handdator

Visa fullständig version : Problem med ländrygg / höft


jukki
2015-03-07, 14:02
Hejsan. Jag har ett problem nere på ryggen där jag får ont vid vissa lägen. Problemet är där alltid men jag känner bara av det i vissa lägen och då känns det som att det hugger till.

Problemet blir ibland värre än annars och det är oftast när jag jobbar dagspasset (är personlig assistent) då blir det mycket böja mig fram och tillbaka, men vid de "tunga" momenten är jag alltid jättenoga med att hålla ryggen rak.
En dag när det är värre än annars blir jag även väldigt sned i ryggen (ska försöka bifoga bild) där höften liksom skjuts i sidan till vänster och då blir det så pass att jag uppfattar mitt högra ben som kortare än det vänstra.
Kan även tillägga att det gör ont i högersidan av nedre ryggen och inte mitten.
Har provat gå till kiropraktiker och sjukgymnast men det blir inte något bättre.
Började märka av smärtan för kanske ett år sen och det blir sakta men säkert bara värre och värre fast än att jag under tiden gjort mina rehabövningar.
Sjukgymnasten tror att det är en förskjutning på en disk så jag har fått till sagt att jag ska göra McKenzie övningar. Vilket jag gör men det känns bara ytterst lite bättre för en stund. Så det blir liksom inte någon permanent lösning på problemet . Det ända som hjälper är att sova, men sen blir det liksom dåligt igen.
Lite svårt att förklara och mycket text. Men är det någon som kanske vet vad det kan vara eller hur jag ska gå tillväga?
Är lite orolig att det blir som värst på jobbet, hade det varit på gymmet hade det säkert varit enklare att inte göra det värre , men jag måste liksom jobba.
Jag skulle vilja träffa en ortoped eller få en magnetröntgen men hur fixar man det?
Kan även tilläggas att jag är 23 år.

Här kommer förhoppningsvis bild på när höften har blivit lite förskjuten

http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/03/07/d511174746a6c07bcc6fbad0d251e658.jpg

Och höften kan se mycket värre ut än så.