handdator

Visa fullständig version : Ont i vader


Krutpaket
2015-02-25, 19:03
Hej,

Jag får ofta extrem träningsvärk/väldigt ont i mina vader av långa promenader (mer än 1 h). Jag får dock nästan aldrig träningsverk i vaderna när jag tränar dem på gymmet. Vad beror det på tror ni?

Tack.

Ristretto
2015-02-26, 06:11
Kan vara lite olika saker som du bör utredas för på vårdcentral.

Gpajpen
2015-02-26, 06:14
Kan vara lite olika saker som du bör utredas för på vårdcentral.
Ja för att få träningsvärk är ännu en sak vi alla bör springa till doktorn för. Herregud.

Krutpaket
2015-02-26, 19:55
Det är ju inte så illa att jag måste till läkare, men är lite störande. Men jag är mest fundersam på vad detta beror på. Är det felbelastning då jag har väldigt väldigt höga fotvalv? Eller är det helt enkelt så att vaderna tränas effektivare av att gå i 2h än 10 set vadpress?

Ristretto
2015-03-01, 11:16
Ja för att få träningsvärk är ännu en sak vi alla bör springa till doktorn för. Herregud.

Jag uppfattade det som ischemisk smärta som uppkommer efter ungefär en timmas promenad. Kan man inte gå längre än en timma för att man får ont i vaderna, bör man utredas för cirkulatoriska störningar.

Krutpaket
2015-03-01, 17:30
Jag uppfattade det som ischemisk smärta som uppkommer efter ungefär en timmas promenad. Kan man inte gå längre än en timma för att man får ont i vaderna, bör man utredas för cirkulatoriska störningar.

jag kanske var lite otydlig. Smärtan kommer oftast senare samma dag eller dagen efter. Idag gick jag t ex 2,5h utan problem, men imorrn kommer jag ha en extrem träningsvärk.

Misstänker dock det rör sig om felbelastning. Ska ta mig till nån ortoped och skaffa inlägg till skorna och se om det blir bättre.

Ristretto
2015-03-01, 20:40
Jag hade gått till någon vettig sjukgymnast innan jag gått till en ortoped...

AGASaxen
2015-03-01, 20:45
Spontant tänker jag på att inlägg till skorna vore på plats men är inte behörig till att uttala mig egentligen :)