handdator

Visa fullständig version : Vad ska man välja?


Adrian
2004-04-02, 18:53
Tjaba har en fråga har använd nu ett tag Eiselt Protec(choklad) och tog en paus med träningen en lång stund och konsetrerade mig på en massa långa promenader,skolan, deffen m,m men nu ska jag börja träna igen. kände förut att jag inte skulle palla allt men men, Nu ska jag åter börja träna

då undrar jag vilken av dessa två man ska välja, menar då direkt efter träningen,

Eislet Ultraway eller Fastway? vilka av dessa två e bäst för att ta direkt efter träningen,

annars hade jag tänkt mig MAXGAIN men kan lika gärna stoppa i mig ett par bilar istället för ren Dextros osv osv, mycket godare :)

va e de för skillnad mellan dessa två?

och om vi ändå snackar om kost m,m så undrar jag över en sak till,, nu när jag deffar så e jag konstant hungrig,, fast jag käkar 5-6 gånger per dag,, hur påverkar tuggumi med xylitol,, deffen, insulinen m,m brukar nästan alltid käka det om jag nu inte orkar med vatten osv osv,, e det oki att ta tex ett halvt paket om dagen??

MVH Adrian

OCh glad påsk på er alla :)

King Grub
2004-04-02, 18:56
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=15776&highlight=fastway

och om vi ändå snackar om kost m,m så undrar jag över en sak till,, nu när jag deffar så e jag konstant hungrig,, fast jag käkar 5-6 gånger per dag,, hur påverkar tuggumi med xylitol,, deffen, insulinen m,m brukar nästan alltid käka det om jag nu inte orkar med vatten osv osv,, e det oki att ta tex ett halvt paket om dagen??

Ja, det är okej. Xylitol passar utmärkt i en diet:

Am J Clin Nutr. 1997 Apr;65(4):947-50.

Metabolic response to lactitol and xylitol in healthy men.

Natah SS, Hussien KR, Tuominen JA, Koivisto VA.

Helsinki University Central Hospital, Department of Medicine, Finland.

Sugar alcohols are used in food products, yet their metabolic effects in humans are poorly known. We examined plasma glucose, insulin, and C-peptide responses and changes in carbohydrate and lipid oxidation after the ingestion of 25 g lactitol, xylitol, or glucose. Eight healthy, nonobese men were studied after an overnight fast. After the ingestion of lactitol or xylitol, the rise in plasma glucose, insulin, and C-peptide concentrations was less than after the ingestion of glucose (P < 0.02), with no difference between the two polyols. With the glycemic index of glucose as 100, the indexes of xylitol and lactitol were 7 and -1, respectively. A reactive hypoglycemia was observed 3 h after glucose ingestion, but not after the ingestion of sugar alcohols. There were no significant changes in the carbohydrate or lipid oxidation as determined by indirect calorimetry after the ingestion of sugar alcohols. After glucose ingestion, the rise in carbohydrate oxidation was nearly significant (P = 0.07). In conclusion, lactitol and xylitol cause smaller changes than does glucose in plasma glucose and insulin concentrations and thermogenic response. A small hormonal response and the lack of a thermogenic effect may be beneficial when these sugar alcohols are used in food products. The small glucose and insulin responses also suggest that lactitol and xylitol are suitable components of the diet for diabetic patients.

Dessutom: om du tuggar ett tuggummi i en halvtimme, så har själva tuggandet förbrukat mer kalorier än tuggummit innehöll. Lösningen på alla deffproblem! ;)