handdator

Visa fullständig version : Tar penicillin. Får jag träna?


Shcyhar
2015-03-05, 17:33
Har en hårsäcksinflammation och har fått fick penicillin. Spontant känns det ok att träna är ju inte något problem som påverkar hela kroppen. Men vad gäller? Får jag träna med penicillin (Tikacillin) som jag tar mot hårsäcksinflammation?

grimfish
2015-03-05, 18:31
Det finns inget hinder mot att träna. Träningen påverkar inte effekten av medicinen.

Jag blir nyfiken på varför du har fått Tikacillin (fenoxymetylpenicillin) utskrivet. Bakterier som orsakar hårsäcksinflammationer brukar ofta vara okänsliga mot Tikacillin. Har man gjort en odling?

Shcyhar
2015-03-05, 21:02
Det finns inget hinder mot att träna. Träningen påverkar inte effekten av medicinen.

Jag blir nyfiken på varför du har fått Tikacillin (fenoxymetylpenicillin) utskrivet. Bakterier som orsakar hårsäcksinflammationer brukar ofta vara okänsliga mot Tikacillin. Har man gjort en odling?

Bra fråga, läkaren gav mig Tikacillin då hon sa att det skulle göra att själva ''knölen'' mognade eller att det i alla fall fanns chans att det skulle hjälpa den att mogna så man sedan kunde ta bort den därefter.

grimfish
2015-03-05, 21:58
Jag tycker att du kan kontakta läkaren igen och kontrollera att du verkligen fick rätt antibiotikum utskrivet.