handdator

Visa fullständig version : Gainers


dupa55
2002-03-13, 19:58
Tjena började käka super gainers fuel för en veckan sen har tyvär inte gått upp något snarare gått ner 1 kilo men det jag undrar är om man ska ta den varje dag eller bara dom dagar man tränar för maximal ökning ???

johan***
2002-03-13, 20:13
Kolla i din andra sträng. En gainer är ingenting märkvärdigt egentligen. Det är bara proteiner och kolhydrater i en form som gör att du inte behöver stå vid spisen.

Ta den efter träning och äta ordentligt av vanlig mat, så sparar du lite pengar.

Vad du kan göra är att köra 2 dl (ca 100g kolhydrater) havregryn i en mixer tillsammans med 1 liter minimjök ( ca 30 g protein), släng i en banan (ca 25 g kolhydrater) åxå så blir det lite godare.

Inte världens godaste men billigt för en 16 åring.
Men du, ät ordentligt i övrigt !!!

Petrus
2002-03-13, 22:19
Det kanske bara är jag som inbillar mig, men det verkar vara flera som har problem med att gå upp i vikt av gainers. Snarare går personerna ner i vikt. Varför?
Vet ju inte hur erfarna alla är men jag gör en chansning att bli kallad nörd... ;)
Gainers ska tas som ett tillskott till den övriga kosten och inte som en måltidsersättare. Byter man bara ut en måltid så är man tillbaka på noll.
Hoppas alla har fattat det bara...
(Nu får ni börja slå på mig om ni vill... :D )
Vänligen,

Petrus

nina
2002-03-13, 22:23
är du också på hugget idag? Tyckte det var roligt skrivet. :D

Petrus
2002-03-13, 22:26
>Nina,
Alltid på hugget! Tack för dom snälla orden... Tror du kommer att vara ensam om dom i denna tråden efter mitt inlägg... :D
Vänligen,

Petrus

mangs
2002-03-14, 10:19
*NÖRD* ;)
Nejdå Tinner du har helt rätt i det du säger. Självklart skall man ta gainern som ett tillskott och inte någon ersättning. Ät bra mat som vanligt och lägg till dessa drinkar så skall du se att ökar i vikt.

johan***
2002-03-14, 11:12
Tinner har helt rätt. Du skall inte byta ut mat mot gainer, komplettera med gainer.
Nörd,,,det var du som sade det ;)