handdator

Visa fullständig version : Förbättring


viringer
2015-03-01, 03:02
Jo jag har funderingar på hur jag kan förbättra min träning/schemat. Jag är förvisso nöjd med det men tänkte att det inte kan skada med några tips.

Just nu kör jag en rullande PPL vilket brukar resultera i 6 gånger i veckan. satsar kanske 70% på styrka, nu menar jag faktisk styrka och inte att öka vikterna i dom basövningarna genom förfinad teknik. Vill bygga lite storlek också så.

Push: Bänkpress 5x5, hantelpress med lutning 4x8, uppåtlutande cable crossover 4x10 Militärpress 4x6, stånglyft framåt 4x8, liggande tricepsextention 5x6, pushdowns 5x6

Pull: Marklyft 2x5, pull ups 5x5 (Oftast med vikt men då har jag vikt i ca 3 set), rodd 5x8, bakåtlutade latsdrag 5x8 och slutligen dom chins jag klarar att krama ur.

Ben: Knäböj 5x6, benpress 4x10, lårcurl 3x8

ligger på ett kaloriöverskott med mycket protein och känner att jag gör ökningar för tillfället men vill ändå förbättra om det finns några större fel eller tips bara. Ökar vikterna progressivt i knäböj, bänkpress, marklyft och militärpress (har fastnat i militärpress för tillfället dock) i dom andra beror det på dagsformen men försöker att öka med tiden där istället för från pass till pass.

Undar också hur man får en Iron Mike rygg? Precis som hos många boxare fast ännu mer på honom så är latsen väldigt välutvecklade nästan hela vägen ner, det är en bred och tjock rygg, inte bara en hydda som syns när han bröstar upp sig.