handdator

Visa fullständig version : Köpråd - Stryktålig 'power cage' på budget


Paulus
2015-02-25, 11:59
Behöver råd att hitta en bra bur - utan att behöva betala för mycket. GPR378 har jag tittat på, men är osäker på att den skall hålla för tunga vikter och vara tillräckligt stabil med dem. Behöver en som inte behöver fästas i golvet (bor i lägenhet, inte en möjlighet just nu!). Vill att den ska hålla tunga vikter (läs styrkelyft). Man skall kunna lägga 300kg på utan att vara orolig!

Dragkroken
2015-02-25, 16:24
Jag har en GPR 378 och den skall klara 450kg. Jag har kronlyft runt 300kg utan några problem. Fått kasta stången i racket med 200kg efter en missad böj, och jag har inte märkt nått på stagen. Mer än färgskrap och ett jävla oväsen. Dock så tröttnade jag på att hålbilden va väldigt opassande för mig och att krokarna är alldeles för långa för att lyfta av i bänken så jag köpte mig en Eleiko PL Squat stand/bench. Värt alla dom sura pengarna för att få bra grejer.

MikaelB
2015-02-25, 19:08
Ska du ha den i en lägenhet? Wat? :MrT:

Paulus
2015-02-25, 19:20
Jag har en GPR 378 och den skall klara 450kg. Jag har kronlyft runt 300kg utan några problem. Fått kasta stången i racket med 200kg efter en missad böj, och jag har inte märkt nått på stagen. Mer än färgskrap och ett jävla oväsen. Dock så tröttnade jag på att hålbilden va väldigt opassande för mig och att krokarna är alldeles för långa för att lyfta av i bänken så jag köpte mig en Eleiko PL Squat stand/bench. Värt alla dom sura pengarna för att få bra grejer.

Bra att höra! Tjejen är dock mest intresserad av bänkpress och sådana övningar, medan jag lär köra nästan uteslutande knäböj, så behöver ändå vara bra för att köra bänkövningar. Jobbigt det här!

Ska du ha den i en lägenhet? Wat? :MrT:

Haha! Gäller nästan uteslutande knäböj, knäböj och knäböj. Sedan vill tjejen kunna bänkpressa. Ingenting kommer göras från marken. Är inte den som väsnas och failar inte övningar mer än kanske någon gång på ett år, så ingen lär ens veta om att den finns här. ;)

Paulus
2015-02-25, 19:24
Jag har även kollat in Gymsticks Power Rack för 7500, tror inte man får länka till sidorna som säljer den här. Men vad tros om den?

Paulus
2015-02-25, 19:40
Powertec Power Rack WB-PR14-B är ett annat alternativ, är nog mest sugen på denna eller den förstnämnda GPR378. Någon som har erfarenhet av Powertec?

marolss
2015-02-25, 21:40
Jag Avråder skarpt från powertec.

Deras återförsäljare i Sverige pmo... hade usel kundbemötning. Jag köpte min begagnad och hörde av mig till ägaren för pmo då jag önskade köpa extra krokar att ha på ställningen och fick till mig att han hjälper endast dem som köper nytt och att jag inte kommer att få köpa via honom.

Visade sig efter kontakt med powertec i USA att allt går här via denna Paul så det var kört. Jag kunde dock kunna hitta andra som passade.


Jag har jämfört med gpr78 och sistnämnda var bättre i stabilitet så finns ingen som helst anledning att köpa powertec. Bänken var för övrigt kass i det märket och gänglig.

Paulus
2015-02-26, 13:41
Tack för hjälp! Det blev en GPR378. Verkar vara övervägande positivt för den på de flesta forum och priset var sjukt bra. 5300kr. Tittade på några videoreviews för båda, och ett stort problem med GPR är ändå de lååånga krokarna. Så det får bli att fixa ett par bättre längre fram om de är till för mycket bekymmer!