handdator

Visa fullständig version : McKamey Manor, hur länge hade du klarat dig?


Gober
2015-03-11, 17:01
Såg Kobra på SVT igår, där intervjuade man mannen bakom McKamey Manor. Ett spökhus som sägs vara det värsta i världen. 27000 står i kör för att se hur länge de "överlever". Du signar upp för 8 timmar men få klarar sig ens i närheten av den tiden. I 12 år var det en underground-rörelse, men nu har det blivit mainstream och hotas med nedstängning.

Efter att ha sett lite klipp förstår jag att en del bryter ihop då det är rena tortyrmetoderna. Hade du pallat?

http://www.svt.se/kobra/10-mars-2

vl6CGlBVpCA

Det finns inget "safe word" dvs du släpps ut när du bryter ihop och detta avgör personalen.

Gober
2015-03-11, 17:05
Vidare kan man fråga sig om detta ens är okej? Det lär ju lämna permanenta psykiska skador för en del. Om det nu inte bara är skicklig marknadsföring och skådisar i alla dessa videos. Antalet besökare och deras vittnesmål talar dock för att det är på riktigt.

Huungg
2015-03-11, 17:06
Jag hade klarat 8h

MikaelB
2015-03-11, 17:11
Leksaksormarna.. :laugh: Amerikansk hype i sitt esse.

Gober
2015-03-11, 17:11
Jag hade klarat 8h

Det tänkte jag också då jag inbillar mig att jag har ett starkt psyke. Men tittar man på videon ovan så är det stora likheter med hur man tränas att klara fångenskap och tortyr. Jag tror det är väldigt få som pallar med den behandlingen när de väl är på plats. Ingen har väl klarat 8 timmar om jag läst korrekt.

kebne
2015-03-11, 17:17
Det tänkte jag också då jag inbillar mig att jag har ett starkt psyke. Men tittar man på videon ovan så är det stora likheter med hur man tränas att klara fångenskap och tortyr. Jag tror det är väldigt få som pallar med den behandlingen när de väl är på plats. Ingen har väl klarat 8 timmar om jag läst korrekt.

Det är ju de som avgör om du inte klarar det så det är väl bara dra igång lite waterboarding runt 8h och avgöra att du inte klarade det.

XXXL
2015-03-11, 17:26
Hur kan dom garantera att man överlever om man utsätts för situationer där man kvävs/ormar e.t.c? Det kan väl knappast vara lagligt? Även om man skriver på ett papper så kan de fortfarande inte ta livet av en.

XXXL
2015-03-11, 17:32
Det tänkte jag också då jag inbillar mig att jag har ett starkt psyke. Men tittar man på videon ovan så är det stora likheter med hur man tränas att klara fångenskap och tortyr. Jag tror det är väldigt få som pallar med den behandlingen när de väl är på plats. Ingen har väl klarat 8 timmar om jag läst korrekt.

Det är stor skillnad på det är och att vara fångad bakom fiende linjer av typ ISIS.

Det här är inte "på riktigt" dessa människor vill inte dig personligen något ont och efter 8 timmar så är du fri och ute. I verkligheten är det väldigt få som släpps fria och nästan alla mördas.

Gober
2015-03-11, 17:44
Det är stor skillnad på det är och att vara fångad bakom fiende linjer av typ ISIS.

Det här är inte "på riktigt" dessa människor vill inte dig personligen något ont och efter 8 timmar så är du fri och ute. I verkligheten är det väldigt få som släpps fria och nästan alla mördas.

Så fungerar dock inte det mänskliga psyket. Även soldater som tränas för att klara påfrestande situationer bryter ihop och ligger och skakar i fosterställning trots att de vet att det är en övervakad situation där de kan avsluta när som helst. Visst, en militär vet att det du övar på kan bli verklighet och därmed förstärks situationen.

Ett annat exempel är ju det klassiska experimentet där man delar upp människor i två läger och lyckas få den ena gruppen att hata den andra. Det går att ställa till det rejält i skallen på människor.

Jag tror det går att knäcka de flesta människor trots att de går in med vetskapen att det inte är på riktigt.

Trouble
2015-03-11, 17:49
Jag hade utan tvekat klarat 8 h. Hade de haft en stor, tom och mörk herrgård där något jävligt creepy istället hände 1/ggn i halvtimmen så hade det möjligen varit en annan femma, men hur läskigt är det med en rödmålad tjej som intensivgnuggar sig mot en?

Mesar.

XXXL
2015-03-11, 17:51
Så fungerar dock inte det mänskliga psyket. Även soldater som tränas för att klara påfrestande situationer bryter ihop och ligger och skakar i fosterställning trots att de vet att det är en övervakad situation där de kan avsluta när som helst. Visst, en militär vet att det du övar på kan bli verklighet och därmed förstärks situationen.

Jag tror det går att knäcka de flesta människor trots stred går in med vetskapen att det inte är på riktigt.

Det är vanliga otränade dåliga soldater då i så fall, specialförband har inga problem med förhör och bryter sällan ihop.

Jag hade utan tvekat klarat 8 h. Hade de haft en stor, tom och mörk herrgård där något jävligt creepy istället hände 1/ggn i halvtimmen så hade det möjligen varit en annan femma, men hur läskigt är det med en rödmålad tjej som intensivgnuggar sig mot en?

Mesar.

Håller med, ser ut som en BDSM fest blandat med lite "The Walking Dead" över det hela. Jag hade stortrivts

Fordon
2015-03-11, 18:01
Spontant känns det inte som något större problem att klara 8h, eftersom det inte verkar vara några större fysiska påfrestningar och det man fick se i videon inte riktigt är det som jag tycker är det värsta man kan uppleva. Men om de nu testar en till gränsen individuellt, tänker de inte på sin egen säkerhet eller väljer de enbart sådana som inte verkar ta till fysiskt våld vid traumatiska händelser? Hade jag fått panik och blivit rädd på riktigt så hade jag försökt slå mig fri och sånt måste de väl ändå ha tänkt på?

Lycklig
2015-03-11, 18:04
Jag tror ni underskattar hur läskiga de faktiskt är.

Här en trailer som handlar om just spökhus i U.S.A, filmen är inspelade i faktiska spökhus.

https://www.youtube.com/watch?v=Yedl4lY9VgM

En interjvu med skaparna av filmen;
http://bertcast.com/?p=259

Jag tycker det låter helt brutalt läskigt och är absolut ingenting för mig.

Akerhage
2015-03-11, 18:08
Såg inte så farligt ut. Hade klarat mig tills de tog in en spindel tror jag.

filmjölk
2015-03-11, 18:09
En vagt bekant (som annars inte är ett dugg våldsamt lagd) blev så jäkla skraj att han misshandlade två av spökena i spökhotellet Gasten på Liseberg. Undrar hur en person med sådant psyke hade reagerat på det här? Mord?

Blaine
2015-03-11, 18:14
Så länge jag inte skadas fysiskt så hade jag möjligtvis klarat det. Den mentala biten är nästan lättare. Fast det är nog värre när man faktiskt utsätts för det.

Diomedea exulans
2015-03-11, 18:14
Hade jag testat detta hade jag gett en ny innebörd åt begreppet "one-minute man".

filmjölk
2015-03-11, 18:24
Hade jag testat detta hade jag gett en ny innebörd åt begreppet "one-minute man".

Får du så lite kärlek att du hade gått igång såpass på en blodig zombiesminkad tjej som skriker dig i ansiktet?

Man and Machine
2015-03-11, 18:25
Få klarar mer än 3 timmar men vi har redan 10 personer här i tråden fixar 8 timmar lätt :) Tror ni underskattar hur skendränkning, kvävning och få saker instoppade i munnen påverkar en. Knappast jämförbart med att sitta hemma och hålla andan eller liknande.

Edit: Även kyla och fysisk stress får en att tappa omdömet.

PureWhey
2015-03-11, 18:27
En vagt bekant (som annars inte är ett dugg våldsamt lagd) blev så jäkla skraj att han misshandlade två av spökena i spökhotellet Gasten på Liseberg. Undrar hur en person med sådant psyke hade reagerat på det här? Mord?

Wtf.

:confused:

kebne
2015-03-11, 18:27
Få klarar mer än 3 timmar men vi har redan 10 personer här i tråden fixar 8 timmar lätt :) Tror ni underskattar hur skendränkning, kvävning och få saker instoppade i munnen påverkar en. Knappast jämförbart med att sitta hemma och hålla andan eller liknande.

Edit: Även kyla och fysisk stress får en att tappa omdömet.

Fast det kan man ju göra i ett klassrum. Det är inte skräck, det är tortyr.

Akerhage
2015-03-11, 18:28
Få klarar mer än 3 timmar men vi har redan 10 personer här i tråden fixar 8 timmar lätt :) Tror ni underskattar hur skendränkning, kvävning och få saker instoppade i munnen påverkar en. Knappast jämförbart med att sitta hemma och hålla andan eller liknande.

Edit: Även kyla och fysisk stress får en att tappa omdömet.

Vi är jävligt hårda här på kolo helt klart!

Trouble
2015-03-11, 18:30
Få klarar mer än 3 timmar men vi har redan 10 personer här i tråden fixar 8 timmar lätt :) Tror ni underskattar hur skendränkning, kvävning och få saker instoppade i munnen påverkar en. Knappast jämförbart med att sitta hemma och hålla andan eller liknande.

Edit: Även kyla och fysisk stress får en att tappa omdömet.

En annan har jobbat inom landstinget.

Gober
2015-03-11, 18:31
Få klarar mer än 3 timmar men vi har redan 10 personer här i tråden fixar 8 timmar lätt :) Tror ni underskattar hur skendränkning, kvävning och få saker instoppade i munnen påverkar en. Knappast jämförbart med att sitta hemma och hålla andan eller liknande.

Edit: Även kyla och fysisk stress får en att tappa omdömet.

Det finns tangentbyggare och även tangentmachomän :D

Man and Machine
2015-03-11, 18:32
Fast det kan man ju göra i ett klassrum. Det är inte skräck, det är tortyr.

Du kan ju sätta vilken etikett på det du vill men det är ju sådant dom utsätts för i filmen. Har du ens klickat på länken??

Vi är jävligt hårda här på kolo helt klart!

Kollo och i synnerhet allmänt borde fungera som underlag för specialförbanden helt klart!

filmjölk
2015-03-11, 18:35
Wtf.

:confused:

Det var när attraktionen var ny. Då fick spökena gå nära och röra vid en och så. Han var skitskraj, ett "spöke" kom fram, och så pang smäll på käften, ett annat spöke skulle lugna ner situationen och leda ut honom, pang smäll på käften. Han misshandlade två pers, kissade i byxan och grät.

kebne
2015-03-11, 18:40
Du kan ju sätta vilken etikett på det du vill men det är ju sådant dom utsätts för i filmen. Har du ens klickat på länken??



Kollo och i synnerhet allmänt borde fungera som underlag för specialförbanden helt klart!

Jag har sett och jag anser att det är intressant på helt olika sätt att lyckas skrämma någon till att tilta och att waterboarda någon tills de inte klarar mer. Det senare är ju inget speciellt för de liksom.

PureWhey
2015-03-11, 18:41
Det var när attraktionen var ny. Då fick spökena gå nära och röra vid en och så. Han var skitskraj, ett "spöke" kom fram, och så pang smäll på käften, ett annat spöke skulle lugna ner situationen och leda ut honom, pang smäll på käften. Han misshandlade två pers, kissade i byxan och grät.


Haha va i helv... Dom har väl alltid rört en? Lol.

Matsa
2015-03-11, 18:52
Såg inte så farligt ut. Hade klarat mig tills de tog in en spindel tror jag.

Hahaha, min första tanke var att innan jag svarar behöver jag veta om det är spindlar inblandat!

Gober
2015-03-11, 19:10
Det närmsta tortyren jag kommit är nog när jag gjorde en avgjutning av mitt huvud. Först häller ett gäng personer liter efter liter med en trögflytande vätska över ditt huvud, massan täcker dig från huvud ner över nyckelbenen. När massan börjar stelna lägger man gips över hela massan och andas gör du genom ett minimalt sugrör du antingen får ha i munnen eller näsborrar. När gipset stelnat är enda chansen att komma ut att du ger ett tecken på panik och de som hjälper dig måste såga och skära upp gipset för att sedan bryta upp det.

Det går inte att veta hur du kommer reagera innan du testat. Ca en timme sitter du där och lyssnar på saliven som sprutar ur det där lilla sugröret och din puls dunkar inne i skallen. Med lite meditation så gick det bra och efter en stund var det nästan lite behagligt där inne. Men tankarna började snurra, tänk om någon jävel täpper till sugröret osv. Att göra något liknande med folk du inte känner? Hell no!!! :D

Captainwide
2015-03-11, 19:11
Och om jag går berserk där inne då...?
Får jag bestämma när jag anser att de fått nog?


Bara en tanke... :D

favve
2015-03-11, 19:26
Få klarar mer än 3 timmar men vi har redan 10 personer här i tråden fixar 8 timmar lätt :) Tror ni underskattar hur skendränkning, kvävning och få saker instoppade i munnen påverkar en. Knappast jämförbart med att sitta hemma och hålla andan eller liknande.

Edit: Även kyla och fysisk stress får en att tappa omdömet.
Tror det kan vara så att de flesta trodde att poängen var att skrämma deltagarna utan att använda sig av skendränkning, kvävning, att få saker instoppade i munnen eller liknande saker.

Christopher Hitchens testar att ha en trasa över ansiktet och få vatten över sig. Han klarar att hålla ut några sekunder. Hade de haft lakan över ansiktet hade det rummet varit världens läskigaste spökhus.4LPubUCJv58

Gober
2015-03-11, 19:28
Och om jag går berserk där inne då...?
Får jag bestämma när jag anser att de fått nog?


Bara en tanke... :D

Snubben som överföll Kobras reporter såg dock ut som att han skulle Kina lyfta en del :D

XXXL
2015-03-11, 20:13
Så länge jag inte skadas fysiskt så hade jag möjligtvis klarat det. Den mentala biten är nästan lättare. Fast det är nog värre när man faktiskt utsätts för det.

Japp skulle jag bli slagen i ansiktet så jag tappade tänder eller så näsan blev allt för sne så skulle jag nog ge upp men annars? Knappast.

XXXL
2015-03-11, 20:15
Få klarar mer än 3 timmar men vi har redan 10 personer här i tråden fixar 8 timmar lätt :) Tror ni underskattar hur skendränkning, kvävning och få saker instoppade i munnen påverkar en. Knappast jämförbart med att sitta hemma och hålla andan eller liknande.

Edit: Även kyla och fysisk stress får en att tappa omdömet.

Haha vart fan ser du kyla, skendränkning och kvävning i klippet? Du vet att det är internationellt olagligt att mörda andra människor va? Oavsett om du är på internationellt vatten eller mitt ute i rymden så finns det finns inga juridiska papper du kan skriva på som ger en annan människa rätt att ta ditt liv, även om du skulle ställa dig och skrika "MÖRDA MIG" och de mördade dig så skulle det aldrig hålla i rätten och de skulle dömmas för mord.

Det finns ingenting som dessa personer kan göra som kan skada dig så pass svårt fysiskt så du blir bragd om livet.

Grazzafukkinrazzi
2015-03-11, 20:32
Haha vart fan ser du kyla, skendränkning och kvävning i klippet? Du vet att det är internationellt olagligt att mörda andra människor va? Oavsett om du är på internationellt vatten eller mitt ute i rymden så finns det finns inga juridiska papper du kan skriva på som ger en annan människa rätt att ta ditt liv, även om du skulle ställa dig och skrika "MÖRDA MIG" och de mördade dig så skulle det aldrig hålla i rätten och de skulle dömmas för mord.

mjoooooooooooooooooooooooooooooo

I Schweiz, Nederländerna, Belgien, Luxemburg och i delstaterna Washington och Oregon i USA är olika former av aktiv dödshjälp tillåtet.

XXXL
2015-03-11, 20:37
Skillnad på det jag pratar om, och ett läkarassisterat självmord.

Matsa
2015-03-11, 20:37
Vi kanske skulle dra igång en insamling för att skicka dit XXXL?

jenni
2015-03-11, 20:42
De är inte fysiska mot en va? Isf är man förberedd kan man nog klara sig en tag iaf

Edit: nevermind, trodde det bara var psykisk terror

421
2015-03-11, 20:43
De är inte fysiska mot en va? Isf är man förberedd kan man nog klara sig en tag iaf

Vi kan vara tag team.

rooz
2015-03-11, 20:44
Skillnad på det jag pratar om, och ett läkarassisterat självmord.
Jag trodde kriteriet för självmord var att du skulle ta ditt egna liv, inte läkaren?

Gober
2015-03-11, 20:46
Vi kanske skulle dra igång en insamling för att skicka dit XXXL?
Absolut! På 14år har ingen klarat 8 timmar. Jag skulle betala en bra slant för att se XXXL i huset :D


De är inte fysiska mot en va? Isf är man förberedd kan man nog klara sig en tag iaf

Såg du inte klippet?

kebne
2015-03-11, 20:47
Vi behöver inte skicka xxxl till USA för att knäcka honom inom 8h.

jenni
2015-03-11, 20:48
Vi kan vara tag team.
:D

Absolut! På 14år har ingen klarat 8 timmar. Jag skulle betala en bra slant för att se XXXL i huset :D




Såg du inte klippet?

Inte först, då ipaden inte spelade klippet direkt, men sen så, därav tillägget

XXXL
2015-03-11, 20:55
Vi kanske skulle dra igång en insamling för att skicka dit XXXL?

nUTXb-ga1fo

Agitator
2015-03-11, 21:08
Såg klippen som länkats. Inte direkt imponerad.

Folket går ju in för att skrämmas och bli uppjagade. Det där går nog rida ut utan större problem.

Jag ställer mig vid XXXL's sida i detta scenario helt klart. Vinner man något ifall man klarar timmarna?

kebne
2015-03-11, 21:12
Såg klippen som länkats. Inte direkt imponerad.

Folket går ju in för att skrämmas och bli uppjagade. Det där går nog rida ut utan större problem.

Jag ställer mig vid XXXL's sida i detta scenario helt klart. Vinner man något ifall man klarar timmarna?

Vi kan göra en enklare variant i sverige. 10000 om du klarar 8h, 2000 till mig om du inte klarar det? :D

XXXL
2015-03-11, 21:12
Precis, det är anställda skådespelare precis som på Liseberg. Inga laglösa terrorister

delta_mats
2015-03-11, 21:12
Fanns ju inget i klippet som kändes läskigt. Utklädda människor som skriker, spottar och skvätter vätska. Låtsas motorsågar, plastormar mm. Är ju möjligt att det finns värre saker som inte visades i klippet men annars kändes det lite tamt.

Olegh
2015-03-11, 21:17
Det närmsta tortyren jag kommit är nog när jag gjorde en avgjutning av mitt huvud. Först häller ett gäng personer liter efter liter med en trögflytande vätska över ditt huvud, massan täcker dig från huvud ner över nyckelbenen. När massan börjar stelna lägger man gips över hela massan och andas gör du genom ett minimalt sugrör du antingen får ha i munnen eller näsborrar. När gipset stelnat är enda chansen att komma ut att du ger ett tecken på panik och de som hjälper dig måste såga och skära upp gipset för att sedan bryta upp det.

Det går inte att veta hur du kommer reagera innan du testat. Ca en timme sitter du där och lyssnar på saliven som sprutar ur det där lilla sugröret och din puls dunkar inne i skallen. Med lite meditation så gick det bra och efter en stund var det nästan lite behagligt där inne. Men tankarna började snurra, tänk om någon jävel täpper till sugröret osv. Att göra något liknande med folk du inte känner? Hell no!!! :D

Det där lät sjukt obehagligt.

Man and Machine
2015-03-11, 21:23
Tror det kan vara så att de flesta trodde att poängen var att skrämma deltagarna utan att använda sig av skendränkning, kvävning, att få saker instoppade i munnen eller liknande saker.

Christopher Hitchens testar att ha en trasa över ansiktet och få vatten över sig. Han klarar att hålla ut några sekunder. Hade de haft lakan över ansiktet hade det rummet varit världens läskigaste spökhus.4LPubUCJv58

Men man vi måste ju utgå från vad som sker i filmen. Det blir ju fel att man säger, "np jag fixar" och sen börjar exkludera saker.

Haha vart fan ser du kyla, skendränkning och kvävning i klippet? Du vet att det är internationellt olagligt att mörda andra människor va? Oavsett om du är på internationellt vatten eller mitt ute i rymden så finns det finns inga juridiska papper du kan skriva på som ger en annan människa rätt att ta ditt liv, även om du skulle ställa dig och skrika "MÖRDA MIG" och de mördade dig så skulle det aldrig hålla i rätten och de skulle dömmas för mord.

Det finns ingenting som dessa personer kan göra som kan skada dig så pass svårt fysiskt så du blir bragd om livet.

Vad tror du 2.15 och 3.35 ska framkalla för känslor? Klart som fan jag fattar att de inte kommer dränka någon men de kommer garanterat ta dig ur din comfort zone..

Scratch89
2015-03-11, 21:45
Med tanke på att jag får ångest av spökhuset på Gröna Lund hade jag aldrig pallat det där. Någonsin.

Scratch89
2015-03-11, 21:47
Folk som säger att de skulle klara det utan problem i åtta timmar: Lägg av.

Ado2000
2015-03-11, 21:57
jävligt MÅNGA överskattar sin egen psykiska förmåga här märker jag

i lumpen i här i Sverige så har/hade man denna typ av övning där man sattes under speciella omständigheter för att se hur man hade reagerat under fångenskap, har hört flera som brutit ihop under dessa övningar

en sådan övning gjordes då jag gick i lumpen också, då var jag ej deltagare men åskådare av den då den höll intill där vi sov, en av soldaterna som hade varit med kunde man se hade brutit ihop av den då man kunde se att han satt på trappan till salen å grät omringad av officerare som tröstade honom

å då var det inte ens i närheten av så extremt som det verkar va i video, utan det enda dom hade blivit utsatta för var att de hade blivit backbundna å fått en säck över huvudet där de fick stå i en gymmnastik sal å lyssna på en loop av någon text som som gick "arbeta bröder vi måste bilda ett kommunistiskt parti" under 8 timmar(ja jag kommer fortfarande ihåg den skiten) så det krävs inte mycket för en att bryta ihop

Brimon
2015-03-11, 22:01
Jag skulle hat-älska de där! Älskar o bli rädd men hade säkert gråtit där inne..

Blaine
2015-03-11, 22:02
Folk som säger att de skulle klara det utan problem i åtta timmar: Lägg av.

Det känns ju ändå logiskt att om man klarar, säg de första två-tre timmarna, så borde man ha "sett" allt. Det vill säga man har blivit härdad. Då handlar det bara om att stå ut de sista timmarna. Och som sagt, så länge man inte blir fysiskt skadad (t. ex. att någon skär i en) så tror jag det är ganska utförbart.

Gober
2015-03-11, 22:04
Vad har alla deltagare gjort för fel i 14 år då?

XXXL
2015-03-11, 22:07
Vad har alla deltagare gjort för fel i 14 år då?

Inte tänkt tillräckligt mycket på att det är skådespelare och att det inte är på riktigt och att det faktiskt inte kan hända något med dig, någon som jagar dig med en motorsåg? Den personen KAN faktiskt inte såga av dig ett ben eller en arm. Nån som kör ner något i halsen på dig? Den personen KAN faktiskt inte kväva dig.

Och så vidare.

Jag försöker inte spela tuff, jag hade både bajsat och kissat ner mig om jag hade blivit kidnappad av ISIS (samt gråtit som en bebis och bett för mitt liv) och den första att erkänna det med men det här jävla skämtet till hus? Det skrämmer mig inte det minsta.

Olegh
2015-03-11, 22:09
Inte tänkt tillräckligt mycket på att det är skådespelare och att det inte är på riktigt och att det faktiskt inte kan hända något med dig, någon som jagar dig med en motorsåg? Den personen KAN faktiskt inte såga av dig ett ben eller en arm.

Du tror inte det är PRECIS DET HÄR som nästan ALLA intalat sig själva just innan?

XXXL
2015-03-11, 22:11
Du tror inte det är PRECIS DET HÄR som nästan ALLA intalat sig själva just innan?

Nä jag tror många går in med inställningen att "Det kommer bli läskigt"

anvihl
2015-03-11, 22:12
Får man göra motstånd? Dvs, om någon kommer mot dig med en motorsåg, får du nita hen? Jag antar att de inte får göra något allvarligt fysiskt mot en, så jag hade kört med anfall är bästa försvar och jagat ned varenda jävla "spöke" i huset med ilska och frenesi. Breiviks mördarcocktail kanske vore något att dra i sig innan. Dom ska fan få se på skräck ;).

Captainwide
2015-03-11, 22:16
Får man göra motstånd? Dvs, om någon kommer mot dig med en motorsåg, får du nita hen? Jag antar att de inte får göra något allvarligt fysiskt mot en, så jag hade kört med anfall är bästa försvar och jagat ned varenda jävla "spöke" i huset med ilska och frenesi. Breiviks mördarcocktail kanske vore något att dra i sig innan. Dom ska fan få se på skräck ;).

Precis min tanke. Vresiga Smålänningar vet du. ;)

Ignatius72
2015-03-11, 22:28
Vad har alla deltagare gjort för fel i 14 år då?

+1
Nsturligtvis har hur många som helst förstått det, tänkt det och ändå (om man kan lita på uppgifterna) så har ingen klarat det.

meow
2015-03-11, 22:37
Vas händer om man lägger sig i fosterställning och blundar alla 8h då?

Grazzafukkinrazzi
2015-03-11, 22:37
+1
Nsturligtvis har hur många som helst förstått det, tänkt det och ändå (om man kan lita på uppgifterna) så har ingen klarat det.

Jag skulle tro att det är här skon klämmer.

27000 står i kör för att se hur länge de "överlever"

Ingen som tycker denna retorik låter bekant? Det är ju Axon Beach all over again.

kebne
2015-03-11, 22:38
Jag skulle tro att det är här skon klämmer.



Ingen som tycker denna retorik låter bekant? Det är ju Axon Beach all over again.

Fast det är ju inga problem att få folk att tap:a ut om man får använda tortyrmetoder och själv bestämmer när personen fått nog.

delta_mats
2015-03-11, 23:01
Om man inte är rädd för zombies, få lite stryk, trånga utrymmen, äta äckliga saker eller har problem med vatten. Vad blir man då knäckt av? För dom verkar ju enbart gå på de absolut vanligaste fobierna.

XXXL
2015-03-11, 23:03
"Tortyrmetoder" ja för ni tror att de kommer använda sig av olaglig vattentortyr och skenavrättningar? Givetvis är är det ni ser på filmen tortyr, sen när är de tortyr att få en trasa i munnen eller färg i ansiktet? Tortyr är om du blir knäad i pannan och nån håller för din näsa samtidigt som du har en trasa i munnen.

kebne
2015-03-11, 23:05
Olagligt? Waterboarding är nog inte direkt olagligt om alla inblandade är med på det.

Gober
2015-03-11, 23:11
När man gräver vidare så finns det personer som påstår att det papper du skriver på inte är vad du faktiskt får uppleva. Vidare påstås det att det som visas i videoklipp inte är i närheten av vad som händer i huset. Lögner och hype, vem vet.

Det verkar också som att de som medverkar i videos inspelade innan 2014 inte sett några videos då de ej tidigare var tillgängliga.

filmjölk
2015-03-11, 23:41
Haha va i helv... Dom har väl alltid rört en? Lol.

När attraktionen var helt ny gjorde dem det, strök riktigt nära och så, men de fick sluta med det efter några incidenter. Tror attraktionen funnits i femton år nu, man gick inte ens sådär på led som man gör nu och höll i framförvarandes axlar heller, utan gick bara på led.

PureWhey
2015-03-11, 23:42
När attraktionen var helt ny gjorde dem det, strök riktigt nära och så, men de fick sluta med det efter några incidenter. Tror attraktionen funnits i femton år nu, man gick inte ens sådär på led som man gör nu och höll i framförvarandes axlar heller, utan gick bara på led.


Jaha, kanske minns fel... :) Det tidigare låter roligt.

spoonchest
2015-03-11, 23:50
En vagt bekant (som annars inte är ett dugg våldsamt lagd) blev så jäkla skraj att han misshandlade två av spökena i spökhotellet Gasten på Liseberg. Undrar hur en person med sådant psyke hade reagerat på det här? Mord?

Inte konstigare än alla andra som blir rädda tycker jag. Fast rätt ovanligt.

spoonchest
2015-03-11, 23:53
Olagligt? Waterboarding är nog inte direkt olagligt om alla inblandade är med på det.

Du kan ge ditt samtycke, men du kan likaväl ta tillbaka det.
"Är det nej tack det är bra nu, så är det nej tack, det är bra nu" som Betnér så väl sa det.
Det finns väl tuffare saker för militär utbildning antar jag.

XXXL
2015-03-12, 00:00
Ja det är ju ingen uttagning till SAS direkt som många här inne verkar tro. Tänk på att de som är där inne i huset och skrämmer dig är "vanliga" människor och kommer agera som "vanliga" människor, ha spärrar som hindrar de från att orsaka dig allt för stort lidande e.t.c

Tror inte direkt det är ett gäng tungt kriminellt belastade psykopater där inne som vill ta varje tillfälle i akt för att skada dig utöver det vanliga.

kebne
2015-03-12, 00:15
Du kan ge ditt samtycke, men du kan likaväl ta tillbaka det.
"Är det nej tack det är bra nu, så är det nej tack, det är bra nu" som Betnér så väl sa det.
Det finns väl tuffare saker för militär utbildning antar jag.

Ja och om du tar tillbaka samtycket så klarade du inte 8h, så enkelt är det.

kebne
2015-03-12, 00:17
Ja det är ju ingen uttagning till SAS direkt som många här inne verkar tro. Tänk på att de som är där inne i huset och skrämmer dig är "vanliga" människor och kommer agera som "vanliga" människor, ha spärrar som hindrar de från att orsaka dig allt för stort lidande e.t.c

Tror inte direkt det är ett gäng tungt kriminellt belastade psykopater där inne som vill ta varje tillfälle i akt för att skada dig utöver det vanliga.

Man behöver inte skada någon för att få den att uppleva att den drunknar och andra klaustrofobiska saker som kan gen en panik. Just skrämseldelen är jag också väldigt meh till men det finns diverse tortyrmetoder som knäcker de allra allra flesta på under 8h utan att skada de.

XXXL
2015-03-12, 00:21
Ja och om du tar tillbaka samtycket så klarade du inte 8h, så enkelt är det.

Allvarligt talat vad tror du att de ska göra egentligen? Mantla en pistol mot din tinning och skenavrätta dig? Slå ut alla dina tänder? Peta ut och göra dig blind på båda ögonen? Såga av båda dina ben med en motorsåg? Snitta upp ett sår i halsen på dig så du långsamt förblöder? Lägga in en svart mamba innanför tröjan på dig?

Anledningen till varför tortyr fungerar i verkligheten är för att du är rädd för att dö, det är allt.

kebne
2015-03-12, 00:23
Allvarligt talat vad tror du att de ska göra egentligen? Mantla en pistol mot din tinning och skenavrätta dig? Slå ut alla dina tänder? Peta ut och göra dig blind på båda ögonen? Såga av båda dina ben med en motorsåg? Snitta upp ett sår i halsen på dig så du långsamt förblöder? Lägga in en svart mamba innanför tröjan på dig?

Anledningen till varför tortyr fungerar i verkligheten är för att du är rädd för att dö, det är allt.

Waterboarding. Klarar du det i 8h blir jag imponerad.

XXXL
2015-03-12, 00:36
Waterboarding. Klarar du det i 8h blir jag imponerad.

Om jag skulle klara mig där inne i 7 timmar och 50 minuter och de börjar hämta en trasa och en hink vatten bara för att jag inte ska klara mig så hade jag blivit riktigt besviken och jag hoppas verkligen inte att det är så de jobbar. Det förstör ju hela vitsen med huset, ingen ide att ens gå in.

Och nej jag skulle inte klara av det, ingen klarar av det. Fysisk tortyr kan du dö av, så om du "klarar" av det så betyder det antingen att du har dött.

Captainwide
2015-03-12, 00:39
Hahah. Kolostandard. På tio år har inte en enda jävel hållit ut alla 8 timmar.
En tråd startas på den ödmjuka hemsidan Kolo och ett flertal inte fullt lika ödmjuka medlemmar hade kunnat gäspa sig igenom hela grejen.

Grejen är ju det att de kan välja att sätta på dig en huva. Inte röra dig på en timme, skrämma skiten ur dig. Du kommer börja vänta på nästa gång. Det kommer inte, du bygger upp förväntningarna och hela tiden kommer ditt psyke att brytas ner bit för bit. Repeat på detta ett par gånger och risken är stor att du blir sinnesjuk.

Bygger på samma princip. Inte en skada på kroppen heller. :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_water_torture

XXXL
2015-03-12, 00:43
Ja visst om vi alla ska fantisera fritt så kan de ju lägga dig i en sån här

http://spraktidningen.se/sites/default/files/styles/article_full/public/article/image/130740.jpg?itok=8ZoRaaRS

HAHA DU KLARADE DET INTE HAHAHAHAH FY FAN VAD DÅLIG DU ÄR HAHAHAHA

Eller?

kebne
2015-03-12, 00:43
Det var ju det jag påpekade att det som knäcker en har antagligen inte med skräck att göra öht utan är tortyr och då känns det lite smått ointressant. Man kan kan lika gärna göra det hemma i sin egna lägenhet och applicera de effektiva metoderna, skräcken blir mest kuriosa.

XXXL
2015-03-12, 00:48
Det var ju det jag påpekade att det som knäcker en har antagligen inte med skräck att göra öht utan är tortyr och då känns det lite smått ointressant. Man kan kan lika gärna göra det hemma i sin egna lägenhet och applicera de effektiva metoderna, skräcken blir mest kuriosa.

Jag tror inte för en sekund att de använder sig av några tortyrmetoder överhuvudtaget där de finns en fara för ditt liv. Om någon skulle dö där inne så skulle kåken stängas ner, ansvariga skulle ställas inför rätta och det skulle bli ett riktigt dyrt kalas.

kebne
2015-03-12, 00:52
Jag tror inte för en sekund att de använder sig av några tortyrmetoder överhuvudtaget där de finns en fara för ditt liv. Om någon skulle dö där inne så skulle kåken stängas ner, ansvariga skulle ställas inför rätta och det skulle bli ett riktigt dyrt kalas.

Waterboarding är inte någon fara för ditt liv direkt mer än om du blir galen alternativt får hjärtattack. Finns många metoder som inte är fysiskt farliga.

Agitator
2015-03-12, 00:55
Hjärtattack inte fysiskt farligt. check. ok.!

XXXL
2015-03-12, 00:56
Waterboarding är inte någon fara för ditt liv direkt mer än om du blir galen alternativt får hjärtattack. Finns många metoder som inte är fysiskt farliga.

Du kan visst dö av det, du får kallsup och spyr upp vatten som du sen andas in via svalget.

Sen kan du få panik och dra av ben i armarna när du försöker ta dig loss om du sitter fast.

kebne
2015-03-12, 01:04
Hjärtattack inte fysiskt farligt. check. ok.!

Det sa jag ju att det var? Men det kan du väl å andra sidan få av att någon skrämmer dig också så det blir väldigt diffust..

Du kan visst dö av det, du får kallsup och spyr upp vatten som du sen andas in via svalget.

Sen kan du få panik och dra av ben i armarna när du försöker ta dig loss om du sitter fast.

Det är därför du lutar personens kropp med huvudet neråt, för att det inte ska hända. Och ja du kan väl göra illa dig själv men det kan du göra genom att få panik och springa i mörkret också..

kebne
2015-03-12, 01:05
Oavsett så är vi nog ganska överens om att det inte är främst skrämmandet som skulle vara det svåra utan det skulle krävas något närmare traditionell tortyr.

Fartman
2015-03-12, 01:34
Har svårt att förstå varför man vill utsätta sig själv för sånt där. Verkar jävligt störigt om inte annat. Jag hade aldrig pallat en längre stund, även om jag kanske skulle lyckas klara av att inte bli skrämd så skulle jag inte palla med den där behandlingen utan att få spel.

High1ander
2015-03-12, 02:11
Waterboarding är inte någon fara för ditt liv direkt mer än om du blir galen alternativt får hjärtattack. Finns många metoder som inte är fysiskt farliga.

I USA så räcker det med att du orsakar en hjärtattack för att du ska bli stämd till höger och vänster, inte så mycket för själva hjärtattacken utan att du kanske inte hade en läkare på jour där, eller personalen inte hade gjort sitt årliga test för hjärt o lungräddning, etc...

Dvs. finns stora risker att man åker dit på nått även om folk "avsäger" sig vissa rättigheter.

AeternusRex
2015-03-12, 09:50
Det är vanliga otränade dåliga soldater då i så fall, specialförband har inga problem med förhör och bryter sällan ihop.



Håller med, ser ut som en BDSM fest blandat med lite "The Walking Dead" över det hela. Jag hade stortrivts



Killen i navy seals som har rekordet i waterboarding klarade 14 sekunder...

ARMSTARK
2015-03-12, 09:56
Det skulle vara rätt spännande att prova hur mycket man kan pressa sig, men man är inte dummare än att man förstår att det bara är riktiga psykon som har en chans.

ARMSTARK
2015-03-12, 10:18
Killen i navy seals som har rekordet i waterboarding klarade 14 sekunder...

Det måste i så fall vara konstant vattenstråle över mun och näsa, för om du kollar på den här killen som blir utsatt "på vanligt sätt" så klarar han rätt länge:
https://www.youtube.com/results?search_query=Waterboarding+Tampa+Florida

delta_mats
2015-03-12, 10:18
Men är inte deras stora försäljningside just att "ingen" har klarat mer än ett par timmar och maxtiden är hela 8 timmar. Det är ju det som lockar folk dit, det dom tjänar pengar på. Att dom sedan själva avgör när de tävlande fått nog är ju lite fjantigt, lätt sätt att peta en stark utmanare.

Att skrämma någon med ofarliga metoder till att ge upp fungerar ju bara på sinnessvaga individer. Blandar man in regelrätta tortyrmetoder blir det en helt annan femma. Men vitsen är väl att skrämma folk inte att tortera dem?

Maverick
2015-03-12, 10:40
Killen i navy seals som har rekordet i waterboarding klarade 14 sekunder...

"Host" Skulle gissa att det finns folk i lite djupare hålor runt om i världen som piskat den tiden ganska ordentligt.

Sen är det till viss del en "materialsport".

rooz
2015-03-12, 10:46
Det måste i så fall vara konstant vattenstråle över mun och näsa, för om du kollar på den här killen som blir utsatt "på vanligt sätt" så klarar han rätt länge:
https://www.youtube.com/results?search_query=Waterboarding+Tampa+Florida

Spänn fast honom, blanda hett & iskallt vatten och ryt lite högre.

Svårt att få riktiga resultat utan att göra det på riktigt.

AeternusRex
2015-03-12, 10:51
Det måste i så fall vara konstant vattenstråle över mun och näsa, för om du kollar på den här killen som blir utsatt "på vanligt sätt" så klarar han rätt länge:
https://www.youtube.com/results?search_query=Waterboarding+Tampa+Florida

Nej. Det var samma förhållanden som deras krigsfångar. Dvs lutande bänk huvudet lägsta delen. Fastspänd över huvudet, överarmen, handled, bröst, midja,lår,vad och fot. Det räcker oftast med ett glas vatten som skvätts över personen. Kontentan är att sekunden vattnet får stå bak i näsan och svalget har du inte längre kontroll över din kropp drunkningspanik sparkar in och det är näst intill omöjligt att avvärja som människa. Det finns folk som testat och sedan torrdrunknat och avlidit flera timmar efter pga kroppen fortfarande är i sådan chock och helt enkelt stänger av andningsapparaten. Waterboarding som i filmen är bara trams och likaså mycket skit på tuben och dylikt. Oftast är det en mjukare variant där ovan parametrar på något sätt frångårs. Det "kända" rekordet i att motstå tortyr på främmande mark är 17 timmar och då var det "enbart" smärta och hot. 17 timmar är en synnerligen obekräftad uppgift.
USAs polis var på sent 90 tal tvungna att revidera om sin förhlrsteknik då det visat sig att efter x antal timmar i en måttligt hotfull miljö knäcktes dom flesta människor och erkände till saker dom inte gjort. Det hela kom till dagens ljus då en ung man erkände ett bestisliskt mord när han inte ens varit i landet enbart för att "komma undan" förhörsledarna.
Nu tror jag att sunt vanligt folk skulle överleva det där trams huset men det är lätt att överskatta vår mentala styrka. 80% av alla människor har visat sig bli apatiska eller irrationella i katastrofscenarion tex Estonia, wtc osv. Människan är överlag inte mer än ett vilddjur i pressade situationer och kommer reagera därefter.

Maverick
2015-03-12, 11:38
Varför används alltid typ Navy Seals och USA osv som ref till allt som har med liknande saker att göra?

Är det att allt dom gör läcker som såll, eller för att dom är dom "enda" i västvärlden som gillar att röra om lite i grytan? För dom är inte speciellt bra på något av det och inte alls så hårda som dom framställs.

Sry för off topic...

Hur går det med insamlingen till XXL? :)

AeternusRex
2015-03-12, 11:42
Varför används alltid typ Navy Seals och USA osv som ref till allt som har med liknande saker att göra?

Är det att allt dom gör läcker som såll, eller för att dom är dom "enda" i västvärlden som gillar att röra om lite i grytan? För dom är inte speciellt bra på något av det och inte alls så hårda som dom framställs.

Sry för off topic...

Hur går det med insamlingen till XXL? :)


Propaganda och dom är förhållandevis öppna med vad dom gör. Deras träning olikt andra specialförband är ju inte direkt hemlig

ARMSTARK
2015-03-12, 11:45
Nej. Det var samma förhållanden som deras krigsfångar. Dvs lutande bänk huvudet lägsta delen. Fastspänd över huvudet, överarmen, handled, bröst, midja,lår,vad och fot. Det räcker oftast med ett glas vatten som skvätts över personen. Kontentan är att sekunden vattnet får stå bak i näsan och svalget har du inte längre kontroll över din kropp drunkningspanik sparkar in och det är näst intill omöjligt att avvärja som människa. Det finns folk som testat och sedan torrdrunknat och avlidit flera timmar efter pga kroppen fortfarande är i sådan chock och helt enkelt stänger av andningsapparaten. Waterboarding som i filmen är bara trams och likaså mycket skit på tuben och dylikt. Oftast är det en mjukare variant där ovan parametrar på något sätt frångårs. Det "kända" rekordet i att motstå tortyr på främmande mark är 17 timmar och då var det "enbart" smärta och hot. 17 timmar är en synnerligen obekräftad uppgift.
USAs polis var på sent 90 tal tvungna att revidera om sin förhlrsteknik då det visat sig att efter x antal timmar i en måttligt hotfull miljö knäcktes dom flesta människor och erkände till saker dom inte gjort. Det hela kom till dagens ljus då en ung man erkände ett bestisliskt mord när han inte ens varit i landet enbart för att "komma undan" förhörsledarna.
Nu tror jag att sunt vanligt folk skulle överleva det där trams huset men det är lätt att överskatta vår mentala styrka. 80% av alla människor har visat sig bli apatiska eller irrationella i katastrofscenarion tex Estonia, wtc osv. Människan är överlag inte mer än ett vilddjur i pressade situationer och kommer reagera därefter.

Ja det där har jag läst någonstans, är det inte tom så att tortyr har klassats som mer eller mindre meningslöst då människor erkänner vad som helst för att slippa torteras mera. Såg någon dokumentär för många år sen om apartheidsystemet. Där var det en kille som berättade att han blev förhörd om något som han inte visste något om. "Sen började de leka med mina testiklar, och då började jag prata". Tror fan det. :(

AeternusRex
2015-03-12, 12:02
Ja det där har jag läst någonstans, är det inte tom så att tortyr har klassats som mer eller mindre meningslöst då människor erkänner vad som helst för att slippa torteras mera. Såg någon dokumentär för många år sen om apartheidsystemet. Där var det en kille som berättade att han blev förhörd om något som han inte visste något om. "Sen började de leka med mina testiklar, och då började jag prata". Tror fan det. :(


Precis. Tortyr i syfte att erkänna något är fullkomligt meningslöst. Jag menar om man bara betänker det som gjort mest ont i livet och sedan multiplicerar man det med x (beroende på hur ont nåt gjort som Värst) och tänker det där i ett par timmar.... Klart man säger vad som tillslut. Ryssarna körde hårt på att förföra motståndare under kalla kriget och det visade sig effektivare om än långsammare när det gällde att införskaffa tillförlitlig information. Nu var det givetvis inte bara ryssar som horade så.

Slaxes
2015-03-12, 12:42
Det jobbigaste och plågsammaste de verkade göra var att få diverse äckliga saker inpressat i munnen och någon som höll för och på så vis tvinga dig svälja, vilket de gjorde i videon. Det som skulle kunna göra hela grejen riktigt obehagligt skulle ju vara att mata diverse psykadelika/hallucinogen till deltagare innan hela grejen satte igång. Det hade varit något!

XXXL
2015-03-12, 12:44
Man kan stå ut med vad som helst om man bara vet att man

1. Inte kommer att dö
2. Vet att det kommer att ta slut, de finns en specifik utsatt tid för när det "slutar".

JamesD
2015-03-12, 12:47
Man kan stå ut med vad som helst om man bara vet att man

1. Inte kommer att dö
2. Vet att det kommer att ta slut, de finns en specifik utsatt tid för när det "slutar".

Njaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..

Kaalle
2015-03-12, 12:47
Jasså du...

REDaction
2015-03-12, 12:50
Man kan stå ut med vad som helst om man bara vet att man

1. Inte kommer att dö
2. Vet att det kommer att ta slut, de finns en specifik utsatt tid för när det "slutar".

Teoriskt, ja. En helt annan grej att omsätta det praktiskt.

Gober
2015-03-12, 12:50
Man kan stå ut med vad som helst om man bara vet att man

1. Inte kommer att dö
2. Vet att det kommer att ta slut, de finns en specifik utsatt tid för när det "slutar".

Du kan aldrig veta att du inte kommer att dö. Även om sannolikheten är försvinnande liten så går det även att lura ditt enormt starka psyke. Men det är alltid lätt att spekulera i situationer en aldrig upplevt.

kebne
2015-03-12, 12:54
I USA så räcker det med att du orsakar en hjärtattack för att du ska bli stämd till höger och vänster, inte så mycket för själva hjärtattacken utan att du kanske inte hade en läkare på jour där, eller personalen inte hade gjort sitt årliga test för hjärt o lungräddning, etc...

Dvs. finns stora risker att man åker dit på nått även om folk "avsäger" sig vissa rättigheter.

Ja? Jag diskuterade inte vilket eventuellt ansvar de kan ha om olyckan är framme utan att xxxl var helt säker på att han skulle klara sig om det inte handlade om tortyr som direkt hotade han liv.

kebne
2015-03-12, 12:56
Man kan stå ut med vad som helst om man bara vet att man

1. Inte kommer att dö
2. Vet att det kommer att ta slut, de finns en specifik utsatt tid för när det "slutar".

Ska du verkligen köra den diskussionen igen?

ARMSTARK
2015-03-12, 12:57
Man kan stå ut med vad som helst om man bara vet att man

1. Inte kommer att dö
2. Vet att det kommer att ta slut, de finns en specifik utsatt tid för när det "slutar".

Njaaa, nu har jag läst lite mer om vattentortyren. Det är tydligen hjärnan som flippar när näsan är full med vatten och det känns som hela munnen är full med vatten ( våta trasan i munnen ). Då kan man inte tänka.
Testa med dina bästa vänner, under gemytliga förhållanden. Rigga hela proceduren enligt instruktionen hur den ska utföras, men håll en trevlig stämning hela tiden. Se hur länge du klarar.

REDaction
2015-03-12, 13:05
Njaaa, nu har jag läst lite mer om vattentortyren. Det är tydligen hjärnan som flippar när näsan är full med vatten och det känns som hela munnen är full med vatten ( våta trasan i munnen ). Då kan man inte tänka.
Testa med dina bästa vänner, under gemytliga förhållanden. Rigga hela proceduren enligt instruktionen hur den ska utföras, men håll en trevlig stämning hela tiden. Se hur länge du klarar.

Tyvärr, enligt XXXL kriterier klarar man det bara man vet att det är slut om två timmar :d

XXXL
2015-03-12, 13:30
Kan ni sluta tjata om er jävla skendränkning? Det är ingen där inne som kommer att genomföra waterboarding, det är ingen i det där huset som har juridiska rättigheter att utföra det heller. Det är olagligt för CIA att göra det, go figure om nått spökhus på vischan skulle få tillstånd att göra det

Hur tror ni det skulle se ut när myndigheterna åker dit för att kontrollera vad de gör där inne?

"Vad har ni tänkt göra med de som kommer in här då?"
-Jorå ska du se, vi hade tänkt genomföra bannlysta tortyrmetoder på de jävlarna, det blir skenavrättning, waterboarding och massa annat smaskens! Vi har en kille på våning 2 som heter Tommy och han kommer slå folk i huvudet med ett järnrör, kul va?"
"Jaha, vad bra då.. då är ju allt lugnt.. HA DE SÅ ROLIGT"

Det finns ingenting de kan göra i det där huset som man inte skulle kunna klara av, punkt slut.

kebne
2015-03-12, 13:39
Kan ni sluta tjata om er jävla skendränkning? Det är ingen där inne som kommer att genomföra waterboarding, det är ingen i det där huset som har juridiska rättigheter att utföra det heller. Det är olagligt för CIA att göra det, go figure om nått spökhus på vischan skulle få tillstånd att göra det

Det finns ingenting de kan göra i det där huset som man inte skulle kunna klara av, punkt slut.

Det är olagligt för CIA att göra det för att den andra parten inte är med på det. De utför andra saker där inne som är olagliga om man blir TVINGAD till det.

agazza
2015-03-12, 13:46
Får man vara fysisk tillbaka eller vad säger användarvilkoren?

Jag hade antagligen blivit förbannad tills jag bröt ihop ifall folk kastar slem på mig och skriker och ha sig.

Men jag kan tänka mig att detta fungerar bra i religions/ärthärneländer som us of a

Fordon
2015-03-12, 14:02
Ni som spårar ur och vägrar inse att man kan klara 8h, exakt vad är det man inte kommer att klara av? Ni får inte säga någonting som har med tortyr att göra. Uteslut det helt enkelt.

Kan det inte vara så att de väljer vilka som får komma in, och att de då väljer en viss typ av personer?

XXXL
2015-03-12, 14:06
Ni som spårar ur och vägrar inse att man kan klara 8h, exakt vad är det man inte kommer att klara av? Ni får inte säga någonting som har med tortyr att göra. Uteslut det helt enkelt.

Kan det inte vara så att de väljer vilka som får komma in, och att de då väljer en viss typ av personer?

"Waterboarding!!!111!!111"

REDaction
2015-03-12, 14:46
Man kan stå ut med vad som helst om man bara vet att man

1. Inte kommer att dö
2. Vet att det kommer att ta slut, de finns en specifik utsatt tid för när det "slutar".

Varför ska vi sluta prata om waterboarding när du kommer med det här påståendet? Om tortyrliknande inslag finns i det här skräckhuset kan vi ju inte räkna bort det. Är det däremot "bara" ett vanligt skräckhus vi pratar om är självklart 8 timmar lättare, men underskatta inte hur lång tid 8 timmar faktiskt är..

XXXL
2015-03-12, 14:57
Varför ska vi sluta prata om waterboarding när du kommer med det här påståendet? Om tortyrliknande inslag finns i det här skräckhuset kan vi ju inte räkna bort det. Är det däremot "bara" ett vanligt skräckhus vi pratar om är självklart 8 timmar lättare, men underskatta inte hur lång tid 8 timmar faktiskt är..

För att vi är i en tråd som heter "McKamey Manor, hur länge hade du klarat dig?" och allt som jag postar här handlar om just det huset.

När jag skriver allt, så menar jag allt i huset.

Varför tror du annars att jag skrev

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=7297735&postcount=34

Japp skulle jag bli slagen i ansiktet så jag tappade tänder eller så näsan blev allt för sne så skulle jag nog ge upp men annars? Knappast.

Givetvis så finns det saker jag skulle ge upp för, tror du jag är helt dum i huvudet eller? Jag skulle inte sätta min fot i det där huset om de möblerade om mitt ansikte, eller om jag blev slagen så ben i kroppen går sönder. Ovärt det enligt mig att få men för livet för det där... Men att nån skådespelare skvätter färg i ansiktet på mig eller skriker åt mig? :laugh:

ARMSTARK
2015-03-12, 14:57
Testa 8 timmar med min x-fru, då får du känna på skräck!

rooz
2015-03-12, 15:25
Man kan stå ut med vad som helst om man bara vet att man

1. Inte kommer att dö
2. Vet att det kommer att ta slut, de finns en specifik utsatt tid för när det "slutar".
1. Undrar hur du intalar dig det efter 7H i det där huset.
2. Hur vet du hur mycket tid det är kvar utan klocka?

REDaction
2015-03-12, 15:26
Givetvis så finns det saker jag skulle ge upp för, tror du jag är helt dum i huvudet eller? Jag skulle inte sätta min fot i det där huset om de möblerade om mitt ansikte, eller om jag blev slagen så ben i kroppen går sönder. Ovärt det enligt mig att få men för livet för det där... Men att nån skådespelare skvätter färg i ansiktet på mig eller skriker åt mig? :laugh:

Suck, det står ju inte mellan att bli sönderslagen och få lite färg i ansiktet. Kollar du på videoklippet är någonstans där emellan och jag skulle tro själva miljön påverkar rätt mycket den med. Du verkar ha bestämt dig för att vara psykiskt överlägsen dock så vi lämnar det så :)

XXXL
2015-03-12, 15:44
1. Undrar hur du intalar dig det efter 7H i det där huset.
2. Hur vet du hur mycket tid det är kvar utan klocka?

Det handlar väl inte just om själva tiden utan snarare att de kommer att ta slut det gör de ju mycket enklare och man kan bara fokusera på vad man ska göra efteråt; ta en dusch, ta en kall öl, äta en pizza.. hotellet.

Måla upp lite vackra bilder i huvudet.

delta_mats
2015-03-12, 16:20
Kan ni sluta tjata om er jävla skendränkning? Det är ingen där inne som kommer att genomföra waterboarding, det är ingen i det där huset som har juridiska rättigheter att utföra det heller. Det är olagligt för CIA att göra det, go figure om nått spökhus på vischan skulle få tillstånd att göra det

Hur tror ni det skulle se ut när myndigheterna åker dit för att kontrollera vad de gör där inne?

"Vad har ni tänkt göra med de som kommer in här då?"
-Jorå ska du se, vi hade tänkt genomföra bannlysta tortyrmetoder på de jävlarna, det blir skenavrättning, waterboarding och massa annat smaskens! Vi har en kille på våning 2 som heter Tommy och han kommer slå folk i huvudet med ett järnrör, kul va?"
"Jaha, vad bra då.. då är ju allt lugnt.. HA DE SÅ ROLIGT"

Det finns ingenting de kan göra i det där huset som man inte skulle kunna klara av, punkt slut.


Men det är inte du som avgör när du fått nog, det är ju dom! Därför ingen har klarat mer än ett par timmar på tio års tid!!!

Som jag skrev tidigare. Det är ju ett bra försäljningsknep i alla fall.

XXXL
2015-03-12, 17:08
Det finns fortfarande gränser för vad de kan göra, rent juridiskt.

Trouble
2015-03-12, 17:11
Det finns fortfarande gränser för vad de kan göra, rent juridiskt.

You and me, bro. Kolozzeum är visst fullt av töntar.

Olegh
2015-03-12, 17:14
Jag hade fixat det lättare än XXXL btw. Garanterat

XXXL
2015-03-12, 17:25
Ni kan börja kolla 24:50 in i programmet,

http://www.svt.se/kobra/se-program/kobra-avsnitt-1

Om ni inte redan sett det.

delta_mats
2015-03-12, 17:26
Kollar man på deras hemsida så verkar det ju inte alls så läskigt som det framställs i den här tråden!

http://www.mckameymanor.com/

Richter
2015-03-12, 21:44
Har inte sett något av klippen i den här tråden, men kan dela med mig av att jag i armén var med under en ca 24 h lång fång-/förhörsövning. Det är fortfarande det värsta jag varit med om i hela mitt liv.

Det är väldigt svårt att uppskatta tidsrymderna, men jag tror inte det tog särskilt många timmar för att fullständigt glömma bort att det var en övning och att förhörsledarna och fångvaktarna inte ville mig något ont. Jag hatade dem och vill minnas att jag fantiserade om att försöka slå ner dem och bryta mig fri, men var alldeles för förvirrad för att klara av det.

Just den här övningen innefattade stresspositioner, syn- och hörselavskärmning (med huva, hörselkåpor och en två sekunder lång ljudslinga av skrikande soldater), förhör och skenavrättningar. Just bristen på syn- och hörselintryck gav mig kraftiga hallucinationer efter ett tag, när hjärnan började hitta på egna intryck (är förklaringen jag har fått). Jag brukar se mig som lugn och stresstålig, men efter att ha deltagit i den här övningen har jag en väldigt stor ödmjukhet inför vad huvudet klarar och ej.

Övningen bestod i övrigt i att försöka komma ihåg vår cover-story, och när vi kunde släppa olika tidsberoende detaljer, samt att ge bort all information som inte var viktig.

Gober
2015-03-12, 22:01
Har inte sett något av klippen i den här tråden, men kan dela med mig av att jag i armén var med under en ca 24 h lång fång-/förhörsövning. Det är fortfarande det värsta jag varit med om i hela mitt liv.

Det är väldigt svårt att uppskatta tidsrymderna, men jag tror inte det tog särskilt många timmar för att fullständigt glömma bort att det var en övning och att förhörsledarna och fångvaktarna inte ville mig något ont. Jag hatade dem och vill minnas att jag fantiserade om att försöka slå ner dem och bryta mig fri, men var alldeles för förvirrad för att klara av det.

Just den här övningen innefattade stresspositioner, syn- och hörselavskärmning (med huva, hörselkåpor och en två sekunder lång ljudslinga av skrikande soldater), förhör och skenavrättningar. Just bristen på syn- och hörselintryck gav mig kraftiga hallucinationer efter ett tag, när hjärnan började hitta på egna intryck (är förklaringen jag har fått). Jag brukar se mig som lugn och stresstålig, men efter att ha deltagit i den här övningen har jag en väldigt stor ödmjukhet inför vad huvudet klarar och ej.

Övningen bestod i övrigt i att försöka komma ihåg vår cover-story, och när vi kunde släppa olika tidsberoende detaljer, samt att ge bort all information som inte var viktig.

XXXL hade klarat det oberörd, han vet ju att det inte är på riktigt.

Pherall
2015-03-12, 22:24
Alltså.. jag skulle nog börja veva.

Som i Kobraklippet när den långa skägg gossen trycker ner reportern i asfalten och det börjar kännas genuint otrevligt och hotfullt.

Fast jag har heller ingen önskan att uppleva det där ^^

Fordon
2015-03-12, 23:20
XXXL hade klarat det oberörd, han vet ju att det inte är på riktigt.

Var har han skrivit att han skulle vara oberörd?

Edit: pajasretorik, det du håller på med.

kebne
2015-03-12, 23:24
Kan vi inte bara konstatera två saker.. det går att garanterat knäcka en människa med "ofarliga" metoder på under 8 timmar OCH att det finns många som antagligen inte hade blivit "skrämda" ut ur huset på 8 timmar.

Vad de gör därinne vet vi inte och det ligger antagligen någonstans mellan att bara skrämmas och att använda vissa tortyrliknande metoder.

XXXL
2015-03-12, 23:43
Jag skulle nog aldrig kunna skrämmas ut ur huset men om jag fick fingrar eller vätskor i ögonen som gjorde så min syn kunde försämras för resten av mitt liv så skulle jag också ge upp. Dvs om nån petar mig i ögonen så pass hårt så jag känner att "Det här kanske jag blir blind av" så går jag ut, ingen tvekan om den saken.

Sen skrev jag tänder också, om nån hade slagit mig på käften eller dragit mig i marken så hårt så mina tänder började sitta löst så hade jag också gått ut det finns inget snack om den saken heller.

kebne
2015-03-12, 23:47
Jag skulle nog aldrig kunna skrämmas ut ur huset men om jag fick fingrar eller vätskor i ögonen som gjorde så min syn kunde försämras för resten av mitt liv så skulle jag också ge upp. Dvs om nån petar mig i ögonen så pass hårt så jag känner att "Det här kanske jag blir blind av" så går jag ut, ingen tvekan om den saken.

Sen skrev jag tänder också, om nån hade slagit mig på käften eller dragit mig i marken så hårt så mina tänder började sitta löst så hade jag också gått ut det finns inget snack om den saken heller.

Det har de väl ingen juridisk rätt till att göra? Man får inte spruta saker i folks ögon eller dra folk i marken..

XXXL
2015-03-12, 23:48
Det har de väl ingen juridisk rätt till att göra? Man får inte spruta saker i folks ögon eller dra folk i marken..

Jag tror inte de har juridiska rättigheter att använda så pass mycket våld mot mig så jag skulle bli helblind på båda ögonen, nej. Och skulle jag bli det så tror jag säkert en duktig advokat hade kunnat hitta ett kryphål i eventuella papper man skrivit på som ger mig en riktigt fin julbonus och att stället stängs ner.

Gober
2015-03-13, 00:04
Var har han skrivit att han skulle vara oberörd?

Edit: pajasretorik, det du håller på med.

Genom alla (förutom möjligen på senare sidor) har han varit övertygad om att det skulle vara relativt enkelt med hjälp utav två punkter, att det inte är på riktigt och att det kommer ta slut efter 8 timmar. Att vara så övertygad om det är väl trams om något?

Men vi kommer aldrig veta hur det ligger till utan ett besök. Spekulera är dock intressant och kul, men åter igen så tror jag inte en kan vara säker på att klara av många timmar i huset.

VoDaresVins
2015-03-13, 11:27
Såg inget där om att deltagare ens söker sig dit för en tävlings skull om att försöka pina sig genom 8 timmar. Folk betalar för att få vara med om en skräckupplevelse och kanske ett par timmar suger tillräckligt mycket för att de flesta ska ge upp. Sades ju inte att det var just att bryta ihop och visa sig knäckt som enda sättet att plockas bort. När folk inte klarar skådespelet mera utan börjar visa överdriven agressivitet tillbaka kan jag tänka mig räcker med.

Gober
2015-03-13, 11:33
Ingen betalar? Besökare donerar en mindre summa till hundmat?

VoDaresVins
2015-03-13, 11:46
Ingen betalar? Besökare donerar en mindre summa till hundmat?

Ah det var så det fungerade. Såg nog nåt om det men fatta inte riktigt. :)
Men sägs ju aldrig att det är ett test för att se om de hårdaste av de hårdaste kan knäckas. Det är bara alternativ "underhållning".

Agitator
2015-03-14, 00:08
823cXoWW9Gw

VoDaresVins
2015-03-14, 14:25
Den här gav ganska bra bild av vad som kan föväntas. Så verkar ju nog brukas våld om än relativt milt. Konstig är man men nog vore det ju lite intressant att pröva på trots man vet att det skulle suga hårt.
IgxajRzL3do

ceejay
2015-03-14, 15:04
823cXoWW9Gw

fast det där var ju mest lamt.
4LPubUCJv58

delta_mats
2015-03-14, 17:20
Är ju tydligt en hårdare kille som ligger på bänken också.

XXXL
2015-03-14, 18:21
Är ju tydligt en hårdare kille som ligger på bänken också.

Fast en person som också skrivit en bok på ämnet, så han kanske vill att folk ska läsa den?

Pudzianovski
2015-03-14, 18:29
Jag hade klarat längst av alla.


Av alla i hela världen.

delta_mats
2015-03-14, 18:31
Egentligen är väl klippen med waterboarding ovesentliga eftersom det inte utförs i det där huset. Alla håller nog dessutom med om att alla skulle ge upp vid sån tortyr, bara fråga om tid.

Det jag tycker är "fashinerande" är att det går såpass fort innan personerna panikar. Hade varit intressant att själv testa.

delta_mats
2015-03-14, 18:33
Fast en person som också skrivit en bok på ämnet, så han kanske vill att folk ska läsa den?

Vem har skrivit en bok?
Syftade i alla fall att den yngre killen verkar lite tuffare av sig.

XXXL
2015-03-14, 18:49
Egentligen är väl klippen med waterboarding ovesentliga eftersom det inte utförs i det där huset. Alla håller nog dessutom med om att alla skulle ge upp vid sån tortyr, bara fråga om tid.

Det jag tycker är "fashinerande" är att det går såpass fort innan personerna panikar. Hade varit intressant att själv testa.

Ja då kan dom lika plocka fram sax och börja klippa fingrar på folk, samma sak.

bear.flowertwig
2015-03-14, 21:41
Såg ju lite B ut. Tjatigt, irriterande, äckligt och till sist tröttnar man. Fast det är väl bland det mer effektiva man kan hitta på under de förutsättningarna. Finesslöst dock.

En skräddarsydd längre och mycket långsammare variant som trappas upp under ett par dygn under tema "överlevnadsövning meets Blairwitch" hade haft goda möjligheter att knasa till mig iaf :krampus :thumbup:

Daniiiel
2015-03-14, 21:43
Såg ju lite B ut. Tjatigt, irriterande, äckligt och till sist tröttnar man. Fast det är väl bland det mer effektiva man kan hitta på under de förutsättningarna. Finesslöst dock.

En skräddarsydd längre och mycket långsammare variant som trappas upp under ett par dygn under tema "överlevnadsövning meets Blairwitch" hade haft goda möjligheter att knasa till mig iaf :krampus :thumbup:

En slenderman i skogen efter tre dygns överlevnad i skogen vore något:Virro

baktung
2016-11-18, 23:26
En vagt bekant (som annars inte är ett dugg våldsamt lagd) blev så jäkla skraj att han misshandlade två av spökena i spökhotellet Gasten på Liseberg. Undrar hur en person med sådant psyke hade reagerat på det här? Mord?

:laugh:


Och jag som tycker att en åtta timmar lång arbetsdag är tortyr. Hade inte orkat engagera mig i denna idioti. Tvingades in i spökhuset på Gröna Lund en gång och började mest känna mig deprimerad över hur idiotiskt det var. Vet med mig att jag gärna reagerar enligt spela-död-reaktionen snarare än att hamna i ett kamp- eller flyktbeteende om jag känner (eller förväntas känna) rädsla av något slag. Följaktligen hade jag stängt ute allt som skedde med mig eller runt omkring i den här typen av situation, varpå jag okontaktbar förmodligen hade blivit utslängd därifrån ganska fort.

Houra
2016-11-19, 00:26
Verkar ju dock som att man kan få skador av det där stället, de är ju rätt så fysiska om man säger så. Vad händer om en riktig bjässe blir förbannad och bryter sig loss? Officiellt ska man ju inte få göra motstånd, men om en bjässe som tränat kampsport osv blir förbannad och besatt, vad händer då?

leee
2016-11-19, 00:29
Att trycka in grejer i munnen verkar onödigt farligt.

VoDaresVins
2016-11-19, 07:56
Verkar ju dock som att man kan få skador av det där stället, de är ju rätt så fysiska om man säger så. Vad händer om en riktig bjässe blir förbannad och bryter sig loss? Officiellt ska man ju inte få göra motstånd, men om en bjässe som tränat kampsport osv blir förbannad och besatt, vad händer då?

De skriver väl under ett avtal innan de börjar, så för misshandel blir de väl stämda på alla sina ägodelar och eventuellt dödstraff för mord.

Torsk_ole
2016-11-19, 09:44
Verkar helt värdelöst. Upptäcker de att man står ut så går de på andra taktiker för att tvinga en att avbryta. Kasta en hink med vatten på personen och låt honom kylas ned. Till slut har personen så låg kroppstemperatur att personen måste avbryta av hälsoskäl.

Det är klart att ingen klarar av det.