handdator

Visa fullständig version : Att sluta prokrastinera och börja plugga


Latissimus Dorsi
2015-02-17, 17:05
Hur?

Exdiaq
2015-02-17, 17:14
Skapa inte trådar på kolo, börja plugga.

OnT: Steven Pressfields böcker The War of Art, Do the Work och Turning Pro har hjälpt mig. Appen SelfControl är också användbar. Plugga 45min, vila 15min, upprepa ett par timmar funkar också bra för mig.

Latissimus Dorsi
2015-02-17, 17:52
Skapa inte trådar på kolo, börja plugga.

OnT: Steven Pressfields böcker The War of Art, Do the Work och Turning Pro har hjälpt mig. Appen SelfControl är också användbar. Plugga 45min, vila 15min, upprepa ett par timmar funkar också bra för mig.

Tog 10 minuter att skapa tråden :) ska kika på de

<Mike>
2015-02-17, 18:27
Jag tog bort mina distraktioner en efter en vilket bidrog till att jag till slut lyckades komma in i bra rutiner. Jag satte en lösen på min internetåtkomst (min brorsa kunde koden), satte upp tydliga regler, ett tydligt schema och skrev en dagbok/journal. Det sög hårt emellanåt till en början men det hjälpte verkligen. Nu för tiden har jag kommit in i det rätt hårt så känns inte så ansträngande längre.
Viktigaste är att man verkligen vill. Sedan är det bara att tortera sig själv ett tag.

Drfg
2015-02-17, 18:36
Sätt dig någonstans som inte är hemma, ta inte med annat än böckerna du ska plugga i.

HMS Laestander
2015-02-17, 18:52
Menar du börja plugga som i jag har ett arbete som ska lämnas in på deadline, eller börja plugga som i jag vill börja läsa en kurs?

Diomedea exulans
2015-02-17, 18:52
Börja plugga något som inte är tråkigt.

Wormzie
2015-02-17, 19:06
Jag är väldigt för att du börjar utbilda dig LD. Gärna något program med mycket interaktioner med andra människor.. tror du kan få ut mycket av det istället för allt utbyte med forumfolk ;)

filmjölk
2015-02-17, 19:09
Ta för vana att ta reda på vad du behöver göra som minimum. Lös detta så fort och så effektivt som möjligt. Berätta inte att du redan är klar för någon. När du är klar ta dig INTE an en ny uppgift eller ansträng dig extra, utan slamsa bort tiden du tjänat med Kolozzeum, youtubeklipp på sjungande Hitlerremixes etc.

Denna förmåga kommer du ha nytta av senare i arbetslivet.

Exdiaq
2015-02-17, 19:20
Sätt dig någonstans som inte är hemma, ta inte med annat än böckerna du ska plugga i.

Också en viktig sak för mig. Pluggar aldrig, under några omständigheter, hemma. Går till bibliotek, universitetet eller sätter mig någonstans ute.

Olegh
2015-02-17, 19:23
Varför pluggar du? Vad händer om du inte pluggar idag? Hur mycket klarar du av att hamna efter? Nöjer du dig med bara treor i betyg? Varför då? Hur många tentor orkar du kugga? Hur många lov vill du ha förstörda av omtenta-plugg?

Fundera på detta några minuter när det känns som jobbigast.

xps93
2015-02-17, 19:23
Något som hjälper mig är att innan jag börjar med något annat bara tvinga mig själv till att börja göra en uppgift, läsa fem sidor etc. då brukar det rulla på av sig själv och så är man klar efter ett tag. På samma sätt som när man bara ska kolla på en serie eller läsa lite snabbt på kolo och så helt plötsligt är tre timmar borta.

Captainwide
2015-02-17, 19:39
LD - min tvilling. Satt precis och tänkte på att skapa en sådan här tråd, men ja... :D

tefached
2015-02-17, 19:40
För mig har det alltid funkat att börja i väldigt god tid 2-3 veckor innan. Då pluggar jag medans jag gör annat kanske spelar ett spel när det är pauser i spelet etc så tittar jag ner i boken eller liknande och förhör mig på frågar jag ghort t.ex.

Abbs
2015-02-17, 19:57
Är ju skillnad på plugg och plugg, vad pluggas?

Personligen tycker jag det mycket lättare att nöta Fysik, Mekanik, etc än att sitta och nöta skitprogrammering.