handdator

Visa fullständig version : Eaa & pwo


frosenlind
2015-02-08, 21:33
Har läst tråden här om eaa och får tacka skribenten. Jag går upp 0500 på morgonen, dricker min pwo som ska tas 30 min innan, sticker till gymmet och är där ca kvart i 6. Nu när jag har läst tråden om eaa så låter det väldigt intressant ocj jag tänkte införskaffa mig detta. Men i tråden står det att för bästa effekt ska det tas på fastande mage, inga problem inte ätit på över 7 timmar. Men nu till frågan: eftersom jag tränar på morgonen så tar jag min pwo bla annat för koffeinet ( testade med koffein tablett men fick sjukt ont i magen. Bara på fastande mage inte annars) påverkar pwo:n proteinsyntesen från eaa?

BobaFett
2015-02-08, 21:49
Har läst tråden här om eaa och får tacka skribenten. Jag går upp 0500 på morgonen, dricker min pwo som ska tas 30 min innan, sticker till gymmet och är där ca kvart i 6. Nu när jag har läst tråden om eaa så låter det väldigt intressant ocj jag tänkte införskaffa mig detta. Men i tråden står det att för bästa effekt ska det tas på fastande mage, inga problem inte ätit på över 7 timmar. Men nu till frågan: eftersom jag tränar på morgonen så tar jag min pwo bla annat för koffeinet ( testade med koffein tablett men fick sjukt ont i magen. Bara på fastande mage inte annars) påverkar pwo:n proteinsyntesen från eaa?

EAA var the shit 2009, du är några år för sen. Nu är det inte opti längre.

...varför vill du stimulera proteinsyntesen, ska du bli någon slags kemist?

Varför äter du inte bara frukost?

frosenlind
2015-02-08, 22:11
Jag har ganska svårt att äta på morgonen. Nej jag ska tyvärr inte bli kemist (deras lön kan jag ta). Jag har ju förstått så långt att eaa är bättre än vassle när det kommer till proteinsyntesen. Och når jag mitt mål snabbare så blir ingen gladare än jag. Men skriv gärna varför inte eaa är något speciellt att inta. Visst kosttillskott är tillskott och ska inte ersätta vanlig mat, det förstår jag men som sagt kan jag få i mig de aminosyrer via eaa som är viktiga för muskeluppbyggnad så är väl det bra eller?

BobaFett
2015-02-09, 07:56
Jag har ganska svårt att äta på morgonen. Nej jag ska tyvärr inte bli kemist (deras lön kan jag ta). Jag har ju förstått så långt att eaa är bättre än vassle när det kommer till proteinsyntesen. Och når jag mitt mål snabbare så blir ingen gladare än jag. Men skriv gärna varför inte eaa är något speciellt att inta. Visst kosttillskott är tillskott och ska inte ersätta vanlig mat, det förstår jag men som sagt kan jag få i mig de aminosyrer via eaa som är viktiga för muskeluppbyggnad så är väl det bra eller?

EAA är inte bättre än vassle, de är likvärdiga. Vassle är fömodligen bättre för dig på morgonen för du får i dig lite mer kalorier från vassle. Släng i lite mjölk också så blir det bra.

Tänk inte så mycket på proteinsyntes. Det är ingen som riktigt vet vad som bygger muskler. Akut proteinsyntes efter träning har ingen korrelation med muskelmassa enligt denna studie t.ex: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3933567/

frosenlind
2015-02-09, 10:35
Okej, tack för svaret, då kör jag på som vanligt bara:P

PureWhey
2015-02-09, 12:46
EAA var the shit 2009, du är några år för sen. Nu är det inte opti längre.

...varför vill du stimulera proteinsyntesen, ska du bli någon slags kemist?

Varför äter du inte bara frukost?

:laugh:

OnT: Jag brukar köra helt utan aminosyror av något slag innan träning på fastande mage.

J3T69
2015-02-09, 13:24
:laugh:

OnT: Jag brukar köra helt utan aminosyror av något slag innan träning på fastande mage.

Inga kolhydrater heller?

PureWhey
2015-02-09, 14:32
Inga kolhydrater heller?


Beror på hur och när jag åt dygnet innan oftast. Annars kan det bli ~100gr banan eller motsv i kolhydrater.

Captainwide
2015-02-09, 18:56
Inga kolhydrater heller?

200 g glass. :')

J3T69
2015-02-09, 20:58
Beror på hur och när jag åt dygnet innan oftast. Annars kan det bli ~100gr banan eller motsv i kolhydrater.

Jepp, banan funkar finfint; )

J3T69
2015-02-09, 20:59
200 g glass. :')

Ja gud så gött; )