handdator

Visa fullständig version : Tips på bra träningsapp?


dannnee
2015-03-10, 08:24
Hej, söker tips på en bra träningsapp.
Gärna på svenska :)

Määng
2015-03-10, 08:34
Vad vill du ha ut av den?

peliqan
2015-03-10, 08:54
Använder själv JEFIT, förvisso på engelska men bra funktioner :)

monsterhaj
2015-03-10, 09:58
Stronglifts 5x5 app är klockren om man kör just det programmet!

tbl
2015-03-10, 15:34
Fitlist är bra

DieErste
2015-03-10, 15:54
Fitness point kör jag och är rätt nöjd, den har stöd för iCloud med :)

Funderar dock på att gå tillbaka till penna+papper. Kanske mata in det i excell när man kommit hem dock :)

PrimalAeon
2015-03-10, 16:06
Anteckningsapp och weightxreps.net är ju rätt smidigt.

baton69
2015-03-10, 16:48
Repcount gillar jag. Enkel, snygg och har det som behövs men inte mer :)

Niblet
2015-03-10, 23:18
Kör också fitlist, funkar bra.

joyride
2015-03-11, 08:54
Jefit tycker jag fungerar utmärkt! Dock engelska :)

FairtradeDave
2015-03-15, 14:37
Hittade "Strong - Workout Tracker" nyss. Jag har egentligen hittills bara använt Stronglifts appen, men de andra jag har kickat på har verkligen sugit. Denna appen är dock stilren och enkel och verkar täcka alla funktioner man behöver.

https://itunes.apple.com/us/app/strong-workout-tracker-training/id464254577?mt=8

Toberi
2015-03-17, 12:47
Det enklaste är väl att skriva upp vilka vikter, set och reps du gör på ett pass och sen fylla i efter varje pass. Appar och sånt kraschar ju o då är det ju bra att ha allt på papper :)

SiPe
2015-03-19, 20:33
Självklart tycker jag att du ska köra RepCount;) Ok, jag kanske är lite partisk eftersom det är jag som byggt den, men ladda ner och testa. Den är ju gratis;)

Ricken13
2015-03-19, 21:01
Pumping Weight, enkel o bra.

DJJOHANSSON
2015-03-20, 10:12
Självklart tycker jag att du ska köra RepCount;) Ok, jag kanske är lite partisk eftersom det är jag som byggt den, men ladda ner och testa. Den är ju gratis;)

Va tvungen o ladda hem appen o prova den, det är den bästa appen jag har använt i gymmet. Just pga det inte är en massa obödigt skit som bilder på övningarna och appar där inte ens basövningarna finns med.

+ den va gratis, man kan lägga till egna övningar, den är enkel att använda och man kan gå tillbaka för att kolla sina tidigare pass.

- har bara använt appen till ett träningspass än så länge, det enda jag kan sakna vid första anblick är mappar där man kan lägga in anteckningarna i de olika muskelgrupperna som man tränar. Tränar man bröst så kan man spara passet i en mapp som heter 'chestday' för att snabbare hitta sina tidigare pass. cofffee

SiPe
2015-03-20, 20:37
Va tvungen o ladda hem appen o prova den, det är den bästa appen jag har använt i gymmet. Just pga det inte är en massa obödigt skit som bilder på övningarna och appar där inte ens basövningarna finns med.

+ den va gratis, man kan lägga till egna övningar, den är enkel att använda och man kan gå tillbaka för att kolla sina tidigare pass.

- har bara använt appen till ett träningspass än så länge, det enda jag kan sakna vid första anblick är mappar där man kan lägga in anteckningarna i de olika muskelgrupperna som man tränar. Tränar man bröst så kan man spara passet i en mapp som heter 'chestday' för att snabbare hitta sina tidigare pass. cofffee

Kul att du gillar den! Mappar är svårt att få till bra, men om det är en överblick över alla set du har gjort för en specifik övning, t.ex. att du vill kolla hur du bänkade för 3 veckor sedan så går det enkelt att göra i premiumversionen där det finns en funktion för att få komplett historik;)

juckeyy
2015-03-20, 21:27
Jag har fixat mig ett Excel dokument i Google sheets. Fyller i allting där under passets gång.

juziy
2015-04-10, 19:22
Kul att du gillar den! Mappar är svårt att få till bra, men om det är en överblick över alla set du har gjort för en specifik övning, t.ex. att du vill kolla hur du bänkade för 3 veckor sedan så går det enkelt att göra i premiumversionen där det finns en funktion för att få komplett historik;)

Laddade också hem den precis. Gillar den i första anblick, men vill gärna kunna föra statistik. Går det se något test från premiumversionen?

SiPe
2015-04-11, 21:36
Laddade också hem den precis. Gillar den i första anblick, men vill gärna kunna föra statistik. Går det se något test från premiumversionen?

Jag kör en demo på några av premiumfunktionerna 2 minuter in på den här videon.

mAq00XwlOdg

FPHJ
2015-04-12, 20:33
Stronglifts 5x5 app är klockren om man kör just det programmet!

+1 StrongLifts appen är helt suverän

Nybla
2015-04-13, 07:29
Jag kör en demo på några av premiumfunktionerna 2 minuter in på den här videon.

mAq00XwlOdg

Har använt repcount premium ett tag nu och tycker den är suverän.
Det enda jag stört mig på är att tidigare vikt försvinner ur workouten om du ex. hoppar över en övning ett pass, ex. på komplementsövningar.

SiPe
2015-04-13, 08:41
Har använt repcount premium ett tag nu och tycker den är suverän.
Det enda jag stört mig på är att tidigare vikt försvinner ur workouten om du ex. hoppar över en övning ett pass, ex. på komplementsövningar.
Om du plockar bort övningar du inte kör slipper du det där problemet (tryck ändra och sen ta bort). Fast det låter ju inte vettigt att få 0x0 som förifyllt värde i vilket fall som helst. Ska fixas;)