handdator

Visa fullständig version : Farligt att blanda sprit och BCAA?


Sansad
2015-01-30, 14:57
Tjabba, kort och gott.
Min polare har en fruktansvärt gotd BCAA (pulver), sour green apple. Och tanken slog mig att fyfan vad den hade passat att göra en drink med. Finns det nånting som säger att det är en korkad idé och möjligtvis farligt?

Använder inte BCAA'n i dess näringssyfte utan endast för smaken i det här fallet isf.

StarkaUlf
2015-01-30, 15:08
Det är nog inte farligt. Men jag tror inte att det är gott.

BCAA är bara aminosyror som finns i vanlig mat.

vicarious
2015-01-30, 15:09
Farligt, nej.

Fordon
2015-01-30, 15:14
Det korkade och farliga ligger i hur stor drinken är, och om ni kommer att dricka upp den direkt. Men det skulle inte bli någon kemisk reaktion där 1 +1 = 3 och det blir råttgift, så kör hårt :naughty:

Sansad
2015-01-30, 15:30
Det är nog inte farligt. Men jag tror inte att det är gott.

BCAA är bara aminosyror som finns i vanlig mat.

Med den här jäveln blir det nog gott ska du se :naughty:

Juste det är det ju, dumt att tanken inte slog mig :smash:

Tack!

Sansad
2015-01-30, 15:33
Det korkade och farliga ligger i hur stor drinken är, och om ni kommer att dricka upp den direkt. Men det skulle inte bli någon kemisk reaktion där 1 +1 = 3 och det blir råttgift, så kör hårt :naughty:

Blir nog en liten test bara med en gnutta kanel, jin eller vodka och nåt eventuellt hallon / jordgubbe 😏

Nä det blir la inte som kemilektionerna på cartoon network förhoppningsvis :d

Beemel
2015-01-30, 17:11
Ja det är både korkat och farligt eftersom sprit innehåller alkohol.

Sverker
2015-01-30, 17:54
De grenade aminosyrorna är svårlösliga i vatten men det går säkert utmärkt att få en klar och fin alkoholdrink :d

Sansad
2015-01-30, 17:56
Ja det är både korkat och farligt eftersom sprit innehåller alkohol.

Ja att alkohol i sig är farligt är jag mycket medveten om, kanske skulle nämnt det för att förhindra såna här kommentarer.

Men det var alltså BCAA blandat med alkohol det handlade om, skulle det kunna vara farligare än om jag inte hade haft i BCAA i en drink tro?

Sansad
2015-01-30, 17:57
De grenade aminosyrorna är svårlösliga i vatten men det går säkert utmärkt att få en klar och fin alkoholdrink :d

Haha ja det ska nog gå, i värsta fall så får jag späda ut det hela lite :d

Krutpaket
2015-01-30, 19:00
Asså...kan ni inte bara köpa nån sån där spritmix eller läsk med liknande smak? Känns onödigt att slänga dyra kosttillskott på att göra drinkar.

herrelol
2015-01-30, 20:23
Kanske går lite off-topic men smakar inte den BCAA smaken som Sourz Green Apple? Vilket betyder att du skulle lika gärna kunna blanda en P2 :) *Fredagstips*

On-Topic: Inget farligt med den blandingen mer än alkoholen som nämnts tidigare.

Beemel
2015-01-31, 04:05
Ja att alkohol i sig är farligt är jag mycket medveten om, kanske skulle nämnt det för att förhindra såna här kommentarer.

Men det var alltså BCAA blandat med alkohol det handlade om, skulle det kunna vara farligare än om jag inte hade haft i BCAA i en drink tro?

Dumma frågor får dumma svar brukar min kära mor säga.
BCAA är inget annat än aminosyror, samma sak som finns i vanlig mat (protein). Och om någon skulle fråga om det var farligt att ta en öl tillsammans med maten eller en nubbe tillsammans med julskinkan så skulle svaret vara detsamma.

Beemel
2015-01-31, 04:08
Asså...kan ni inte bara köpa nån sån där spritmix eller läsk med liknande smak? Känns onödigt att slänga dyra kosttillskott på att göra drinkar.

En intressantare fråga än om det är farligt är: kommer alkoholen hämma upptaget av aminosyrorna. Nu är ju BCAA ganska värdelöst oavsett om det blandas med sprit eller vatten. Men om man av någon konstig anledning skulle ta EAA eller vassle (*spy*) istället.

J.V
2015-01-31, 10:37
En intressantare fråga än om det är farligt är: kommer alkoholen hämma upptaget av aminosyrorna. Nu är ju BCAA ganska värdelöst oavsett om det blandas med sprit eller vatten. Men om man av någon konstig anledning skulle ta EAA eller vassle istället.Den frågan är rätt ointressant i och med att han skriver i första inlägget att han inte dricker det för innehållet i BCAA, utan för smaken.

Sedan är det ju inte så dum fråga heller, om det är farligt, eftersom många inte vet vad BCAA faktiskt är utan bara "vet" att det är någon man ska dricka före/efter träningen för att få GAINZ. Däremot hade det ju varit snabbt ordnat genom att bara spendera 10 minuter på att läsa om BCAA.

Beemel
2015-01-31, 13:21
Den frågan är rätt ointressant i och med att han skriver i första inlägget att han inte dricker det för innehållet i BCAA, utan för smaken.

Sedan är det ju inte så dum fråga heller, om det är farligt, eftersom många inte vet vad BCAA faktiskt är utan bara "vet" att det är någon man ska dricka före/efter träningen för att få GAINZ. Däremot hade det ju varit snabbt ordnat genom att bara spendera 10 minuter på att läsa om BCAA.

Och stoppar man i sig saker som man inte har en aning om vad det är så är man i min mening om inte dum så åtminstone jävligt ignorant.

Intresset för frågan om upptag var min egen, men tyckte det var onödigt att starta en ny tråd i vilken säkert någon skulle påpeka att liknande trådar redan finns. :-)

Jorgen
2015-01-31, 15:50
Ja det är både korkat och farligt eftersom sprit innehåller alkohol.

Med det menar du att alla som dricker alkohol är korkade, och du kallar alltså även mig korkad?
Varför gör du det?

Dessutom var det inget svar på TS fråga.

Beemel
2015-01-31, 18:03
Med det menar du att alla som dricker alkohol är korkade, och du kallar alltså även mig korkad?
Varför gör du det?

Dessutom var det inget svar på TS fråga.

Drama queen much?!?

Att vara korkad och att göra korkade saker är inte samma sak.
Jag gör massor av korkade saker och anser mig hyfsat intelligent.

Det var ett svar, dock inte det han ville ha. Men det gör det inte mindre sant.

Varför jag säger det? För att jag tycker det, trodde i min korkade enfald att det var just sina egna åsikter och tankar som forum var till för.

Ps: jag tar en öl mellanåt, så jag är själv korkad i även den bemärkelsen.

Jorgen
2015-01-31, 18:10
Dumma frågor får dumma svar brukar min kära mor säga.

Drama queen much?!?

Att vara korkad och att göra korkade saker är inte samma sak.
Jag gör massor av korkade saker och anser mig hyfsat intelligent.

Det var ett svar, dock inte det han ville ha. Men det gör det inte mindre sant.

Ps: jag tar en öl mellanåt, så jag är själv korkad i även den bemärkelsen.

Nej, inte direkt.

Om du känner ett stort behov av att ge dumma svar, skriv det på ett papper eller något. Inte här på kolozzeum.
Eru me mig?

Krutpaket
2015-01-31, 18:20
En intressantare fråga än om det är farligt är: kommer alkoholen hämma upptaget av aminosyrorna. Nu är ju BCAA ganska värdelöst oavsett om det blandas med sprit eller vatten. Men om man av någon konstig anledning skulle ta EAA eller vassle (*spy*) istället.

haha sant. Måste va sjukt vidrigt med vassle+sprit haha

Krutpaket
2015-01-31, 18:21
Nej, inte direkt.

Om du känner ett stort behov av att ge dumma svar, skriv det på ett papper eller något. Inte här på kolozzeum.
Eru me mig?

Lite larvigt ändå, eller? Jag menar, jag har läst mkt värre, onödigare och "dummare" svar utan att det påpekas på detta vis.

Beemel
2015-01-31, 18:47
Lite larvigt ändå, eller? Jag menar, jag har läst mkt värre, onödigare och "dummare" svar utan att det påpekas på detta vis.

Farligt att prata illa om abba, kungahuset, snus och alkohol i detta land. Känsliga frågor...

Beemel
2015-01-31, 18:50
Nej, inte direkt.

Om du känner ett stort behov av att ge dumma svar, skriv det på ett papper eller något. Inte här på kolozzeum.
Eru me mig?

Nej.

Tolkia
2015-01-31, 19:46
Nu låser jag den här tråden. Den var uppenbarligen för svår att hantera för intelligentian.