handdator

Visa fullständig version : Ont i bicepsen


Seedstream
2015-02-10, 18:12
Hemma har jag en balk som hänger över en trappa, vilken jag gör några chins på ibland när jag går förbi. I söndags gjorde jag det, och när jag gjort 2 så kände jag hur det högg till i högra bicepsen. Det kändes på insidan, och runt mellandelen upp till fästen mellan biceps och deltoid.

Det gick över efter ett tag och körde ett pass rygg & biceps igår. Och efter det gjorde det rätt ont, högg till kanske 20 minuter efter passet.

Sen idag körde jag triceps & bröst, där jag skulle köra cable crossovers, och när jag skulle dra in kabelhandtaget (dra ifrån ursprungsläget till bröstet) så högg det till riktigt illa, blev tvungen att släppa handtaget. Fick dra ner ena handtaget med båda armarna resten av setsen.

Jag fick första smärtan av ouppvärmda chins, och sen vid ryggpasset kände jag som mest vid chinsen också, även fast jag då var uppvärmd.

Så vad borde jag göra nu, skippa biceps och rygg helt, bara skippa chins, köra lugna pass med lätta vikter och inte explosiva rörelser? Kör en 3-split (P/P/L).

Mvh.

Senilstudent
2015-02-10, 18:55
Vad hade du för grepp när du körde chinsen?

Seedstream
2015-02-10, 19:25
Pronerat? Handflator ifrån mig, lite mer än axelbrett.

Senilstudent
2015-02-10, 19:40
http://www.kroppsviktstraning.se/ont-i-biceps-inflammation-tendinit/

Seedstream
2015-02-10, 20:16
Fast det där är ju lägre delen av biceps, jag har snare ont i mitten/övre delen, upp till fästet mellan axeln.

Joe Hardgainer
2015-02-10, 23:37
Ett förslag är att avvakta, äta en kur nsaid, låta bli att köra allt som provocerar smärta under tiden. Om det inte fungerar uppsök din vårdcentral för läkar/sjukgymnast.