handdator

Visa fullständig version : Erfarna styrkelyftare, kriticera gärna!


Penki
2015-03-07, 11:47
Hej! Undrar om ni har några synpunkter på vad jag kan ändra/förbättra i detta program! :)


* bänkvariant = smalbänk, snedbänk, hantelpress
* böjvariant = pausböj, highbarböj
* markvariant = Deficit mark, rakmark, långsamma mark, mark upp till knän.

henrikl
2015-03-07, 12:07
Kolla in hurrils inlägg i denna tråden http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=218549

koncept
2015-03-07, 12:40
Jag är inte insatt i RTS, men det ser tungt ut att köra @9 redan första veckan.
Tycker också du kan öka volymen på assistansen. 2 set är väldigt lite.

Penki
2015-03-07, 12:45
Kolla in hurrils inlägg i denna tråden http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=218549

Det är därifrån jag har hämtat inspiration :P

Jag är inte insatt i RTS, men det ser tungt ut att köra @9 redan första veckan.
Tycker också du kan öka volymen på assistansen. 2 set är väldigt lite.

Glömde skriva men har redan kört RTS i 6 veckor, och detta blir min toppningsfas innan sm, därav den låga volymen på assistans. Men ska tänka på det du sa! :)

MtotheM
2015-03-07, 18:59
Det jag tycker saknas är något horisontellt drag, typ sälrodd/pendleyrodd. Sen så skulle lite baksida ben förmodligen komma till nytta, speciellt då du kör sumo. Så jag tror nog raka markvarianter skulle vara bra (rakmark, upphöjda rakmark etc.), samt möjligen bencurl om du inte kör en rak markvariant.

Förutom det så tycker jag det verkar som att du kör för tungt sista dagarna innan tävling. Jag hade testat ingångarna någonstans fredag-söndag veckan innan och måndag/tisdag gått på typ en etta/tvåa på intensitet motsvarande 80% av 1RM och väldigt lätt på onsdag/torsdag, typ 2x2 på 60-65% av 1RM. Samt så hade jag även skippat komplementen från och med den dagen jag testade ingångarna.

Det kan även vara en bra ide att inte ha repsen helt spikade, så att du kan köra något reps extra om du tycker att du inte uppnåt RPE:t du tänkt, och höja till nästa set.

PureWhey
2015-03-07, 19:02
nvm.

Robbles
2015-03-07, 20:34
Jag hade bytt benspark mot raka mark eller liknande övning. Sen ska jag inte säga något om just hur du tänkt toppningen men annars tycker jag det funkar bra att lägga upp det i 3 veckors block.

Tex för knäböjs slotten:
Vecka 1-3 volym x5,6,5@9-10
Vecka 4-6 intensitet x3,2,3@9

Penki
2015-03-08, 00:22
Det jag tycker saknas är något horisontellt drag, typ sälrodd/pendleyrodd. Sen så skulle lite baksida ben förmodligen komma till nytta, speciellt då du kör sumo. Så jag tror nog raka markvarianter skulle vara bra (rakmark, upphöjda rakmark etc.), samt möjligen bencurl om du inte kör en rak markvariant.

Förutom det så tycker jag det verkar som att du kör för tungt sista dagarna innan tävling. Jag hade testat ingångarna någonstans fredag-söndag veckan innan och måndag/tisdag gått på typ en etta/tvåa på intensitet motsvarande 80% av 1RM och väldigt lätt på onsdag/torsdag, typ 2x2 på 60-65% av 1RM. Samt så hade jag även skippat komplementen från och med den dagen jag testade ingångarna.

Det kan även vara en bra ide att inte ha repsen helt spikade, så att du kan köra något reps extra om du tycker att du inte uppnåt RPE:t du tänkt, och höja till nästa set.

Jag hade bytt benspark mot raka mark eller liknande övning. Sen ska jag inte säga något om just hur du tänkt toppningen men annars tycker jag det funkar bra att lägga upp det i 3 veckors block.

Tex för knäböjs slotten:
Vecka 1-3 volym x5,6,5@9-10
Vecka 4-6 intensitet x3,2,3@9

Tack för tipsen båda, bra råd som jag kommer ha i åtanke. Ang. bensparken så har jag den pga en svaghet i knäböjen som det pratas om i Up6jvWq09pI