handdator

Visa fullständig version : En åsikt ang min deff?


Plzki
2015-02-17, 07:59
Tjenare!

Sen kanske i mitten av Januari bestämde jag mig för och deffa! Samtidigt som jag började träna. Är en kille på 20år som vid nyår vägde 95kg. Nu idag väger jag 83.5kg. Jag är så nybörjare man kan bli inom "träning" osv. Läst väldigt mycket ang. träningen och deff men skulle vilja ha en åsikt utifrån.

Jag tränar Sön-tor ca 1.5tim/gång. (Med proteinpulver + kreatin )
Har börjat gå 1tim om dagen på träningsdagarna sen (15/2-15)

Info om kroppen

Vikt : 93.5

Målsättning: Få bort bukfettet. Och bli "större såklart men det efter magen är borta"

Bena har jag knappt något fett på als, Muskulösa ben. Är Ganska grov i kroppsbyggnaden. (skyller inte på big boned... :P )


Nu till maten :

Frukost 09,00 : 1 kokt ägg + 1.5dl havregrynsgröt med lättmjölk och en tesked honung

Lunch 12,00 : Nötkött, fisk, kyckling. ca 200g + Sallad, paprika, gurka, tomat lök + lite feta ost.

Träning : 1 protein drink innan och 1 efter! (30g pulver + 2dl lättmjölk i vardera)

Kväll : 2 kokta ägg + en halv gurka.


Är detta något att rekomendera? Om jag räknar rätt så är det ganska mycket kaloriunderskott. För mig är det inga problem om man ska tänka på hungern. Då jag konstigt nog aldrig blir det på detta "matschema".

Så frågan kanske är om man kan äta för lite vid deff?

Maverick
2015-02-17, 08:38
Du skulle lätt kunna klämma in en måltid till likt lunchen och fortfarande tappa vikt. Förslagsvis mellan träningen och kvällsmålet.

Och med tanke på att du nyss börjat träna så kan du nog ligga ganska lågt i kalorier och ändå göra bra resultat med träningen.

J3T69
2015-02-17, 17:44
Tjenare!

Sen kanske i mitten av Januari bestämde jag mig för och deffa! Samtidigt som jag började träna. Är en kille på 20år som vid nyår vägde 95kg. Nu idag väger jag 83.5kg. Jag är så nybörjare man kan bli inom "träning" osv. Läst väldigt mycket ang. träningen och deff men skulle vilja ha en åsikt utifrån.