handdator

Visa fullständig version : Utveckling med bilder och deff!


Trejo
2015-02-26, 20:59
Hej!

Tänkte starta denna deffjournal då jag står inför utmaningar jag inte är van vid. Jag har nämligen nyligt flyttat till en ny stad där jag knappt känner några människor. I denna stad finns det dock lite föreningar och liknande vars aktivitet jag tänkt gå på, lite after work och biljard och liknande. På dessa aktiiteter har jag tänkt dricka alkohol, det är inget tvång eller så men jag tror det är lättare att lära känna folk ifall man åtminstone dricker lite grann. Har deffat tidigare och då har jag nästan helt avstått från alkohol. Jag kommer även behöva ta med matlådor till jobbet, vilket jag inte behövt tidigare så det är också lite nytt.

När jag var yngre höll jag på väldigt mycket med sporter. Hösten 2008 började jag gymma samtidigt som jag spelade fotboll. Tränade 6 månader på gym och inte särskilt strukturerat på något vis.

Tappade väldigt mycket under sommaren när jag inte tränade något alls. Hösten 2009 köpte jag nytt gymkort och tränade igen 7 månader på gym. Fick en bonus månad med kortet denna gång.

Historien återupprepar sig och jag tappar väldigt mycket under sommaren. Återigen köper jag nytt gymkort på hösten 2010, denna gång tränar jag ungefär 8 månader. Inte exakt säker på hur länge jag tränade då jag övertog en annan persons kort.

2011-08-24:
http://i59.tinypic.com/2zszcya.jpg


Tappar pånytt mkt under sommaren när jag inte tränar. Denna höst 2011 bestämmer jag mig dock för att köra på ordentligt. Jag köper ett årskort på gymmet och börjar läsa på om träning. Från höster lägger jag mig på ett ganska så kraftigt överskott, skulle gissa 750-1000kcal i veckan nu i efterhand och gått upp till ca 79kg på dåligt mat. Från mitten av december lägger jag mig på en deff och går ned till ca 66 kg. I början av deffen körde jag enligt lchf men bytte ganska snabbt och började räkna kalorier istället. Tror även jag började köra periodisk fasta, men är inte helt säker! Började även från januari nångång att köra bänkpress kontinuerligt samt marklyft och knäböj i huvudtaget. Hade tränat ben i maskin tidigare samt kört lite rygglyft för ryggen.

2012-06-11 när deffen var klar, dvs ca 66kg:
http://i58.tinypic.com/2s6orwk.jpg

Detta var nog utseendemässigt mitt bästa år. Tog ungefär 95kg i bänkpress utan stopp, ungefär 130kg i marklyft och 100kg i knäböj på bilden.

Köpte återigen 1års gymkort hösten 2012, taggad av resultatet från föregående år. Blev en onyttig bulk till ca 77kg, med iaf liten koll på mängden protein. Skippade frukosten så lite mer åt periodisk fasta hållet blev det. Deffade ner mig igen till ca 68kg till sommaren med periodisk fasta och nyttig mat. Siktade även lite på leans gians hållet även jag det inte var särskilt strikt. Innan deffen tog jag ca 105kg i bänkpress, knäböj och marklyft har jag dock ingen koll på! Skulle gissa på ca 130böj och 160 marklyft.

2013-08-29 nån månad efter deffen var klar så vägde nog 70+ kg:
http://i57.tinypic.com/2cdd17k.jpg

Tycker styrkeutvecklingen var ganska ok denna period men utseendemässigt ser jag knappt någon skillnad.

Hooked för att träna på gym så fortsatte jag såklart hösten 2013. Gick upp till ungefär 83 kg som mest med fortsatt rätt dålig mat med pf stuk på det. Gick sedan ner till ca 70kg via bra mat och pf. I början av denna deff testade jag vlcd i 1-2 veckor eller nåt åt det hållet. Det funkade inte alls på mig så tappade väldigt mycket styrka som jag inte fick tillbaka.

2014-07-09 ca en månad innan deffen var klar så vägde nog runt 72kg:
http://i58.tinypic.com/vwrj37.jpg

Innan deffen tog 125kg, 140kg i bänkböj och 180kg i marklyft. Framförallt i bänkpress tappade jag mycket av vlcd, tappade väl en 10kg där... Var annars nöjd med ökningarna jag hade gjort styrkemässigt, även om jag inte tycker det syns någon större skillnad muskelmässigt. Det kan ju bero på ljus, pump,brist på bildvinklar och mitt misslyckad försök av vlcd, men men...

Efter denna deffen bestämde jag mig för att börja köra bänkpress med stopp då jag framförallt är intresserad av styrka och för att tävla så ska man ju köra med stopp. Dock är det ju inte fel att man får muskler på köpet av träningen:D Tog som mest 110kg i bänk med stopp, 140 i knäböj och 190kg i marklyft innan jag började följa jim wendlers 5-3-1. Hade tidigare testat på nån variant av starting strenght och mm2k. Eftersom jag följde 5-3-1 så blev det inga maxningsförsök men innan nyår skulle jag gissa att jag hade tagit ca 112,5-115kg i bänk m stopp, 145-150kg i böj och 192,5-197,5 i marklyft. På nyårsafton fick halkade och fick hjärnskakning så blev nån veckas total vila med dålig mat som följd. Precis när jag kommit tillbaka så gjorde jag illa mig i axeln och har inte kunna träna ordentligt sen dess. Har haft axelproblem tidigare i samma axel och då har det gått över när jag tagit det lugnt, men inte denna gång! Ska nog uppsöka en sjukgymnast snart! Har senaste 2 veckorna endast kört marklyft, benmaskiner, armar och hantellyft för att spara axeln.

Väger nu ungerfär 75kg så har hunnit enbit in på deffen. Äter matlådor oftast som består av köttfärs eller kyckling med sallad och ost till lunch. Tränar jag brukar jag äta pasta eller potatis med kyckling eller tonfisk. Försöker hålla nere kolhydraterna lite grann under icke träningsdagar, även om det inte är superlågt. Brukar bli nån hamburgare med 1 bröd eller liknande på vilodagar. Siktar på att snitta på ungefär 2000kcal. Som jag sa tidigare så blir det alkohol ganska ofta på helgerna nu så blir lite lägre kcal på veckodagarna för att kunna dricka lite öl osv.

Ska försöka uppdatera så ofta jag kan så får vi se hur länge jag orkar hålla ut!

Edit: Mina bilder verkar inte funka, försöker fixa det...

Trejo
2015-03-06, 22:39
Var och besökte en sjukgymnast i måndags för min axel. Körde lite med sjukgymnasten och kändes bättre direkt när jag for därifrån. Fortsatt köra övningarna på mornarna, men har inte blivit särskilt mycket bättre sen dess, men men bara köra på! Idag körde jag lite marklyft som är den enda av dom 3 stora jag kan köra utan smärta. Blev 5st 3or på 150kg samt några lite lättare set. Vikten stod idag på 74,2kg, eftermiddags vikt.

Jansson_84
2015-03-06, 23:02
Snacka om oflyt med hjärnskakning och taskig axel.
Hoppas du blir bra i axeln så fort det går. Konstaterade sjukgymnasten vad det var för fel på axeln?
Stort lycka till hur som helst.

Trejo
2015-04-06, 11:18
Snacka om oflyt med hjärnskakning och taskig axel.
Hoppas du blir bra i axeln så fort det går. Konstaterade sjukgymnasten vad det var för fel på axeln?
Stort lycka till hur som helst.

Tack! Sjukgymnasten trodde det var någon muskel som fått stryk, jag känner mig dock lite osäker på det... Fortfarande inte bra men Varit sjuk 2 veckor och bortrest men var och tränade idag igen. Gjorde 5st 3or på 80kg i bänk, axeln kändes väl ok men tråkigt att 3or på 80kg är tungt. Körde lite komplement övningar efter det.

Imorgon blir det mark! Ska försöka köra 6 pass i veckan och ganska lätt i början. Köra 2st lätta pass av bänk, mark och knäböj i veckan tills axeln är helt bra. Om nu axeln klarar av böj, inte testat det på länge:)