handdator

Visa fullständig version : Måltider i skolan hjälp!


TeenRalle
2015-01-26, 18:36
Hej! Behöver hjälp med måltider jag kan trycka in i skolan som är enkla att ta med sig i matlåder som inte behöver kylas eller värmas utan att bli dåliga.

Äter mitt första mål 6:30 oftast 8ägg, 150g bacon, 3 dl havregryn.

Sen är det lunch vid 11, sen slutar jag oftast vid 3 och tar en proteinshake då

brukar komma hem vid 5 och äter igen då. ( pluggar i en annan stad) Måste ta buss o grejer. sen tränar vid 7.

Några alternativ till mål jag har är att trycka in 2-3 dl havregryn och en protein shake någon gång under dagen innan lunch, Asså har med mig havregryn i en matlåda som jag bara häller vatten i sen sköljer ner med vatten.

Sen kan kö samma som tidigare men kommer bli tråkigt att äta det 2gånger i 5dagar. Men funderar på kan jag ha tonfisk och ris i en matlåda hela dagen sen bara öppna den och äta ur väskan? Kom med tips på mat jag kan ha med mig.

Pengar är inget problem då jag är en vit bortskämd snorunge.

Ozziking
2015-01-26, 18:58
Ha en liten kylbag? Annars funkar nog ris och tonfisk att ha i rumstemperatur. I "värsta" fall får du väl göra ett gäng mackor

Tobbey
2015-01-26, 19:21
Vräk på med massor av lunch och skippa alla andra mål är mitt tips, delvis alla andra mål utom frukost och en middag. Förstår inte vitsen med att äta havregryn osv i skolan eller ha matlåda med sig till ett ställe som redan serverar varm mat gratis. Ät för tillräckligt många kalorier under lunchen.

Aliaas
2015-01-26, 21:39
Bars, snickers, kexchoklad, mackor?

har ni ingen kaffeteria i skolan?

R Scarpa27
2015-01-26, 21:44
Hej! Behöver hjälp med måltider jag kan trycka in i skolan som är enkla att ta med sig i matlåder som inte behöver kylas eller värmas utan att bli dåliga.

Äter mitt första mål 6:30 oftast 8ägg, 150g bacon, 3 dl havregryn.

Sen är det lunch vid 11, sen slutar jag oftast vid 3 och tar en proteinshake då

brukar komma hem vid 5 och äter igen då. ( pluggar i en annan stad) Måste ta buss o grejer. sen tränar vid 7.

Några alternativ till mål jag har är att trycka in 2-3 dl havregryn och en protein shake någon gång under dagen innan lunch, Asså har med mig havregryn i en matlåda som jag bara häller vatten i sen sköljer ner med vatten.

Sen kan kö samma som tidigare men kommer bli tråkigt att äta det 2gånger i 5dagar. Men funderar på kan jag ha tonfisk och ris i en matlåda hela dagen sen bara öppna den och äta ur väskan? Kom med tips på mat jag kan ha med mig.

Pengar är inget problem då jag är en vit bortskämd snorunge.

beställ budbil med enkla luncher direkt på platsen du befinner dig...

annars är en klar favorit för min del... kalla pannkakor med sylt och lite socker.. linda in dom i folie.

enklast och även gott mackor,frukt,bars, konservmat, bullar, drickbart & nära till affär eller kiosk / liknande.

new
2015-01-27, 11:21
Deffar du eller?

NICKXXXXXX
2015-01-27, 11:49
Har din skola ingen micro? Jag tog alltid med mat i matlådor till skolan och värmde där. Laxfile med ris bland annat. Var inga problem att ha den i väskan tills den skulle ätas.

Ajasoro
2015-01-27, 23:52
Hej! Behöver hjälp med måltider jag kan trycka in i skolan som är enkla att ta med sig i matlåder som inte behöver kylas eller värmas utan att bli dåliga.

Pengar är inget problem då jag är en vit bortskämd snorunge.
Finns väl ingen mat som blir riktigt dålig av att ligga i en matlåda i rumstemperatur i några timmar? Eller vad menar du med trycka in i skolan? Att du ska förvara maten i något skåp under en längre tid eller att du ska trycka i dig den i skolan? Visst att frukt kan bli brunaktig, men annars är det ju bara en vanesak att inte äta varm mat.

Din havregrej låter ärligt talat svinäcklig. Testa tabbouleh, brukade köra det när jag hade långa dagar på universitetet. Laddade med extra mycket bönor för proteinintagets skull.

Älskar din självinsikt! :D

Diomedea exulans
2015-01-28, 00:48
Jag gissar att du tror att man måste äta ofta för att bygga muskler? Det är inte sant, kompis, du kan äta mycket få gånger istället och bygga lika bra.

Hade jag varit du hade jag använt mina rika snorungspengar (;)) för att äta riktig mat på en riktig restaurang mellan lektionerna.

arogen
2015-01-28, 08:18
Jag gissar att du tror att man måste äta ofta för att bygga muskler? Det är inte sant, kompis, du kan äta mycket få gånger istället och bygga lika bra.

Hade jag varit du hade jag använt mina rika snorungspengar (;)) för att äta riktig mat på en riktig restaurang mellan lektionerna.

Det hade jag också. Hade käkat wok/ lunchbuffe varje dag :D

Diomedea exulans
2015-01-28, 08:22
Det hade jag också. Hade käkat wok/ lunchbuffe varje dag :D

Oh ja. Asgott, bra näringsämnen, obegränsad mängd… *drool* Och man slipper laga själv.