handdator

Visa fullständig version : När börjar man se resultat?


Qtip
2015-03-13, 20:20
Så jag har kört på rätt bra senaste 3 veckorna.
Käkat bra (Gjort matlådor och käkat rätt strikt.. varit mellan 1500-900 kcal underskott). (Väger väl omkring 130-140kg).

Gymmat 5x5 3ggr i veckan och gått cirka 3mil i veckan utöver samt allt annat jag går normalt.

Men ser ingen direkt resultat ännu och vågarna är helt cp så skiter i vikten(Visar helt olika vikter hela tiden. Testat flera olika vågar som alla cpar).
Jag KÄNNER skillnad(Musklerna är lite hårdare osv), men ser ingen ännu.


Så när brukar man se skillnad enligt er?

Jag har fortfarande lite stor motivation, men lite nyfiken bara.

XXXL
2015-03-13, 20:34
När man slutar titta.

Qtip
2015-03-13, 20:45
När man slutar titta.

Det kan omöjligt stämma för om man inte tittar på någotnkan man inte se det heller

h051n
2015-03-13, 20:52
Använd måttband?

XXXL
2015-03-13, 21:01
Det kan omöjligt stämma för om man inte tittar på någotnkan man inte se det heller

Tittar du dig själv i spegeln 16 av 24 timmar om dygnet så kommer du ju du inte se dina ökningar lika bra som om du bodde i en grotta utan speglar.

Ökningar är som saker man tappat bort, man hittar de när man slutat leta.

Beemel
2015-03-14, 09:02
Ärligt talat... Sluta använda förkortningen CP för allt som inte fungerar...

Maverick
2015-03-14, 09:37
Måttband istället för våg, det är ganska träffsäkert.

mattilainen
2015-03-14, 09:50
Det är bara att fortsätta gå ner i vikt, ät mindre om du inte går ner i vikt och det kan ta flera veckor innan du märker skillnad. Ta bilder några gånger då och då, jämför med 5 - 10 veckor och se skillnad. Tog mig 16 veckor med strikt diet att ta mig från 105 - 90 kg och det var först vid 95 kg jag såg skillnad faktiskt.

hoffmetal
2015-03-14, 11:26
Jag tycker man börjar känna resultat rätt tidigt, dock så brukar det vara svårt att se resultaten. Sluta titta och sluta oroa dig.

Vågen är din vän, väg dig varje morgon och skriv upp vikten. Sen när du vägt dig varje morgon i en månads tid så kan du se att det sakta men säkert går åt rätt håll. Och gör det inte det så fuskar du nog med dieten.

Ps. Man får tänka på att vikten kan variera som fan beroende på saltintag och vatten i kroppen.

Qtip
2015-03-14, 16:18
Jag tycker man börjar känna resultat rätt tidigt, dock så brukar det vara svårt att se resultaten. Sluta titta och sluta oroa dig.

Vågen är din vän, väg dig varje morgon och skriv upp vikten. Sen när du vägt dig varje morgon i en månads tid så kan du se att det sakta men säkert går åt rätt håll. Och gör det inte det så fuskar du nog med dieten.

Ps. Man får tänka på att vikten kan variera som fan beroende på saltintag och vatten i kroppen.


Asså, jag oroar mig inte över något. Jag bara lite nyfiken som jag skrev.

Vågen skiter jag fullständigt i.

Efter två veckor:
Vägde mig på måndagen. 138
Vägde mig på tisdagen 120
Vägde mig på onsdagen 144

Samma tid varje dag.

fk that tänkte jag och sedan slutade jag använda den vågen. Vägde mig på gymmet och fick liknande resultat.. och nej, jag har inte fuskat med min diet på något sätt.

2x Matlådor på 200g pasta / 120-130g köttfärs / 100g wok
500g kvarg samt 2dl havregryn VARJE dag i 2 veckor.

Inget annat. Dricker 4liter vatten om dagen också.

Så vågen skiter jag helt och hållet i. Eftersom att det är 3 vågar som ger mig lika resultat (Dvs, 10-20kg skillnad på bara 1 dag) så väger jag mig inte längre för jag litar inte på några av vågarna (1x hemma, 1x på gym 1 och 1x på mitt simgym).

Återigen jag är bara nyfiken på när folk brukar / såg skillnad.. jag har fortfarande lika stor motivation att gå ner i vikt även om jag inte håller koll på min siffra.

Don H
2015-03-14, 18:39
Vad är det för maxvikt som vågen är designad för?

Qtip
2015-03-14, 19:26
Vad är det för maxvikt som vågen är designad för?

Min egna, 160kg

De på gymmen? No clue, men det är samma som läkaren använder så antar lite högre?

MaastavetoIsBack
2015-03-14, 20:08
Asså, jag oroar mig inte över något. Jag bara lite nyfiken som jag skrev.

Vågen skiter jag fullständigt i.

Efter två veckor:
Vägde mig på måndagen. 138
Vägde mig på tisdagen 120
Vägde mig på onsdagen 144

Samma tid varje dag.

fk that tänkte jag och sedan slutade jag använda den vågen. Vägde mig på gymmet och fick liknande resultat.. och nej, jag har inte fuskat med min diet på något sätt.

2x Matlådor på 200g pasta / 120-130g köttfärs / 100g wok
500g kvarg samt 2dl havregryn VARJE dag i 2 veckor.

Inget annat. Dricker 4liter vatten om dagen också.

Så vågen skiter jag helt och hållet i. Eftersom att det är 3 vågar som ger mig lika resultat (Dvs, 10-20kg skillnad på bara 1 dag) så väger jag mig inte längre för jag litar inte på några av vågarna (1x hemma, 1x på gym 1 och 1x på mitt simgym).

Återigen jag är bara nyfiken på när folk brukar / såg skillnad.. jag har fortfarande lika stor motivation att gå ner i vikt även om jag inte håller koll på min siffra.

Du bör se resultat efter några veckor eftersom kroppen kommer ta från samtliga fettdepåer och inte punktförbränna vilket gör att det tar längre tid att se resultat. Oftast brukar andra se det före dig.

Sedan beror det på fettprocent, jag ser tydligare skillnad för varje vecka nu när jag minskat i fettprocent jämfört i början av min deff då jag också tappade vikt, men inte såg resultaten lika tydligt som nu.

Var strikt med din kost, väger du dina portioner och räknar ut näringsvärdet?

Vågar kan ge missvisande värden därför brukar jag fokusera på mellanskillnaden och kanske inte väga dig varje dag utan vecka, för att det kan dagligen skilja sig pågrund av andel vätska, om du har utfört dina så kallade behov och andra variabler.

Mät dig även med måttband för att enklare följa din viktnedgång och resultat.

Därmed

1:Fokusera på mellanskillnaderna i vågen
2:Mät dig med måttband en gång per vecka och dokumentera förändringar
3:Se över din kost, var säker att det du äter är det samma som dit kalorimål, att endast använda ögonmått kan ge stora differenser från uträknad kalorimängd och faktiskt kalorimängd.