handdator

Visa fullständig version : Idag slutade jag snusa (igen)


Rikard Jansson
2015-02-25, 17:55
Ville göra en tråd för att typ, skämmas mer om man skulle vika ner sig? Ska uppdatera med eventuella fördelar och nackdelar. Hittills är jag lite mer kaksugen än vanligt, vilket förstås är bra för bulken!

JacobHeitmann
2015-02-25, 18:14
Läste kaksugen fel.

Lycka till!

Alexton
2015-02-25, 18:18
Ett bra steg i rätt riktning. Ett varningens finger är att alkohol har en tendens att öka abstinens efter snus särskilt om du är van att dricka och bruka nikotin, så första veckorna skulle jag ta det lugnt med drickat.

tlk
2015-02-25, 18:22
Läste kaksugen fel.


Det ena utesluter inte det andra.

Fordon
2015-02-25, 18:58
Hoppas det går vägen. Själv slutade jag 2010 och senast igår hade jag en jobbig craving efter snus :naughty:

4623
2015-02-25, 19:36
Perfekt med bulk ju!

Kan än idag bli sugen på en snus efter en flottig pizza. Inte snusat sedan 2007.

zeusden1
2015-02-25, 20:12
Håll dig borta från cigaretter.

Nelli
2015-02-25, 20:33
Hejar!
Tänk på alla pengar du sparar!

Lipservice
2015-02-25, 22:16
Själv har man nyligen börjat snusa igen efter 3 års uppehåll. Hur korkad får man bli :smash:

ChrisA
2015-02-25, 22:22
slutade efter att ha läst boken äntligen icke-rökare.. kostar typ 40 kr på bokus.com lätt värt det.. men man måste läsa ordentligt och inte ibland ut läs ut den på 2-3 dagar och ta till dig det som står

Senilstudent
2015-02-25, 22:27
Läste kaksugen fel.

Lycka till!

:laugh:

filmjölk
2015-02-26, 00:22
Var snäll mot din bättre hälft, när man försöker sluta med snus blir man gärna lite extra grinig och det är helt ok om det går ut över Kreti och Pleti, men att ösa sin abstinenstjurighet på den man älskar är inte så snällt, men lätt hänt.

David_wigren
2015-02-26, 00:36
Jag slutade i slutet av 2009. Tänker inte ens på det längre. Tog nog 2-3 år innan det var helt ute ur systemet.

forestgrove
2015-02-26, 00:57
Hoppas att det går bättre för dig denna gången att hålla dig snusfri! Som många andra skriver så är det väldigt jobbigt ett tag. Hur länge varierar ganska kraftigt ser jag i tråden. Jag har varit snusfri i strax över 4 år nu och har inte känt något som helst behov av att ta en snus på väldigt länge, vilket jag är tacksam över. Den goa känslan av en snus efter maten eller till ölen glömmer jag nog aldrig, men jag klarar mig jävligt bra utan den. Det psykiska beroendet är förjävligt, så det är bra om dina vänner är sjyssta mot dig och inte försöker få dig till att börja igen.

Määng
2015-02-26, 07:06
Kör du cold turkey?

Knatcharn
2015-02-26, 08:14
Kör hårt! För mig försvann allt sug efter 2-3 veckor. Nu blir man bara sugen när man är onykter, då jävlar måste man ha en snurre!

Ajemän
2015-02-26, 08:24
Motivation:

Bättre hälsa
Bättre kondition
Morgonpiggare
Mer vaskulär
Smakar inte bajs i munnen när man vaknar
Spar cash
Man slipper WT-stämpeln
Finare tänder
Chicks dig you more

Rikard Jansson
2015-02-26, 09:12
Hittills blev jag väldigt trött igår kväll så gick och somnade 22, vaknade nu med en väldans huvudvärk. Inte direkt sugen, värst hitttills var det igår efter maten.

AeternusRex
2015-02-26, 11:15
Gott grattis! Skall själv lägga snuset på hyllan senare i år. Det är lite.... Some cravings last forever med det dock!

Diomedea exulans
2015-02-26, 11:17
You can do it!

Raschmus
2015-02-26, 11:21
Tips från en som var på semester och glömde snuset hemma: Vik en bit servett till samma volym som två prillor. Dövade mitt behov rätt rejält kortsiktigt.

forestgrove
2015-02-26, 12:30
Motivation:

Bättre hälsa
Bättre kondition
Morgonpiggare
Mer vaskulär
Smakar inte bajs i munnen när man vaknar
Spar cash
Man slipper WT-stämpeln
Finare tänder
Chicks dig you more

Jag upplevde även bättre orgasmer.

AeternusRex
2015-02-26, 12:38
Motivation:

Bättre hälsa
Bättre kondition
Morgonpiggare
Mer vaskulär
Smakar inte bajs i munnen när man vaknar
Spar cash
Man slipper WT-stämpeln
Finare tänder
Chicks dig you more

Märklig lista. Finare tänder kan la va gutt men vart bor du när snusare har wt stämpel? Det är ju snart lika vanligt med brudar som snusar. Har aldrig haft nån kvinna som oponerat sig om jag inte kört världens största raggarprilla däremot mer vaskulär. Det är motivation för mig!

Rikard Jansson
2015-02-26, 12:51
Känner mig mer mottaglig för frustration, och hela kroppen känns ungefär som när man vill nysa men är oförmögen.

Gpajpen
2015-02-26, 13:14
Klent virke

StarkaUlf
2015-02-26, 13:21
Klent virke

Ingen två tums femma där inte.

Red Apple
2015-02-26, 13:57
Ingen två tums femma där inte.

Två tum fem är ju också klent. Tre tum fyra så snackar vi!

OnT: Lycka till, jag har rökuppehåll så jag delar din smärta lite grann.

oath5
2015-02-26, 20:01
Sluta snusa var inga problem. Värre är det med pepsi max :( går fan inte

Tjuckot
2015-02-26, 21:01
Se till att ha något under läppen, färsk ingefära brukar gillas.

Rikard Jansson
2015-02-27, 07:47
Slocknade före 10 igår igen, verkade dock sova lite bättre och vakna lite mer utvilad än vanligt. Själva snussuget har lugnat sig, men den där känslan av att det kliar i kroppen har inte lagt sig än.

Jokester
2015-02-27, 07:59
Märklig lista. Finare tänder kan la va gutt men vart bor du när snusare har wt stämpel? Det är ju snart lika vanligt med brudar som snusar. Har aldrig haft nån kvinna som oponerat sig om jag inte kört världens största raggarprilla däremot mer vaskulär. Det är motivation för mig!

Skön eller? Hört många fina flickor berätta hur de hatar snusare, och har vänner som haft det som kriterium för att nobba en kille.

bombenx
2015-02-27, 11:20
Vid intag av alkohol och kaffe brukar jag alltid bli sugen på snus.. väldigt mycket!

Donner
2015-02-27, 12:30
Får ångest av dessa trådarna. Jag har sagt att jag ska sluta dagen jag skaffar barn. Har varit utan i 3 månader men då var fortfarande suget så stort att jag började igen. Vill inte behöva ta mig genom det en gång till. Men håller tummarna för er alla som slutat/ska sluta.

Saxn
2015-03-01, 15:21
Började själv nyligen. Blir dock enbart efter mat/kaffe!


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Shqypnia
2015-03-01, 16:04
Började själv nyligen. Blir dock enbart efter mat/kaffe!


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ah. Tror du.

micke81
2015-03-01, 19:56
Var medveten om att du kan känna dej förbannat konstig på många olika vis dom närmsta månaderna,försök att minnas att det med 99% säkerhet bara är någon form av abstinens som jävlas med dig,ta det lugnt och fint och se till att lägga tid på någon annat än att fundera över dessa märkliga åkomor så släpper det snart. Eller så har du tur och känner knappt av det alls.olika för alla.
Drygt ett år sedan jag slutade,hade några månader som var ett helvete nu känns det mesta rätt ok,lite svårare att hantera stress bara.

Diomedea exulans
2015-03-01, 20:25
Får ångest av dessa trådarna. Jag har sagt att jag ska sluta dagen jag skaffar barn. Har varit utan i 3 månader men då var fortfarande suget så stort att jag började igen. Vill inte behöva ta mig genom det en gång till. Men håller tummarna för er alla som slutat/ska sluta.

Du kan la köra såna däringa plåster?

Tjuckot
2015-03-01, 20:32
Får ångest av dessa trådarna. Jag har sagt att jag ska sluta dagen jag skaffar barn. Har varit utan i 3 månader men då var fortfarande suget så stort att jag började igen. Vill inte behöva ta mig genom det en gång till. Men håller tummarna för er alla som slutat/ska sluta.

testa champix annars, och hitta en motivation där du också vinner på det .. så blir det inte lika mycket en känsla av att ge upp något.

J.V
2015-03-02, 05:19
Skön eller? Hört många fina flickor berätta hur de hatar snusare, och har vänner som haft det som kriterium för att nobba en kille.
Skön eller? Hört många fina flickor berätta hur de älskar snusare, och har vänner som haft det som kriterium för att vara med en kille.

Rahf
2015-03-02, 05:35
Skön eller? Hört många fina flickor berätta hur de älskar snusare, och har vänner som haft det som kriterium för att vara med en kille.

Man smakar ju som en askkopp.

J.V
2015-03-02, 07:38
Man smakar ju som en askkopp.Man får väl ta ut den när man ska vrålhångla, sedan tar det tre minuter så är smaken borta. Om ens så länge.

Poängen var att det ser olika ut. I min, sambons och syrrans bekantskapskrets är det då fler tjejer (och killar) som snusar än inte gör det. Där finns både "fina flickor" och tjejer som Jokester säkert hade ansett vara WT.

Määng
2015-03-02, 09:12
Du kan la köra såna däringa plåster?

Plåster hjälpte ungefär noll för mig. De snarare förvärrade det då de påminde mig hela tiden om att jag inte fick snusa.

När jag upptäckte att plåster inte fungerade så började jag snusa onico i 30 dagar vilket hjälpte en hel del faktiskt. Efter det slutade jag helt med hjälpmedel och då fanns ett sug (ej lika stort som innan onico) i ungefär 15 dagar innan det gradvis sjönk. Efter 60 dagar kände jag ungefär 10 min sug per dag oftast efter middagen. Nu är det 120 dagar sen och jag känner sug ungefär 10 min i veckan.

timoat
2015-03-02, 11:28
Skön eller? Hört många fina flickor berätta hur de hatar snusare, och har vänner som haft det som kriterium för att nobba en kille.

För mig är snusande wt/bonnigt. Uppvuxen i Båstad och Ängelholm och där var det endast bönder som snusade. Nu när jag bor i Stockholm och ser vackra tjejer som snusar får jag liksom stopp i huvudet. Personligen tycker jag det luktar skitäkcligt och ser för jävligt ut, och både en snusare och en rökare går bort som partnermaterial direkt för mig.

Jag rökte ett halvt paket om dagen i 10 år och bestämde mig för att sluta när jag fyllde 25, och det gjorde jag cold turkey. Har haft turen att ha noll abstinensbesvär och noll cravings, och hatar lukten av cigaretter. Rökfri i 11 år och det är så jävlla skönt. Om man nu bara kunde bli skräpmatsfri... det är en annan femma!

Tjuckot
2015-03-03, 18:31
Slår man lite enkelt på folkhälsomyndigheten och deras databas så får man fram följande statistik ang socioekonomi och snusare. Nationella siffror från 2014. Blir tydligt att det hänger ihop med både ekonomisk situation och utbildningsnivå. Ännu tydligare med rökning. Sedan är det en helt annan historia om man vill koppla det till WT.. sedan lär det variera ganska brett beroende på var i landet man kollar m.m.

Snusar dagligen, män.
Arbetare: 22%
Lägre tjänstemän: 18%
Mellan och högre tjänstemän: 14%
Övriga: 16%

Snusar dagligen, kvinnor.
Arbetare: 5%
Lägre tjänstemän: 3%
Mellan och högre tjänstemän: 4%
Övriga: 2%

Om vi kollar på ekonomiska situationen istället?

Snusar dagligen, män
Ekonomisk kris: 23%
Ej ekonomisk kris: 17%
Saknar kontantmarginal: 17%
Har kontantmarginal: 18%
Låg inkomst: 18%
Hög inkomst: 15%

Snusar dagligen, kvinnor
Ekonomisk kris: 6%
Ej ekonomisk kris: 3%
Saknar kontantmarginal: 4%
Har kontantmarginal: 4%
Låg inkomst: 5%
Hög inkomst: 3%

edit: kollar man ex dagligrökande, män.
hög inkomst: 5%
låg inkomst har 16%