handdator

Visa fullständig version : Hur ska jag träna?


Cruceuz
2015-02-22, 21:29
Hej!Hoppas verkligen att ni orkar läsa hela hehe... jag har tränat i ca 6 månader utan att se några större resultat. Jag är ganska lång och smal. 174cm,57kg och 14 år gammal. Det jag vill ha är mer rygg,ben,rumpa,armar och V-linje samt separera magrutorna från sidan på kroppen (svårt att förklara). Jag kör så tungt jag kan på alla mina pass,äter bra osv, så VARFÖR ser jag inga förändringar? jag tränar 6 dagar i veckan.

måndag-triceps,bröst och axlar
tisdag-ben
onsdag-biceps och rygg
torsdag-vila
fredag-triceps,bröst och axlar
lördag-ben
söndag-biceps och rygg

jag kör även 30 min kondition (crosstrainer mellantungt) i början av varje pass samt mage måndag,onsdag och fredag. Jag ligger på ca 1000 kalorier underskott om dagen (efter att min träning är tillagd), jag använder en app som heter lifesum för att se hur mycket kalorier jag stoppar i mig. är detta anledningen till att jag inte får mer muskler, att jag äter för lite? och vad ska jag ligga på, precis så att det går jämnt ut,lite underskott, lite överskott, bulka sen cutta? Angående de övningarna jag gör så är de perfekta, kör alla de vanligaste och rekommenderade övningarna såsom pullups,deadlifts,squats,bänkpress och allt möjligt (ca 10 övningar per träningspass). Jag gör 10xlätt vikt för uppvärmning sedan 8x3 tungt.

Så, vad rekommenderar ni för mig? länka gärna träningsscheman osv! jag vill gärna träna 6 dagar i veckan med samma upplägg som jag har nu. Och det skulle vara jättebra om jag kunde få hjälp med kosten också!

hur jag vill se ut
http://s29.postimg.org/xumqmhyhj/file.jpg

hur jag ser ut nu

spänd
http://s15.postimg.org/uxwl5cu0r/Snapchat_6007879125771088188.jpg

inte spänd
http://s1.postimg.org/5knvu8ifz/Snapchat_4322758301966329062.jpg

vill se ut som när jag är spänd, fast utan att spänna om ni förstår.

Tack på förhand//Cruceuz

Aliaas
2015-02-22, 21:44
Du äter för lite.

Nästan hundra på att detta är problemet.

Edit: såg nu att du ligger på 1000kcal i UNDERSKOTT!!??

Varför i helvete? Du ska minst ligga på 300 i överskott om inte mer. Just nu så bryter du ner din kropp dag för dag.

Jansson_84
2015-02-22, 22:17
För få reps om du vill bygga volym, som det ser ut nu så tränar du mest styrka.
Ligg på kring 2gr protein per kg kroppsvikt och se till att få en god sömn för återhämtningen.
Edit, skriver du repsen först och seten sist?

juckeyy
2015-02-22, 22:23
Om du vill bygga muskler så hjälper det nog inte så jättemycket att ligga på 1000kcal underskott. Ät mer mer och mer, dra upp en print på vad du har ätit en träningsdag är du snäll.
I övrigt så ser ju träningen bra ut, bra med 2 dedikerade benpass. Du kör väl knäböj/benböj eller vad alla nu vill kalla det.?!

Cruceuz
2015-02-23, 06:00
För få reps om du vill bygga volym, som det ser ut nu så tränar du mest styrka.
Ligg på kring 2gr protein per kg kroppsvikt och se till att få en god sömn för återhämtningen.
Edit, skriver du repsen först och seten sist?

Jag skriver repsen först och seten sist :)

Cruceuz
2015-02-23, 06:02
Om du vill bygga muskler så hjälper det nog inte så jättemycket att ligga på 1000kcal underskott. Ät mer mer och mer, dra upp en print på vad du har ätit en träningsdag är du snäll.
I övrigt så ser ju träningen bra ut, bra med 2 dedikerade benpass. Du kör väl knäböj/benböj eller vad alla nu vill kalla det.?!

Självklart! hatar knäböj som fan men bara att kämpa sig igenom det, hehe..

Frukost: fil med musli och ett glas vatten
lunch:skolans mat så det är väldigt varierande
mellanmål:fil med musli och ett glas vatten¨
middag: typ kött med potatisgratäng och en sallad och vatten till

Cruceuz
2015-02-23, 06:04
Men om jag ligger på ett 300 överskott, riskerar jag inte att bli fetare då? kämpar ganska hårt med mage osv, så vill liksom inte bli fet :/ Jag ska ha i mig ca 2200 kcal per dag, sedan tränar jag och bränner typ 700 kcal, så jag ska alltså få i mig 2900 kcal per dag vanligtvis. så typ 2800-3200 kcal per dag är lagom för mig? Undrar även vad jag ska äta mer än det jag äter, ska jag bara äta mer eller ska jag ha fler mål per dag osv? och isåfall vad, godis? energybars? frukt?

Aliaas
2015-02-23, 08:36
Men om jag ligger på ett 300 överskott, riskerar jag inte att bli fetare då? kämpar ganska hårt med mage osv, så vill liksom inte bli fet :/ Jag ska ha i mig ca 2200 kcal per dag, sedan tränar jag och bränner typ 700 kcal, så jag ska alltså få i mig 2900 kcal per dag vanligtvis. så typ 2800-3200 kcal per dag är lagom för mig? Undrar även vad jag ska äta mer än det jag äter, ska jag bara äta mer eller ska jag ha fler mål per dag osv? och isåfall vad, godis? energybars? frukt?
Du kommer inte bli fet punkt. Du förstår väll själv att du inte konstant kan äta mundre än vad du behöver? det är ju dödligt i slutändan.

Ja MINST 300kcal i överskott, minst 1.5g protein per kg/kv och ABSOLUT inte mindre än 1g fett kg/kv (äter du mindre så kommer hela din tillväxt och hormonproduktion hämmas).
Om du kör på detta så kan resterande kcal vara vad du vill, kvittar.

Shqypnia
2015-02-23, 11:07
Du har riktigt bra utgångsläge! Ligg på överskott! Hur ska du ÖKA muskelmassa som din förebild om du går ner i vikt?

s7b
2015-02-23, 11:10
Du har ett utgångsläge som är guld värt. Ta nu mitt råd och lär dig hur kalorier in/ut fungerar, finns att läsa överallt på internet.

Ät mycket, träna hårt, och du kommer troligtvis få riktigt bra resultat. Lycka till :)

Cruceuz
2015-02-23, 11:25
Så, överskott på ca 300 kalorier per dag? okej, det blir nog jättebra! det som är e att jag vill ha fett runt 6-8%, inte bara massa muskler utan lågt fett och muskler :) kommer 300 kalorier göra det, om jag kör kondition och så då alltså?
och TACK SÅ JÄTTEMYCKET för alla svar, de har verkligen varit till stor hjälp, klämt i mig en chokladkaka o en cola nu hehe, överskott ska det bli!

GulligaGurkan
2015-02-23, 17:01
Det kan vara svårt att bygga muskler och bränna fett samtidigt. Så kör i perioder är mitt tips. På 300 kcal i överskott kommer du knappast bli fet i ett handslag. Möjligt att du inte blir det alls. Men för att se ut som Smail behöver du muskler, och du kan inte deffa dig till den muskelmassan

Sarco
2015-02-23, 19:43
Kör inte underskott så länge du är tonåring, är mitt tips. Du behöver det inte.

Du är i bra form och mer muskler kommer bara att göra det bättre. Se till att äta bra "riktig" mat hellre än att äta godis och se till att du sover ordentligt.