handdator

Visa fullständig version : Hur viktigt är det att vara välklädd?


XXXL
2015-03-07, 13:36
Spinoff, pollen funkar för både tjejer och killar.

Om ni redan är i ett förhållande, tänk er in i situationen att ni vore singlar eller tänk om er fru/sambo/tös helt plötsligt började klä sig i trasor.

Hur viktigt är det egentligen? Säger ni ifrån eller låter ni det bara hända?

Med fysisk butik på stan menar jag Dressman, MQ, Carlings e.t.c ja ni förstår butiker ni kan hitta i vilken större stad som helst.

filmjölk
2015-03-07, 13:48
Totalt oviktigt i mina ögon. Rentav tvärtom. Ett par snäva jeans med hål i alt. yogapants är snyggare än vilken aftonklänning som helst.

mangemani
2015-03-07, 13:48
inte så viktigt vad jag har märkt.
jeans och vanlig t-shirt har räckt för min del.
aldrig haft några märkes kläder, kostymer eller liknande då jag går på dejt och det har funkat kanon ändå.
sen varför skulle jag klä upp mig för en dejt? det är ju i de mer avslappnade och enkla kläderna tjejen kommer att få se mig i senare ändå, känns lite granna som falsk marknadsföring om man visar upp sig prydligt välklädd för att sedan när allt lagt sig övergå till den vanliga klädstilen.
ställer heller inga som helst krav på att tjejen ska klä upp sig, klär hon sig i kläder som hon känner sig avslappnad i och de kläder som hon i vanliga fall brukar ha på sig, så blr jag bara glad.

Diomedea exulans
2015-03-07, 13:50
Spelar bokstavligt talat ingen roll. Samma gäller med smink och frisyr.

cero
2015-03-07, 13:51
Senaste modet behöver det inte vara, men det ska se strukturerat och genomtänkt ut. Det kan t ex vara ett par kvalitativa uppsydda jeans och en t-shirt med bra passform och färg. Strumpor som inte skär sig, skor som smälter in med resten osv.

Tricklew
2015-03-07, 13:55
Oj, trodde det handlade om en själv, spelar absolut ingen roll vad man har på sig, oviktig nonsens.

Däremot så är det väldigt viktigt att min sambo ser ut som ett högst åtråvärt knull alla vill ha.

filmjölk
2015-03-07, 13:58
Handlar det om en själv så ser jag ännu mer vanskapt ut som välklädd än dåligt klädd, så jag avstår om inte någon jag känner har dött.

Jokester
2015-03-07, 14:01
Hon ska vara väldigt medveten och klä sig enligt det absolut senaste modet är väl den som stämmer bäst. Lite dåliga och för svartvita alternativ i denna poll kan jag tycka.

XXXL
2015-03-07, 14:19
Hon ska vara väldigt medveten och klä sig enligt det absolut senaste modet är väl den som stämmer bäst. Lite dåliga och för svartvita alternativ i denna poll kan jag tycka.

Vad är bättre alternativ? Är inte klädsel svart och vitt?

tlk
2015-03-07, 14:19
Beror la helt på sammanhanget med.

cero
2015-03-07, 15:24
Vad är bättre alternativ? Är inte klädsel svart och vitt?

"Vara väldigt medveten men inte bry sig om trender".

Tricklew
2015-03-07, 15:29
"Vara väldigt medveten men inte bry sig om trender".

Vad är man då medveten om?

cero
2015-03-07, 15:30
Vad är man då medveten om?

Om att man klär sig bra. Det är subjektivt men människor tycker lika om mycket. Man kan väl iofs kalla det "mode" om man vill.

Puryeah
2015-03-07, 15:35
"Vara väldigt medveten men inte bry sig om trender".


Precis, nya trender kommer hela tiden. Alla är inte snygga (i mitt tycke). Jag tycker att det är viktigt att vara snyggt klädd, och vill att tjejer jag träffar ska vara det också.

Se kan det variera hur man ser ut, ibland kan det vara monks, chinos, skjorta och kavaj när man är ute exempelvis och ibland bara ett par svarta jeans, en välsittande t-shirt och ett par fräscha sneakers.

Det viktigaste för mig vad gäller klädsel är att det är någorlunda moderiktigt, välsittande och färgmatchande.

Tricklew
2015-03-07, 15:35
Om att man klär sig bra. Det är subjektivt men människor tycker lika om mycket. Man kan väl iofs kalla det "mode" om man vill.

Jo, onekligen, och detta om något är väl att följa trender? Det du hade kallat att vara medveten hade antagligen fått dig utstött och ihjälklubbad tidigare under historien, beroende på när och vart du väljer att visa upp ditt "medvetande". ;)

Olegh
2015-03-07, 15:36
Man får gärna ha lite känsla för feeling men samtidigt vara avspänd nog att kunna traska runt i nästan vad som helst. Bara det är någorlunda helt och rent.

Sniggel
2015-03-07, 16:35
Tänkte först rösta att det nästan inte spelar någon som helst roll. Men sen insåg jag att att en person som är väldigt intresserad av kläder och har stort intresse av det, är en turn-off :p
Därför spelar det ju viss roll hur man klär sig. Men det beror ju på anledningen. En drastisk förändring av klädstil beror ju ofta på något.

Yes
2015-03-07, 16:39
Det är viktigt att hon har en stil/smak jag gillar. Självklart hade jag sagt ifrån om hon började klä sig sunkigt. Har hon inget vettigt att ta på sig köper jag det åt henne.

XXXL
2015-03-07, 17:22
Om att man klär sig bra. Det är subjektivt men människor tycker lika om mycket. Man kan väl iofs kalla det "mode" om man vill.

"Vara väldigt medveten men inte bry sig om trender".

Det du beskriver är väl just mode? Man är extremt medveten men man följer inte trender (För oftast är man den som sätter trender)

cero
2015-03-07, 17:36
Fair enough.

jenni
2015-03-07, 19:02
Trendigt är inte alltid synonymt med snyggt,
Men jag fördrar klart att en kille klär sig både och, är han helt off när det gäller stil får vi skola om pojken ;)

Armed Dingo
2015-03-07, 19:08
Stil och mode är inte samma sak. Jag gillar definitivt en viss stil mer än en annan, men denna stilen är inte trendig eller moderiktig. Det betyder inte att den är trendsättande. Det är inget svårt, en stil kan vara rockig, proper, alldaglig eller sportig.

Och trendiga kläder kan absolut vara fula. Går man in i en butik är större delen av det därinne rentigenom fult, har länge undrat vem som handlar dessa fula kläder.


För att svara på frågan vet jag inte, jag kan inte tänka mig att börja gilla någon om den inte har en stil jag gillar eftersom personlighet sitter tätt ihop med hur man klär sig som ungdom idag. Vilket är bra. Lättare att hitta likasinnade.

Oxe
2015-03-07, 20:22
Har man en tillräckligt snygg partner ser h*n bra ut i det mesta.

The_RobRoy
2015-03-07, 20:38
Jag tror tjejer gillar när vi killar inte klär oss så bra, min tjej ser det som ett projekt att klä mig bättre :)

Att min tjej har stil är inte jätteviktigt, men rätt trevligt ibland när hon klätt upp sig så hon drar till sig blickar. Men bäst tycker jag om henne i myskläder hemma..

mangemani
2015-03-07, 20:49
huga för tjejer som ska "fixa till" eller försöka ändra på den man är eller på hur man klär sig. take it or leave it typ, whats the problem.

The_RobRoy
2015-03-07, 20:54
huga för tjejer som ska "fixa till" eller försöka ändra på den man är eller på hur man klär sig. take it or leave it typ, whats the problem.

Ändra på den man är, är väl kanske inte önskvärt. Men om hon köper dig en snygg tröjja eller liknande (som du kanske själv också gillar) behöver man ju inte direkt roid-rage:a över det..

anvihl
2015-03-07, 20:57
Trendigt är inte alltid synonymt med snyggt,
Men jag fördrar klart att en kille klär sig både och, är han helt off när det gäller stil får vi skola om pojken ;)

Fortsätt intala dig det ;). Det enda du gör är att få honom att ogilla dig mer.

Tricklew
2015-03-07, 20:59
Ändra på den man är, är väl kanske inte önskvärt. Men om hon köper dig en snygg tröjja eller liknande (som du kanske själv också gillar) behöver man ju inte direkt roid-rage:a över det..

+1

Bryr mig inte om min klädsel öht, nuförtiden köper tjejen hem kläder hon tycker passar mig. Ser det endast som en fördel, en sak mindre att lägga tid på.

mangemani
2015-03-07, 21:00
nej, självklart inte, gillar man tröjjan så gör man ju det och då är det ju helt ok, men nu menade jag ju mer att hon nästan ger en order, typ "den här tröjjan tycker JAG är fin, ta på dig den och använd den från och med nu" och om jag själv gillar den eller inte spelar ingen roll alls, för så SKA jag se ut.

Oxe
2015-03-07, 21:17
Är man så dålig på att klä sig att tjejen tycker hon måste ta över det så är det bäst att sitta lugnt och lyssna på den som vet bättre

jenni
2015-03-07, 21:30
Fortsätt intala dig det ;). Det enda du gör är att få honom att ogilla dig mer.

Vet inte om jag håller med här, oftast brukar killen bli väldigt nöjd och glad,
Killkompisar brukar gärna dra nytta av tjejers smak när de ska shoppa osv

Edit: jag skulle inte ändra killens stil om han trivdes med den och inte ville göra något åt den

Olegh
2015-03-07, 21:33
Beror väl på vad man har för tankar om sin egen stil. Tycker man genuint att det är skitsamma eller om man är medveten om att man har svårt att "begripa sig på" vad som är snyggt så är det väl bara att tacka o ta emot.

I alla andra fall vore det irriterande.

mangemani
2015-03-07, 21:46
Är man så dålig på att klä sig att tjejen tycker hon måste ta över det så är det bäst att sitta lugnt och lyssna på den som vet bättre

ja, det, ELLER så är hon helt enkelt en sådan som vill styra och ändra.
fan det tjejen tycker är väl inte lag och rätt hela tiden.
vad är det som säger att det inte är HON som har usel klädsel smak och nu vill "smutsa" ned en själv med det?

Gober
2015-03-07, 21:53
Viktigt, både när det gäller mig och min partner. Vi är dock båda intresserads av kläder och mode och tycker det är kul med designkläder. Hemma i soffan gäller dock mjukisbyxor som vilket WT-Par som helst :D

Att gå ner på stan i mjukisbrallor finns inte på kartan.

thatice
2015-03-07, 21:54
Har sagt ifrån när det kommer till sunkiga kläder, har inte direkt några jättehöga krav men foppatofflor uggs och illa sittande mjukisbyxor typiskt ullaredmode accepterar jag inte.

mangemani
2015-03-07, 21:55
skit i vad andra/folket på stan tycker.
gå i mjukisbrallor på stan om det nu är skönt:)

XXXL
2015-03-07, 22:08
skit i vad andra/folket på stan tycker.
gå i mjukisbrallor på stan om det nu är skönt:)

För mig släppte de där för nått år sen, jag hade spillt nått på mina "gå och handla" byxor (ej säd) och sen behövde jag köpa en liter mjölk. Hade ett par nytvättade mjukisar hemma, jag tänkte först strunta i att handla mjölk men sen slog de mig: Vem fan bryr sig om hur jag ser ut när jag går till affären och köper lite mjölk.

Sen gick jag till affären i mina mjukisar och ingen kollade eller brydde sig.

micke81
2015-03-07, 22:45
Spelar ingen roll.

cero
2015-03-07, 22:48
Ni som inte tycker det spelar någon roll, bryr ni er om att vara välklippta, trimmade etc?

Latissimus Dorsi
2015-03-07, 22:51
Som nämnt behöver det inte vara senaste modet men man ska definitivt vara propert klädd när man är bland folk.

filmjölk
2015-03-07, 22:55
Senaste modet behöver det inte vara, men det ska se strukturerat och genomtänkt ut. Det kan t ex vara ett par kvalitativa uppsydda jeans och en t-shirt med bra passform och färg. Strumpor som inte skär sig, skor som smälter in med resten osv.

Hon ska vara väldigt medveten och klä sig enligt det absolut senaste modet är väl den som stämmer bäst..

Precis, nya trender kommer hela tiden. Alla är inte snygga (i mitt tycke). Jag tycker att det är viktigt att vara snyggt klädd, och vill att tjejer jag träffar ska vara det också.

Det viktigaste för mig vad gäller klädsel är att det är någorlunda moderiktigt, välsittande och färgmatchande.

Det är viktigt att hon har en stil/smak jag gillar. Självklart hade jag sagt ifrån om hon började klä sig sunkigt. Har hon inget vettigt att ta på sig köper jag det åt henne.

Viktigt, både när det gäller mig och min partner. Vi är dock båda intresserads av kläder och mode och tycker det är kul med designkläder.

Att gå ner på stan i mjukisbrallor finns inte på kartan.

Har sagt ifrån när det kommer till sunkiga kläder, har inte direkt några jättehöga krav men foppatofflor uggs och illa sittande mjukisbyxor typiskt ullaredmode accepterar jag inte.

Som nämnt behöver det inte vara senaste modet men man ska definitivt vara propert klädd när man är bland folk.

Ghaaaaaaaay!

Latissimus Dorsi
2015-03-07, 23:01
Förtydligande: om du ska ner till lokala Ica och handla mjölk behöver du inte se ut som en Armani-modell, men om du är på en middag alternativt någon slags fest är det mest sorgligt att komma iförd risiga byxor och tröja med Ketchupfläck.

mangemani
2015-03-07, 23:10
För mig släppte de där för nått år sen, jag hade spillt nått på mina "gå och handla" byxor (ej säd) och sen behövde jag köpa en liter mjölk. Hade ett par nytvättade mjukisar hemma, jag tänkte först strunta i att handla mjölk men sen slog de mig: Vem fan bryr sig om hur jag ser ut när jag går till affären och köper lite mjölk.

Sen gick jag till affären i mina mjukisar och ingen kollade eller brydde sig.

bra att du poängterade att det inte var säd:D
nämen det är lite som jag också ser det, vem bryr sig egentligen om vilka kläder man har när man tex handlar och om nu någon enstaka skulle vrida på blicken efter en, varför skulle då jag bry mig.

kom och tänka på en tjej jag var ihop med, en sån härlig tjej som typ var klar på 1 sekund efter man hade frågat om hon skulle med ut ett tag, på med de kläder som låg närmast(rena givetvis) och sedan iväg, inge "stå i garderoben i 15 min för att välja ut nått snyggt", inge "måste hård sminka mig som tar 20 min", inge "åh, vilka skor ska jag ha", nix, det var bara ut och iväg och inte tyckte jag nå sämre om henne för det och det visste hon.
totalt avslappnat och skönt och exakt så föredrar jag att det ska vara i min värld iaf.

XXXL
2015-03-07, 23:12
Man tror ju alltid att folk ska bry sig mycket mer än vad de egentlligen gör.

Olegh
2015-03-07, 23:41
Om hen kan stå för att hen gör det (överdrivet piffande) för sin egen skull och sina egna komplex är det mer ok imo

XXXL
2015-03-08, 01:47
huga för tjejer som ska "fixa till" eller försöka ändra på den man är eller på hur man klär sig. take it or leave it typ, whats the problem.

Skulle personligen tycka det vore underbart skönt att ha en tjej som handlar snygga kläder åt en :d

dauit
2015-03-08, 02:16
Det absolut viktigaste (går inte att betona det alltför många gånger) är att man trivs med sin stil/klädsel. Man har sett alltför många killar på nattklubben med kavaj och chinos som ser helt fel ut, dom kan helt enkelt inte bära upp det oavsett om det är MTM kavaj från AW Bauer eller en RTW från dressman.

Stil är något man inte kan köpa, det lär man sig med tiden/föds man med.

Detsamma gäller för tjejer, men det är inte direkt så att man dissar en tjej man nyss gått på en Date med pga dålig klädsel.

Raschmus
2015-03-09, 11:51
Jag är glad att min sambo klär sig relativt moderiktigt då jag tycker att det är snyggt. Hade hon börjat klä sig sämre hade jag inte brytt mig nämnvärt, under förutsättning att hon är hel och ren och inte påminner om hipster/arg feminist. Då hade hon fått sova i trapphuset fortsättningsvis.

ARMSTARK
2015-03-09, 11:56
Jag gillar hippiestuket på kvinnor så välklätt blir bortkastat på mig. Faktiskt ger kvinnor i kostym lite kräks i munnen.

JohPz
2015-03-09, 12:31
Har man gjort sina böj finns det inga kläder som sitter snyggt iaf, lika bra att ge upp direkt.

Pudzianovski
2015-03-09, 12:48
Föredrar välklädd/propert klädd men det är inte så himla viktigt. Vägs ju lätt upp om personen är vettig i övrigt.

Tror att folk har rätt så olika åsikter vad välklädd är även om man utgår från pollens definitioner.

Jag har själv upplevt ganska stor skillnad hur folk ser på, eller bemöter mig, om jag klär upp mig lite mer jämfört med att klä ner mig ganska rejält.

AeternusRex
2015-03-09, 12:50
Kläder kvittar premissen är i stort sett alltid att dom skall av.

Begravningar och bröllop om seden kräver blir det som sedan kräver och då för båda.

PureWhey
2015-03-09, 12:57
Viktigt, en snygg stil. Detta innebär dock inte att man följer nyaste modetrenderna, har nya klädesplagg osv.

XXXL
2015-03-09, 13:11
Viktigt, en snygg stil. Detta innebär dock inte att man följer nyaste modetrenderna, har nya klädesplagg osv.

Då är alternativet "Köpa kläderna på stan" det som gäller för dig, där brukar man hitta kläder som har en snygg stil men kanske inte är 100% mode.

http://gallerian.se/butiker/#/mode

mangemani
2015-03-09, 13:38
Skulle personligen tycka det vore underbart skönt att ha en tjej som handlar snygga kläder åt en :d

javisst, beroende på om man själv tycker de är snygga och att det är något som man själv trivs i och tycker är sköna.

vet inte hur många gånger det har hänt (men jävligt många gånger) att tjejen har velat pracka på mig tajta kläder då jag AVSKYR kläder som sitter åt, vill ha det mjukt, avslappnat och löst. har tom hänt att hon köpt kläder för mina pengar som HON tyckte skulle vara fint på mig men som man själv tyckte "inte en chans i världen" om och trotts alla pikar och kommentarer och att hon vet om vilka slags kläder jag föredrar, så fattar hon inte och fortsätter att försöka göra om en. nä fy för sådana tjejer och med det ena så kommer ju det andra, dvs att försöka göra om en till hennes tycke, men det hör ju inte hit.

AeternusRex
2015-03-09, 13:50
javisst, beroende på om man själv tycker de är snygga och att det är något som man själv trivs i och tycker är sköna.

vet inte hur många gånger det har hänt (men jävligt många gånger) att tjejen har velat pracka på mig tajta kläder då jag AVSKYR kläder som sitter åt, vill ha det mjukt, avslappnat och löst. har tom hänt att hon köpt kläder för mina pengar som HON tyckte skulle vara fint på mig men som man själv tyckte "inte en chans i världen" om och trotts alla pikar och kommentarer och att hon vet om vilka slags kläder jag föredrar, så fattar hon inte och fortsätter att försöka göra om en. nä fy för sådana tjejer och med det ena så kommer ju det andra, dvs att försöka göra om en till hennes tycke, men det hör ju inte hit.


Det där känner jag igen. Iaf klädbiten det har börjat dyka upp koftor i min garderob... KOFTOR!

mangemani
2015-03-09, 13:55
Det där känner jag igen. Iaf klädbiten det har börjat dyka upp koftor i min garderob... KOFTOR!

you have my sympathy:(

AeternusRex
2015-03-09, 14:02
you have my sympathy:(

Haha tack. Hade jag inte älskat kvinnan så mycket hade jag använt koftorna varenda gång airbrushen eller modellfärgerna kommit fram och "spillt" lite.

VoDaresVins
2015-03-09, 14:11
Hemma spelar det ingen roll. Inte ur partnerns synvinkel heller för då hade jag varit singel sedan många år tillbaka. :)
Annars är nog gränsen rätt hög med. Typ när det skulle börja bli pinsamt (som jag inte allmänt tycker jag ofta ser exempel på).

agazza
2015-03-09, 14:16
http://media.ifunny.com/results/2013/11/04/21hahl0uaw.jpg