handdator

Visa fullständig version : Börja med koffeintabletter?


NICKXXXXXX
2015-01-29, 22:17
Hej! Jag har funderat under en tid att börja inta koffeintabletter efter mina träningspass. Jag gymmar direkt innan jobbet (jobbar på gym) och känner mig oftast lite trött och seg efter passen. Speciellt efter rygg och bicep. Jag hade tänkt inta koffeintablett för att bli mer pigg och alert när jag jobbar. Är det något ni rekommenderar? Vilka skall jag köra på isf? Tack!

R Scarpa27
2015-01-29, 22:35
pimpla kaffe är ju fint.
annars köp kt och testa. finns många märken.

käka ordentligt och ät även kolhydrater så blir du pigg. =)

King Grub
2015-01-29, 22:39
Kolhydrat blir man faktiskt seg av, rent akut. ;)

NICKXXXXXX
2015-01-29, 22:47
pimpla kaffe är ju fint.
annars köp kt och testa. finns många märken.

käka ordentligt och ät även kolhydrater så blir du pigg. =)

Kolhydrat blir man faktiskt seg av, rent akut. ;)

Räknade ut nu att jag får i mig 385 gram kolhydrater per dag på 98kg! Sömnen är det förövrigt inget problem på heller. Sover så gott som alltid utan att behöva ha larm vilket betyder att jag sover 8-9 timmar per dag.

Shqypnia
2015-01-29, 22:50
Om du tycker om kaffe anser jag inte det finns något hinder av att njuta av en eller två goda koppar under arbetstid efter passet. Annars har du koffein som pulver men också kapslar. Finns på apotek och online var kosttillskott säljs.

NICKXXXXXX
2015-01-29, 22:58
Om du tycker om kaffe anser jag inte det finns något hinder av att njuta av en eller två goda koppar under arbetstid efter passet. Annars har du koffein som pulver men också kapslar. Finns på apotek och online var kosttillskott säljs.

Tycker att kaffe smakar för jävligt om jag ska vara ärlig hehe. Såg att Apotekets Recip verkar vara väldigt populär! Väldigt dyrt dock jämfört med andra koffeintabletter.

Krutpaket
2015-01-29, 23:49
Kaffe har väll dessutom ingen uppiggande effekt.. Tror jag. Men Grub eller nån kanske kan ge tydligare besked kring det.

Köp koffein eller taurin i pulverform o släng in det i din postworkout shake.

NICKXXXXXX
2015-01-30, 00:48
Kaffe har väll dessutom ingen uppiggande effekt.. Tror jag. Men Grub eller nån kanske kan ge tydligare besked kring det.

Köp koffein eller taurin i pulverform o släng in det i din postworkout shake.

Är pulver att föredra över tabletter?

hampfuz
2015-01-30, 00:49
Kaffe har väll dessutom ingen uppiggande effekt.. Tror jag.

Självklart har det det, utan den hade nog kaffekonsumtionen varit mycket mindre.

KrizzThePain
2015-01-30, 00:53
Hur kommer det sig att du vill börja med koffeintabletter? Kan ju säga att om du slutar dricka vanligt kaffe på daglig basis och istället enbart dricker en riklig mängd efter träning istället för tabletterna så har du precis samma effekt men troligtvis utan eventuella bieffekter (om du nu inte dricker 3 liter starkkaffe under ett och samma tillfälle möjligen)

NICKXXXXXX
2015-01-30, 00:55
Hur kommer det sig att du vill börja med koffeintabletter? Kan ju säga att om du slutar dricka vanligt kaffe och istället dricker en riklig mängd efter träning istället för tabletterna så har du precis samma effekt men troligtvis utan eventuella bieffekter (om du nu inte dricker 3 liter starkkaffe möjligen)

Som jag sade tidigare så tycker jag att kaffe är riktigt vidrigt. Sedan så är det inte heller så bra för tänderna.

Sheogorath
2015-01-30, 06:24
Jag brukar dricka 500 ml X-Ray (samma koffeininnehåll som Red Bull) efter att jag kört spinning, just för att behöver något som lyfter mig då jag brukar vara mer död än levande. Socker + koffein gör sig fint i det läget. Det ger bara 160 mg koffein. Vill man inte lägga pengarna på sånt eller inte gillar smaken eller whatnot ser jag inget hinder att ta en 200 mg-tablett efter träningen. Jag menar: varför mecka med kaffe (och dessutom så sent som när man redan kommit till jobbet) om man inte gillar kaffe?

Motionären
2015-01-30, 09:32
Hej! Jag har funderat under en tid att börja inta koffeintabletter efter mina träningspass. Jag gymmar direkt innan jobbet (jobbar på gym) och känner mig oftast lite trött och seg efter passen. Speciellt efter rygg och bicep. Jag hade tänkt inta koffeintablett för att bli mer pigg och alert när jag jobbar. Är det något ni rekommenderar? Vilka skall jag köra på isf? Tack!

Kanske om möjligt köra träningen efter arbetspasset istället? att bli trött och seg efter att ha tränat är ju ändå helt naturligt.
Själv dricker jag mycket kaffe varje dag, ett beroende som blev värre när jag slutade snusa. Det jag försöker säga är att om du börjar ta en koffeintablett efter träningen varje dag så kommer du efter en tag förmodligen behöva en tablett efter träningen varje dag.

King Grub
2015-01-30, 09:37
Det är inte kokain det handlar om utan en koffeintablett. Kan man inte låta blir en koffeintablett om man skulle vilja handlar det om kass viljestyrka, inte "beroende".

Motionären
2015-01-30, 09:40
Det är inte kokain det handlar om utan en koffeintablett. Kan man inte låta blir en koffeintablett om man skulle vilja handlar det om kass viljestyrka, inte "beroende".

Okej då vet vi. Det är bara att äta koffeintabletter hur mycket ni vill med andra ord ungdomar. :)

Sheogorath
2015-01-30, 10:01
Okej då vet vi. Det är bara att äta koffeintabletter hur mycket ni vill med andra ord ungdomar. :)

Jepp. Så ska man tolka det. "En" och "så mycket ni vill" är helt synonymt.

hampfuz
2015-01-30, 10:04
Okej då vet vi. Det är bara att äta koffeintabletter hur mycket ni vill med andra ord ungdomar. :)

Man hade bara fått positiva effekter av en koffeintablett om dagen, så om du menar att det är "hur mycket som helst" så ja, det är bara att göra det. Ungdomar.

Krutpaket
2015-01-30, 10:23
Är pulver att föredra över tabletter?

Jag använder det sällan efter passet, men när jag gör det så föredrar jag pulver. Då blandar jag ner det i min postorkout shake. oftast blir det whey, malto och taurinpulver då. Funkar helt ok. Koffeinpulver funkar också.

Men koffeinpiller funkr bra det med. Dock är pulver billigare, speciellt om du köper t ex 500g förpackning från utlandet.

Edit: Billigare om du jämför kg pris dvs.

GulligaGurkan
2015-01-30, 10:30
Jag använder det sällan efter passet, men när jag gör det så föredrar jag pulver. Då blandar jag ner det i min postorkout shake. oftast blir det whey, malto och taurinpulver då. Funkar helt ok. Koffeinpulver funkar också.

Men koffeinpiller funkr bra det med. Dock är pulver billigare, speciellt om du köper t ex 500g förpackning från utlandet.

Edit: Billigare om du jämför kg pris dvs.

Har du en våg eller ett mått så du vet hur många milligram koffeinpulver du lägger ner i shakern? Har funderat på det här med pulver istället för piller men har inget vettigt sätt att mäta upp det på. Dumt att chansa med en matsked kanske!

Krutpaket
2015-01-30, 11:08
Har våg. Testade ett par olika skopor tills jag hitta en som matchar önskad vikt. Nu kör jag helt enkelt den skopan.

NICKXXXXXX
2015-01-30, 12:03
Kanske om möjligt köra träningen efter arbetspasset istället? att bli trött och seg efter att ha tränat är ju ändå helt naturligt.
Själv dricker jag mycket kaffe varje dag, ett beroende som blev värre när jag slutade snusa. Det jag försöker säga är att om du börjar ta en koffeintablett efter träningen varje dag så kommer du efter en tag förmodligen behöva en tablett efter träningen varje dag.

Föredrar att träna innan jobbet dels för att jag tycker att det är bra att ingen energi förloras på saker jag gör under dagens gång och även att det är skönt att duscha direkt innan jobbet! Efter jobbet vill jag göra annat som att kolla på fotboll t.ex!

NICKXXXXXX
2015-01-30, 12:06
Jag använder det sällan efter passet, men när jag gör det så föredrar jag pulver. Då blandar jag ner det i min postorkout shake. oftast blir det whey, malto och taurinpulver då. Funkar helt ok. Koffeinpulver funkar också.

Men koffeinpiller funkr bra det med. Dock är pulver billigare, speciellt om du köper t ex 500g förpackning från utlandet.

Edit: Billigare om du jämför kg pris dvs.

Jag kör iofs på inga kosttillskott just nu så har ingen post workout shake. Såg att pulvret man köper kommer från fabriker i Asien? Tror att jag kommer att köra på Apotekets recip istället som skall vara omtyckt!