handdator

Visa fullständig version : Baksida/utsida knä problem


Snobbe
2015-03-01, 23:07
Jag misstänker att detta problemet är från knäböj men jag vet inte exakt. Jag har knäböjt till och från i 6 månader nu med ganska låga vikter och innan förra veckan har jag inte haft problem alls. Jag kör stronglift och försöker fokusera på form mer än vikt så jag har varit uppe på 80 kg med 80 kilo kroppsvikt men just nu kör jag runt 60-65 och trappar upp.

Sen förra veckan i Måndags körde jag 65 kilo och hade inga problem, kändes riktigt bra. Sen märkte jag på onsdag morgonen när jag skulle böjja på benet av att sätta på strumpan lr något att det gör rätt ont när jag böjjer på benet.

http://i36.tinypic.com/2qu3bdx.jpg här fast på högra benet. men samma ställe.

Sen gick jag till gymmet samma dag och testade att köra knäböj men redan med bara stången märkte jag att jag fick ont o körde annat istället. Men undrar vad det kan vara? Och hur länge man borde vila och vad man kan göra åt det egentligen. Har även senaste tiden börjat köra en hel del pingis där jag misstänker att man kanske lägger mycket vikt på knäna när man gör sidorörelser hela tiden.

Kanske behövs att man lägger upp videos på hur man knäböjer för att någon ska kunna ge förslag?