handdator

Visa fullständig version : Angående shakern (se bild)


Aspiren
2015-02-07, 10:47
Hejsan!

Köpte precis pro gainer för första gången och fick en shaker.

Jag undrar vad den här vita saken används till??
http://justdoit.shapemeup.se/files/2010/07/smartshake_gunsmoke_web.jpg

SimonV
2015-02-07, 10:56
Nät för att dela klumpar när man skakar och så man inte får klumpar i munnen

kebne
2015-02-07, 10:56
Om du menar det gallerliknande så är det för att se till att pulvret fördelas och inte klumpar sig. Det är i princip onödigt i mitt tycke och är mer jobb att sätta dit och att rengöra än det är värt.

Beemel
2015-02-07, 11:09
Funkar även som en sån där "spinner" som många av oss hade som barn.
För att vara lite seriös så håller jag med ovanstående att den är rätt meningslös. Jag har inte kommit i kontakt med något pulver som krävt detta nät om man skakar tillräckligt.

GulligaGurkan
2015-02-07, 11:24
Släng det där nätet. Hälften av proteinet fastnar i det och hamnar således inte i magen utan i diskmaskinen. Tar alltid bort nätet så fort en shaker kommer

Jonathan1995
2015-02-07, 12:44
Släng det där nätet. Hälften av proteinet fastnar i det och hamnar således inte i magen utan i diskmaskinen. Tar alltid bort nätet så fort en shaker kommer

Man kan ju skölja det under vatten ner i shakern om man vill. Att hälften hamnar där tror jag dock inte på.

GulligaGurkan
2015-02-07, 13:37
Man kan ju skölja det under vatten ner i shakern om man vill. Att hälften hamnar där tror jag dock inte på.

Givetvis fastnar inte hälften, ville mest betona att jag tycker att nätet är onödigt.

PureWhey
2015-02-07, 13:48
Tycker det mesta blandas enklare med nät, speciellt stora mängder malto.

Jansson_84
2015-02-07, 16:56
Släng det där nätet. Hälften av proteinet fastnar i det och hamnar således inte i magen utan i diskmaskinen. Tar alltid bort nätet så fort en shaker kommer

Det har väl helt och hållet att göra med vilket slags protein (märke/sort) om rasslet behövs eller ej.
Du kan ju ta och testa att shajka en hederlig twinlabs gainer utan rassel, för då har du stora klumpar och dom är inte så trevliga att svälja.

Och lite varmvatten och skölja av rasslet direkt och det är klart simple as that.

timoat
2015-02-07, 21:55
Glöm inte att den syresätter innehållet, speciellt om man kör med mjök, blir fluffigare shake.