handdator

Visa fullständig version : kostillskott för muskelpump.sant eller falskt?


thecyndom
2015-01-29, 04:13
Hej jag ska försöka formulera så bra som möjligt! idag fick jag höra av 2 personer att dom hade hört att om man tar intar kostillskott som ger bättre muskelpump och tränar med det, men väljer att sluta med det efter ett tag så blir dom som att man får slappare hud alltså dom menar att när man tar kostillskottet så är man fullt pumpad "spränger ut" huden, som gör så att när man sluta med kostillskotten så faller är det som att det som fyller ut den utspränga huden försvinner och att man kan få som slappare hud på musklerna, stämmer det?

ni får ursäkta om det blev förvirrande.. vet inte riktigt hur man ska förklara men jag tror ni förstår vad jag försöker säga.

Beemel
2015-01-29, 06:04
Hej jag ska försöka formulera så bra som möjligt! idag fick jag höra av 2 personer att dom hade hört att om man tar intar kostillskott som ger bättre muskelpump och tränar med det, men väljer att sluta med det efter ett tag så blir dom som att man får slappare hud alltså dom menar att när man tar kostillskottet så är man fullt pumpad "spränger ut" huden, som gör så att när man sluta med kostillskotten så faller är det som att det som fyller ut den utspränga huden försvinner och att man kan få som slappare hud på musklerna, stämmer det?

ni får ursäkta om det blev förvirrande.. vet inte riktigt hur man ska förklara men jag tror ni förstår vad jag försöker säga.

Så stor skillnad i storlek är det inte.

Sheogorath
2015-01-29, 06:58
Så stor skillnad i storlek är det inte.

Är det någon skillnad alls? Jag har prövat AAKG, citrullinmalat och agmatine och har aldrig märkt ett skit.

Johan_P
2015-01-29, 08:08
Kort svar: Nej.

Lång svar: När muskler växer sträcks huden ut. I vissa fall kan det här skapa hudbristningar (striae, google it) och göra så huden förlorar sin elasticitet. Får man bristningar över ett hudområde kommer inte huden kunna dra tillbaka sig särskilt effektivt. Man får röda "streck" som med tiden bleknar, men dessa försvinner aldrig. Kosttillskott i sig kan inte göra att huden drar ut sig eller blir "utsprängd". Kreatin ansamlar vätska i kroppen, men det påverkar inte huden något nämnvärt.

Maverick
2015-01-29, 08:22
Borde vara som att man skulle få löshud på magen av en riktig bukfylla... nja jag är tveksam ;)

Beemel
2015-01-29, 08:32
Är det någon skillnad alls? Jag har prövat AAKG, citrullinmalat och agmatine och har aldrig märkt ett skit.

Sorry för otydligheten. Jag menar att så står skillnad, i storlek, mellan pump och icke pump är det inte. Oavsett vilka flashiga tillskott man stoppar i sig (eller inte)

krubkungen
2015-01-29, 08:35
Är det någon skillnad alls? Jag har prövat AAKG, citrullinmalat och agmatine och har aldrig märkt ett skit.


Det är nog individuellt. Nitrat, glycerol, agmatine och l-citrullin + kolhydrater sviker mig aldrig åtminstone. Men bäst är väl 3-4 kanelbullar innan passet. :D


Sent from my iPhone using Tapatalk

Seedstream
2015-01-29, 08:58
Det lär ju blir så om du tar steroider under en period och slutar, men det lär ju inte hända något dramatiskt av lagliga kosttillskott.

Krutpaket
2015-01-29, 09:28
Nej.

Jag har själv testat bland annat agmatin. Kände inte ett piss. Tog till slut 4 piller vid ett tillfälle. Fick lite pump, men mest i underarmarna så det blev bara jobbigt att träna. Värdelöst om du frågar mig.

Slaxes
2015-02-05, 09:46
Det enda jag har märkt skillnad av är att inta ett gäng snabba kolhydrater 1 timme innan träning. En halv limpa ljust bröd. Sen så varierar effekten dag för dag, men har inbillat mig ett högre tryck då.