handdator

Visa fullständig version : någon som kör med Reebok?


RedHead
2015-03-12, 18:09
Jag tänker på Reebook Crossfit Lifter Plus 2.0.
nyfiken på att höra vad ni tycker om dom

Stjarnan
2015-03-12, 18:36
Jag har ett par och jag är nöjd! Innan körde jag med DoWin men jag tyckte klacken var för hög.

Rävsnok
2015-03-12, 20:07
Jag har också dom och är mycket nöjd! Jag har dock ingenting att jämföra med : /

Okau
2015-03-12, 20:45
Är dessa lämpliga för endast styrketräning? Eller styrkelyft? Är nämligen inte intresserad av crossfit.

Kanske ska man vända sig till Adidas lyftarskor då istället.

Ozziking
2015-03-12, 21:05
I crossfit tränar man mycket oympiska lyft. Så ja. De är lämpliga för styrketräning och styrkelyft också.

Jag har ett par sådana! jag är nöjd! Stabila och de formar sig lite efter foten också. Skönt!

OneManArmy
2015-03-13, 06:31
Tjejen har ett par nano 4.0 hon är väldigt nöjd med dem, funkar till allt i gymet utom kanske längre löpning.

Ingen klack på dem dock.

Stjarnan
2015-03-13, 08:29
Tjejen har ett par nano 4.0 hon är väldigt nöjd med dem, funkar till allt i gymet utom kanske längre löpning.

Ingen klack på dem dock.

Nano är en träningssko, lifter plus är en lyftarsko.

Aerium
2015-03-13, 09:01
Finns det någon billigare lyftarsko än Crossfit Lifter Plus 2.0 som ni rekommenderar? Jag kör med löparskor på gymmet just nu, men tar av mig dom vid många övningar när jag behöver stabilitet så jag inte börjar wobbla med fötterna. Kan tänka mig absolut max 1000 kr för en sko, men inte mer. Vill inte ha så tjock sula eller någon backe.

Rickard
2015-03-13, 09:02
Dom är sköna att gå runt i. Aningens lägre klack än "riktiga" lyftarskor känns det som.
Inte lika stabila som ett par lyftarskor ifrån Adidas eller Nike.

Rickard
2015-03-13, 09:05
Finns det någon billigare lyftarsko än Crossfit Lifter Plus 2.0 som ni rekommenderar? Jag kör med löparskor på gymmet just nu, men tar av mig dom vid många övningar när jag behöver stabilitet så jag inte börjar wobbla med fötterna. Kan tänka mig absolut max 1000 kr för en sko, men inte mer. Vill inte ha så tjock sula eller någon backe.

Inte någon upphöjning? Det är ju det som är själva definitionen av en lyftarsko.

Aerium
2015-03-13, 09:33
Inte någon upphöjning? Det är ju det som är själva definitionen av en lyftarsko.

Happ, kanske ska fortsätta att lyfta i mina stumpor då... enda nackdelen är att dom blir sjukt skitiga.

z_bumbi
2015-03-13, 09:35
Lyftarskor behöver inte ha någon upphöjning och det finns t ex en aktuell tråd just nu om platta skor.

Slaxes
2015-03-13, 11:16
Kör med crossfit lifter 2.0. Köpte dessa för att jag behöver använda en sula för att korrigera min benlängsskillnad. Det känns som att mina knän har fått det tufft att anpassa sig vid de nya vinklarna iochmed klacken då jag böjde barfota innan (vänster knä har ömmat lite). Marklyften blir självklart annorlunda de också och det blir mer påfrestande att hålla ryggen rak, upplever jag.

RedHead
2015-03-17, 07:47
Fick hem mina igår. Dom är aningens trånga. Töjer dom sig något? Skulle eventuellt kunna ha ett halvnummer större (är 9 nu) men det är ju rätt omständigt att returnera och behöva vänta igen när man är så sugen på att testa dom. Som sagt töjer dom sig lite?