handdator

Visa fullständig version : Smolov Jr + kompliment känns lite väl..


Aliaas
2015-02-28, 18:46
Har bestämt mig för att hoppa på Smolov Jr för att förbättra min urusla bänk. Har dock inte viljat att detta ska påverka min vanliga träning då volym är mitt årimära mål och jag bara tror att ökningarnamed smolov skulle kunna hjälpa i detta.

Har således kört en vecka nu med
mån: Smolov + bröst,
Tis: rygg
Ons: Smolov + dips (triceps)
Tors: Biceps/axlar
Fre: Smolov + Rygg
Lör: Smolov + bröst

Nu till problemet. Jag tror inte att kroppen min klarar detta.

Det gick bra fram tills onsdag då jag efter dipsen började må dåligt och därmed sket i biceps som jag tänkt köra. Mådde djävul efter med diaré, känningar i fästen och huvudont. Blev lite bättre till torsdag och tränade lugnt och vilket gick ok och efter mådde jag nästan som vanligt. Likväl gick fredag också bra, lite sämre styrka men inget speciellt.

Men lik förbannat återkom lite av magknipet och diarén efter passet. imorses (lördag) mådde jag bra igen och kände mig helt som vanligt men dagens pass var helt åt helvete..klarade precis bänken sen vart det bara stopp.

Hur ska jag göra? Nån mer som kännt sig *** iockmed ett program likt detta?

Vill ju inte hoppa av smolov nu när jag klarat en vecka och inte heller vill jag egentligen minska min volym i resterande muskelgrupper. Sen känns det ju som att kroppen säger emot och det är ju idiotiskt att fortsätta i samma spår.

Ozziking
2015-02-28, 18:52
Tror du det är pga träningen då? Kan inte diarrén och huvudvärken komma från något annat? pwo t.ex.?

arthax
2015-02-28, 19:19
Vet inte om benen kommer palla ett sånt schema?

Aliaas
2015-02-28, 19:23
Tror du det är pga träningen då? Kan inte diarrén och huvudvärken komma från något annat? pwo t.ex.?

Det går ju inte att utesluta så kanske, men iockmed huvudvärken och stelheten/känningarna och att det började nu från ingenstans så kan man ju nästan tro att det har med träningen att göra. :/

Vet inte om benen kommer palla ett sånt schema?

Smolov Jr kör jag bara för bänken och som du ser har jag ingen benträning denna vecka. Förstår inte riktigt vart du får tankarna att just benen i sig inte skulle palla då de inte utsätts för nån belastning alls?

StarkaUlf
2015-02-28, 20:08
Du kör alltså ett riktigt tungt bänkprogram + att du lägger in ytterligare bröstövningar på 3 av dagarna? (Jag räknar in dips då det aktiverar bröst också).

Mitt råd är att bara köra bänken som bröstövning om du ska använda dig av smolov för bänk. Det sliter oerhört. Det blir bara tyngre ju längre programmet går. Kör en komplimentsövning för triceps (tricepsextension) en av dagarna och eventuellt en övning för axlarna (militärpress) på en annan dag. Men kör dom inte maxtungt. 3 set där du ligger kring @8-8.5 max. Det är mina rekommendationer. Jag har t.o.m skippat dessa övningar sista veckan för att orka med den.

Har kört smolov 3 vändor själv i bänkpress.

Det finns en anledning till varför dom rekommenderar att ha minimal assistans när du kör det här programmet. Det är jävligt tungt helt enkelt. Hög frekvens, hög intensitet. Det sliter på bröst, axlar, triceps. Återhämtning är A och O i detta programmet.

MANDER
2015-02-28, 21:34
Har precis kört klart min andra omgång utav Smolov JR. Första gången ökade jag min maxningen med 12,5kg och denna gången ökade jag min maxning med 10kg. Min rekommendation är att BARA köra bänken som bröst, axel övning. Sidolyft la jag till lite då och då men inget mer. Det blir för tungt för kroppen skulle jag vilja säga.

koncept
2015-02-28, 23:40
Hur hög frekvens och volym körde du tidigare?

Hur ser din teknik ut i bänkpress?
Bryggar du? Axlarna bak genom hela lyftet? Träffar stången långt ner på bröstet?

Aliaas
2015-02-28, 23:49
Hur hög frekvens och volym körde du tidigare?

Hur ser din teknik ut i bänkpress?
Bryggar du? Axlarna bak genom hela lyftet? Träffar stången långt ner på bröstet?

körde tidigare 2 ggr i veckan cirka 40 set där ungefär 18 var tyngre set och resten lättare isolation.

Bryggar ganska grovt och träffar cirka 3 cm under bröstvårtorna, skulderbladen i bänken och axlarna ner. Själva bänken och den delen är hittills inte problemet, utan den andra skiten...

koncept
2015-03-01, 00:03
körde tidigare 2 ggr i veckan cirka 40 set där ungefär 18 var tyngre set och resten lättare isolation.

Bryggar ganska grovt och träffar cirka 3 cm under bröstvårtorna, skulderbladen i bänken och axlarna ner. Själva bänken och den delen är hittills inte problemet, utan den andra skiten...

Ok. Tekniken låter ju bra iaf.

Jag har av egen erfarenhet märkt att drastisk ökad frekvens kan vara ganska hårt för lederna. Samma sak gäller för plötsligt ökad volym.

Om du hoppar av programmet, testa då istället att börja med 3ggr per vecka med något enstaka set mer än tidigare över hela veckan, inte per pass.

Diomedea exulans
2015-03-01, 00:45
Du kör alltså ett riktigt tungt bänkprogram + att du lägger in ytterligare bröstövningar på 3 av dagarna? (Jag räknar in dips då det aktiverar bröst också).

Mitt råd är att bara köra bänken som bröstövning om du ska använda dig av smolov för bänk. Det sliter oerhört. Det blir bara tyngre ju längre programmet går. Kör en komplimentsövning för triceps (tricepsextension) en av dagarna och eventuellt en övning för axlarna (militärpress) på en annan dag. Men kör dom inte maxtungt. 3 set där du ligger kring @8-8.5 max. Det är mina rekommendationer. Jag har t.o.m skippat dessa övningar sista veckan för att orka med den.

Har kört smolov 3 vändor själv i bänkpress.

Det finns en anledning till varför dom rekommenderar att ha minimal assistans när du kör det här programmet. Det är jävligt tungt helt enkelt. Hög frekvens, hög intensitet. Det sliter på bröst, axlar, triceps. Återhämtning är A och O i detta programmet.

Jag plusettar detta med skillnaden att jag skulle lagt till hantellyft åt sidan istället för militärpress. Känns som mindre krock mellan bänk-musklerna och axelträningen då.

Bröst är min enda bra muskelgrupp skulle jag säga, och jag har nästan bara kört bänkpress för bröst.

StarkaUlf
2015-03-01, 00:54
Jag plusettar detta med skillnaden att jag skulle lagt till hantellyft åt sidan istället för militärpress. Känns som mindre krock mellan bänk-musklerna och axelträningen då.


Jo, det är nog snäppet bättre att köra så :)