handdator

Visa fullständig version : Flyttar till Hudiksvall - Behöver tips!


henk4n
2015-01-29, 21:39
Tja!

Jag har blivit erbjuden jobb i Hudiksvall. Dessvärre har jag ingen aning om Hudiksvall så jag behöver all tänkbar info :)

Finns det bra/dåliga områden?
Bästa gym (vill gärna ha tillgång till bastu)
Bra mataffärer?

Är även på jakt efter bostad. Tjänsten är tidsbegränsad till 2 år så vill väldigt gärna hyra möblerat - Känner ni någon som vill hyra ut så kontakta mig gärna

Tack på förhand :)

Piranha
2015-01-29, 22:00
Huddik har ett jäkligt bra gym, ett av landets bästa... Minns inte vad det heter bara.

Gustaven
2015-01-29, 22:20
Gamla HAK (hudiskvalls atletklubb) är lite slitet men där finns allt man behöver!

henk4n
2015-01-30, 11:03
Tack! :)

BlötSnö
2015-01-30, 12:17
Tja!

Jag har blivit erbjuden jobb i Hudiksvall. Dessvärre har jag ingen aning om Hudiksvall så jag behöver all tänkbar info :)

Finns det bra/dåliga områden?
Bästa gym (vill gärna ha tillgång till bastu)
Bra mataffärer?

Är även på jakt efter bostad. Tjänsten är tidsbegränsad till 2 år så vill väldigt gärna hyra möblerat - Känner ni någon som vill hyra ut så kontakta mig gärna

Tack på förhand :)

Varifrån flyttar du? Har du bil/körkort?
Beträffande möbler så finns det mesta för en spottstyver alternativt bortskänkes på blocket. Hyra är ett slöseri med pengar i mina ögon.
Det hela beror ju på om du har bil/körkort/möjlighet att få hjälp med transport osv.
Alternativt om du kan försöka muta personen som skänker/säljer att transportera till dig för en extra ersättning.

henk4n
2015-01-30, 12:57
Flyttar från Stockholm och som den värdelösa stockholmaren jag är så har jag varken körkort eller bil.. Min tjänst börjar om ca 1 månad så planen är väl att försöka ta körkort under den tiden :smash:

Finns rätt dåligt med annonser ute på blocket *grr27*

StarkaUlf
2015-01-30, 13:15
Ta en intensivkurs för körkort så har du det inom 2-3 veckor. Om det finns någon plats ledig nu vill säga.

BlötSnö
2015-01-30, 13:57
Flyttar från Stockholm och som den värdelösa stockholmaren jag är så har jag varken körkort eller bil.. Min tjänst börjar om ca 1 månad så planen är väl att försöka ta körkort under den tiden :smash:

Finns rätt dåligt med annonser ute på blocket *grr27*

Jag tog inte heller körkort förrän jag flyttade från Stockholm. Det fanns liksom inte samma användning för det där som när man bodde i Ystad och pendlade tidig morgon/sen kväll till/från Malmö.

Håll ögonen öppna. Sängar dyker upp hela tiden. Då behöver du ju bara köpa en madrass för att skapa ett skikt mellan dig och tidigare ägare. Ska du vara där i två år så kan du ju börja med en säng och arbeta dig upp. En motivation att ta körkort om inte annat.

z_bumbi
2015-01-30, 15:49
Finns rätt dåligt med annonser ute på blocket *grr27*

Jag skulle inte sätta ut en bostad i Huddk på blocket utan i lokaltidningen/-bladet/vad som nu finns kvar där uppe. Däremot kan du sätt ut en själv och släng också in en i lokaltidningen/-bladet/vad som nu finns kvar där upp. Om det krisar så fixa upp lappar i några affärer.
Det brukar finnas ganska många som har något att hyra ut men som inte vill ha besväret med att sålla bland de sökande så att aktivt söka kan löna sig.

henk4n
2015-01-31, 23:20
Tack så mycket för era tips!

Blötsnö, många bra poänger där! Sitter redan och kikar på lite körskolor *flex*

z_bumbi, Låter som en bra idé! Ska försöka fixa en annons och hoppas att någon kan erbjuda mig något. *hug*