handdator

Visa fullständig version : Träna Förkyld?


aGGe
2004-04-04, 13:53
blev förkyld i torsdags.. inte tränat sen dess.
men vill träna imorn..

känner mig pigg o så..
MEN jag e fortfarande snuvig..
ska jag undvika att träna..

eller ska jag köra om jag känner mig pigg lixom

King Grub
2004-04-04, 14:00
Det finns hur många trådar som helst om det här.

Har du en infektion kvar i kroppen skall du inte träna.

Varför skulle du göra det? Du kan inte tillgodogöra dig träningen, även om det inte skulle göra någon skada i övrigt. Du riskerar dessutom att få tillbaka infektionen med ny kraft. Och vissa former av virus är farliga för hjärtat, och kan leda till hjärtmuskelinflammation eller död.

aGGe
2004-04-04, 18:29
Originally posted by King Grub
Det finns hur många trådar som helst om det här.

Har du en infektion kvar i kroppen skall du inte träna.

Varför skulle du göra det? Du kan inte tillgodogöra dig träningen, även om det inte skulle göra någon skada i övrigt. Du riskerar dessutom att få tillbaka infektionen med ny kraft. Och vissa former av virus är farliga för hjärtat, och kan leda till hjärtmuskelinflammation eller död.

jag vet ..
men ändå..
känns som om man e frisk förutom att d e lite snuvigt i näsan..

gibb
2004-04-04, 20:11
Tvekar du så stanna hemma. Det ger inget, men är däremot absolut livsfarligt.

Fatalist
2004-04-05, 01:28
Fråga: Träna med virus i kroppen?


Svar: Absolut inte

Styrkebyggare
2004-04-05, 07:55
Om du är symptomfri bortsett från lite "snörighet" så kan du nog börja köra så vackert.

Tänk bara på att ta det lugnt och känna efter.

Jax
2004-04-05, 08:41
Detta tipset följs på egen risk! Jag vet att det kanske inte helt lyckat att göra så här, men det fungerar för mig så länge jag lyssnar på min kropp.

Det jag brukar göra när jag känner att jag är på väg att bli sjuk eller är förkyld är att ta en löprunda (det är mitt primära träningssätt). Det brukar i 70 % av fallen leda till att jag blir bättre och i den andra 30% är läget i stort sett oförändrat. Har hänt någon gång att det blivit värre, men jag tycker att det är bättre att bli sjuk direkt så att man kan börja tillfriskna istället för att gå runt och vara småsjuk.
Har jag ont i halsen så står jag dock över träningen och håller mig hemma.

Styrkebyggare
2004-04-05, 08:59
Originally posted by Jax
Detta tipset följs på egen risk! Jag vet att det kanske inte helt lyckat att göra så här, men det fungerar för mig så länge jag lyssnar på min kropp.

Det jag brukar göra när jag känner att jag är på väg att bli sjuk eller är förkyld är att ta en löprunda (det är mitt primära träningssätt). Det brukar i 70 % av fallen leda till att jag blir bättre och i den andra 30% är läget i stort sett oförändrat. Har hänt någon gång att det blivit värre, men jag tycker att det är bättre att bli sjuk direkt så att man kan börja tillfriskna istället för att gå runt och vara småsjuk.
Har jag ont i halsen så står jag dock över träningen och håller mig hemma.


Hmm.. det var ju också en variant.

Själv brukar jag kaloribomba och vräka i mig vitlök när jag känner att det är nåt fanstyg på gång :eating: Brukar funka mycket bra faktiskt.

Nils
2004-04-05, 13:09
Originally posted by Jax
Detta tipset följs på egen risk! Jag vet att det kanske inte helt lyckat att göra så här, men det fungerar för mig så länge jag lyssnar på min kropp.

Det jag brukar göra när jag känner att jag är på väg att bli sjuk eller är förkyld är att ta en löprunda (det är mitt primära träningssätt). Det brukar i 70 % av fallen leda till att jag blir bättre och i den andra 30% är läget i stort sett oförändrat. Har hänt någon gång att det blivit värre, men jag tycker att det är bättre att bli sjuk direkt så att man kan börja tillfriskna istället för att gå runt och vara småsjuk.
Har jag ont i halsen så står jag dock över träningen och håller mig hemma.
Skumt sätt. Jag tvivlar på att metoden i sig verkligen gör något bättre utan att det i 70% av fallen hade blivit bättre i vilket fall.
Jag brukar ta det lugnt. Äta och dricka och sova extra bra och i princip alltid så försvinner förkylningen igen utan att bryta ut på riktigt.
Det var åratals sedan jag hade en riktigt utbryten förkylning nu.
Nils

Jax
2004-04-05, 14:48
Tror det beror på att jag behöver röra lite på mig och få lite syresättning i kroppen.