handdator

Visa fullständig version : Ge upp mitt i ett pass?


ohrner
2015-03-01, 15:25
hallå, måste bara fråga folk detta, är det bara mig det händer för att man måste ge upp mitt i ett pass? tex som det blev för mig idag när jag körde ben, var tvungen att ge upp mitt i passet, skulle köra mitt 7:de set och kände att illamående börja ta över för mycket och man blir allmänt slut i huvudet, och man känner så väl att "kör jag ett till set nu så spyr jag" och ja det suger...

så tänkte bara att jag vela höra om fler är med om detta ibland och hur folk hanterar detta? :)

Anders The Peak
2015-03-01, 15:51
Nu handlar styrketräning och muskelbyggning om att träna progressivt och träna utifrån vad den egna kroppen klarar av. I ditt fall var du säkert klar och färdig stimulerad redan vid tredje set. Vad du kan ta med dig är att du säkert klarar dig bra på tre set några månader till.

Beemel
2015-03-01, 15:56
Säger inte att det hjälper dig, men jag har sluppit alla sådana känslor sedan jag fick bättre kontinuitet i konditionsträningen.

Kedaran
2015-03-01, 16:17
Tycker det låter som att du kommer knalla in i väggen om du pressar dig tills du inte ens klarar av att köra ett utsatt pass

ohrner
2015-03-01, 16:39
Nu handlar styrketräning och muskelbyggning om att träna progressivt och träna utifrån vad den egna kroppen klarar av. I ditt fall var du säkert klar och färdig stimulerad redan vid tredje set. Vad du kan ta med dig är att du säkert klarar dig bra på tre set några månader till. brukar köra mellan 6-8 arbetsset i böjen, men körde 4 nu och gick över till benpress där jag han med 3 set innan det var över..

Säger inte att det hjälper dig, men jag har sluppit alla sådana känslor sedan jag fick bättre kontinuitet i konditionsträningen.jo ma kanske skulle ha tagit tag i den biten :D

Stjarnan
2015-03-01, 16:43
Under mina 6-7 åt på gymmet har det aldrig hänt mig! När jag känner mig opepp och slö(vilket är sällan) så ger jag fan i att gå in på gymmet. Har man inte något att ge har man inte där att göra! Nu menar jag inte att du ska känna efter inför varje pass men en viktig sak är att du lär dig när det är dags att vila!

ohrner
2015-03-01, 16:49
Under mina 6-7 åt på gymmet har det aldrig hänt mig! När jag känner mig opepp och slö(vilket är sällan) så ger jag fan i att gå in på gymmet. Har man inte något att ge har man inte där att göra! Nu menar jag inte att du ska känna efter inför varje pass men en viktig sak är att du lär dig när det är dags att vila!för mig just idag så var det en vanlig dag, inte slö eller något, utan lite peppad på att köra ben ;)
men nu under deff så kanske man inte ska köra lika hårt med tanke på kcal underskott!

Röda Björnen
2015-03-01, 16:56
Att spy eller få spy känsla när man kör mycket rep eller bara jädra tungt i böj eller annan flerledsövning är väl inget jätteovanligt.

Jag hade mycket problem med det i början, men det handlade mer om mängden pre-workout jag hade hällt i mig innan. Kunde bli helt yr och utslagen en hel dag ibland innan jag hittade problemet!

stridis
2015-03-01, 17:09
Nu har jag iofs gett upp i början av passet och även mitt i, men aldrig för det du beskriver.

Kör lite extra vila mellan seten och häll inte i dig PWO kanske hjälper?

ohrner
2015-03-01, 17:18
Att spy eller få spy känsla när man kör mycket rep eller bara jädra tungt i böj eller annan flerledsövning är väl inget jätteovanligt.

Jag hade mycket problem med det i början, men det handlade mer om mängden pre-workout jag hade hällt i mig innan. Kunde bli helt yr och utslagen en hel dag ibland innan jag hittade problemet! näee att få spy känslan är ganska vanligt faktiskt men man kör ju på ändå oftast, men idag vart det lite för mycket..

Nu har jag iofs gett upp i början av passet och även mitt i, men aldrig för det du beskriver.

Kör lite extra vila mellan seten och häll inte i dig PWO kanske hjälper?får nog börja göra det. Personligen tar jag inte PWO om man inte räknar med kreatin då förstås!

shut teh face
2015-03-01, 19:22
Av den anledningen måste jag träna på fastande mage. Kunde fort. bli illamående ändå, iaf benpass, men det försvann iom konditionsträningen.

Men jag har gett upp pass ändå, typ när man gått in och kört som vanligt efter en tids sjukdom. :|

Arnoldski
2015-03-01, 22:35
Pga av skada eller sjukdom har det hänt. Man har liksom testat men konstaterat att detta gör mer skada än nytta, och dragit in. Kanske 10 gånger på 10 år.

Ado2000
2015-03-03, 09:39
Ända gången jag gav upp under ett pass var då mina byxor sprack vid knäböj

VoDaresVins
2015-03-03, 10:57
Under mitt första år på gymmet kunde det nog hända ibland. Hade inte idrottat nåt kontinuerligt i yngre år. Krafterna tog slut mitt i passen som luften går ur en ballong. Tror orsaken var då att jag inte alls hade nån som helst massa men endå försökte lägga tung träning + begränsat energiintag på det.
Ett par gånger har jag gett upp efter jag spytt. Känts meningslöst att fortsätta då.

Beemel
2015-03-03, 12:45
Av den anledningen måste jag träna på fastande mage. Kunde fort. bli illamående ändå, iaf benpass, men det försvann iom konditionsträningen.

Men jag har gett upp pass ändå, typ när man gått in och kört som vanligt efter en tids sjukdom. :|
+1 stämmer på pricken in på min upplevelse också.

Beemel
2015-03-03, 12:46
Ända gången jag gav upp under ett pass var då mina byxor sprack vid knäböj

Baaah.. Undanflykter! :cool:

XXXL
2015-03-03, 13:00
Jag hade ett helt sinnessjukt pass för ett par år sedan när jag inte ens orkade med uppvärmningssättet, jag trodde det var ett skämt först men när jag insåg att det inte var det så blev jag förbannad och stormade ut; tränade i kanske 10 minuter totalt.

Jag tror det var bänkpress, låg nog på 80x5 vanligtvis och brukade göra 14x1 och 20x1 för att värma upp men klarade knappt 12 på första och då var stången lastad med 40 kg eller vad de var.

Det har aldrig hänt igen och jag har fortfarande ingen aning om vad som hände.

stridis
2015-03-03, 17:21
Ända gången jag gav upp under ett pass var då mina byxor sprack vid knäböj

Gjort det flera gånger utan att avbryta...:cool:
Bara att dra på sig jeansen och köra fuskböj istället.

Ado2000
2015-03-04, 07:23
Baaah.. Undanflykter! :cool:

Gjort det flera gånger utan att avbryta...:cool:
Bara att dra på sig jeansen och köra fuskböj istället.

Misstänker att det hänt er två så pass många gånger att det blivit en vana å att ni slutat bry er när det väl händer :D

För min del så var det första gången