

45%
55kg
5x1

55%
70kg
5x1

65%
82,5kg
5x1

Bänkpress:

45%
50kg
5x1

55%
60kg
5x1

65%
70kg
5x1

Deload, visst ska man ju dela upp det mer etc men det var lika att göra såhär denna gång då det inte blivit pass på ett tag.

Houra
2016-10-23, 05:41
2016-10-23
Pass A1

Enbart lättare vikter som uppvärmning.

Militärpress:

65%
40kg
5x1

75%
47,5kg
5x1

85%
55kg
3x1 FAIL

Ett stort misslyckande på sista setet, målet var 5 reps men det gick inte vägen.


Militärpress:

35kg
10x5

Hantellyft åt sidan:
8kg
15x3

Ok, fokus på utförande och kontakt.

Latsdrag
60kg
10x3

Varit off kreatin någon vecka nu, vet dock inte om det var orsaken till varför jag inte klarade, men tror inte det hade gett så stor skillnad ändå.

Houra
2016-10-28, 06:00
2016-10-28
Pass A2

Knäböj:

65%
85kg
5x1

75%
97,5kg
5x1

85%
110kg
5x1

Gick hyfsat, var dock ganska tungt.

Benpress:

95kg
15x3

Körde benpress, en jag inte kört tidigare på det här gymmet, gillade den inte riktigt så körde väl rätt så lätt.

Sittande lårcurl:

34kg
15x3

Hyfsat pass, lite trött och lite ofokuserad dock.

Houra
2016-10-29, 06:08
2016-10-29
Pass A3


Uppvärmning i form av lättare vikter.

Bänkpress:

65%
72,5KG
5x1

75%
85kg
5x1

85%
95kg
5x1

Gick tungt, men obehagligt att köra hyfsat tungt utan säkerhetsspärrar.


Bänkpress:

65kg
10x3

Gick ok.

Hantelrodd:
35kg
10x3
Lite tungt

Vikten ligger på runt 90kg, men formen är inte direkt märkbart bättre. Bara att köra på, ska nog börja justera ner kcal då det går lite långsamt med minskningen, nackdelen blir väl att jag knappast kommer kunna öka direkt, eller att det ska mycket till.

Passet var ok, lugnt.

Houra
2016-10-30, 06:54
2016-10-30
Pass A4

Körde enbart lättare vikter som uppvärmning.

Marklyft:

65%
115kg
5x1

75%
135kg
5x1

85%
150kg
5x1

Fruktansvärt tungt på sista setet, märks att man kört pass tidigare och var sliten rent allmänt.

Blev inte att köra mer då det var något slags ljud på det andra stället så jag struntade i det då. Ev kör jag komplement imorgon annars får jag se när nästa pass blir, troligtvis Tisdag eller Onsdag.

Houra
2016-10-31, 06:56
2016-10-31
Komplementspass

Lårpress utåt:

31,5kg
15x3

Hyperextensioner:

KV
15x3

Crunches i ställning:
5kg
15x3

Ett kompletterande pass, la till en extraövning för skojs skull.

Houra
2016-11-01, 06:14
2016-11-01
Pass B1

Enbart lättare vikter som uppvärmning.

Militärpress:

70%
45kg
3x1

80%
50kg
3x1

90%
57,5kg
3x1 PP

Körde push-press på sista setet, annars hade det inte gått.


Militärpress:

40kg
10x3

Hantellyft åt sidan:
8kg
12x4

Ok, fokus på utförande och kontakt.

Latsdrag
60kg
8x4

Ok pass, inte så mycket mer att säga.

Tanken är att börja deffa hårdare nu, visst går jag ner på ca 2500kcal men det har inte gått så snabbt kombinerat med att jag inte känt mig särskilt stark ändå. Kommer sikta på runt 2-2200kcal i fortsättningen och förhoppningsvis ska vikten börja minska lite snabbare. Får se hur det går.

Houra
2016-11-05, 08:25
2016-11-05
Pass B2

Knäböj:

70%
92,5kg
3x1

80%
105kg
3x1

90%
117,5kg
3x1

Gick hyfsat, var dock ganska tungt.

Benpress:

103kg
15x3
Helt ok, gick lätt.

Sittande lårcurl:

36kg
15x3

Helt ok.

Ett ok pass varken mer eller mindre.

Houra
2016-11-16, 06:48
Skulle kört pass idag men blev inte, för mycket folk så det var ingen mening med att ens försöka. Störigt men vad kan man göra? Jo gå ännu tidigare, ska försöka vara på gymmet vid 05 imorgon. Tanken är att köra varje dag resten av veckan om jag orkar.

Trist men det är bara att göra på det sättet så som mitt liv ser ut just nu.

Houra
2016-11-17, 09:42
2016-11-12
Pass B3


Uppvärmning i form av lättare vikter.

Bänkpress:

70%
80KG
3x1

80%
90kg
3x1

90%
102,5kg
3x1

Tungt, men det är inte kul att köra tungt utan säkerhetsspärrar och dålig bänk. Har gett förslag om att köpa in bättre bänkar bland annat men det verkar inte bli något så byter väl gym snart, om man nu kan hitta något här på orten som har vettig utrustning.


Bänkpress:

60kg
10x3

Gick ok.

Hantelrodd:
25kg
10x3
Några enkla set.

Ett enkelt pass där jag var trött helt enkelt. Därför det var ganska lätt.

Houra
2016-11-17, 09:44
2016-11-17
Pass B4

Körde enbart lättare vikter som uppvärmning.

Marklyft:

70%
125kg
3x1

80%
142,5kg
3x1

90%
160kg
3x1

Fick ge allt jag hade för att klara, fick en komplimang av en äldre herre att jag körde hårt och visst, jag tog i.

Hyperextensioner:
KV
20x3

Crunches i ställning:
5kg
20x3

Ett ok pass men jag klarar knappt av den tänkta vikten.

Houra
2016-11-18, 07:32
2016-11-18
Pass C1

Enbart lättare vikter som uppvärmning.

Militärpress:

75%
47,5kg
5x1

85%
55kg
3x1

95%
60kg
1x1

Ok, lite push-press dock.




Militärpress:

40kg
8x4

Hantellyft åt sidan:
8kg
15x3

Ok, fokus på utförande och kontakt.

Latsdrag
65kg
8x3

Pushdowns
30kg
15x3

Hyfsat pass.

Houra
2016-11-21, 07:11
2016-11-21
Pass C2

Knäböj:

75%
97,5kg
5x1

85%
110kg
3x1

95%
125kg
1x1

Fruktansvärt tungt pass, kände mig trött och orkade inte köra mer efter böjen. Ska försöka komplettera imorgon är då tanken.

Houra
2016-11-23, 10:51
2016-11-22
Pass C3


Uppvärmning i form av lättare vikter.

Bänkpress:

75%
85KG
5x1

85%
95kg
3x1

95%
107,5kg
1x1

Vikten kändes hanterbar, men det är just det om att man inte har något slags skydd om man inte skulle få upp som är den obehagliga biten. Hade ev fler reps i mig, men såklart svårt att säga exakt, vågade dock inte chansa.

Bänkpress:

70kg
10x5

Bra, inte mer att säga om saken.

Komplement till pass B2

Benpress:

112,5kg
15x3
Helt ok, gick lätt.

Sittande lårcurl:

40kg
10x3

Helt ok.

Glömde magnesium idag och struntade då i hantelrodden, men kör nog det i nästa pass.

Houra
2016-12-04, 19:56
2016-12-04
Pass C4

Körde enbart lättare vikter som uppvärmning.

Marklyft:

75%
135kg
5x1

85%
150kg
3x1

95%
170kg
0x1

Sista gick inte nu, inte kört kreatin heller på ett tag och inte tränat alls, vänt dygnet under veckan och varit trött.

Tyvärr en olycka på sista setet, ryggen knäckte till och fick smärta. Frågan är om man bör uppsöka någon läkare/liknande? Har fortfarande ont men det kanske släpper? Tyckte jag höll tekniken hyfsat men måste ha tappat den ändå.

Visst är det dumt att köra på gränsen utan bälte kanske, men detta gym har tyvärr inga bälten att låna, kanske får köpa eget bälte snart då antar jag.

Houra
2016-12-08, 10:25
2016-12-06
Pass D1-2

Bänkpress:

40%
50kg
5x1

50%
60kg
5x1

60%
70kg
5x1

Militärpress:

40%
30kg
5x1

50%
35kg
5x1

60%
40kg
5x1

3 set latsdrag
3 set pushdowns
3 set kabelcurl
3 set maskinlyft åt sidan

Enkelt pass.

2016-12-08
Pass D3-4

Knäböj:

40%
50kg
5x1

50%
65kg
5x1

60%
80kg
5x1

Marklyft:

40%
70kg
5x1

Lätt pass, känner fortfarande lite smärta men har släppt för det mesta dock. Körde därför inte direkt marklyft.

Houra
2016-12-11, 02:54
2016-12-10
Pass A1


Uppvärmning i form av lättare vikter.

Bänkpress:

65%
75KG
5x1

75%
85kg
5x1

85%
97,5kg
5x1

Gick ok, sista setet dock riktigt tungt.


Bänkpress:

65kg
10x5

Gick ok.

Hantelrodd:
30kg
10x3
Några enkla set.

Ett ok pass, men de har fortfarande inte köpt in någon bättre bänk tyvärr, de har nu också plockat bort förslagslådan vilket skickar signaler om att det inte kommer bli något.

Houra
2016-12-14, 10:20
2016-12-13
Pass A2

Enbart lättare vikter som uppvärmning.

Militärpress:

65%
42,5kg
5x1

75%
50kg
5x1

85%
55kg
5x1

Ok, körde push-press på sista vilket jag nog får börjar räkna med att måsta göra i fortsättningen.

Militärpress:

40kg
8x4

Hantellyft åt sidan:
10kg
10x3

Ok, kom inte ihåg vad jag hade kört på senast dock.

Latsdrag
65kg
10x3

Fick köra med ett annat grepp.

Pushdowns
35kg
15x3

Hyfsat.

Ok pass, gjorde ungefär det som var planerat.

Houra
2016-12-18, 16:37
2016-12-18
Pass A3

Knäböj:

65%
80kg
5x1

75%
92,5kg
5x1

85%
105kg
5x1

Ett okej pass, skulle köra mer men var folk som var ivägen så struntade i det.

Känslan var inte så bra dock, har gått tillbaka till den andra cykeln nu. Men inte kändes det så lätt trots det.

Houra
2017-01-15, 05:01
Pass A4

Marklyft:

65%
110kg
5x1

75%
125kg
5x1

85%
142,5kg
5x1

Lite mage

Pass B1

Militärpress:

75%
45kg
3x1

85%
50kg
3x1

95%
60kg
1x1 PP

Lite komplementsövningar.

Pass B2


Knäböj:

70%
85kg
3x1

80%
97,5kg
3x1

90%
110kg
3x1

Benspark och liggande lårcurl.

Pass B3

Bänkpress:

70%
80KG
3x1

80%
92,5kg
3x1

90%
105kg
3x1

Houra
2017-01-15, 05:03
2017-01-13
Pass B4

Körde enbart lättare vikter som uppvärmning.

Marklyft:

70%
125kg
3x1

80%
142,5kg
3x1

90%
150kg
3x1

Ganska tungt i sista trots att jag gått ner ca 10kg i vikter, men ok.

Hyperextensioner:
KV
20x5

Bra kontakt.

Crunches i ställning:
5kg
20x4

Sista tungt men ok.

Houra
2017-01-15, 05:06
2017-01-14
Pass C1

Enbart lättare vikter som uppvärmning.

Militärpress:

75%
50kg
5x1

85%
55kg
3x1

95%
62,5kg
1x1

Ok, lite push-press dock.

Militärpress:

40kg
8x3

Hantellyft åt sidan:
9kg
12x3

Ok, fokus på utförande och kontakt.

Latsdrag
65kg
8x3

Pushdowns
40kg
15x3

Ok pass, inte mycket mer att säga, så är det ibland och har ni funderingar så är ni välkomna att skriva någon fråga.

Houra
2017-01-19, 07:43
Tänkte träna idag, blev dock inte, mycket folk trots tidigt.

Har haft lite förhinder under veckan dock. Får helt enkelt köra Fredag-Söndag, inte optimalt men har inget val.

Houra
2017-01-31, 21:54
2017-01-20
Pass C2

Enbart lättare vikter som uppvärmning.

Knäböj:

75%
92,5kg
5x1

85%
105kg
3x1

95%
115kg
1x1

Ett par komplementsövningar.

2017-01-21
Pass C3

Enbart lättare vikter som uppvärmning.

Bänkpress:

75%
85kg
5x1

85%
97,5kg
3x1

95%
110kg
1x1

Inte så bra djup på sista setet.

Bänkpress:
65kg
10x4

Hantelrodd:
32,5 kg
10x3
Körde snabbt och enkelt.

Houra
2017-01-31, 22:00
2017-01-30
Pass D1/2/3

Knäböj
40%
50kg
5x1

50%
67,5kg
5x1

60%
80kg
5x1

Militärpress
40%
30kg
5x1

50%
35kg
5x1

60%
45kg
5x1

Bänkpress
40%
50kg
5x1

50%
65kg
5x1

60%
77,5kg
5x1

Enkelt.

Houra
2017-02-11, 04:56
2017-02-07
Pass C4

Körde enbart lättare vikter som uppvärmning.

Marklyft:

75%
125kg
5x1

85%
142,5kg
3x1

90%
160kg
1x1

Ganska tungt i sista trots att jag gått ner ca 10kg i vikter, men ok.

Hyperextensioner:
KV
20x3

Bra kontakt.

Crunches i ställning:
5kg
20x4

2017-02-08
Pass A1

Enbart lättare vikter som uppvärmning.

Militärpress:

65%
45kg
5x1

75%
50kg
5x1

85%
57,5kg
5x1

Ok, lite push-press dock.

Militärpress:

35kg
10x3

Hantellyft åt sidan:
9kg
10x4

Ok, fokus på utförande och kontakt.

Latsdrag
65kg
9x3

Pushdowns
40kg
15x3

Ok pass överlag.

Houra
2017-02-13, 07:34
2017-02-11
Pass A2

Enbart lättare vikter som uppvärmning.

Knäböj:

65%
80kg
5x1

75%
92,5kg
5x1

85%
105kg
5x1

Ok.

Knäböj:
70kg
6x3

Inte så mycket men något.

2017-02-12
Pass A3

Enbart lättare vikter som uppvärmning.

Bänkpress:

65%
75kg
5x1

85%
87,5kg
5x1

85%
100kg
5x1

Inte så bra djup på sista setet, kanske ger 3-4 reps godkänt.

Bänkpress:
65kg
10x5

Hantelrodd:
37,5 kg
8x3

Greppet höll inte så bra, ska nog köra lättare.

Houra
2017-02-14, 08:26
2017-02-14
Pass A4

Körde enbart lättare vikter som uppvärmning.

Marklyft:

65%
110kg
5x1

75%
127,5kg
5x1

85%
145kg
5x1

Gick faktiskt rätt ok, trots att jag kände mig lite trött i benen.

Hyperextensioner:
KV
20x5

Bra.

Houra
2017-02-20, 11:10
2017-02-16
Pass B1

Enbart lättare vikter som uppvärmning.

Militärpress:

70%
47,5kg
3x1

80%
55kg
3x1

90%
60kg
3x1

Ok, lite push-press dock.

Militärpress:

40kg
8x3

Hantellyft åt sidan:
9kg
10x4

Ok, fokus på utförande och kontakt.

Latsdrag
70kg
7x3

2017-02-19
Pass B2

Enbart lättare vikter som uppvärmning.

Knäböj:

70%
87,5kg
3x1

80%
100kg
3x1

90%
112,5kg
3x1

Ok, men sista var ändå ganska tungt vilket ju var ett tråkigt svar av kroppen.

Knäböj:
70kg
6x3

Inte så mycket men något.

Liggande lårcurl:
40kg
10x4

Helt ok.

Houra
2017-03-11, 06:39
2017-03-01
Pass B3

Enbart lättare vikter som uppvärmning.

Bänkpress:
70%
75kg
3x1

80%
85kg
3x1

90%
95kg
3x1

Gick ner i vikt.

Bänkpress:
65kg
10x5

Hantelrodd:
32,5 kg
10x5

Houra
2017-03-11, 06:40
2017-03-02
Pass A4

Körde enbart lättare vikter som uppvärmning.

Marklyft:

70%
117,5kg
3x1

80%
135kg
3x1

90%
150kg
3x1

Gick faktiskt rätt ok.

Hyperextensioner:
KV
20x5

Bra.

Magövning.

Houra
2017-03-17, 05:11
2017-03-08
Pass C1

Enbart lättare vikter som uppvärmning.

Militärpress:

75%
50kg
5x1

85%
55kg
3x1

95%
62,5kg
1x1

Ok, lite push-press dock.

Militärpress:

40kg
10x4

Hantellyft åt sidan:
9kg
12x4

Ok, fokus på utförande och kontakt.

Latsdrag
60kg
10x3

2017-03-10
Pass C2

Enbart lättare vikter som uppvärmning.

Bänkpress:
75%
80kg
5x1

85%
90kg
3x1

95%
100kg
1x1

Inga större problem.

Bänkpress:
65kg
10x5

Hantelrodd:
35 kg
10x4

2017-03-14
Pass C3

Enbart lättare vikter som uppvärmning.

Knäböj:

75%
92,5kg
5x1

85%
105kg
3x1

95%
115kg
1x1

Ok, men sista var ändå ganska tungt vilket ju var ett tråkigt svar av kroppen.

Knäböj:
70kg
6x3

Inte så mycket men något.

Liggande lårcurl:
40kg
10x4

Helt ok.

Houra
2017-03-30, 03:38
2017-03-16
Pass A4

Körde enbart lättare vikter som uppvärmning.

Marklyft:

75%
125kg
5x1

85%
142,5kg
3x1

95%
160kg
1x1

Houra
2017-04-26, 05:49
2017-04-24
Pass A1

Enbart lättare vikter som uppvärmning.

Militärpress:

65%
47,5kg
5x1

75%
55kg
5x1

85%
60kg
5x1

Ok, lite push-press dock.

Militärpress:

40kg
10x3

Hantellyft åt sidan:
7kg
15x3

Ok, strikt utförande.

Latsdrag
65kg
8x3

Houra
2017-04-26, 05:50
2017-04-26
Pass A2

Enbart lättare vikter som uppvärmning.

Knäböj:

65%
80kg
5x1

75%
92,5kg
5x1

85%
105kg
5x1
Tungt pass tyvärr.

Houra
2017-05-03, 03:59
2017-04-28
Pass A3

Enbart lättare vikter som uppvärmning.

Bänkpress:

65%
70kg
5x1

75%
80kg
5x1

85%
92,5kg
5x1

Inte så bra djup på sista setet, kanske ger 3-4 reps godkänt.

Bänkpress:
60kg
10x3

Hantelrodd:
35 kg
8x3

2017-04-30
Pass A4

Körde enbart lättare vikter som uppvärmning.

Marklyft:


90kg
5x3

Av någon anledning kände jag smärta så körde enbart lätt.

Hyperextensioner:
KV
20x3

Bra kontakt.

Crunches i ställning:

20x3

Bra kontakt.

Houra
2017-07-28, 18:18
Torsdag 27e juli 2017

** Bänkpress **
- 80.0 kgs x 5 reps
- 80.0 kgs x 5 reps
- 80.0 kgs x 5 reps
- 80.0 kgs x 5 reps
- 80.0 kgs x 5 reps

** Latsdrag **
- 65.0 kgs x 10 reps
- 65.0 kgs x 10 reps
- 65.0 kgs x 10 reps
- 65.0 kgs x 10 reps

** Bröstpress **
- 60.0 kgs x 10 reps
- 60.0 kgs x 10 reps
- 60.0 kgs x 10 reps

** Maskinrodd **
- 70.0 kgs x 10 reps
- 70.0 kgs x 10 reps
- 70.0 kgs x 10 reps
- 70.0 kgs x 10 reps

** Pushdowns **
- 40.0 kgs x 10 reps
- 40.0 kgs x 10 reps
- 40.0 kgs x 10 reps

** Bicepscurl med hantel, stående **
- 12.5 kgs x 10 reps
- 12.5 kgs x 10 reps
- 12.5 kgs x 10 reps