handdator

Visa fullständig version : en snabb fråga som uppstog denna morgon efter vägning!


Detenice
2015-03-05, 09:40
Hej allihopa!

måste bara fråga, har deffat ett tag nu och har inte mycket kvar nu, jag har legat på runt 72kg under en viss tid och anledningen till att jag legat kvar där har nog varit för mina ätardagar som jag haft 1gång i veckan och har därför tagit bort dom för att bara ha 1 cheatmeal som jag ska ha nu i helgen.

Men nu till mitt problem, igår när jag vägde mig så låg jag gå 72.1kg och tänkte att jag gått ner bra sen ätardagen i helgen, körde senare på dagen ett bra intensivt pass med ca.220-kcal på bandet som avslutning och låg på samma underskott som jag alltid gjort och tänkte att jag kanske skulle ha tappat något gram vätska iaf på vågen tills idag, men när jag ställer mig på vågen så står det istället på 72.4, detta är då väldigt frustrerande efter en lång deff när man känner att det inte är mycket kvar *gah!* är det någon som vet vad problemet kan vara?

ursäktar om det är dåligt formulerat men tror nog att ni kan förstå!

Tack på förhand!

Shqypnia
2015-03-05, 09:52
Du pratar som gram. Det är oväsentligt. Jag har inte svaret men sådant drabbar nog allihopa.

Detenice
2015-03-05, 09:58
Du pratar som gram. Det är oväsentligt. Jag har inte svaret men sådant drabbar nog allihopa.

Joo jag förstår precis hur du menar och skulle nog säga exakt samma sak till en annan person om det hände den, men det spökar till det lite såhär mitt i allt när jag var beredd på en bra nedgång från gårdagen!

Rawrx
2015-03-05, 10:18
Problemet är nog viss otålighet och löses genom att fortsätta någon vecka till innan du drar några viktutvecklingsslutsatser.

Zababa
2015-03-05, 21:49
Har pendlat mellan 79.0kg och 77.7kg den här veckan trotts kraftigt underskott och träning. Viktnedgång sker inte linjärt. Den har kurvor med en nedåtgående trend sett över längre tid. Du vägde dig i en topp helt enkelt, men det indikerar inte att det du gör inte duger.
Tålamod is key samt tro på din strategi. Har du gått ner ett antal kilon så gör du rätt. Stick to the program.

Rent intuitivt tar jag det även som att det man ser i spegeln när man speglar sig är resultatet sen 2-3 dagar bak i tiden. Det du gjorde idag, igår och förrgår syns inte i spegeln först om några dagar. Men som sagt.. har inga belägg för detta annat än min magkänsla.

Fatty
2015-03-06, 09:01
Ha ha, jag går ibland upp 1-1.5 Kg efter en deff dag på 1600 Kcal, för att sedan gå ner efter en vulgo dag på 4000-5000 Kcal.

Varför är det så viktigt att nå målet förresten?
om den sista lilla biten är så pissjobbig så skippa den vetja, den kommer ju ändå vara borta 2 dagar in i nästa bulk.
Granted att man inte kan bulka hela tiden men om man ändå inte just ska till och tävla eller motsvarande så kanske man inte måste plåga sig mer än att man röjer undan senaste bulken för att göra rum för en ny?

Jag pratar mer än jag vet dock, jag har alltid varit en tjockis så för mig är deff något man gör och bulk är något som bara händer, gärna under tentaperioder.

StampChamp
2015-03-06, 13:23
Bry dig inte så mycket om vad vågen visar

Snobbe
2015-03-06, 14:17
Vikten går upp o ner hela tiden. Inget man kan gå och oroa sig om. Mitt tips är att väga dig varje dag på samma tidpunkt. Kör morgonar efter jag pissat typ.

Sen får man ju helt enkelt se över tid. t.ex. så nu väger jag mig varje dag och första 2 veckorna så var jag aldrig under 84 kilo och sen va lägsta vikten 33 och sen fortsätter den sjunka och då känns det som att det iaf går nedåt under längre tid = bra. Mer än så är väl svårt att kolla.