handdator

Visa fullständig version : Vad föredrar du, smal eller vältränad?


Määng
2015-02-02, 12:11
Det kan hända att folk inte uppskattar en sån här trådstart då den är lite väl, tja jag vet inte, mainstream fitness "bry sig om vad andra tycker". Men jag tycker fenomenet är intressant och idag när jag såg diskussionen som uppstod på mix megapols facebook då denna (https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/10525856_10152751231928163_6981536023666722673_n.j pg?oh=e3450ab95414f7ebf1010b2b2be1ea17&oe=55645754&__gda__=1431306497_d051137fb250906c968d2ec97661918 7) bild lades upp fick mig att börja fundera på det igen. Kommentarer som "ser mest sjuk ut" och "För mig är bild nr två rent avtändande faktiskt"

Att folk tycker olika är ju inget nytt direkt men jag i min träningsskadade hjärna har så OTROLIGT svårt att förstå hur man kan tycka att ett smalare alternativ skulle vara att föredra framför ett mer vältränat.

Detta är ju då ett träningsforum så jag antar att det blir lite snedvridet men det är ju ändå allmänt och en stor del som hänger här verkar inte träna överhuvudtaget.

Jag vet inte riktigt vad diskussionsämnet är rent konkret men typ frågeställningen i topic är väl en bra början. Man brukar även hänvisa till "den svenska avundsjukan" när folk klagar på en vältränad kropp, hur mycket tror ni det ligger i det? Säger många att det är fult pga avundsjuka eller är det en försvinnande liten del som är så?

ceejay
2015-02-02, 12:15
Smal

/200cm 117kg snel person

ARMSTARK
2015-02-02, 12:21
Jag tror att de flesta som föredrar den otränade killen gör det för att man inte behöver göra någonting för att uppnå det, bara sitta hemma och gejma och röka hasch.

tigerofsweden
2015-02-02, 12:21
Tror att den allmänna uppfattningen är att lagom är bäst och att definitionen av lagom ligger långt under vad vi på träningsforum anses som lagom ��

AeternusRex
2015-02-02, 12:27
Jag vill vara biffen. Dock tycker jag inte den bitige snubben på bilden är "vältränad" det där är väldigt mycket mer i mina ögon. Vältränad för mig är typ Brad Pitt i fightclub. Den där tomten är lite väl grov.

Men oavsett vad motivet är har nästan alla tjejer i min omgivningen bedyrat att muskler på det där sättet är nåt som ej vill ha. Dom har även valt pojkvänner med åren som är normalbygda framför det bitiga alternativtet.

Faktum är att min trevande tes är att gemene man/kvinna inte tar den misstänkt roidade snubben på allvar. Vad kompenserar han/hon för? Vad är det underliggande problemet? dessa resonemang hör jag ofta. Det är lite som en sommarflört det kan vara kul att leka med men det är inget du vill skapa ett liv med.

Tyvärr är det så att oftast har den kvinnliga insikten rätt i frågan iaf vad gäller den manliga bitiga populationen i denna del av Sverige. Där bevisligen en stor del av alla "dwayne Johnsons" är kvinnoplågare/idioter/självglorifierande rövhål/dbol miffon/otrogna svin. Jag har många vänner i kategorin lokala hulkar och jag önskar innerligt att dom flesta aldrig lyckas ragga upp en brud för det slutar bara i problem.

Så frågan du egentligen borde ställa är vad är det för fel på dessa instagrammande overachievers Som tror att livets alla problem löses med en ådra på bissen och att samma ådra ger dom frerpass att bete sig hur som helst.

Määng
2015-02-02, 12:33
Jag vill vara biffen. Dock tycker jag inte den bitige snubben på bilden är "vältränad" det där är väldigt mycket mer i mina ögon. Vältränad för mig är typ Brad Pitt i fightclub. Den där tomten är lite väl grov.

Men oavsett vad motivet är har nästan alla tjejer i min omgivningen bedyrat att muskler på det där sättet är nåt som ej vill ha. Dom har även valt pojkvänner med åren som är normalbygda framför det bitiga alternativtet.

Faktum är att min trevande tes är att gemene man/kvinna inte tar den misstänkt roidade snubben på allvar. Vad kompenserar han/hon för? Vad är det underliggande problemet? dessa resonemang hör jag ofta. Det är lite som en sommarflört det kan vara kul att leka med men det är inget du vill skapa ett liv med.

Tyvärr är det så att oftast har den kvinnliga insikten rätt i frågan iaf vad gäller den manliga bitiga populationen i denna del av Sverige. Där bevisligen en stor del av alla "dwayne Johnsons" är kvinnoplågare/idioter/självglorifierande rövhål/dbol miffon/otrogna svin. Jag har många vänner i kategorin lokala hulkar och jag önskar innerligt att dom flesta aldrig lyckas ragga upp en brud för det slutar bara i problem.

Så frågan du egentligen borde ställa är vad är det för fel på dessa instagrammande overachievers Som tror att livets alla problem löses med en ådra på bissen och att samma ådra ger dom frerpass att bete sig hur som helst.

Ja, begreppet vältränad skiljer sig ju beroende på vem man frågar.

Vet inte riktigt vad du umgås med för människor men jag känner många grova killar både såna som preppar och inte gör det och jag kan inte direkt påstå att andelen kvinnoplågare/miffon/otrogna svin är större i denna grupp av bekanta än i någon annan.

tumme
2015-02-02, 12:33
Tror många dyrkar sitt vältränade ideal så mycket att dom glömmer att andra människor har andra åsikter och preferenser. Nej alla tycker inte som er och det beror inte på avundsjuka... Men går man mellan kolo, instagram och gymmet så blir nog ens världsbild ganska smal tyvärr.

Tycker det blir pinsamt när man inte kan förstå att andra människor inte tycker som en själv.

AeternusRex
2015-02-02, 12:36
Ja, begreppet vältränad skiljer sig ju beroende på vem man frågar.

Vet inte riktigt vad du umgås med för människor men jag känner många grova killar både såna som preppar och inte gör det och jag kan inte direkt påstå att andelen kvinnoplågare/miffon/otrogna svin är större i denna grupp av bekanta än i någon annan.


Då bor du på en trevligare plats möjligen. Eller så vet du inte vad som gömmer sig under ytan. Eller lite av varje. Jag har dock ett arbete som förlänar mig kunskap om folk i stort sånt som dom flesta sällan vet om sina medmänniskor. Detta färgar givetvis min livssyn. Men det går icke att förneka mängden svin i hålan jag bor I.

ducedo
2015-02-02, 12:46
Man brukar även hänvisa till "den svenska avundsjukan" när folk klagar på en vältränad kropp, hur mycket tror ni det ligger i det? Säger många att det är fult pga avundsjuka eller är det en försvinnande liten del som är så?

Svenskar hänvisar till avundsjuka i nästan varenda sammanhang där någon inte håller med. Ogillar du artisten? Du är bara avundsjuk. Ogillar du Zlatan? Du är bara avundsjuk. Etc, etc.

Jacob hade ju ett relevant inlägg på Träningslära där det visades att vad som är 'normalt' förskjuts. I takt med att människor blir allt mer överviktiga så flyttas individens uppfattning av vad som är övervikt.

"Lagom är bäst"

Har du studerat Arnold, Wolf eller Coleman i tio år så har man andra ramar över vad "lagom" innebär.

jenni
2015-02-02, 12:57
Jag visste inte att folk tyckte så, vältränad är väl alltid bra för både hälsan och det visuella

ARMSTARK
2015-02-02, 13:07
Nu var den vältränade killen sjukt vältränad, med större muskler än Svenne banan någonsin kommer få, och deff på det. Så "lagom" veti fan om han är. Men jag sätter en tunna skit på att 99% av kvinnorna skulle välja honom före den taniga killen, oavsett om de sagt "det där är FÖR mycket" innan.
Vad som är lagom och vad man föredrar är inte alltid samma sak.

Nordenator
2015-02-02, 13:11
Ska väl sägas att den högre killen hade troligtvis inte fått lika mycket negativ respons om han inte var hård som en åderpåle.

PureWhey
2015-02-02, 13:13
Hooge såklart.

Määng
2015-02-02, 13:25
Kanske bör tillägga att det är Mikael Hollsten på båda bilderna. 10 år mellan.

Ja, han är ju rätt deffad på högra bilden. Det verkar att om man endast tränar för att tjejer ska tycka att man är snygg så bör man nöja sig med ett fyrpack och inte deffa mer. Jag generaliserar enormt nu jag menar självklart inte alla tjejer i världen.

AeternusRex
2015-02-02, 13:27
Folk har en tendens att rygga från det som onormalt. Det är betingat djupt i människan att något snett betrakta det son sticker ut och även om detta sakta odlas och fostras bort fallet endå muskelberg in i denna kategorin. Sedan är ju "anabolakropp" laddat med stark avsky vare sig dry är berättigat eller ej. Jag tror att smal och normal vinner här i Sverige bland den breda massan. Förglöm icke att många här är 5% människor och antagligen umgås i samma kretsar eller där andra 5%are inte är ovanligt.

Doktor Busé
2015-02-02, 13:28
Föredrar en vältränad hjärna, fullmatad med smal och tjock information.

Mental
2015-02-02, 13:33
Jag visste inte att folk tyckte så, vältränad är väl alltid bra för både hälsan och det visuella

Njae, muskulärt stor är inte alltid hälsosamt, men smalfet otränad är inte nyttigt det heller.


Personligen tycker jag den muskiligare bilden har för stora bröst.

Andy.da.wohoo
2015-02-02, 13:33
Den högra bilden gör mig lite mer upphetsad än den vänstra i alla fall. Men så är man ju ganska snedvriden när man ser bilder på dessa fysiker nästan dagligen.

Määng
2015-02-02, 13:54
Jag skickade bilden till min fru och frågade vad hon tyckte. Hon svarade att högra bilden såg bättre ut om hon måste välja. Däremot var hon rätt säker på att hon hade valt den vänstra bilden för några år sen men nu tyckte hon att det bara såg ut som en smal kille, även hennes bild ändras nog i takt med att jag blir större. Så att ja, att folk är inte van att se sånt bidrar nog.

eternallord
2015-02-02, 13:56
Idealet för mig vore definitivt något mellanting mellan bilderna. Några kilo mer muskler fördelat över hela kroppen så det passar ramen bättre, sen behövs inget mer. Jag kan se charmen med att vara grov och deffad, men för det första, många som är grova ser snabbt småfeta ut off-season och det vill jag absolut inte. För det andra, det är helt "onödigt" för mig att se sådär deffad ut, där är i princip noll ökning i respons från det andra könet från att ha en "ganska vältränad smal" kropp (i många fall motsatt effekt till och med) och för det andra finns det väl ingenting som indikerar att så lågt bf är hälsosamt, tvärtom.

Sammanfattningsvis kan man säga att avkastningen är klen i relation till vilken otrolig dedikation det krävs för att uppnå den där fysiken.

Mental
2015-02-02, 13:57
Om det ska vara relevant på kollo som är 95%+ killar så lägg upp en bild på en otränad smal brud och en bitig tjej med väl utvecklad muskulatur, lågt kroppsfett och fina rutor så får du se att merparten föredrar otränade.

filmjölk
2015-02-02, 13:58
Jag tror att kvinnor gillar vältränat, men det skall vara ett väldigt snävt intervall av vältränat. Stora muskler- men inte för stora, deffad- men lagom deffad, tydliga rutor på magen men inte vener överallt.

Dessutom skall han bara lyckas se ut sådan av naturen eller av jobbet, vilket är omöjligt, och inte för att han spenderar 15timmar i veckan med att lyfta vikter och trycker testo i skinkan, vilket egentligen krävs för den fysiken.

arthax
2015-02-02, 13:58
Tror många dyrkar sitt vältränade ideal så mycket att dom glömmer att andra människor har andra åsikter och preferenser. Nej alla tycker inte som er och det beror inte på avundsjuka... Men går man mellan kolo, instagram och gymmet så blir nog ens världsbild ganska smal tyvärr.

Tycker det blir pinsamt när man inte kan förstå att andra människor inte tycker som en själv.

Väl talat!

Mental
2015-02-02, 13:59
http://pfitblog.com/wp-content/uploads/2013/01/hot-fit-girls-working-out-35.jpg vs http://londonoa.files.wordpress.com/2013/01/home-fitness-beach-bikini-body.jpg

Edit: Och det är inte ens en speciellt muskulös tjej.

dmoller
2015-02-02, 14:03
Axlarna på dessa smala tjejer är för mig "jobbigt" att titta på.

Bild nr 1 får min röst!

Määng
2015-02-02, 14:05
Dessutom skall han bara lyckas se ut sådan av naturen eller av jobbet, vilket är omöjligt, och inte för att han spenderar 15timmar i veckan med att lyfta vikter och trycker testo i skinkan, vilket egentligen krävs för den fysiken.

Det där gäller ju dock det mesta och inte bara när det gäller muskler.

eternallord
2015-02-02, 14:05
Alltså, bild 2 är ju så mycket mer attraktiv att det inte ens är öppet för diskussion :D

Sådär lågt bf på tjejer ser hemskt ut i mina ögon.

arthax
2015-02-02, 14:05
Alldeles för smala för min smak. Nr 2 om jag måste välja.

anvihl
2015-02-02, 14:07
Alltså, bild 2 är ju så mycket mer attraktiv att det inte ens är öppet för diskussion :D

Sådär lågt bf på tjejer ser hemskt ut i mina ögon.

Och det är relevant hur? Bli attraherad av det du blir attraherad av och håll tyst sen.

Vad man tycker om någons kropp är totalt orelevant förutom ens egna attraktion. Förstår inte behovet att av säga på internet att man bli äcklad av vissa saker eller att det ser hemskt ut.

AeternusRex
2015-02-02, 14:08
Bild 1. Gillar dock när det finns en rejäl häck att hålla i när det blåser vilket tyvärr brukar vara lurigt när bruden är rippad. Det känns fel när tjejens häck ser ut som en 12 årig pojkes

Määng
2015-02-02, 14:12
Av tjejerna föredrar jag bild 2.

4623
2015-02-02, 14:14
Och det är relevant hur? Bli attraherad av det du blir attraherad av och håll tyst sen.

Vad man tycker om någons kropp är totalt orelevant förutom ens egna attraktion. Förstår inte behovet att av säga på internet att man bli äcklad av vissa saker eller att det ser hemskt ut.

Varför läser du ens en tråd som handlar om det då? Bajsnödiga människor.

Bild 2 alla dagar i veckan.

Shqypnia
2015-02-02, 14:18
Jag tror aldrig att någon föredrar vänsterbild före högerbild.

Carlo Fatface
2015-02-02, 14:20
Man kan i varje fall lungt konstatera att idealen har ändrats rejält när flertalet på ett tränings/byggarforum tycker nr 2 är för stor. *jorgen*

Snubben
2015-02-02, 14:20
Jag hade tagit båda två. Vet faktiskt inte om jag kan välja mellan de olika tjejerna, ettan är fruktansvärt attraktiv men samtidigt så vet man vad som kommer med träningen. Tvåan är fruktansvärd attraktiv men man vet vad det kommer med den ickebefintliga träningen.

Lutar åt ettan. Men jag vet inte..

Snubben
2015-02-02, 14:21
Man kan i varje fall lungt konstatera att idealen har ändrats rejält när flertalet på ett tränings/byggarforum tycker nr 2 är för stor. *jorgen*

.. whaaat? *screwy*

AeternusRex
2015-02-02, 14:27
Jag tror aldrig att någon föredrar vänsterbild före högerbild.


Fel.

tigerofsweden
2015-02-02, 14:32
Fel.

Fast det är väll ganska vanligt att man försöker intala sig det, så var det/delvis är det fortfarande för mig iaf *gah!*

Macroman
2015-02-02, 14:32
Jag hade tagit båda två. Vet faktiskt inte om jag kan välja mellan de olika tjejerna, ettan är fruktansvärt attraktiv men samtidigt så vet man vad som kommer med träningen. Tvåan är fruktansvärd attraktiv men man vet vad det kommer med den ickebefintliga träningen.

Lutar åt ettan. Men jag vet inte..

Kan tänka mig att hon på bild 2 tränar en hel del ändå dvs vanlig träning som tjejer ofta gillar dvs pass, squats utan vikter, övningar på bosubollar etc.

Föredrar hon på bild 2 tycker dock att hon på bild 1 var snygg också. Lite mindre deffad skulle vara att föredra.

supercharge
2015-02-02, 14:33
Det är kanske en lite dålig jämförelse. Vänstermannen är väl närmast lite smalfet. Ungefär som valfri tonåring som spelar fotboll och dator-spel på fritiden.

Men om man tar en person med viss muskelutveckling som tränat kanske ett år eller två, och kombinerar det med runt 8-10% kroppsfett så är det nog ganska nära idealet för många.

svenbanan
2015-02-02, 14:37
Som han ser ut på bild 2 så tycker jag det ser bättre ut än bild 1. Hade han däremot varit ännu större och framförallt varit så neddeffad att man ser fiberstråk så skulle jag hellre välja bild 1.

Dvs det är egentligen mängden fett som är det som jag kan ha problem med. För lite fett ser riktigt värdelöst ut enligt mig. På bild 2 tycker jag han ligger i underkant på vad som ser bra ut.

Tycker bägge tjejerna ser bra ut. Tjej 1 har kanske lite för lite fett för att vara opti. Tjej 2 är kanske lite för smal (muskelmässigt då troligen) för att vara opti.

ARMSTARK
2015-02-02, 14:38
Tjejbilderna blir missvisande iom att nr 1 är smal och vältränad och nr 2 är smal och lätt tränad. Men jag ser vad du försökte göra där. :)

AeternusRex
2015-02-02, 14:41
Jag tycker 1:an är mycket snyggare. Sen att ingen av dom faller mig helt i smaken är en annan sak.

Mental
2015-02-02, 14:42
Tjejbilderna blir missvisande iom att nr 1 är smal och vältränad och nr 2 är smal och lätt tränad. Men jag ser vad du försökte göra där. :)

2an ser helt otränad ut i mina ögon? Ingen muskulär utveckling. Bara en vanlig smal tjej med stora tutor.

shadowfire
2015-02-02, 14:45
Är väl inte helt sällan jag ser negativa kommentarer/åsikter om en vältränad fysik och hur den ser ut. Bland annat har jag hört argument som att man tycker det är läskigt och inte så snyggt med ådror som syns. Sedan får man lägga in aspekter som att en otränad person kanske hellre vill ha en person som inte är supertränad för att själv känna sig bekväm.

Hade stort alltid varit snyggt hade Ljungberg, Beckham & co ersatts av typ Cutler som kalsongmodell.

ARMSTARK
2015-02-02, 14:47
2an ser helt otränad ut i mina ögon? Ingen muskulär utveckling. Bara en vanlig smal tjej med stora tutor.

Flera av mina forna flickvänner har haft den kroppen och de har tränat rätt mycket, inte stenhård body building såklart, men...Jag tror att du är lite gymskadad.

caro
2015-02-02, 14:56
Kan tänka mig att hon på bild 2 tränar en hel del ändå dvs vanlig träning som tjejer ofta gillar dvs pass, squats utan vikter, övningar på bosubollar etc.

Föredrar hon på bild 2 tycker dock att hon på bild 1 var snygg också. Lite mindre deffad skulle vara att föredra.

Sen är ju ljuset på (tjej-)bilderna helt olika. Kallt ljus på den muskulösa kroppen, varmt på den omuskulösa. Kan möjligen också spela roll i bedömningen.

Vilken tjej vill se ut som bild 2, fö? Tunn, svag och kantig.

Carlo Fatface
2015-02-02, 15:18
.. whaaat? *screwy*


Av killarna,bilden till höger alltså. :)

Ajemän
2015-02-02, 15:24
Man - tokrippad
Kvinna - magrutor och bicepsvener men inte så ådror syns på ryggen. Någon form av kvinnlighet är ändå najs. Men väljer ett freak framför en tjockis alla dar i veckan.

Snubben
2015-02-02, 15:26
Av killarna,bilden till höger alltså. :)

Jaha, skönt att höra. Blev orolig där ett tag.. :)

... även om jag nu tycker det fortfarande är knas men kan väl ha någon typ av viss förståelse.

eternallord
2015-02-02, 15:34
Och det är relevant hur? Bli attraherad av det du blir attraherad av och håll tyst sen.

Vad man tycker om någons kropp är totalt orelevant förutom ens egna attraktion. Förstår inte behovet att av säga på internet att man bli äcklad av vissa saker eller att det ser hemskt ut.

Namnet på tråden är bokstavligen "Vad föredrar du, smal eller vältränad?" och du ifrågasätter relevansen av min preferens angående smala och vältränade personer? Det är ju exakt det tråden handlar om.

Macroman
2015-02-02, 15:36
2an ser helt otränad ut i mina ögon? Ingen muskulär utveckling. Bara en vanlig smal tjej med stora tutor.

De flesta tjejer får nästan ingen synlig utveckling även om de tränar en hel del. Oftast tränar de inte tungt eller optimalt iofs men ändå förhållandevis mkt och på en hälsosam nivå. Tycker hon på bild 2 var sjukt fin. Nära mitt ideal. :)

Snobbe
2015-02-02, 15:37
Namnet på tråden är bokstavligen "Vad föredrar du, smal eller vältränad?" och du ifrågasätter relevansen av min preferens angående smala och vältränade personer? Det är ju exakt det tråden handlar om.

Jo fast du hade ju fel preferens därför är den inte relevant ;)

nr2 helt klart. nr1 är inte något jag aldrig hade rört men föredrar helt klart nr2.

jenni
2015-02-02, 15:40
Tjej 2 helt klart
Tjej ett ser stark ut men det är knappast snyggt, jag skulle aldrig vilja se ut så, om man nu inte tävlade förstås

Anton Fräs
2015-02-02, 16:00
Hos män är det i princip desto mer muskelmassa desto bättre och tvärtom gällande fettmassa. Gränsen går väl någonstans under de tyngre klasserna i BB för min del samt 5-6% kroppsfett.

För kvinnor fungerar både vältränat dock inte mer än "fitness-typ" och bra mycket rundare fungerar det med (speciellt om det är på rätt ställen *cupid*).

Övervikt och i synnerhet kraftig övervikt är direkt oattraktivt, framförallt pga. utseendemässiga faktorer men också många av de beteenden som ofta hänger ihop med det.

Detta är självklart mina personliga preferenser, jag är själv rejält fet i dagsläget men så tycker jag också att jag inte är speciellt vacker. Tur ärväl att livet handlar om mer än utseende.

filmjölk
2015-02-02, 16:09
Jag skulle vilja se damer som gillar musklers åsikt om olika kroppstyper, damer som inte gillar muskler får inte vara med, och en röstning mellan Zyzz vs Magnus Samuelsson.

jenni
2015-02-02, 16:11
Jag skulle vilja se damer som gillar musklers åsikt om olika kroppstyper, damer som inte gillar muskler får inte vara med, och en röstning mellan Zyzz vs Magnus Samuelsson.

Magnus när? På yngre dagar? Kan du inte bifoga bild?
Och i vilket syfte? Att titta på eller ha förhållande med

filmjölk
2015-02-02, 16:20
Magnus när? På yngre dagar? Kan du inte bifoga bild?
Och i vilket syfte? Att titta på eller ha förhållande med

Givetvis båda i sin muskulära prime, ansikte och personlighet irrelevant, att titta på, klämma på, ligga med, kramas med.

Bilder kan du hitta på Google, filmer på Youtube.

jenni
2015-02-02, 16:35
Givetvis båda i sin muskulära prime, ansikte och personlighet irrelevant, att titta på, klämma på, ligga med, kramas med.

Bilder kan du hitta på Google, filmer på Youtube.

Ok, nja Magnus var lite för odefinierade muskler så då blir det zyzz, hade du sagt klokov däremot *cupid*

bubbaklubba
2015-02-02, 16:37
Posebilder är posebilder. Och inte en representation av verkligheten.

När folk inte står och spänner sig efter ett pumppass med rätt filter och i rätt ljus så är även den största naturliga snubben ganska liten.

Naturliga muskler med lågt bf är nästan alltid ett plus.

Och nästan alla kvinnor som säger att de inte föredrar muskler. Gör det för att de associerar muskler med något, än musklerna är oattraktiva i sig.

klä ut gymkillen i hipsterkläder och han blir hetast på stället.

.

leo1
2015-02-02, 16:47
Jag har gått från att tycka att Crossfit-tjejer och killar har optikroppar till att tycka nästan helt otränade kan ha snyggare kroppar. Det handlar väldigt mycket om linjer.

På killar tycker jag det räcker med tung styrketräning ett par år. Dvs lite bredare axlar, en röv som är större än platt och lite sånt. Tycker det räcker bra sen blir det för mycket.

Ungefär samma på tjejer. Det är klart det är skillnad på att ta på en tränad tjej och en otränad.

Olegh
2015-02-02, 17:15
En väldigt muskulös och rippad kropp är oattraktiv helt enkelt för att den associeras med ett maniskt träningsbeteende.

Det är halvt omöjligt att nå dit utan att det får omedelbara konsekvenser i vardagen och är svårförenligt med många vanliga nöjen, familjeaktiviteter, etc. Visst, just du kanske har prickat precis rätt och har ett perfekt och balanserat liv på alla plan. De flesta av oss tycker nog att det är knepigt.

AeternusRex
2015-02-02, 17:34
Naturliga muskler med lågt bf är nästan alltid ett plus.



klä unaturligan i hipsterkläder och han blir hetast på stället.

.


Det stog så mycket konstigt i vad du skrivit så jag kommenterar bara dessa.

Jag har aldrig sett en naturligt muskulös människa med låg bf. Antingen har dom varit spinkisar med breda axlar och på så vis varit en illusion av biff eller haft tur med vart fläsket lägger sig. Det finns typ 5 sånna snubbar per stad och dom tränar aldrig vidare i vuxen ålder.

Här är alla byggarna redan klädda som hipsters så nu skrattar folk åt dom av två anledningar istället för en.

Diomedea exulans
2015-02-02, 17:42
Ska väl sägas att den högre killen hade troligtvis inte fått lika mycket negativ respons om han inte var hård som en åderpåle.

Det ska väl även sägas att den högre killen troligtvis inte hade fått lika mycket negativ respons om han inte rakat bort varenda hårstrå och såg ut som om han stod och tänkte "oh yeah, kolla vad snygg jag är". En snygg kropp som man "råkat" få som en "bieffekt" av att man jobbat på sågverk eller tävlat i friidrott är mycket mer accepterad än en identisk kropp som man fått för man tränat i syfte att se ut just så. Och en bild smygtagen av någon annan när man gått på stranden i bar överkropp är betydligt med accepterad än en bild man själv tagit för att skryta med sin fysik.

Dessutom tycker jag den vänstra killen inte ser direkt otränad ut. Han ser ut som om han tränat 1-2 år på gym, och att ha sådär lite kroppsfett är bara det en bedrift för de flesta.

Med det sagt hade jag hellre sett ut som han till höger.

bubbaklubba
2015-02-02, 17:53
Det stog så mycket konstigt i vad du skrivit så jag kommenterar bara dessa.

Jag har aldrig sett en naturligt muskulös människa med låg bf. Antingen har dom varit spinkisar med breda axlar och på så vis varit en illusion av biff eller haft tur med vart fläsket lägger sig. Det finns typ 5 sånna snubbar per stad och dom tränar aldrig vidare i vuxen ålder.

Här är alla byggarna redan klädda som hipsters så nu skrattar folk åt dom av två anledningar istället för en.

Det är så får förunnat att bli för stora och för rippade naturligt, att det är ointressant. Och naturligt menar jag naturligvis utan steroider.

Styrketränar man med avsikt att bli så stor som möjligt utan att bli fet. Så finns det ingen nackdel. Utöver den tid man förlorar som kunde läggas på annat.

Annars leder det enbart till plus: bättre hållning, bättre proportioner, fastare former. Det finns ingen nackdel. Bara plus.

Allt annat lika så kommer en stor, vältränad bibliotekarie stå högre i kurs hos fler kvinnor än en icke tränad smalfet bibliotekarie.

mangemani
2015-02-02, 18:01
det ska finnas nått att ta på och när jag tar på en tjej så vill jag varken känna ett skelett(smal) eller en tok hård yta(vältränad), been there done that och nej tack.
tycker muskler på tjejer är snyggt(och då menar jag inte lite axel arm, mag och benmuskler som man ser en hel del tränande tjejer har, utan rejäla muskler), men när det kommer till att ha i sängen, så föredrar jag en normalt byggd/otränad tjej gärna med lite hull, inte för mycket, men normalt.

An Iron Soul
2015-02-02, 18:20
O.B.S Off topic?

Jag har aldrig varit intresserad av den enorma storleken.
Det som är viktigt för mig är att vara atletisk och allsidigt tränad med en hyfsad symmetri.
Styrketräningen är självklart grunden i träningen. Men det ska inte vara några problem att springa backintervaller med viktväst, simma crawl eller bränna av ett gäng chins & dips.


Frank Zane & Steve Cook är idealet. *cupid*

filmjölk
2015-02-02, 18:38
En väldigt muskulös och rippad kropp är oattraktiv helt enkelt för att den associeras med ett maniskt träningsbeteende.

Det är halvt omöjligt att nå dit utan att det får omedelbara konsekvenser i vardagen och är svårförenligt med många vanliga nöjen, familjeaktiviteter, etc. Visst, just du kanske har prickat precis rätt och har ett perfekt och balanserat liv på alla plan. De flesta av oss tycker nog att det är knepigt.

:) Som frugans väninnor. Dreglar över Hero i Gladiatorerna men tycker att män inte skall träna på gymmet, eller "kanske max en gång i veckan eller så" utan bygga de musklerna av att tja...montera ihop IKEA-möbler eller bygga en walk-in-closet.

filmjölk
2015-02-02, 18:42
Mitt eget ideal är Ted Arcidi. Stark som fan, varken fet eller smal och hejdlöst muskulös. Dessutom död i hjärtinfarkt runt 40.