handdator

Visa fullständig version : Hakvirus (utslag haka)


svag74
2015-02-12, 20:46
Skriver lite med en tjej, som råkade försäga sig en gång att hon har några fula utslag som blossar upp ibland på hakan ... tydligen brukade hon undvika att dejta just när de syns.

Blev väldigt sur när jag frågade vad det var, tyckte inte alls det var något värt att prata om, bara en struntsak. Och hon hade minsann aldrig smittat någon.
Men fick ur henne att det var något okänt virus, går ej bota, men inte herpes.

Hade tydligen fått skiten på en resa, samtidigt som en annan som var med, så kanske via mat/vatten/whatever.

Någon som vet nåt om sånt?

Gober
2015-02-12, 20:50
Hur vill du att vi ska kunna utreda vad din "internetflickvän" har för utslag på hakan? Låter ju skapligt mystiskt att hon skulle ha dragit på sig ett okänt virus från djupaste Kongo som enbart yttrar sig på hakan, ibland.. :D

Är väl tonårsfinnar.

svag74
2015-02-12, 20:57
Hur vill du att vi ska kunna utreda vad din "internetflickvän" har för utslag på hakan? Låter ju skapligt mystiskt att hon skulle ha dragit på sig ett okänt virus från djupaste Kongo som enbart yttrar sig på hakan, ibland.. :D

Är väl tonårsfinnar.

Tänkte väl bara att det finns folk med kunskap här inne, läkare/sköterskor etc.

Var diagnosticerat som något virus i alla fall, så mycket fick jag veta, men eftersom det "inte var något att prata om" så fick jag inte veta mer :D

Så finnar är det inte!

forestgrove
2015-02-12, 21:30
Rosacea kanske?

Jens.Andersson
2015-02-12, 21:35
Troligen herpes simplex, det vi kallar munsår. Det kan blomma ut lite överallt.

https://www.google.se/search?q=herpes+chin&tbm=isch

Krutpaket
2015-02-12, 21:42
Troligen herpes simplex, det vi kallar munsår. Det kan blomma ut lite överallt.

https://www.google.se/search?q=herpes+chin&tbm=isch

*spy*

svag74
2015-02-12, 21:47
Tack för svaren, men jag misstänker att mitt inlägg blev för långt och fyllt av detaljer.

Det är något okänt obotbart virus (hade läkarna sagt).
Det är INTE herpes.
Det handlar alltså heller inte om någon tonåring eller finnar.

Detta är alltså vad hon motvilligt berättade, jag kan ju inte veta om allt stämmer iofs.

Någon?
Min fundering är alltså om sånt här är vanligt, och hur smittorisken i så fall ser ut?

Gober
2015-02-12, 21:55
Jag gissar på herpes, hon tycker kanske det är genant.

svag74
2015-02-12, 23:25
Med tanke på att typ 50% av alla verkar ha herpes, vilket verkar kunna bli ett helvete resten av livet för vissa, så ska man kanske undvika all fysisk kontakt med alla människor resten av livet istället ... låter som en bra idé om man läser runt lite :hbang:
En puss på kinden är tydligen allt som krävs *kissass*

timoat
2015-02-12, 23:53
Jag gissar på skäggfinnar. Ta en ordentlig titt!

Tolkia
2015-02-13, 01:18
OK, din internetflickvän, som vi inte vet något om har något slags utslag, som du inte har sett, som du inte har fått beskrivna och som du inte vet hur de yttrar sig. Och du tänkte att vi skulle kunna säga vad det är, hur vanligt det är och om du riskerar att bli smittad? Det är nog ett jobb för ett medium, ärligt talat.

hahavaffan
2015-02-13, 08:25
Hehehe

spas
2015-02-13, 08:46
OK, din internetflickvän, som vi inte vet något om har något slags utslag, som du inte har sett, som du inte har fått beskrivna och som du inte vet hur de yttrar sig. Och du tänkte att vi skulle kunna säga vad det är, hur vanligt det är och om du riskerar att bli smittad? Det är nog ett jobb för ett medium, ärligt talat.

Du är inne på rätt spår, det kan vara ett ont medium som lagt en förbannelse på henne under resan. Nu behöver vi ett gott medium som kan häva den och bota henne. Uppsidan är att förbannelser inte smittar. Skändade hon gravar i Egypten under semestern?

On Topic: Rosacea eller Herpes är min gissning i kombo med en trött läkare som inte utrett vidare.

vicarious
2015-02-13, 10:45
Det är något okänt obotbart virus (hade läkarna sagt).
Det är INTE herpes.
Det handlar alltså heller inte om någon tonåring eller finnar.

Detta är alltså vad hon motvilligt berättade, jag kan ju inte veta om allt stämmer iofs.



Litar du alltid blint på vad främlingar på internet säger?

svag74
2015-02-13, 10:50
On Topic: Rosacea eller Herpes är min gissning i kombo med en trött läkare som inte utrett vidare.

Ja det kanske är de enda alternativ som finns.
Kanske inte existerar några "okända hakvirus" med tanke på responsen här inne, kanske bara en slarvig läkare.
Brukar ju alltid finnas nån här som vet allt annars.

Men med tanke på att två smittades samtidigt under resa så är det väl Herpes eller förbannelse som gäller, och då är väl det första mer troligt (no offense alla mystiker) :D

Tack för feedback hursomhelst :)

svag74
2015-02-13, 10:51
Litar du alltid blint på vad främlingar på internet säger?

Som jag skrev, i din quote, vilket du uppenbarligen missade: "jag kan ju inte veta om allt stämmer iofs".
Borde vara svaret på din intressanta fråga.

hampfuz
2015-02-13, 10:56
Sen kan det ju vara så att det inte är så sexigt att säga att man har framträdande herpesutslag på hakan.

Ett okänt hakvirus låter ju i och för sig inte så tilltalande heller.

svag74
2015-02-13, 10:59
Sen kan det ju vara så att det inte är så sexigt att säga att man har framträdande herpesutslag på hakan.

Ett okänt hakvirus låter ju i och för sig inte så tilltalande heller.

Haha nä det har du ju rätt i :D
Hade funnits bättre lögner att dra i så fall kan man tycka :smash:

PureWhey
2015-02-13, 12:29
Det är alltså ett okänt virus, ändå frågar du om vi vet vad det är?

Röda Björnen
2015-02-13, 13:42
+1

Är den verkliga frågan om du vågar träffa och ligga med henne utan risk för att smittas ?

Ristretto
2015-02-18, 00:54
Vad tar hon i böj?

Green Apple
2015-02-18, 05:58
Vad tar hon i böj?
😂

Tapatalk