handdator

Visa fullständig version : Evernote


Lallle
2015-02-11, 15:27
Nån som använder detta?

Fick det rekommenderat av en klasskamrat som ett bra sätt att organisera anteckningar på i plugget. Har laddat hem det (gratis) och provat lite men hittills ser jag inte varför det inte skulle vara lika bra att bara skapa diverse word-dokument i mappar som jag brukar. Är det något jag missat?

grondahl
2015-02-11, 15:36
Evernote är bra men jag gillar nog OneNote från MS bättre. OneNote är riktigt bra.

EnJoker
2015-02-11, 15:53
Jag använder evernote för random anteckningar, påminnelser osv. Fördelen är att det är smidigt att anteckna på olika plattformar - mobil/platta/dator och ha det lättåtkomligt vart man än är. Sen har du ju små funktioner som att-göra-listor, bilder, geotag och alarmpåminnelser i appen som är användbara.

Beroende på hur du vill organisera anteckningarna så finns det ju dock smidigare program.

Termy
2015-02-11, 18:20
Gick över från Evernote till OneNote för något år sedan. Tyckte gränssnittet kändes minst lika bra i OneNote. Använder du hotmail så kan du ju synka dina anteckningar och öppna dem via inloggningen i hotmail på din browser. Använder det själv till att ta små anteckningar på mobilen som jag kommer på under dagen och sedan synka och ta hand om ärendena på datorn, samt ha lite listor och annat smått och gott där.