handdator

Visa fullständig version : Fiber pasta


sipowitz
2004-04-02, 20:17
Tjo!

Jag kände bara att jag var tvungen att hylla denna fantastiska produkt Kungsörnen +Fullkorn Pastaspiraler.

Brukar oftast köpa vanlig pasta för runt 7kr/kg't men så fick jag för mig att testa denna istället (ca 12kr/kg't).

http://www.kungsornen.se/ko/images/images_products_big/110.gif

Ingredienser: fullkornsmjöl av durumvete 55 %, mjöl av durumvete.

Näringsvärde:
Protein: 14g
Kolhydrater : 65 (varav 3g socker)
Fett 2gram (varav 0,5mättat)
Kostfiber: 6g

Den känns grymt mycket mer mättande än vanliga pastan, bra inför träningen kanske?!

Tips är att koka pastan, hälla på rejält med olivolja och slänga i solroskärnor. Sen låt det stå ett par timmar, njut!

(nä jag är inte sponsrad av kunsörnen :-)

King Grub
2004-04-02, 20:25
bra inför träningen kanske?!

Jajamen! Det är i och för sig vanlig standardpasta också.

Jag tycker tyvärr fiberpasta smakar... pappkartong. :(

SeWs
2004-04-02, 20:32
Den där pastan är ju god ju =), ingen papp där Grubb:smash: . Köote utgången, inget fel på den men 3 kartonger för 10kr är ett kap =).

sipowitz
2004-04-03, 06:35
Originally posted by King Grub
bra inför träningen kanske?!

Jajamen! Det är i och för sig vanlig standardpasta också.

Jag tycker tyvärr fiberpasta smakar... pappkartong. :(

Testa att lägga den i olivolja ett par timmar... rejält mycket godare då. Iallafall måste det vara godare än pappkartong hehe

Och så får man ju i sig det nyttiga fettet på ett enkelt sätt samtidigt ;-)

B-jay
2004-04-03, 10:57
Ingen som vet att dom säljs i större förpackningar?

aliquis
2004-04-03, 12:49
Hum, är dom såpass billiga? Kanske dom är. Jag brukar alltid köpa labioideas fullkornspasta, kostar väl som lägst 10kr för 1/2kg påse, fast då är det ju bara fullkorn och inte en massa hälften av respektive. God är den iaf.

coop verkar också ha någon men den smakar skit, den som är bruna "rör".

Kungsörnen köper jag "aldrig", har även provat deras fiber+ eller vad den heter, är ju lite rågkli i den istället så den innehåller mer fibrer än fullkornspastan och smakade godare i mitt tycke, sedan om den är nyttigare eller inte vet jag inte, troligtvis inte.

aliquis
2004-04-03, 14:08
Var bort till willys, 600g kungsörnen fullkorn kostar 12.50 där, så jag tvivlar på att du hittar den billigare på så många andra ställen, dvs kilopriset ligger inte alls på 12kr utan snarare 21.
Med ett kilopris på 21kr föredrar jag hellre kravmärkt 100% fullkornspasta än kungsörnens 55%-iga.

För 25kr får man ju ekologiskt basmatiråris, dinkel eller 35kr för ekologisk quinoa..

sipowitz
2004-04-03, 21:14
Originally posted by aliquis
Var bort till willys, 600g kungsörnen fullkorn kostar 12.50 där, så jag tvivlar på att du hittar den billigare på så många andra ställen, dvs kilopriset ligger inte alls på 12kr utan snarare 21.
Med ett kilopris på 21kr föredrar jag hellre kravmärkt 100% fullkornspasta än kungsörnens 55%-iga.

För 25kr får man ju ekologiskt basmatiråris, dinkel eller 35kr för ekologisk quinoa..

Huupps sorry, blev visst lite fel. Fick för mig att ett paket var på ett kg ... men nu när jag kontrollerat så stämmer det mycket riktigt, kilopriset var ca 20kr.

Införskaffade lite sån 100% fullkornspasta nu istället, bra tips!