handdator

Visa fullständig version : Hur ska jag börja deffen? (långsamt eller pang på?)


Jassja
2015-02-21, 14:18
Vikt: 90kg
Längd: 183cm
Uppskattad BF%: 12-13

Förra gången jag körde igång en deff så gjorde jag misstaget att helt enkelt en dag bara börja med 2000cals och sedan fortsätta ner till nästan bara 1600cals om dagen.
Jag hade ingen koll på hur många kalorier jag åt vid bulk vid detta laget så jag bara började från 2000cals för det lät "ok".

Efter många veckors strikt diet såg jag i princip likadan ut i spegeln och kändes som jag bara blivit mindre , inte tappat fett direkt.
Var också hungrig 24/7 såklart.

Denna gången ska deffen bli mycket bättre.
Skall följa utvecklingen med bilder och våg .
Nu när jag bulkade låg jag på ungefär 3600cals.

Sänkte först till 3300, nu någon vecka senare till 3150.
Självklart händer inte något än, men min fråga är, ska jag fortsätta ta bort 100cals var 3e dag eller något eller kan jag droppa ner till typ 2800 direkt?

Vill helt enkelt kunna känna mig så mätt som möjligt men samtidigt få kroppen att förlora fett.

Jag är rädd att om jag droppar för mkt på 1 dag som tidigare så hänger kroppen inte med kanske?
Men däremot om jag smyger mig ner med kalorierna kanske kroppens metabolism bara hänger med och tillslut är 2500cals min maintenance?

Tips om detta? Bygga muskler och öka i vikt har aldrig varit ett problem för mig men att gå ner i vikt är en annan sak :(