handdator

Visa fullständig version : Tid innan negativa effekter av fasta uppstår


OK95
2015-03-03, 17:56
Hej!

Finns det någon tydlig gräns på hur länge man kan fasta innan eventuellt negativa effekter uppstår av att fasta? De negativa effekter jag syftar på är främst muskelkatabolism.

Sverker
2015-03-03, 18:40
Redan din första tanke är destruktiv. Varför svälta sig när du inte vet vad du vill uppnå.

cero
2015-03-03, 20:24
Du tappar vikt redan efter enstaka dagar och då börjar det ryka muskelmassa helt klart. Så, som svar på din fråga: Direkt.

Beelz
2015-03-03, 20:59
https://pbs.twimg.com/media/Bal5rV2CUAEs9IW.jpg:large

OK95
2015-03-04, 09:38
Redan din första tanke är destruktiv. Varför svälta sig när du inte vet vad du vill uppnå.

Tja, jag vet vad jag vill uppnå även om jag inte specificerade det i titeln. Angående min frågeställning så är det mer en fråga om intresse för näringslära än något jag kommer utnyttja i praktiken.

King Grub
2015-03-04, 11:46
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK22414/

Allmaxx
2015-03-06, 15:05
Det är bara att köra på. Jag har själv testat att inte äta något på 6 dagar. De första dagarna är ett helvete, men sedan vänjer sig kroppen. Dock måste man fortfarande dricka vatten så man inte torkar ut.

MuskelMasen
2015-03-06, 15:14
Det är bara att köra på. Jag har själv testat att inte äta något på 6 dagar. De första dagarna är ett helvete, men sedan vänjer sig kroppen. Dock måste man fortfarande dricka vatten så man inte torkar ut.


Whuuut


Skickat från min iPhone med Tapatalk

DieErste
2015-03-06, 15:19
Det är bara att köra på. Jag har själv testat att inte äta något på 6 dagar. De första dagarna är ett helvete, men sedan vänjer sig kroppen. Dock måste man fortfarande dricka vatten så man inte torkar ut.

hur såg kroppsammansättningen ut när du gjorde det?

Sverker
2015-03-06, 17:40
Det är bara att köra på. Jag har själv testat att inte äta något på 6 dagar. De första dagarna är ett helvete, men sedan vänjer sig kroppen. Dock måste man fortfarande dricka vatten så man inte torkar ut.

Ja. Det är stora mängden urinämne som bildas när kroppsproteinet bryts ned. Det kräver mycket vatten för att kunna utsöndras på ett smidigt sätt.

Ketonkropparna drar också med sig vätska när det läcker ut i urinen. Att inte äta kräver mycket vätska.

Varför vill man inte äta:confused:

MuskelMasen
2015-03-06, 17:58
Ja. Det är stora mängden urinämne som bildas när kroppsproteinet bryts ned. Det kräver mycket vatten för att kunna utsöndras på ett smidigt sätt.

Ketonkropparna drar också med sig vätska när det läcker ut i urinen. Att inte äta kräver mycket vätska.

Varför vill man inte äta:confused:


Kroppsexperiment? Bulimi?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

cero
2015-03-06, 18:08
Det är bara att köra på. Jag har själv testat att inte äta något på 6 dagar. De första dagarna är ett helvete, men sedan vänjer sig kroppen. Dock måste man fortfarande dricka vatten så man inte torkar ut.

Läste du ens förstaposten? *rolleyes*