handdator

Visa fullständig version : Är du avundsjuk på Dan Bilzerian?


Diomedea exulans
2015-01-26, 16:46
Dan Bilzerian har varit en kontroversiell internetfigur på senare år. Jag har ingen aning om var han kommer ifrån, om han har ett jobb eller vad han har gjort förut, men han verkar spendera dagarna med att köra snabba bilar, skjuta bazooka och ha sex med fotomodeller, för att sedan lägga upp bilder på det hela på hans populära instagramkonto. Kort sagt lever han drömlivet för en ultrastereotypt grabbig kille.

Bilzerian har, lite förenklat, delat in världen i två läger: De som tycker att han verkar vara världens mest lyckade person, och de som tycker att han är en omogen, osäker, olycklig, bekräftelsetörstande, förvuxen pojke.

Vad är din åsikt om denne människa? Poll kommer!

Åh, höll på att glömma. Dans instagram: http://instagram.com/danbilzerian

The_RobRoy
2015-01-26, 16:47
Ja ;)

Macroman
2015-01-26, 17:15
Ja på hans skäggväxt är redan rik.

Arne Persson
2015-01-26, 17:29
Saknar albatross- eller hårdrockaralternativ.

tlk
2015-01-26, 17:41
Aldrig hört talas om honom.

jenni
2015-01-26, 17:46
Nu är jag tjej, men har svårt att tänka mig att jag även som kille skulle vara avundsjuk då han verkligen äcklar mig

Tricce
2015-01-26, 17:47
Saknar albatross- eller hårdrockaralternativ.

+1

Det måste alltid finnas som alternativ!!

Diomedea exulans
2015-01-26, 17:48
Saknar albatross- eller hårdrockaralternativ.

Aldrig hört talas om honom.

+1

Det måste alltid finnas som alternativ!!

Man ska alltid göra för få alternativ i en poll, annars finns det ju inget att skriva om i tråden! :naughty:

Captainwide
2015-01-26, 17:48
På "köra snabba bilar, skjuta bazooka..." -fronten, ja.
Vet inte vad han jobbar med men antar att han är ekonomiskt oberoende och/eller jobbar med väldigt intressanta och roliga saker. Det är jag väldigt avundssjuk på.

"...och ha sex med fotomodeller", nej.
Får inte ut mycket av menings och känslolöst sex.


Kan dock hålla med om att några av hans bilder är mindre mogna osv. Men verkar ändå som en skön kille. :)

Tricce
2015-01-26, 17:49
Han är väl pokerproffs och därifrån kommer los stålars.

Huungg
2015-01-26, 17:52
Klart jag är!

Den som inte är avundsjuk på honom är antingen bög eller feminist

Blaine
2015-01-26, 18:02
Inte avundsjuk, men däremot väldigt fascinerad av ett sådant leverne, både hur en sådan person fungerar men främst varför folk runt omkring blir så insugna och varför människor attraheras av det han får vara med om.

I jämförelse mot hans så är det lätt att se sitt eget liv som ynkligt och monotont, vilket säkerligen många gör och därav uppståndelse av avundsjuka, men jag förbiser detta eftersom jag är nöjd med hur jag tänker, men hade gärna velat ha en del av hans upplevelser som inslag i mitt liv, men inte hela tiden; då förlorar det mening och effekt och blir i sig monotont. Därför söker sig många till upplevelser i form av resor, adrenalinkickar och annat. Får han samma känsla varje gång han gör något "häftigt" eller har effekten avtagit och uppnått tolerans?

Dreas
2015-01-26, 18:06
Fotomodeller? Eskorter och porrskådisar. Han verkar ha det rätt bra, men innerst inne vette tusan hur han mår.

Avis? Mja.

cero
2015-01-26, 18:07
Aha, den där snubben med napoleoncomplex som gjort karriär på att suga pappas tumme och bli inlagd för drogöverdoser? Vilket drömliv.

Alkro
2015-01-26, 18:08
Känner inte till personen i fråga. Av beskrivningen blir jag spontant inte särskilt avundsjuk. Trivs väldigt bra med mitt liv vilket är väldigt olikt hans, skulle nog inte tycka det var särskilt trivsamt eller kul. Tycker generellt sport, bilar och liknande är väldigt trist.

shadowfire
2015-01-26, 18:12
vem är det och vad har han/hon gjort?

mangemani
2015-01-26, 18:12
nej, jag är rätt så nöjd med mitt eget liv och även om jag inte var det så har jag svårt att tänka mig att jag skulle bli avundsjuk på honom.
pengar, status och tjejer som suger ur en energi och pengar, är inte prio nr 1 för mig här i livet;)

ceejay
2015-01-26, 18:15
Avundsjuk på alla tillgångar han har att göra de saker han vill, ja.

cero
2015-01-26, 18:17
Tycker generellt sport, bilar och liknande är väldigt trist.

Nu gick du över gränsen. *grr*

hahavaffan
2015-01-26, 18:21
vem är det och vad har han/hon gjort?:d

svenbanan
2015-01-26, 18:23
Det verkar jobbigt att behöva organisera sitt liv som nåt slags reklamkampanj för sin livsstil. Orka behöva hitta på en massa over the top skit hela tiden för att fylla på i instagramflödet.

Antar han har gott om stålar. Dessa hade jag kunna tänkt mig dock. Men skulle inte vilja leva hans liv...

Diomedea exulans
2015-01-26, 18:25
vem är det och vad har han/hon gjort?

Jag gav ju en komplett beskrivning i startinlägget?

cero
2015-01-26, 18:25
Antar han har gott om stålar.

*hans pappa

Hackenschmidt
2015-01-26, 18:26
Inte avundsjuk på honom. Det finns saker han har (mycket pengar och därmed större möjlighet till vissa aktiviteter) som jag gärna hade haft, men som jag ändå är lycklig utan.

Instagramföljare/berömmelse vill jag inte ha.
Skäggväxt har jag.
Flickvän har jag och ONS/eskorter/kärlekslösa relationer lockar inte.

shadowfire
2015-01-26, 18:26
:d

hah har faktiskt ingen aning, ingen namn jag hört varken på jobbet eller i de bekantskapskretsar jag har, såväl unga som äldre, så väl kvinnor som män.

En gissning är att det är någon skäggig snubbe jag såg att det skrevs om på kolo för några månader sedan som var omgiven av storbystade bikinidamer. Är det han?

cero
2015-01-26, 18:27
hah har faktiskt ingen aning, ingen namn jag hört varken på jobbet eller i de bekantskapskretsar jag har, såväl unga som äldre, så väl kvinnor som män.

En gissning är att det är någon skäggig snubbe jag såg att det skrevs om på kolo för några månader sedan som var omgiven av storbystade bikinidamer. Är det han?

bingo

Exdiaq
2015-01-26, 18:27
Hade inte tackat nej till att ha allt han har i alla fall. Tycker att han är väldigt underhållande och förstår verkligen inte hatet.

shadowfire
2015-01-26, 18:28
Jag gav ju en komplett beskrivning i startinlägget?

Gjorde du inte, varken bild eller något annat som gör att man kan relatera till vem det är. Som å fråga någon i Sydafrika om vad de tycker om Blondinbella utan att ge några som helst referenser till fler källor. "Hon är ju ett internetfenomen". ?

rooz
2015-01-26, 18:28
*hans pappa

Dryga 50 miljoner dollar i tävlingsvinster, blir en del drugs, gunz & hoez..

cero
2015-01-26, 18:28
Hade inte tackat nej till att ha allt han har i alla fall. Tycker att han är väldigt underhållande och förstår verkligen inte hatet.

Jag hade inte velat bli försörjd av mina föräldrar hela mitt liv, men to each his own.

shadowfire
2015-01-26, 18:30
bingo

Ah, då har jag iaf något att gå på. Vet dock inte vad man ska vara avundsjuk på. Fortfarande ingen i kretsarna som ens vet vem det är. Tydligen inte så framgångsrik då. Tacka vettja Kungen.

Exdiaq
2015-01-26, 18:32
Jag hade inte velat bli försörjd av mina föräldrar hela mitt liv, men to each his own.

Se rooz svar.

Sen är han väl inte direkt en handlingsförlamad, bortskämd förlorare. Kroppen han har får man inte gratis, genomföra den militära utbildning han har är inte det lättaste, bra på poker blir man inte över en natt, marknadsföra sig och få så pass många följare har nog krävt sin lilla tid också.

Han är underhållande, därför följer jag honom. Mycket mer avancerat än så är det inte för min del.

cero
2015-01-26, 18:32
Dryga 50 miljoner dollar i tävlingsvinster, blir en del drugs, gunz & hoez..

Lär ju inte ha vunnit det genom att satsa 50-lappar direkt.

Diomedea exulans
2015-01-26, 18:37
Gjorde du inte, varken bild eller något annat som gör att man kan relatera till vem det är. Som å fråga någon i Sydafrika om vad de tycker om Blondinbella utan att ge några som helst referenser till fler källor. "Hon är ju ett internetfenomen". ?

Men jag länkade ju hans instagram ju...

shadowfire
2015-01-26, 18:41
Men jag länkade ju hans instagram ju...

ah! My bad, jag som inte såg det sista.
Det bekräftade att det var någon snubbe med skägg jag sett skrivas om en gång innan på kolo iaf. Fortfarande ingen aning om det är och har inte ens hört någon säga något om denne (mer än förra inlägget på kolo i höstas eller ngt)?

shadowfire
2015-01-26, 18:44
En följdfråga, exakt vad är det frågeställningen kretsar kring? vad är det man förväntas bli avundsjuk på?

Kikar på bilderna å ser bilder som är naturliga (eller arrangerade?). Flera verkar vara arrangerade typ lite som när man lanserar nya träningstillskott o tar med lite goa träningsprofiler som sidekicks.

Är det utseendet eller kontakt med damer eller att man kan tjäna pengar som frågan avser?

David Brent
2015-01-26, 18:44
Jag känner mig ganska likgiltig. Han verkar dock ha det kul, och det är ju aldrig fel.

TomasB
2015-01-26, 18:50
Inte alls avundsjuk faktiskt:

http://www.betootaadvocate.com/uncategorized/dan-bilzerian-is-sick-of-pretending-his-life-rules-opens-up-about-his-mummy-issues/

Dan Bilzerian is sick of pretending his life rules, opens up about his ‘mummy issues

Dan Bilzerian is the man, just ask his millions of admirers who follow every minute of his well-documented life.

But what many don’t know about Mr Bilzerian is that he doesn’t see himself the same way they do. They don’t know that while it looks like he is a ‘player’… Dan Bilzerian isn’t having fun.

Behind the glamour, the sports cars, the automatic weapons, the celebrity friends and the ‘healthy’ sex life… is a sad little man. A man looking for love. A man that has been emotionally damaged by a life of entitlement and a distant mother. The Betoota Advocate spoke to the man himself over the weekend and learned a lot of things about him. Things we don’t see on Instagram or Twitter.

shadowfire
2015-01-26, 18:50
ah en slags zyzz fast vad gäller ragg.. nu fattar jag, smart!

jenni
2015-01-26, 18:54
Fast jag tycker man kan skilja på tillgångar och på honom. Vem som helst kan med hans tillgångar få det livet, han personligen är ju en vidrig figur.
Och många lever liknade liv skillnaden är att han visar upp det för alla som vill se.
Men om ni kollar på de riktigt rika, tex oljeshejkarna i Dubai, så slår dem ju honom med hästlängder både när det gäller förmögenhet och tjejer

TomasB
2015-01-26, 18:55
ah en slags zyzz fast vad gäller ragg.. nu fattar jag, smart!

Oh no! En slags Zyzz med obegränsad plånbok, många fler miljoner fans som kan hantera skjutvapen bättre än de flesta, slåss bättre än de flesta och som dessutom är intelligent och har en jävla massa talanger däribland poker.

Men som inte verkar må särskilt bra, trots detta. Han har väl en 3 hjärtattacker i bagaget pga sitt drogmissbruk bl.a.

Diomedea exulans
2015-01-26, 18:56
En följdfråga, exakt vad är det frågeställningen kretsar kring? vad är det man förväntas bli avundsjuk på?

Kikar på bilderna å ser bilder som är naturliga (eller arrangerade?). Flera verkar vara arrangerade typ lite som när man lanserar nya träningstillskott o tar med lite goa träningsprofiler som sidekicks.

Är det utseendet eller kontakt med damer eller att man kan tjäna pengar som frågan avser?

Hela paketet. Om man vill byta liv med honom, liksom.

Nixon
2015-01-26, 19:00
Ja, fast nej.

Matchande skägg kan jag redan skaffa.
Får skjuta med betydligt fler, större och häftigare vapen (fast en gatling gun skulle jag vilja provskjuta någon gång).
Hans pengar skulle jag inte tacka nej till.
Gällande hans kvinnor så är jag kluven. Visst, dom är snygga som fan men min ringa erfarenhet av att ligga med snygga tjejer (nu får gärna snygga tjejer bryta in och motbevisa) är att dom är sjukt tråkiga i sängen och fantasilösa.

shadowfire
2015-01-26, 19:02
Oh no! En slags Zyzz med obegränsad plånbok, många fler miljoner fans som kan hantera skjutvapen bättre än de flesta, slåss bättre än de flesta och som dessutom är intelligent och har en jävla massa talanger däribland poker.

Men som inte verkar må särskilt bra, trots detta. Han har väl en 3 hjärtattacker i bagaget pga sitt drogmissbruk bl.a.

Hela paketet. Om man vill byta liv med honom, liksom.

Utifrån TomasB's beskrivning så behövde jag inte ens googla för att kräma iväg ett pollsvar. :) .. tack!

TomasB
2015-01-26, 19:03
Ja, fast nej.

Matchande skägg kan jag redan skaffa.
Får skjuta med betydligt fler, större och häftigare vapen (fast en gatling gun skulle jag vilja provskjuta någon gång).
Hans pengar skulle jag inte tacka nej till.
Gällande hans kvinnor så är jag kluven. Visst, dom är snygga som fan men min ringa erfarenhet av att ligga med snygga tjejer (nu får gärna snygga tjejer bryta in och motbevisa) är att dom är sjukt tråkiga i sängen och fantasilösa.

Betvivlar att de porrstjärnor, prostituerade och strippor han ligger med är "tråkiga och fantasilösa" i sängen. Då köper han nog bara någon som är roligare. Frågan är snarare:

Om jag ger dig 4 miljarder idag - skulle du försöka leva hans liv?

Wormzie
2015-01-26, 19:05
Klart jag är!

Den som inte är avundsjuk på honom är antingen bög eller feminist

Inte avundsjuk på Dan. Är feminist, dock inte homosexuell, varför nu det kommer upp i svarsalternativen och i kommentarer..

Skulle gärna haft mer pengar som han verkar ha, men inte det livet!

Nixon
2015-01-26, 19:08
Betvivlar att de porrstjärnor, prostituerade och strippor han ligger med är "tråkiga och fantasilösa" i sängen. Då köper han nog bara någon som är roligare. Frågan är snarare:

Om jag ger dig 4 miljarder idag - skulle du försöka leva hans liv?

Ah, missade biten att det var glädjeflickor inblandade. Trodde det bara var fotomodeller men makes sense.

Lätt att jag skulle. Fast med betoning på försöka.

TomasB
2015-01-26, 19:13
Ah, missade biten att det var glädjeflickor inblandade. Trodde det bara var fotomodeller men makes sense.

Lätt att jag skulle. Fast med betoning på försöka.

HAHA ok, ja. Många skulle nog vilja det. To each his own får man säga.

Jag ville ha det sista svaret fast utan homo-grejjen. Tror inte Dan är bög (Har ingen aning, men tror knappast han agerar ut pga nån latent homosexualitet).

Jag tror han är rätt spot on i sin egen analys i intervjun jag postade en sida bak. Riktigt körd relation till bägge sina föräldrar och har låg självkänsla med svinhögt självförtroende. Han tror att han lever av bekräftelse -typ.

Mental
2015-01-26, 19:20
Inte alls avundsjuk faktiskt:

http://www.betootaadvocate.com/uncategorized/dan-bilzerian-is-sick-of-pretending-his-life-rules-opens-up-about-his-mummy-issues/

Dan Bilzerian is sick of pretending his life rules, opens up about his ‘mummy issues

Du vet att Betoota är typ the onion? En humor/satir/fakesida.

filmjölk
2015-01-26, 19:21
Han är både cool och tragisk på samma gång. Köper sina vänner, köper sina kvinnor och bränner enorma summor pengar. Jag är avundsjuk, jag vill också ha massa pengar.

Jens.Andersson
2015-01-26, 19:28
Är inte alla vapen/bilar/tjejer en gimmick för att han ska kunna marknadsföra något (sig?). Han hyr in statister och modeller och tar bilder för att locka klick från tonåringar som drömmer om att leva the big life. Ungefär som rappare som sjunger om alla groupies de knullar när flera av dem har varit gifta i många år.

Isseman
2015-01-26, 19:38
Gief his gunz, cash N stach.

Määng
2015-01-26, 19:48
Nej, vet inte varför. För några år sen hade jag nog varit det men nu känns det mest ut sjukt jobbigt.

Trevligt att han har kul dock.

eternallord
2015-01-26, 19:50
Hade jag fått erbjudandet att byta rakt av så hade jag inte tagit det. Personligen är jag inte intresserad av drogerna han håller på med eller att exponera mitt liv på det sättet. Att ligga med attraktiva tjejer och ha mycket pengar till fina grejer är väl kul, men det är inget jag längtar efter. Jag har en vacker flickvän och så länge jag uppnår ett välstånd där jag kan gå ut och äta schyssta middagar på restaurang regelbundet och har ett jobb jag trivs med så kommer jag (fortsätta) vara lycklig :)

Diomedea exulans
2015-01-26, 19:51
När jag tänker efter kom jag på att jag nog hade bytt mitt liv mot hans ändå. Om jag tröttnar på ytligheten kan jag ju bara börja volontärarbeta eller nåt. Hade varit skönt att slippa jobba.

eternallord
2015-01-26, 19:54
När jag tänker efter kom jag på att jag nog hade bytt mitt liv mot hans ändå. Om jag tröttnar på ytligheten kan jag ju bara börja volontärarbeta eller nåt. Hade varit skönt att slippa jobba.

Men då pajar du hela frågeställningen. Då frågar du ju i princip: "Vill du ha X antal miljoner och sen kunna återgå till vilket liv du vill?". Det är väl ingen som skulle säga nej till det i princip. Frågan måste ju vara om man vill ha resten av livet på köpet, the good and the bad.

Diomedea exulans
2015-01-26, 19:59
Men då pajar du hela frågeställningen. Då frågar du ju i princip: "Vill du ha X antal miljoner och sen kunna återgå till vilket liv du vill?". Det är väl ingen som skulle säga nej till det i princip. Frågan måste ju vara om man vill ha resten av livet på köpet, the good and the bad.

Jaha, nej, det har du iofs rätt i.

Stoltz
2015-01-26, 20:01
Visste inte vem han var, och efter att ha kollat hans instagram så har jag inget intresse av att veta mer heller.

Så länge han trivs är det bra skit, men jag ska inte ha ett sådant liv. Hade blivit självmord efter en vecka.

Cooks
2015-01-26, 20:12
Han är väl pokerproffs och därifrån kommer los stålars.

This ^

Ja. Kanske inte på de 10123928 brudarna men pengarna, bazooka, bilarna, yes please.

4623
2015-01-26, 20:16
Majoriteten av pengarna kommer från hans kriminella far. Enligt källor är mr Bilzerian en usel pokerspelare. Visst han drar säkert in en del på att spela mot rika affärsmän. Men att hylla honom som pokerproffs är att ta i. Även om han per definition är det.

Agitator
2015-01-26, 20:24
Han är både cool och tragisk på samma gång. Köper sina vänner, köper sina kvinnor och bränner enorma summor pengar. Jag är avundsjuk, jag vill också ha massa pengar.

Undrar om han behöver en vän/träningspartner :)

Kan lätt ställa upp för lite mutor och roliga resor :)

Yes
2015-01-26, 20:27
Som jag skrev tidigare är jag inte avundsjuk på pengar, även om jag väldigt gärna skulle vara rik. Och att byta ut känslan av att var Yes mot det där skulle jag aldrig göra. Det är bra att vara Yes.

PureWhey
2015-01-26, 20:27
Ja, eller inte avundsjuk... Avundas.

Evankhell
2015-01-26, 20:40
Jag kan inte heller förstå the hate mot snubben som lever livet. Good for him. Hade jag varit singel och varit så rik, hade jag också levt livet.

Med andra ord, rätt så avundsjuk.

Hirvis
2015-01-26, 20:56
Majoriteten av pengarna kommer från hans kriminella far. Enligt källor är mr Bilzerian en usel pokerspelare. Visst han drar säkert in en del på att spela mot rika affärsmän. Men att hylla honom som pokerproffs är att ta i. Även om han per definition är det.

Usel pokerspelare är han inte även om vissa säkert påstår det. Jag har till skillnad från gissningsvis alla här både träffat honom och sett honom spela. Däremot ska man ta vinstsummorna med en nypa salt då det är väldigt många förluster som inte redovisas. Dock stämmer det att cashen ursprungligen inte är egna inspelade.

XXXL
2015-01-26, 20:57
Jag avundas inte kvinnorna men allt annat han hittar på verkar vara rätt skoj.

XXXL
2015-01-26, 20:59
Gjorde du inte, varken bild eller något annat som gör att man kan relatera till vem det är. Som å fråga någon i Sydafrika om vad de tycker om Blondinbella utan att ge några som helst referenser till fler källor. "Hon är ju ett internetfenomen". ?

A venture capitalist by trade, Dan Bilzerian (a.k.a. "Blitz") has made a name for himself as a high-stakes poker player, thrill seeker and, more recently, Hollywood actor. His lavish lifestyle, penchant for danger and carefree attitude has gotten him attention around the world as an international playboy.

Bilzerian, 32, is a regular on the high-stakes poker scene, playing in private games with the rich and famous where every hand is more than most people's yearly salary. He has played in games where the minimum buy-in has been millions of dollars.

Bilzerian is a relentless gambler who makes some of the most outrageous bets that are regularly the talk of the gambling world. From swimming across an alligator infested lake or jumping off a 90-foot cliff to simply betting on a random person's opinion or the flip of a coin, Bilzerian will take almost any wager. He made headlines when he competed in what has to have been the highest-stakes drag race in history, winning $385,000 at the Las Vegas Speedway. Bilzerian was driving a 1965 A/C Cobra and beat a 2011 Ferrari 458, which was considered at the time to be one of the fastest cars in the world.

As an actor and stuntman, Bilzerian's credits include "Olympus Has Fallen," starring Gerard Butler and Morgan Freeman, as well as three films to be released in 2014:"Lone Survivor," starring Mark Wahlberg; "The Equalizer," starring Denzel Washington; and "The Other Woman," starring Cameron Diaz and Kate Upton.

True to his nature, Bilzerian spends his free time doing extreme sports around the world as well as training MMA, scuba diving, mountain biking, snowmobiling and racing cars.

Bilzerian was born and raised in Tampa, Florida. Along with his brother Adam, Bilzerian invests in and manages business interests across a wide array of industries, including real estate, oil and entertainment. He enlisted in the Navy for four years and went directly into SEAL training. After completing 2 hell-weeks and 500 days of training, Bilzerian was dropped from the program for a safety violation two days before graduation. He received an honorable discharge and spent the following four years at the University of Florida majoring in business and criminology. Bilzerian left college after achieving significant financial success and focused his time on funding start up companies. Bilzerian divides his time between homes in Los Angeles, Las Vegas and San Diego.

Typ så

Carlo Fatface
2015-01-26, 21:04
Vet inte vem han är eller vad han gjort och orkar inte läsa heller men efter en 2 sek-koll på hans instagram så;ja,självklart.

Eller hans vapen vete fan om jag vurmar så mkt för...men jag kan väl iofs lära mig gilla dem som med det mesta andra. :)

Agitator
2015-01-26, 21:06
NjR0fqSzcpc

Q5HuOZjkK1A

nAHRF87R8eU

T_rXcw1_lHk

Here are just some of the facts and highlights from Dan’s interview with Howard, by the numbers:

$50 million – The amount of money Dan has won (net) in the past year.

3.4 million – The number of Instagram followers Dan earned by posting photos of his outrageous life (mostly guns and super-hot chicks)

$3.6 million – the largest amount Dan has lost in a game, but he lost this exact amount three separate times, which messed with his head.

6 – The age at which Dan got his first gun.

3 – The number of weeks Dan spent in jail for bringing an M16 onto his school’s parking lot.

10 – The number of chicks Dan partied with last night

1 – The number of chicks Dan banged last night.

$400 million – Dan’s father’s net worth at one point. He made a ton of dough taking over corporations. In 1989 he was indicted for something called ‘stock parking’.

2 – The number of days left before Navy SEAL graduation when Dan was thrown out. He admits he walked around pretty cocky, because he was very physically fit and had been through almost the entire program before. He pissed the wrong people off.

25 – The age Dan was when he had a heart attack. He was on cocaine, ecstasy, booze and an astonishing 200 milligrams of Viagra.

$100,000 – The amount of money Dan was offered to shave off his beard. It was in the middle of a poker game and he didn’t do it. Funnily enough, a few weeks later Dan had to shave it off anyway for his role as a secret service agent in ‘Olympus Has Fallen’.

3 – The number of chefs Dan has in his employ. He eats so much that he actually wore one chef down when she worked alone, so he now roates them. They work hin 12 hour shifts and cover his homes in Las Vegas and Los Angeles. He also emplys three assistants.

4 – The largest number of chicks Dan has banged at once.

16 – The number of chicks Dan banged in 12 days in Cannes.


cneJGvmjYyg

Aequus
2015-01-26, 21:07
Trots mitt patetiska liv, är jag inte avundsjuk på Dan.

VoDaresVins
2015-01-26, 21:20
Ger fan i Dan

anton2000
2015-01-26, 21:28
Klart jag är!

Den som inte är avundsjuk på honom är antingen bög eller feminist

+1.

Finns ju en anledning till att konton med någon fysiskt odisciplinerad söderhipster som lägger upp genusteori-citat inte har miljoner följare ;)

yxa
2015-01-26, 21:32
droger, ****** horor och skjuta vapen ja tack

CAPTCHA
2015-01-26, 21:48
Usel pokerspelare är han inte även om vissa säkert påstår det. Jag har till skillnad från gissningsvis alla här både träffat honom och sett honom spela. Däremot ska man ta vinstsummorna med en nypa salt då det är väldigt många förluster som inte redovisas. Dock stämmer det att cashen ursprungligen inte är egna inspelade.



Vart har du sett han spela?
Casino Cosmopol i Sundsvall?

:laugh::laugh::laugh::laugh:

J.V
2015-01-26, 23:10
Hade inte tackat nej till att ha allt han har i alla fall. Tycker att han är väldigt underhållande och förstår verkligen inte hatet.Personligen var det två videos som gick mig att tycka lite... "eh, han är ett rövhål." En när han står på ett tak, lyfter en tjej på raka armar (vad som ser ut att vara mot hennes vilja dessutom) och ska bara lite SCHÖÖÖNT kasta ner henne i en pool men hon träffar poolkanten och bryter benet - och den andra när han står och dansar lite fräsigt på ett podie på någon nattklubb och sparkar en tjej i ansiktet.

Visst kan det vara lite underhållande att kolla hans Instagram då och då för att få se fräsiga bilar och snygga b-rudar, men det hittar man överallt på Internet och han verkar ju inte vara en vettig människa någonstans.

Fartman
2015-01-26, 23:16
Skägget. Och ja till viss del kanske pengarna men tex alla hans golddiggerbrudar är man ju inte avis på om än att dom är snygga och säkert roliga på sätt och vis men jag skulle personligen ha mycket svårt att umgås med någon som jag vet/tror bara hänger med mig för mina pengar.
I övrigt så verkar han ju vara definitionen av en douche bag som hävdar sig genom pengar som knappt ens är hans egna, folk som hävdar sig genom pengar är bland det värsta jag vet och mig imponerar dom inte på.

EDIT: Och ja just ja. Hans kvinnosyn verkar riktigt vidrig (kanske en produkt av att han omger sig av golddiggers).

XXXL
2015-01-26, 23:26
Dan är ju oftast den som är mest städade av de han umgås med, hans "kompisar" som han festar och hänger med är riktiga drägg. Jag skulle vilja leva hans liv med pengarna och äventyren men inte med festerna, kvinnorna och alla mongo polare.

Han är också ganska kort, så jag skulle inte vilja byta kropp med han heller.

Tricklew
2015-01-26, 23:26
Jag har inte läst tråden men jag såg ett gäng stora tuttar, självklart är jag avundsjuk.

Diomedea exulans
2015-01-26, 23:33
Jag har inte läst tråden men jag såg ett gäng stora tuttar, självklart är jag avundsjuk.

Jag är så träningsforumsskadad nu att jag inte vill ha stora tuttar om hon inte har muskulös underkropp samtidigt.

Exdiaq
2015-01-26, 23:35
Personligen var det två videos som gick mig att tycka lite... "eh, han är ett rövhål." En när han står på ett tak, lyfter en tjej på raka armar (vad som ser ut att vara mot hennes vilja dessutom) och ska bara lite SCHÖÖÖNT kasta ner henne i en pool men hon träffar poolkanten och bryter benet - och den andra när han står och dansar lite fräsigt på ett podie på någon nattklubb och sparkar en tjej i ansiktet.

Visst kan det vara lite underhållande att kolla hans Instagram då och då för att få se fräsiga bilar och snygga b-rudar, men det hittar man överallt på Internet och han verkar ju inte vara en vettig människa någonstans.

Drevet mot honom känns så jäkla överdrivet.

Hon som blev nerkastad var med på det och det var en olycka att hon landade fel. Hon som blev "sparkad" fick mig veterligen en lite hårdare knuff i bröstet för att hon envisades med att försöka klättra upp på scenen.

Jag väljer att tro att det sticker i ögonen hos folk som inte klarar av att han inte passar in i en mall för hur man bör och ska uppföra sig. Dessa försöker därför hitta minsta lilla fel och göra en höna av en fjäder.

Vad jag ser är en individ som gör vad han vill och umgås med personer som är där helt på frivillig basis. Vad är då problemet?

Beundrar jag honom? Nej
Är jag avundsjuk på honom? Nej
Tycker jag att han är väldigt underhållande? Ja

timoat
2015-01-26, 23:44
zouogFuS1Oc

Översta kommnetaren

"And that is how a broken man tours his "things". No enthusiasm or care for much. He treats everything like "yep, this is that, this is this, i guess i like this because I can afford it." All the money, all the babes, and I still put more value on my one motorcycle than this guy puts to everything he has in his life. "


Sen har vi en annan kommentar under det, som är andra sdidan på myntet som också säger bra saker.


"He cares about life experiences more than his "stuff." He realizes that materialistic things are worthless so he doesn't get excited about those things. He'd rather go hangout with friends on a yacht, shoot guns, or go fly on jets with models. It's the experience of being able to do whatever the fuck you want at anytime, anywhere, without answering to anybody. The materialistic stuff is worthless. Haters are always really good at taking negative things and magnifying them to try and bring people down. This is why haters say he got lucky with Daddy's money, he got kicked out of Seal training, etc, etc. You haters need to do 2 things. #1 Realize Dan Bilzerian will never see your comments nor will he ever give a fuck about your pathetic existence. #2 You're hating him because you deep down realize your own life fucking sucks, and you attempt to improve your self esteem by tearing a guy like Dan down. Pure jealousy. Make your own success in life and quit hating on others you pathetic pricks."

Sure det kan ha varit en off dag eller så är han bara så i sin personlighet, men ändå. Vetefan hur jag hade varit om jag kunnat få precis allt jag pekade på. En del av livet är ju the struggle av att bättra sig. Känns inte som att han riktigt gör det (som tex Tim Ferriss gör) men vad vet jag. Han får leva sitt feta liv som han vill!

alphahanen2
2015-01-26, 23:49
Nej. Han personligen känns riktigt patetiskt. Men det är bara att döma av hans instagram. Dock hade jag inte tackat nej till varken hans brudar eller cash. Så på det planet är jag väl avundsjuk.

Jag är varken feminist eller bög för att klargöra den saken.

alphahanen2
2015-01-26, 23:51
Skägget. Och ja till viss del kanske pengarna men tex alla hans golddiggerbrudar är man ju inte avis på om än att dom är snygga och säkert roliga på sätt och vis men jag skulle personligen ha mycket svårt att umgås med någon som jag vet/tror bara hänger med mig för mina pengar.
I övrigt så verkar han ju vara definitionen av en douche bag som hävdar sig genom pengar som knappt ens är hans egna, folk som hävdar sig genom pengar är bland det värsta jag vet och mig imponerar dom inte på.

EDIT: Och ja just ja. Hans kvinnosyn verkar riktigt vidrig (kanske en produkt av att han omger sig av golddiggers).

Håller med!

Luca Brasi
2015-01-27, 00:03
Självmord inom fyra år.

Exdiaq
2015-01-27, 00:16
Skägget. Och ja till viss del kanske pengarna men tex alla hans golddiggerbrudar är man ju inte avis på om än att dom är snygga och säkert roliga på sätt och vis men jag skulle personligen ha mycket svårt att umgås med någon som jag vet/tror bara hänger med mig för mina pengar.
I övrigt så verkar han ju vara definitionen av en douche bag som hävdar sig genom pengar som knappt ens är hans egna, folk som hävdar sig genom pengar är bland det värsta jag vet och mig imponerar dom inte på.

EDIT: Och ja just ja. Hans kvinnosyn verkar riktigt vidrig (kanske en produkt av att han omger sig av golddiggers).

Hur ser hans "kvinnosyn" ut?

G_lund
2015-01-27, 00:24
Smått avis på skägg och ekonomi men jag vill inte byta liv med honom nej. Verkar stressigt att jaga likes och samtidigt försöka toppa sig själv hela tiden.

Kan tänka mig att byta liv 2 veckor per år eller nått :D

Hirvis
2015-01-27, 00:33
Vart har du sett han spela?
Casino Cosmopol i Sundsvall?

:laugh::laugh::laugh::laugh:

Ja, det känns ju sannolikt. Eller så var det i Vegas, du får väl gissa.

gunhamn
2015-01-27, 00:37
Vart har du sett han spela?
Casino Cosmopol i Sundsvall?

:laugh::laugh::laugh::laugh:

Skulle tippa på Vegas. Gissningsvis är Hirvis den i tråden som varit där flest gånger med.

Edit: du får gissa som sagt ;)

Fartman
2015-01-27, 01:50
Hur ser hans "kvinnosyn" ut?

Jag VET inte, men baserat på alla bilder han delar kan man väl åtminstone misstänka att han inte har en speciellt bra kvinnosyn?

Salami
2015-01-27, 03:11
Personligen var det två videos som gick mig att tycka lite... "eh, han är ett rövhål." En när han står på ett tak, lyfter en tjej på raka armar (vad som ser ut att vara mot hennes vilja dessutom) och ska bara lite SCHÖÖÖNT kasta ner henne i en pool men hon träffar poolkanten och bryter benet - och den andra när han står och dansar lite fräsigt på ett podie på någon nattklubb och sparkar en tjej i ansiktet.

Visst kan det vara lite underhållande att kolla hans Instagram då och då för att få se fräsiga bilar och snygga b-rudar, men det hittar man överallt på Internet och han verkar ju inte vara en vettig människa någonstans.

Tjejen som blev nerkastad är Janice Griffith porrskådisen.
Tur hon hade många scener inspelade före olyckan, annars hade jag haft tråkiga kvällar :)

exor
2015-01-27, 07:18
Fachineras av Dan. Det jag inte gillar är hans drog och alkoholanvändning. Tror inte han har så störd kvinnosyn innerst inne, mycket är show förmodligen. Jag skulle gärna vilja dela hans erfarenheter i livet men i slutändan skulle jag vilja leva stillsamt med min frua och mina barn.

Latissimus Dorsi
2015-01-27, 07:31
Fast jag tycker man kan skilja på tillgångar och på honom. Vem som helst kan med hans tillgångar få det livet, han personligen är ju en vidrig figur.
Och många lever liknade liv skillnaden är att han visar upp det för alla som vill se.
Men om ni kollar på de riktigt rika, tex oljeshejkarna i Dubai, så slår dem ju honom med hästlängder både när det gäller förmögenhet och tjejer
Men vad snackar du om? Varför skulle han vara vidri?

Exdiaq
2015-01-27, 08:46
Jag VET inte, men baserat på alla bilder han delar kan man väl åtminstone misstänka att han inte har en speciellt bra kvinnosyn?

Ser nästan bara kvinnor som verkar ha roligt. Då gör han något rätt tänker jag.

hahavaffan
2015-01-27, 08:47
Men vad snackar du om? Varför skulle han vara vidri?En spark i ansiktet på en tjej räcker va?

Yes
2015-01-27, 08:53
Men vad snackar du om? Varför skulle han vara vidri?
Han är en playboy, därmed ett själlöst köttstycke.

Exdiaq
2015-01-27, 08:54
En spark i ansiktet på en tjej räcker va?

Det var för fasen ingen spark. Ingen kraft alls och den ser ut att träffa i bröstet. Jag förväntade mig en American History X-variant när jag hörde folk prata om det.

Varför är det relevant att det är en tjej? Hade väl varigt lika svinigt om det var en kille?

hahavaffan
2015-01-27, 09:01
Varför är det relevant att det är en tjej? Hade väl varigt lika svinigt om det var en kille?Oj sorry, glömde att jämställdhetsmaffian härjar här. Det ska såklart stå "En spark i ansiktet på en hen räcker va?". My bad.

J.V
2015-01-27, 09:09
Det var för fasen ingen spark. Ingen kraft alls och den ser ut att träffa i bröstet. Jag förväntade mig en American History X-variant när jag hörde folk prata om det.

Varför är det relevant att det är en tjej? Hade väl varigt lika svinigt om det var en kille?Ingen kraft alls? Lol. Nog verkar han nypa till ganska bra, speciellt eftersom att han är en ganska stor karl, det lär vara ganska bra tryck i bensinen. Skägget lär göra en del extra också. :D

Nu verkar du ju vara fanboi så du har ju garanterat sett den, men jag kan lägga in den till oss andra som inte är så engagerade:
SJXxEIHOg-Y

Intressant hur du gör tvärsäkra uttalanden om dessa händelser och hans person, men när någon annan tror saker, säger att han verkar vara på ett visst sätt, anser att han är si och så vill du ha källa på det. *popcorn*

Macroman
2015-01-27, 09:14
Han är väl pokerproffs och därifrån kommer los stålars.

Nä, han är en val som de riktiga proffsen slåss om för att spela mot.

Macroman
2015-01-27, 09:48
Finns ju en anledning till att konton med någon fysiskt odisciplinerad söderhipster som lägger upp genusteori-citat inte har miljoner följare ;)

:laugh:

Exdiaq
2015-01-27, 10:00
Ingen kraft alls? Lol. Nog verkar han nypa till ganska bra, speciellt eftersom att han är en ganska stor karl, det lär vara ganska bra tryck i bensinen. Skägget lär göra en del extra också. :D

Nu verkar du ju vara fanboi så du har ju garanterat sett den, men jag kan lägga in den till oss andra som inte är så engagerade:
SJXxEIHOg-Y

Intressant hur du gör tvärsäkra uttalanden om dessa händelser och hans person, men när någon annan tror saker, säger att han verkar vara på ett visst sätt, anser att han är si och så vill du ha källa på det. *popcorn*

Jag tycker inte att det var mycket kraft. Kunde vara betydligt värre.

Följer han på Instagram, är inne där inne 1-2ggr/dag, ser Blitzerians inlägg 2-3ggr/vecka och gillar oftast de få inlägg jag ser. Blir jag fanboi av det så visst.

Nej, jag använder väl valda ord som "jag tror", "jag tolkar det som", "jag tycker" av en anledning.

Jag begriper bara inte drevet mot honom. Det är en man som tar lite ovanliga bilder och lägger upp det på nätet, han har gott om pengar så kan slå till med stora släggan när han bestämmer motiv. Alla inblandade verkar ha roligt och umgås på frivillig basis. Vad är då problemet?

AeternusRex
2015-01-27, 10:02
Det var för fasen ingen spark. Ingen kraft alls och den ser ut att träffa i bröstet. Jag förväntade mig en American History X-variant när jag hörde folk prata om det.

Varför är det relevant att det är en tjej? Hade väl varigt lika svinigt om det var en kille?


Eh? Intressant resonemang. Syns när du blir gripen om några år då? Jämställdhet i all ära men om inte ditt liv är hotat lägger du aldrig din näve på en tjej. Aldrig. Det är klassiskt narcissistiskt 90 talist resonemang "det var inte våldtäkt, hon hade ju deckat!"

TomasB
2015-01-27, 10:05
Men vad snackar du om? Varför skulle han vara vidri?

Han Sulade en 19 årig brud från ett tak ner i en pool så hon bröt foten:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2864685/Dan-Bilzerian-Instagram-King-hurled-porn-star-roof-thrown-Miami-nightclub-kicking-woman-FACE.html?ito=embedded

Tjejen han sparkade blödde iaf i ansiktet efter kängan. (Påstås det i medierna, bl.a. i daily mail ovan).

Han använder brudar som bord, klotterplank m.m. för sina bilder.
Han har uppenbarligen en rätt vidrig kvinnosyn. (Anser jag).

Sen tror jag inte han är en dålig, elak människa. Han är snarare en person som inte verkar må helt hundra och vars drogmissbruk gör att han snear med jämna mellanrum. (IMO).

Men varför många uppfattar honom som "vidrig" har nog med hans ageranden att göra. Ingen av oss känner karln även om nån här träffat honom en gång. Så likt alla andra utgår man från det man ser och drar sina slutsatser. Antingen gillar man det (som du tycks göra), eller så ogillar man det - likt andra gör.

Hade jag vunnit/tjänat/fått 600 miljoner dollar hade jag inte kört hans stil, inte det minsta.

4623
2015-01-27, 10:10
Varför mår människor som lever ett liv andra bara kan drömma om dåligt?

Isseman
2015-01-27, 10:21
Hade jag vunnit/tjänat/fått 600 miljoner dollar hade jag inte kört hans stil, inte det minsta.

Så kan du inte säga, hade man vunnit så mycket pengar från ingenstans hade man förmodligen resulterat i ett lika stort fucktard en själv också ;)

TomasB
2015-01-27, 10:22
Varför mår människor som lever ett liv andra bara kan drömma om dåligt?

För att lycka och välbefinnande inte är knutet till rikedom (materiellt överflöd)?

Ett drömhem, en efterlängtad resa till en exotisk plats, en ny bil – jo då, de kan göra oss på bättre humör för stunden. Nya bevis pekar emellertid ut en annan väg för långvarig lycka. Studier har lett till överraskande insikter i hur det kommer sig att vissa människor är lyckligare än andra. I en banbrytande tvillingstudie vid University of Minnesota fann man att cirka 50 procent av skillna*den i lycka från en individ till en annan är genetiskt betingad. Vi ärver inte några specifika egenskaper som gör oss mer eller mindre opti*mis*tiska, men DNA bestämmer det som forskarna kallar lyckointervall. ”Om man vinner på lotto är man kanske lyckligare än vanligt under en period, precis som ett dödsfall i släkten gör en nedstämd. Men efter en tid återgår man till normal*läget”, säger Kevin Haroian, chef för Minnesota Center for Twin & Family Research. ”Det går upp och ner för oss alla i livet, men det genomsnittliga känsloläget är ditt lyckointervall.”
Ytterligare tio procent av skillnaden i lyckonivå påverkas av olika livsomständigheter och miljöfaktorer, som kan variera från dag till dag, säger Sonja Lyubomirsky, lyckoforskare vid University of California i Riverside. (Tänk till exempel på hur glad du kan bli av att få beröm för ett väl utfört arbete eller hur deprimerande riktigt trist väder kan vara.)

http://www.readersdigest.se/vad-goumlr-oss-lyckliga.html

Yttre livsvillkor inom ett land förklarar i de flesta studier mellan 10-15 procent av skillnaderna i lycka mellan människor12. Detta kan uppfattas som förvånande lite. Det finns dock flera förklaringar till att livsvillkoren förklarar relativt lite av skillnaderna i människors lycka. En förklaring är att de flesta människor i rika västländer har uppnått en grundnivå av materiella resurser där ytterligare tillskott har en avtagande nytta.

http://www.globalhappiness.com/sv/om-lycka/hur-blir-vi-lyckliga

4623
2015-01-27, 10:27
Och detta gör per automatik att de som ser ut att leva ett grymt liv utåt mår dåligt?

Perramja
2015-01-27, 10:30
Ett gäng högkvalitativa ligg och avsugningar är väl rätt nice om man är hane=)

TomasB
2015-01-27, 10:35
Och detta gör per automatik att de som ser ut att leva ett grymt liv utåt mår dåligt?

Jag anser inte att misslyckade relationer till människor, ytliga intressen, konsekvent missbruk och törstande efter bekräftelse är "ett grymt liv". Men visst, vi utgår från att allt han gör är grymt och alla vill leva så:

Han fortsätter knarka trots 3 hjärtinfarkter. Det säger mig som har omfattande erfarenhet av missbruk att han inte mår så bra. (Men jag kan ha fel).

Att han köper horor istället för att dejta tjejer - säger mig att han har kraftiga problem med att känna samhörighet med andra (något som grantstudien på lycka ansåg vara ett krav för lycka). (Men jag kan ha fel)

Att ha ytterst trassliga relationer till sina föräldrar tror jag gör att han mår dåligt. (Men jag kan ha fel).

Jag har rätt många rikemansungar till vänner som agerar ut på ganska exakt samma sätt som Dan. (Inte i exakt samma omfattning, men på liknande sätt). Och i inget av fallen mår de bra. Tvärt om, de knarkar, knullar runt och reser konstant för att fly.

J.V
2015-01-27, 11:01
Jag tycker inte att det var mycket kraft. Kunde vara betydligt värre.

Följer han på Instagram, är inne där inne 1-2ggr/dag, ser Blitzerians inlägg 2-3ggr/vecka och gillar oftast de få inlägg jag ser. Blir jag fanboi av det så visst.

Nej, jag använder väl valda ord som "jag tror", "jag tolkar det som", "jag tycker" av en anledning.

Jag begriper bara inte drevet mot honom. Det är en man som tar lite ovanliga bilder och lägger upp det på nätet, han har gott om pengar så kan slå till med stora släggan när han bestämmer motiv. Alla inblandade verkar ha roligt och umgås på frivillig basis. Vad är då problemet?Hur är det här ett argument att ens använda? "Kunde varit värre." Värre kan det ALLTID vara (undantaget någon som spränger jordklotet), vad är det för ursäkt?

Nej, inga säkra påståenden alls.
Det var för fasen ingen spark. Ingen kraft allsHon som blev nerkastad var med på det

Problemet för vissa är väl avundsjuka, för andra är det vad som kan vara en värdelös kvinnosyn, för andra att han använder vapen som leksaker, osv, etc. För mig är det (förutom sparken och kast med liten kvinna) inget jag stör mig på, jag ser inte något problem med hur han lever sitt liv, det verkar rätt ointressant i längden. Visst hade det varit kul att testa på någon vecka, men mer än så? Njä.

Mitt problem är med såna som försvarar hans handlingar, oavsett vad det gäller, och alltid kan vara helt säker på att de har SANNINGEN och vi andra är bara avundsjuka och ska låta honom vara i fred.

http://www.thelostogle.com/wp-content/uploads/2014/11/Leave-britney-alone.jpg

JohPz
2015-01-27, 11:01
Mest avundsjuk på att han har 3 egna kockar, hade vart det första jag skaffat om jag hade de pengarna.

XXXL
2015-01-27, 11:49
Jag tycker inte att det var mycket kraft. Kunde vara betydligt värre.

Följer han på Instagram, är inne där inne 1-2ggr/dag, ser Blitzerians inlägg 2-3ggr/vecka och gillar oftast de få inlägg jag ser. Blir jag fanboi av det så visst.

Hur gammal är du, 14?

Diomedea exulans
2015-01-27, 12:30
Mest avundsjuk på att han har 3 egna kockar, hade vart det första jag skaffat om jag hade de pengarna.

Det första jag hade skaffat hade varit en assistent som höll reda på alla mina inplanerade förehavanden, samt höll reda på alla mina saker. Det andra hade varit en kock. Det tredje hade varit en personlig tränare.

hultman
2015-01-27, 12:34
Ja, han verkar ha det skoj. Men skulle inte vilja byta.

Däremot är det knappast så häftigt som det verkar. Att köpa horor, ha ett team som "fixar coola bilder" och annat riggat i syfte att framställa sig som tuff förtar lite av avundsjukan. Men så är det med det mesta i USA.

Exdiaq
2015-01-27, 12:37
Hur är det här ett argument att ens använda? "Kunde varit värre." Värre kan det ALLTID vara (undantaget någon som spränger jordklotet), vad är det för ursäkt?

Nej, inga säkra påståenden alls.


Problemet för vissa är väl avundsjuka, för andra är det vad som kan vara en värdelös kvinnosyn, för andra att han använder vapen som leksaker, osv, etc. För mig är det (förutom sparken och kast med liten kvinna) inget jag stör mig på, jag ser inte något problem med hur han lever sitt liv, det verkar rätt ointressant i längden. Visst hade det varit kul att testa på någon vecka, men mer än så? Njä.

Mitt problem är med såna som försvarar hans handlingar, oavsett vad det gäller, och alltid kan vara helt säker på att de har SANNINGEN och vi andra är bara avundsjuka och ska låta honom vara i fred.

http://www.thelostogle.com/wp-content/uploads/2014/11/Leave-britney-alone.jpg

Förstår inte varför det är lönt att bry sig. Det är en man som väljer att dela med sig ovanliga bilder från en vardag som få lever. De som är med är det frivilligt och de verkar ha roligt. Vad är då problemet?

Att det inte överensstämmer med min bild av vad en spark "är" är väl min högst personliga åsikt. Missade att skriva "verkar" i andra inlägget. Vad jag kommer ihåg skrattade hon rätt så friskt.

Det vet jag inget om, är inte vidare engagerad i diskussionen för det mesta. Förundras däremot av att folk orkar bry dig om honom när det finns så sanslöst mycket annat som är betydligt värre i världen. Men det är ett sådär fes-ljummet ämne som många grälsjuka personer gillar att engagera sig i.

Ajemän
2015-01-27, 12:45
Eh? Intressant resonemang. Syns när du blir gripen om några år då? Jämställdhet i all ära men om inte ditt liv är hotat lägger du aldrig din näve på en tjej. Aldrig. Det är klassiskt narcissistiskt 90 talist resonemang "det var inte våldtäkt, hon hade ju deckat!"
Så kvinnor får bete sig hur som helst bara för de är kvinnor... Jeez, snacka skev människosyn.

Macroman
2015-01-27, 13:03
Så kvinnor får bete sig hur som helst bara för de är kvinnor... Jeez, snacka skev människosyn.

Nej, har han skrivit det? Måste man utöva våld för att visa att man inte tar skit?

4623
2015-01-27, 13:06
Nej, har han skrivit det? Måste man utöva våld för att visa att man inte tar skit?

Han skriver att det inte är ok att slå en tjej, så till vida att ditt liv inte är hotat.

Diomedea exulans
2015-01-27, 13:12
Det ÄR ojämställd att ha olika regler för när man får slå kvinnor och när man får slå män. Själv anser jag att man inte borde slå någon någonsin, överhuvudtaget, sålänge inte nöden kräver det.

Varför skulle det vara mer okej att slå en 160 cm lång man som väger 50 kilo och lyfter 100 i totalen än en 180 cm lång tjej på 100 kg som lyfter 250 i totalen?

Den enda förklaringen jag kan se är att man tycker att kvinnor är det svagare könet, och det tycker jag är en dålig kvinnosyn.

filmjölk
2015-01-27, 13:20
Varför mår människor som lever ett liv andra bara kan drömma om dåligt?

Just Bilzerian kan jag tänka mig att han mår dåligt egentligen och överkompenserar med droger, excesser och prostituerade. Det vet jag ju egentligen inte men tror att det kan finnas mycket trasigt under det där.

Fast det gäller nog de allra flesta andra med, få människor mår nog bra nakna under de lager vi klär på oss för att må bra.

Diomedea exulans
2015-01-27, 13:23
Just Bilzerian kan jag tänka mig att han mår dåligt egentligen och överkompenserar med droger, excesser och prostituerade. Det vet jag ju egentligen inte men tror att det kan finnas mycket trasigt under det där.

Jag hade haft mycket lättare att tro på att Dan var lycklig om det inte vore för drogerna. Nu känner jag lite att om han verkligen hade varit lycklig så hade han inte haft ett behov av att knarka sönder sig.

Macroman
2015-01-27, 13:23
Kvinnor är ju det svagare könet (fysiskt) det är ju bara fakta. Sedan kan man ju laborera med extremer av båda könen men som utgångspunkt kan man ju utgå ifrån att de är extremt mkt svagare och därför undviker man i allra möjligaste mån våld mot dom.

AeternusRex
2015-01-27, 13:33
Skev människosyn? Det veka könet? För att jag förespråkar att du inte skall misshandla din kvinna? Sitter ni på allvar och förespråkar att det är ok med kvinnomisshandel? Det har inget med jämställdhet att göra du skall värna och skydda din tjej och är du så korkad att du får en örfil... Om det händer ge henne en rak höger i feminismens och jämställdhetens tecken och kolla vad som händer.

Jämställdhet kan icke ändra vad som är biologiskt betingat även en klen man tål mer yttre våld än en kvinna av motsvarande fysisk närvaro. Jag förespråkar aldrig våld (förutom mot terrorister och våldtäktsmän) Men det skall vara inbyggt och nedärvt att inte slå kvinnor oavsett vad en hopper extremister från Fi har att säga i frågan.

Diomedea exulans
2015-01-27, 13:38
Kvinnor är ju det svagare könet (fysiskt) det är ju bara fakta. Sedan kan man ju laborera med extremer av båda könen men som utgångspunkt kan man ju utgå ifrån att de är extremt mkt svagare och därför undviker man i allra möjligaste mån våld mot dom.

Extremer och extremer… Det är inte jätteovanligt med kvinnor som är starkare än män.

Skev människosyn? Det veka könet? För att jag förespråkar att du inte skall misshandla din kvinna? Sitter ni på allvar och förespråkar att det är ok med kvinnomisshandel? Det har inget med jämställdhet att göra du skall värna och skydda din tjej och är du så korkad att du får en örfil... Om det händer ge henne en rak höger i feminismens och jämställdhetens tecken och kolla vad som händer.

Jämställdhet kan icke ändra vad som är biologiskt betingat även en klen man tål mer yttre våld än en kvinna av motsvarande fysisk närvaro. Jag förespråkar aldrig våld (förutom mot terrorister och våldtäktsmän) Men det skall vara inbyggt och nedärvt att inte slå kvinnor oavsett vad en hopper extremister från Fi har att säga i frågan.

Sitter du på allvar och förespråkar att det är ok med mansmisshandel? Du skall värna och skydda dina medmänniskor och är du så korkad att du får en örfil av en man... Om det händer ge mannen en rak höger i könsrollernas tecken och kolla vad som händer. Det skall vara inbyggt och nedärvt att inte slå män.

Evankhell
2015-01-27, 13:42
http://cdn.meme.am/instances/500x/55019678.jpg

AeternusRex
2015-01-27, 13:46
Extremer och extremer… Det är inte jätteovanligt med kvinnor som är starkare än män.



Sitter du på allvar och förespråkar att det är ok med mansmisshandel? Du skall värna och skydda dina medmänniskor och är du så korkad att du får en örfil av en man... Om det händer ge mannen en rak höger i könsrollernas tecken och kolla vad som händer. Det skall vara inbyggt och nedärvt att inte slå män.



Det är inget ens i närheten av vad jag har sagt. Det är inte ok att klå upp nån.

4623
2015-01-27, 13:49
Det är inget ens i närheten av vad jag har sagt. Det är inte ok att klå upp nån.

Skriv det då. Så slipper du bli missförstådd.

Snobbe
2015-01-27, 13:50
Hade gärna tagit en del av hans pengar och hans skäggväxt, men avundsjuk på vad han gör på pengarna? Inte direkt.

Diomedea exulans
2015-01-27, 13:51
Det är inget ens i närheten av vad jag har sagt. Det är inte ok att klå upp nån.

Men då tycker vi ju likadant. Varför lägga till "det är inte okej att slå kvinnor" då? Du har ju redan täckt in kvinnor när du säger "det är inte okej att slå någon".

AeternusRex
2015-01-27, 13:52
Skriv det då. Så slipper du bli missförstådd.


Det var ett viktipetter trollsvar. Inget av hans tramsiga svar var förankrat i någon verklighet av vad jag skrev.

4623
2015-01-27, 13:53
Det var ett viktipetter trollsvar. Inget av hans tramsiga svar var förankrat i någon verklighet av vad jag skrev.

Jo, du poängterar hela tiden att det gäller det kvinnliga könet. Jag med många göra ingen skillnad vid kön huruvida det är okej att bruka våld.

AeternusRex
2015-01-27, 13:54
Men då tycker vi ju likadant. Varför lägga till "det är inte okej att slå kvinnor" då? Du har ju redan täckt in kvinnor när du säger "det är inte okej att slå någon".


För att ditt svar tidigare var en stark syftning på att kvinnomisshandel minsann är ok. Likaså tidigare muppar i tråden som tydligen örfilar upp sina kära dagligen om vad dom nu yttrat för åsikter skall tolkas rakt

AeternusRex
2015-01-27, 13:55
Jo, du poängterar hela tiden att det gäller det kvinnliga könet. Jag med många göra ingen skillnad vid kön huruvida det är okej att bruka våld.


Har du ens läst tidigare i tråden? Det handlade om att dan slog brudar...

4623
2015-01-27, 13:58
Har du ens läst tidigare i tråden? Det handlade om att dan slog brudar...

Ja? Det var du som börja generalisera.

Eh? Intressant resonemang. Syns när du blir gripen om några år då? Jämställdhet i all ära men om inte ditt liv är hotat lägger du aldrig din näve på en tjej. Aldrig. Det är klassiskt narcissistiskt 90 talist resonemang "det var inte våldtäkt, hon hade ju deckat!"

Diomedea exulans
2015-01-27, 13:58
För att ditt svar tidigare var en stark syftning på att kvinnomisshandel minsann är ok. Likaså tidigare muppar i tråden som tydligen örfilar upp sina kära dagligen om vad dom nu yttrat för åsikter skall tolkas rakt

Oj, då tolkar vi verkligen saker otroligt olika.

AeternusRex
2015-01-27, 14:04
Oj, då tolkar vi verkligen saker otroligt olika.


För att klarifiera reagerade jag på tidigare inlägg där någon försvarade hans agerande. Detta är vad jag argumenterar mot. så om du inte anser att det är ok att kasta tonårstjejer från hustak och sparka dom i ansiktet så har vi argumenterat i onödan.

Macroman
2015-01-27, 14:34
Extremer och extremer… Det är inte jätteovanligt med kvinnor som är starkare än män.

Jo, i samhället i stort är det väldigt ovanligt. Jag skulle nog drista mig till att våga säga att jag skulle vinna ett slagsmål mot 98 -99 % av den kvinnliga befolkningen och då har jag ingen vana vid slagsmål eller kampsport och är genomsnittligt byggd (180/74). Hypotetiskt exempel givetvis.

r3mpuh
2015-01-27, 14:34
Ja, men enbart för att han har sin far kvar i livet.

Min far dog i diabetes 4 dagar efter julafton när jag var 3 år gammal. :(

Har vuxit upp med 3 syskon & en ensamstående förtidspensionerad mor. Familjesemestern under sommaren samtliga år i min uppväxt har varit en dagskryssning med ålandsbåten som min fattiga moder skramlat ihop till. Medans bästa vännerna med IT-chefer, mäklare & bankchefer till föräldrar besökt flertalet exotiska länder under sina semestrar flera gånger varje år.

I vuxen ålder har jag som mest haft strax över en halv miljon på kontot. Pengar, åtminstonde för mig personligen, gör en inte lyckligare. Jag var som lyckligast i högstadiet med 200 kr i fickan, Warcraft III TFT: DotA på datorskärmen & med 3 st polare med varsin dator i lokalt nätvärk runt det runda lan-bordet. :)

jenni
2015-01-27, 16:32
Drevet mot honom känns så jäkla överdrivet.

Hon som blev nerkastad var med på det och det var en olycka att hon landade fel. Hon som blev "sparkad" fick mig veterligen en lite hårdare knuff i bröstet för att hon envisades med att försöka klättra upp på scenen.

Jag väljer att tro att det sticker i ögonen hos folk som inte klarar av att han inte passar in i en mall för hur man bör och ska uppföra sig. Dessa försöker därför hitta minsta lilla fel och göra en höna av en fjäder.

Vad jag ser är en individ som gör vad han vill och umgås med personer som är där helt på frivillig basis. Vad är då problemet?

Beundrar jag honom? Nej
Är jag avundsjuk på honom? Nej
Tycker jag att han är väldigt underhållande? Ja

Skojar du? En vuxen man som vad vi vet inte lider av några allvarliga psykiska sjukdomar slänger ner en tjej han träffat samma dag från taket ner i en pool! Utan att ens titta ner?!!!!
Att han sen inte ens ber om ursäkt är lägre än vad man kan komma.

Incident 2: han sparkade henne i ansiktet, hon blödde från ett sår/spricka vid ögat när vakterna hjälpte henne!

Utan pengar och insta-fame skulle inte en endaste tjej ta i honom med en tång t.o.m

Tricce
2015-01-27, 16:33
Skojar du? En vuxen man som vad vi vet inte lider av några allvarliga psykiska sjukdomar slänger ner en tjej han träffat samma dag från taket ner i en pool! Utan att ens titta ner?!!!!
Att han sen inte ens ber om ursäkt är lägre än vad man kan komma.

Incident 2: han sparkade henne i ansiktet, hon blödde från ett sår/spricka vid ögat när vakterna hjälpte henne!

Utan pengar och insta-fame skulle inte en endaste tjej ta i honom med en tång t.o.m

Men iom att dom gör det pga pengar och insta fame säger ju lite om tjejerna också! ;) (Försvarar inte hans agerande mot tjejerna dock).

jenni
2015-01-27, 16:33
Och till alla er som tycker att det är lika ok att slå kvinnor som man mot man....
Jag ör ledsen för er skull :(

Diomedea exulans
2015-01-27, 16:34
Och till alla er som tycker att det är lika ok att slå kvinnor som man mot man....
Jag ör ledsen för er skull :(

…..

4623
2015-01-27, 16:35
Och till alla er som tycker att det är lika ok att slå kvinnor som man mot man....
Jag ör ledsen för er skull :(

Jag är ledsen för din skull.

jenni
2015-01-27, 16:36
Men iom att dom gör det pga pengar och insta fame säger ju lite om tjejerna också! ;) (Försvarar inte hans agerande mot tjejerna dock).

Dock är han ett asshole med pengar, det finns ju bättre typer som är ännu mer förmögna. Och tyvärr är det ingen ide att förneka att vissa tjejer har ett starkare begär för pengar och fame ön respekt för sig själva.
Dock är det även en sanning att alla har ett pris.

jenni
2015-01-27, 16:39
Jag är ledsen för din skull.

Ja, om det är såhär det ses på kvinnomisshandel så gör du rätt, tack

J.V
2015-01-27, 16:41
Vi killar må vara fysiskt starkare, men tjejer har högre smärttröskel än oss - därför är det helt klart okej att lappa till en tjej.

Olegh
2015-01-27, 16:51
Den här skiten igen?

Diomedea exulans
2015-01-27, 16:52
Tjejer är snyggare än killar också. Därför har de råd att bli lite fulare än vanligt än vad killar har. Därför är det mer okej att ge en tjej ärr för livet, knäckt näsa osv.

XXXL
2015-01-27, 16:52
Den här skiten igen?

Samma personer också som är inblandade, det här forumet är fan värre än "Snickeriet" ibland.

jenni
2015-01-27, 16:55
Samma personer också som är inblandade, det här forumet är fan värre än "Snickeriet" ibland.

Det var ju ni killar som diskuterade ämnet...

filmjölk
2015-01-27, 16:56
Ingen form av misshandel är ok, men det är värre att slå en tjej än en kille pga att tjejer har ett högre värde än män. Ungefär som att det både är fel att stjäla någons tv och att stjäla alla personens tillhörigheter - båda är dåligt, men det ena är värre.

Fordon
2015-01-27, 16:57
Och till alla er som tycker att det är lika ok att slå kvinnor som man mot man....
Jag ör ledsen för er skull :(

Ja, det är ju betydligt värre om en liten dvärg försöker slå en dubbel så stor och tung kvinna, medans det är helt okej för en dubbelt så stor kvinna att sparka eller slå en hälften så stor kille.
Och skulle Mike Tyson ge sig på Gunde Svan så är inte det så jäkla tokigt för båda är ju män, men fan ta Hans Scheike för att han ger medelålders damer lite smisk.

ibland undrar jag om det är samhällets fel att många kvinnor inte ens kan tänka med arslet, eller om det är biologiskt. Eller om jag bara har en umgängeskrets som inte speglar verkligheten samt såna som du som gör sig mer hörda än vettiga kvinnor.

Latissimus Dorsi
2015-01-27, 16:59
Skojar du? En vuxen man som vad vi vet inte lider av några allvarliga psykiska sjukdomar slänger ner en tjej han träffat samma dag från taket ner i en pool! Utan att ens titta ner?!!!!
Att han sen inte ens ber om ursäkt är lägre än vad man kan komma.

Incident 2: han sparkade henne i ansiktet, hon blödde från ett sår/spricka vid ögat när vakterna hjälpte henne!

Utan pengar och insta-fame skulle inte en endaste tjej ta i honom med en tång t.o.m
Du är jätteförvirrad vet du ens vad du yrar om?

Förresten nej, inte särskilt avundsjuk :)

XXXL
2015-01-27, 17:09
Det var ju ni killar som diskuterade ämnet...

Man behöver inte ge sig in i varje diskussion som en hispig aspie och kasta sina åsikter omkring sig.

"Det var ju ni killar dom..."

Det var han som började

Är det den nivån vi är på?

jenni
2015-01-27, 17:14
Ja, det är ju betydligt värre om en liten dvärg försöker slå en dubbel så stor och tung kvinna, medans det är helt okej för en dubbelt så stor kvinna att sparka eller slå en hälften så stor kille.
Och skulle Mike Tyson ge sig på Gunde Svan så är inte det så jäkla tokigt för båda är ju män, men fan ta Hans Scheike för att han ger medelålders damer lite smisk.

ibland undrar jag om det är samhällets fel att många kvinnor inte ens kan tänka med arslet, eller om det är biologiskt. Eller om jag bara har en umgängeskrets som inte speglar verkligheten samt såna som du som gör sig mer hörda än vettiga kvinnor.
I mina ögon är det vettigt att man inte slår kvinnor, det är så jag blivit uppfostrad, t.o.m på dagis så bråkade pojkarna men man slog inte en flicka! Möjligtvis drog man i flätan eller kittlade men man slog inte. Mina killkompisar har alltid föraktat killar som slår tjejer och inga av mina pojkvänner har accepterat det, det är rätt hårda på den fronten, jag väljer väl omedvetet män med sådan syn på det hela. Om du sen är av annan åsikt så är det inte mer med det. Dock är det tråkigt i mina ögon

Du är jätteförvirrad vet du ens vad du yrar om?

Förresten nej, inte särskilt avundsjuk :)
Vad yrar du om? Detta är uppgifter som lagts fram offentligt!

jenni
2015-01-27, 17:16
Man behöver inte ge sig in i varje diskussion som en hispig aspie och kasta sina åsikter omkring sig.

"Det var ju ni killar dom..."



Är det den nivån vi är på?

Det gör jag inte heller, men när jag känner att jag vill så spelar det ingen roll vad du tycker om den saken.

Ja, ibland måste man tala till vissa på deras språk...

filmjölk
2015-01-27, 17:28
Jenni, du kanske har rätt, men just nu framstår du som en adelsdam anno 1811 som blir alldeles till sig av lycka när två gentlemen gör upp med värja om hennes gunst. "Man mot man".

Latissimus Dorsi
2015-01-27, 17:44
I mina ögon är det vettigt att man inte slår kvinnor, det är så jag blivit uppfostrad, t.o.m på dagis så bråkade pojkarna men man slog inte en flicka! Möjligtvis drog man i flätan eller kittlade men man slog inte. Mina killkompisar har alltid föraktat killar som slår tjejer och inga av mina pojkvänner har accepterat det, det är rätt hårda på den fronten, jag väljer väl omedvetet män med sådan syn på det hela. Om du sen är av annan åsikt så är det inte mer med det. Dock är det tråkigt i mina ögon


Vad yrar du om? Detta är uppgifter som lagts fram offentligt!

http://gawker.com/dan-bilzerians-lawyer-responds-to-the-porn-star-he-thre-1576855124

Lång historia kort för dig som kanske inte orkar läsa, det var en inspelning, hon var med på det och hon klantade till det själv.

eternallord
2015-01-27, 17:54
I mina ögon är det vettigt att man inte slår andra personer oavsett kön överhuvudtaget
Ftfy

jenni
2015-01-27, 17:56
Jenni, du kanske har rätt, men just nu framstår du som en adelsdam anno 1811 som blir alldeles till sig av lycka när två gentlemen gör upp med värja om hennes gunst. "Man mot man".
Absolut inte, det skulle vara rött löjligt ifall de skulle göra upp om en dam.
Men låta gärna bli att slå kvinnan , tyvärr mörker jag att det är lönnlöst att försöka argumentera ämnet här på kolo
http://gawker.com/dan-bilzerians-lawyer-responds-to-the-porn-star-he-thre-1576855124

Lång historia kort för dig som kanske inte orkar läsa, det var en inspelning, hon var med på det och hon klantade till det själv.

Det var efter en inspelning, alltså inte längre i tjänst som de larvade sig och han slängde ner henne på det sättet, hon är klart lika korkad som ens går med på det, men han är inte särskilt vettig heller, slänga ner en tös som är nästan hälften hans ålder och hälften hans stl ner i en pool, på måfå! Han tittade ju inte ens vart han kastade henne!! Och inte ens be om ursäkt?

Dreas
2015-01-27, 17:56
I mina ögon är det vettigt att man inte slår kvinnor, det är så jag blivit uppfostrad, t.o.m på dagis så bråkade pojkarna men man slog inte en flicka! Möjligtvis drog man i flätan eller kittlade men man slog inte. Mina killkompisar har alltid föraktat killar som slår tjejer och inga av mina pojkvänner har accepterat det, det är rätt hårda på den fronten, jag väljer väl omedvetet män med sådan syn på det hela. Om du sen är av annan åsikt så är det inte mer med det. Dock är det tråkigt i mina ögon


Vad yrar du om? Detta är uppgifter som lagts fram offentligt!Ditt hat har gjort dig blind. Kolla videon när hon kastas från taket.

jenni
2015-01-27, 17:59
Ftfy

Absolut! Men det diskuterades just "man slår kvinna" och jag har ju lite svårt för kvinnomisshandel specifikt även om jag är emot all misshandel

jenni
2015-01-27, 17:59
Ditt hat har gjort dig blind. Kolla videon när hon kastas från taket.

Har sett den och intervjuerna och kommentarerna efter

r3mpuh
2015-01-27, 18:00
Och till alla er som tycker att det är lika ok att slå kvinnor som man mot man....
Jag ör ledsen för er skull :(Våld är alltid fel & skall undvikas så gott det går.
Vad könet skulle ha för betydelse på den som orsakade en smärta, det förstår jag inte?

Gör någon så att man får ont reagerar man instinktivt med ilska & inverkar smärta tillbaka på personen oavsett kön. Hjärnan upplever inte ens skillnad på om det är levande ting eller döda ting som orsakar smärtan, vilket resulterar i att man ofta kan bevittna människor som trampar på trubbiga föremål alternativt går in i något föremål för att sedan bli arg på föremålet som orsakade en smärta & sparka iväg det. Kan även väcka en del skratt att bevittna då det är en såpass absurd handling, rent logiskt sett.

Latissimus Dorsi
2015-01-27, 18:00
Absolut inte, det skulle vara rött löjligt ifall de skulle göra upp om en dam.
Men låta gärna bli att slå kvinnan , tyvärr mörker jag att det är lönnlöst att försöka argumentera ämnet här på kolo


Det var efter en inspelning, alltså inte längre i tjänst som de larvade sig och han slängde ner henne på det sättet, hon är klart lika korkad som ens går med på det, men han är inte särskilt vettig heller, slänga ner en tös som är nästan hälften hans ålder och hälften hans stl ner i en pool, på måfå! Han tittade ju inte ens vart han kastade henne!! Och inte ens be om ursäkt?

Jag visste inte att man kunde hitta på när man diskuterar också. Lägg ner :)

eternallord
2015-01-27, 18:08
Absolut!

Jaså?

Och till alla er som tycker att det är lika ok att slå kvinnor som man mot man....
Jag ör ledsen för er skull :(

jenni
2015-01-27, 18:09
Jag visste inte att man kunde hitta på när man diskuterar också. Lägg ner :)

Vad pratar du om? Detta skedde efter deras inspelning!

jenni
2015-01-27, 18:12
Jaså?

Ja, all våld är avskyvärd, men ja, jag tycker det är snäppet värre när det är man som slår än kvinna, än när två killar slåss, tyvärr ser jag det på så sätt, kan finnas orsaker till att jag tycker så men det är fortfarande en åsikt jag har

Latissimus Dorsi
2015-01-27, 18:13
Vad pratar du om? Detta skedde efter deras inspelning!

Okej, verkar vara ett sånt fall där inte ens fakta biter :)

eternallord
2015-01-27, 18:14
Ja, all våld är avskyvärd, men ja, jag tycker det är snäppet värre när det är man som slår än kvinna, än när två killar slåss, tyvärr ser jag det på så sätt, kan finnas orsaker till att jag tycker så men det är fortfarande en åsikt jag har
Fast nu jämför du "X slår Y" med "X och Y slåss" som om det vore ömsesidigt, det är inte samma sak. Att utsättas för oprovocerat våld är lika illa oavsett kön, jag vill inte bli mer slagen i huvudet av något pucko på krogen än dig bara för att jag är kille.

jenni
2015-01-27, 18:19
Okej, verkar vara ett sånt fall där inte ens fakta biter :)
Det är ju en sida av myntet ja, om du väljer att se det som fakta är ditt val
Motståndarsidan säger något annat iaf

Fast nu jämför du "X slår Y" med "X och Y slåss" som om det vore ömsesidigt, det är inte samma sak. Att utsättas för oprovocerat våld är lika illa oavsett kön, jag vill inte bli mer slagen i huvudet av något pucko på krogen än dig bara för att jag är kille.

Självfallet,
Men om vi jämför att du får en smäll av en kille i din stl jämfört med att den killen slår en tjej hälften hans stl på samma sätt?

r3mpuh
2015-01-27, 18:24
Våld är alltid fel & skall undvikas så gott det går.
Vad könet skulle ha för betydelse på den som orsakade en smärta, det förstår jag inte?

Gör någon så att man får ont reagerar man instinktivt med ilska & inverkar smärta tillbaka på personen oavsett kön. Hjärnan upplever inte ens skillnad på om det är levande ting eller döda ting som orsakar smärtan, vilket resulterar i att man ofta kan bevittna människor som trampar på trubbiga föremål alternativt går in i något föremål för att sedan bli arg på föremålet som orsakade en smärta & sparka iväg det. Kan även väcka en del skratt att bevittna då det är en såpass absurd handling, rent logiskt sett.Måste bara tillägga att man även kan reagera med att fly vid situationer som orsakar en smärta. Som ett exempel blev jag "axlad" av ett par år äldre gänged killar, "mobbare", när jag gick förbi dem under 7:an på högstadiet. Reagerade instinktivt med att putta tillbaks. Såg sedan hur denna individ var påväg att inleda ett knytnävsslag/hoppa på mig i hans blick; så sprang istället/hoppade ned för marmor trapporna för att öka avståndet till killen bakom mig snabbare.

eternallord
2015-01-27, 18:28
Självfallet,
Men om vi jämför att du får en smäll av en kille i din stl jämfört med att den killen slår en tjej hälften hans stl på samma sätt?

Troligtvis ringa misshandel i båda fallen.

jenni
2015-01-27, 18:28
Måste bara tillägga att man även kan reagera med att fly vid situationer som orsakar en smärta. Som ett exempel blev jag "axlad" av ett par år äldre gänged killar, "mobbare", när jag gick förbi dem under 7:an på högstadiet. Reagerade instinktivt med att putta tillbaks. Såg sedan hur denna individ var påväg att inleda ett knytnävsslag/hoppa på mig i hans blick; så sprang istället/hoppade ned för marmor trapporna för att öka avståndet till killen bakom mig snabbare.

Det är vidrigt vad du har blivit utsatt för, jag hoppas du inte hade det på aå sätt länge :(

Men det är ju ändå lite skillnad i hur man reagerar. Låt oss säga att du har en lillasyster som du barnvaktar och hon bli arg för att hon inte vill äta upp spenaten och sparkar dig på smalbenet, inte utdelar du en spark tillbaka då?

jenni
2015-01-27, 18:30
Troligtvis ringa misshandel i båda fallen.

Jo, men vad tycker du rent personligen?

4623
2015-01-27, 18:30
Det är vidrigt vad du har blivit utsatt för, jag hoppas du inte hade det på aå sätt länge :(

Men det är ju ändå lite skillnad i hur man reagerar. Låt oss säga att du har en lillasyster som du barnvaktar och hon bli arg för att hon inte vill äta upp spenaten och sparkar dig på smalbenet, inte utdelar du en spark tillbaka då?

Haha är du på riktigt?

jenni
2015-01-27, 18:32
Haha är du på riktigt?

Läste du orginalinlägget som han kompletterade med denna?

eternallord
2015-01-27, 18:33
Jo, men vad tycker du rent personligen?
Att man inte ska misshandla någon och att det är fel att lägga över ansvaret om hur allvarlig en misshandel ska uppfattas på offrets kön.

MackeJuve
2015-01-27, 18:36
Utgångsfrågan: Nej, mår dåligt när jag ser hur ytligt hans liv är. Skulle dock gärna ta hans utseende och pengar.

Diomedea exulans
2015-01-27, 19:05
Det är vidrigt vad du har blivit utsatt för, jag hoppas du inte hade det på aå sätt länge :(

Men det är ju ändå lite skillnad i hur man reagerar. Låt oss säga att du har en lillasyster som du barnvaktar och hon bli arg för att hon inte vill äta upp spenaten och sparkar dig på smalbenet, inte utdelar du en spark tillbaka då?

Barn gentemot vuxen är väl ändå en helt annan sak än man gentemot kvinna?

awesomooo
2015-01-27, 19:16
Mja, hade jag känt honom så hade jag nog varit avundsjuk. Nu är han bara en vanlig kändis som jag inte bryr mig om. Jag är i sånna fall mer intresserad av hans pengar än hans liv i ärlighetens namn.

jenni
2015-01-27, 19:18
Att man inte ska misshandla någon och att det är fel att lägga över ansvaret om hur allvarlig en misshandel ska uppfattas på offrets kön.
Ok :)
Utgångsfrågan: Nej, mår dåligt när jag ser hur ytligt hans liv är. Skulle dock gärna ta hans utseende och pengar.
Inte hans utssende väl?:Virro
Barn gentemot vuxen är väl ändå en helt annan sak än man gentemot kvinna?

Nu har det dock två syskon och inte vuxen barn

Luca Brasi
2015-01-27, 19:21
Nu har jag tittat lite och hans abs måste väl vara implantat?

Ado2000
2015-01-27, 19:26
Öööhhhhh Nej!

Fordon
2015-01-27, 19:34
I mina ögon är det vettigt att man inte slår kvinnor, det är så jag blivit uppfostrad, t.o.m på dagis så bråkade pojkarna men man slog inte en flicka! Möjligtvis drog man i flätan eller kittlade men man slog inte. Mina killkompisar har alltid föraktat killar som slår tjejer och inga av mina pojkvänner har accepterat det, det är rätt hårda på den fronten, jag väljer väl omedvetet män med sådan syn på det hela. Om du sen är av annan åsikt så är det inte mer med det. Dock är det tråkigt i mina ögon


Är du på riktigt? Vi andra med sunt förnuft har förstått att man inte slår människor. Är du så blind att du tror att den fysiska storleken mellan gärningsman och offer spelar roll? Har du noll och ingen verklighetsuppfattning eller förankring?

Sedan går du vidare med att hyckla om att det är fel att slå någon, men än värre att slå kvinnor? Med de orden berättar du att det är åtminstone lite okej att slå en kille. Hur kan man göra en sån stor generalisering om man inte har blivit slängd i trappan alldeles för många gånger? Om du har det så kan jag ha överseende med ditt oförstånd, men annars förstår jag inte hur du är funtad.

Att tycka att det är fel att ge igen med samma mynt när det handlar om man mot kvinna, men rätt okej ändå ifall offret som blir attackerat helt utan provakation har ***, oavsett dennes psykiska och fysiska förmåga att hantera detta eller kunna försvara sig, är varken logiskt, rationellt eller normalt.

Det är rätt intressant att se och höra att såna som du verkligen finns på riktigt och tror på det ni säger :laugh:

Luca Brasi
2015-01-27, 19:44
Om han inte har implantat i magen så motionerar han genom att gå till plastikkirurgen för att få liposuktion.
Vilket skulle kunna förklara hans två hjärtattacker...

jenni
2015-01-27, 20:16
Är du på riktigt? Vi andra med sunt förnuft har förstått att man inte slår människor. Är du så blind att du tror att den fysiska storleken mellan gärningsman och offer spelar roll? Har du noll och ingen verklighetsuppfattning eller förankring?

Sedan går du vidare med att hyckla om att det är fel att slå någon, men än värre att slå kvinnor? Med de orden berättar du att det är åtminstone lite okej att slå en kille. Hur kan man göra en sån stor generalisering om man inte har blivit slängd i trappan alldeles för många gånger? Om du har det så kan jag ha överseende med ditt oförstånd, men annars förstår jag inte hur du är funtad.

Att tycka att det är fel att ge igen med samma mynt när det handlar om man mot kvinna, men rätt okej ändå ifall offret som blir attackerat helt utan provakation har ***, oavsett dennes psykiska och fysiska förmåga att hantera detta eller kunna försvara sig, är varken logiskt, rationellt eller normalt.

Det är rätt intressant att se och höra att såna som du verkligen finns på riktigt och tror på det ni säger :laugh:

Wow, vilken man, verkligen! Så imponerad,

r3mpuh
2015-01-27, 20:16
Det är vidrigt vad du har blivit utsatt för, jag hoppas du inte hade det på så sätt länge :(Jag tackar allra ödmjukast för din sympati jenni, men det var inget vidare allvarligt det rörde sig om. :) Jag fann mig till slut vid att bli "axlad" när jag mötte de killarna i korridoren & undvek därför allvarligare konsekvenser. Fick höra ett par år senare av en äldre polare att killen som jagade mig nedför marmortrapporna i början 7:an var ohyggligt bra på gatuslagsmål, även mot människor som haft med sig tillhyggen, så jag gjorde nog en ganska bra bedömning utav situationen när jag började springa. Bättre fly än illa fäkta som man brukar säga.

Men det är ju ändå lite skillnad i hur man reagerar. Låt oss säga att du har en lillasyster som du barnvaktar och hon bli arg för att hon inte vill äta upp spenaten och sparkar dig på smalbenet, inte utdelar du en spark tillbaka då?Tyvärr så måste jag svara ja på den frågan. Jag har väldigt låg smärttröskel. Bråken min 4 år yngre lillasyster gång på gång inledde, handlade mest om att hon vägrade gå ut ur mitt rum oavsett vad man sade. Jag har Aspergers syndrom & har ett behov utav att få vara ifred. Resulterade i att jag brukade få släpa ut henne ur rummet i armen. Det som dock var allra mest otrevligt med att hon startade bråk med mig, var dock att hon hade en förkärlek för att spotta en i ansiktet. *grr* Men så här i efterhand så skulle jag självklart inte ha slagit tillbaka, särskilt med tanke på att hon har lätt för att få blåmärken & jag skäms när jag tänker på det. Men vi bodde som sagt under samma tak & den lilla möjligheten till att fly in till sitt rum försvann ju i och med att jag inte fick vara ifred på rummet. Till mitt försvar så redde min mor aldrig ut bråken hemma trots att jag bad henne att säga åt min lillasyster utan tyckte det var en bättre idé att skrika till svars att om vi inte håller käften så skulle hon slå ihjäl oss. Det funkade dock någon gång vad jag minns. Lärde mig senare att låsa all former utav dörrar i lägenheter som finns med hjälp utav pennor. När syrran väl listade ut det också så bytte jag taktik & lärde mig att med hjälp utav att placera en stol, med massa böcker staplade ovanpå varandra, under dörr handtaget så kunde man snabbt & enkelt barrikadera dörren och göra det omöjligt att ta sig in då handtaget blev fullständigt omöjligt att rubba. Undvek en hel del bråk med ovanstående metoder.

Jag ber om ursäkt för off-topic ovan. Delvis ONT:
Pengar i sig gör en inte lycklig. Dan Bilzerian bl.a. är ett exempel på detta då han, som jag har förstått det iaf, utsatt sig själv för drogöverdoser. Behöver man använda sig utav sinnesförändrande ämnen för att uppnå falsk lycka, så kallad artificiell sådan, är man inte lycklig. Inte på riktigt iaf. "Lycka" är enligt min subjektiva uppfattning benämningen på de känslor som uppstår när "belöningssystemet" i hjärnan tycker att man uträttat något bra & belönar en för det. Men jag kan förstå att många människor börjat definiera adrenalinhöjande aktiviteter som lycka. Särskilt med tanke på hur många som faktiskt regelbundet misshandlar sitt belöningssystem genom att inta sinnesförändrande substanser; te.ex den ångestframkallande drogen alkohol m.fl. Adrenalinpåslag försvinner inte riktigt lika fort som övriga belöningssystemet enligt personlig erfarenhet. Men utav ovanstående anledningar tycker jag det personligen är väldigt lätt att ha förståelse för att personer i samhället, särskilt de med en negativ miljö, ofta fastnar i beroenden. Det är såpass mycket enklare att bara inta en drog för att må bra än att behöva _försöka_ utföra en tillräckligt konstruktiv handling för att belöningssystemet skall aktiveras. Ibland väljer människor det bättre, senare alternativet för att sedan tyvärr fråntas belöningen utav aktiviteten p.g.a. de lever i en negativ miljö; må det vara ouppnåbara krav från föräldrar/lärare/chefen eller negativa personer i sitt liv. Händer alldeles för ofta i vårat samhälle att människor som blir mobbade utav sin miljö försöker eller begår självmord. :(

-Notering till mig själv: Håll dig borta ifrån forum efter du har intagit Elvanse.

4623
2015-01-27, 20:17
Utgångsfrågan: Nej, mår dåligt när jag ser hur ytligt hans liv är. Skulle dock gärna ta hans utseende och pengar.

Rly?

http://pokerdb.thehendonmob.com/pictures/Dan+Bilzerian+WSOP+2009+ME+Day+5.jpg

Hans utseende är det sista jag skulle vilja ha.

jenni
2015-01-27, 20:29
Jag tackar allra ödmjukast för din sympati jenni, men det var inget vidare allvarligt det rörde sig om. :) Jag fann mig till slut vid att bli "axlad" när jag mötte de killarna i korridoren & undvek därför allvarligare konsekvenser. Fick höra ett par år senare av en äldre polare att killen som jagade mig nedför marmortrapporna i början 7:an var ohyggligt bra på gatuslagsmål, även mot människor som haft med sig tillhyggen, så jag gjorde nog en ganska bra bedömning utav situationen när jag började springa. Bättre fly än illa fäkta som man brukar säga.

Tyvärr så måste jag svara ja på den frågan. Jag har väldigt låg smärttröskel. Bråken min 4 år yngre lillasyster gång på gång inledde, handlade mest om att hon vägrade gå ut ur mitt rum oavsett vad man sade. Jag har Aspergers syndrom & har ett behov utav att få vara ifred. Resulterade i att jag brukade få släpa ut henne ur rummet i armen. Det som dock var allra mest otrevligt med att hon startade bråk med mig, var dock att hon hade en förkärlek för att spotta en i ansiktet. *grr* Men så här i efterhand så skulle jag självklart inte ha slagit tillbaka, särskilt med tanke på att hon har lätt för att få blåmärken & jag skäms när jag tänker på det. Men vi bodde som sagt under samma tak & den lilla möjligheten till att fly in till sitt rum försvann ju i och med att jag inte fick vara ifred på rummet. Till mitt försvar så redde min mor aldrig ut bråken hemma trots att jag bad henne att säga åt min lillasyster utan tyckte det var en bättre idé att skrika till svars att om vi inte håller käften så skulle hon slå ihjäl oss. Det funkade dock någon gång vad jag minns. Lärde mig senare att låsa all former utav dörrar i lägenheter som finns med hjälp utav pennor. När syrran väl listade ut det också så bytte jag taktik & lärde mig att med hjälp utav att placera en stol, med massa böcker staplade ovanpå varandra, under dörr handtaget så kunde man snabbt & enkelt barrikadera dörren och göra det omöjligt att ta sig in då handtaget blev fullständigt omöjligt att rubba. Undvek en hel del bråk med ovanstående metoder.

Jag ber om ursäkt för off-topic ovan. Delvis ONT:
Pengar i sig gör en inte lycklig. Dan Bilzerian bl.a. är ett exempel på detta då han, som jag har förstått det iaf, utsatt sig själv för drogöverdoser. Behöver man använda sig utav sinnesförändrande ämnen för att uppnå falsk lycka, så kallad artificiell sådan, är man inte lycklig. Inte på riktigt iaf. "Lycka" är enligt min subjektiva uppfattning benämningen på de känslor som uppstår när "belöningssystemet" i hjärnan tycker att man uträttat något bra & belönar en för det. Men jag kan förstå att många människor börjat definiera adrenalinhöjande aktiviteter som lycka. Särskilt med tanke på hur många som faktiskt regelbundet misshandlar sitt belöningssystem genom att inta sinnesförändrande substanser; te.ex den ångestframkallande drogen alkohol m.fl. Adrenalinpåslag försvinner inte riktigt lika fort som övriga belöningssystemet enligt personlig erfarenhet. Men utav ovanstående anledningar tycker jag det personligen är väldigt lätt att ha förståelse för att personer i samhället, särskilt de med en negativ miljö, ofta fastnar i beroenden. Det är såpass mycket enklare att bara inta en drog för att må bra än att behöva _försöka_ utföra en tillräckligt konstruktiv handling för att belöningssystemet skall aktiveras. Ibland väljer människor det bättre, senare alternativet för att sedan tyvärr fråntas belöningen utav aktiviteten p.g.a. de lever i en negativ miljö; må det vara ouppnåbara krav från föräldrar/lärare/chefen eller negativa personer i sitt liv. Händer alldeles för ofta i vårat samhälle att människor som blir mobbade utav sin miljö försöker eller begår självmord. :(

-Notering till mig själv: Håll dig borta ifrån forum efter du har intagit Elvanse.

Du blev kränkt och skadad, oavsett hur stor skada så har de ingen rätt att röra ett hårstrå på dig, riktigt vidrigt att de var flera mot en också, men det är så mobbare fungerar, de är bara modiga om de har någon med sig på sin sida, annars är de fega små ynkryggar.

Jag förstår, jag tror dock inte du slog med samma kraft som hon,
Jag vet att man kan ha svårt att inse sin styrka, men vad många män inte verkar förstå att ett slag på någon i samma stl kan vara smärtsamt men på någon hälften så stor och stark kan samma slag vara mer än skadligt.

jenni
2015-01-27, 20:31
Rly?

http://pokerdb.thehendonmob.com/pictures/Dan+Bilzerian+WSOP+2009+ME+Day+5.jpg

Hans utseende är det sista jag skulle vilja ha.

Haha, tänkte också det, tycker mackejuve är klart snyggare än Dan varför byta ner sig

svenbanan
2015-01-27, 20:34
Wow, vilken man, verkligen! Så imponerad,

Ja vaddå? Så resonerar de flesta normalt funtade människor. Dvs man slår inte vare sig män eller kvinnor.

Bara för att du tycker det är okej för killar (och tjejer) att slå killar så betyder inte det att dom som tycker det är lika okej att slå tjejer som killar tycker det är okej att slå tjejer. Skillnaden är att dom inte tycker det är okej att slå vare sig killar eller tjejer.

Så risken är ju stor att dina pojkvänner som inte tyckt det varit okej att slå tjejer faktiskt resonerat ungefär som Fordon.

jenni
2015-01-27, 20:39
Ja vaddå? Så resonerar de flesta normalt funtade människor. Dvs man slår inte vare sig män eller kvinnor.

Bara för att du tycker det är okej för killar (och tjejer) att slå killar så betyder inte det att dom som tycker det är lika okej att slå tjejer som killar tycker det är okej att slå tjejer. Skillnaden är att dom inte tycker det är okej att slå vare sig killar eller tjejer.

Så risken är ju stor att dina pojkvänner som inte tyckt det varit okej att slå tjejer faktiskt resonerat ungefär som Fordon.

Jag tycker ju inte det är ok att slå öht!
Nu handlade det om att Dan sparkade en ung tjej i ansiktet! Diskussionen om man slår kvinna började och jag lade mig i (typiskt)
För som jag tidigare sagt så är det oavsett vad ni säger skillnad i styrka och storlek på hur mycket skada den smällen gör på resp, en man mot en man i sin stl, jämfört med en man i Dan's stl mot en ung tjej som är ca 60% mindre i stl

Diomedea exulans
2015-01-27, 20:49
Vi kan alltså sluta oss till att det är 100 % icke okej att slå en man, men ännu mer 100 % icke okej att slå en kvinna.

svenbanan
2015-01-27, 20:51
Jag tycker ju inte det är ok att slå öht!
Nu handlade det om att Dan sparkade en ung tjej i ansiktet! Diskussionen om man slår kvinna började och jag lade mig i (typiskt)
För som jag tidigare sagt så är det oavsett vad ni säger skillnad i styrka och storlek på hur mycket skada den smällen gör på resp, en man mot en man i sin stl, jämfört med en man i Dan's stl mot en ung tjej som är ca 60% mindre i stl

Problemet ligger i att du tycker det varit mer okej om det varit en kille han sparkat.

Tycker du inte det så förstår jag inte vad din ståndpunkt egentligen är.

Hade det varit lika illa om Dan sparkat:
en kille som vägde lika mycket som tjejen?
en kille som varit lika stor som Dan?
en tjej som var lika stor som Dan?
en transa som var lika stor som tjejen?
en transa som var lika stor som Dan?
en gammal tant?
en gammal gubbe?

Du behöver inte svara på det. Då poängen bara var att det verkar sjukt onödigt att försöka rangordna detta.

Det spelar väl ingen roll att en NFL-spelare på 130kg förmodligen fått lindrigare skador av ett visst slag/spark än en liten tjej/kille på 60kg. Det gör det inte mer okej att slå/sparka han som väger 130kg, och därför blir det inte heller mindre okej att slå han/hon som väger 60kg.

Latissimus Dorsi
2015-01-27, 21:03
Aldrig har jag fått mina fördomar så grovt besvarade som idag :D jenni du är verkligen otrolig :)

filmjölk
2015-01-27, 21:16
Vi kan alltså sluta oss till att det är 100 % icke okej att slå en man, men ännu mer 100 % icke okej att slå en kvinna.

100 vs nånstans i regionen kring 200 skulle jag anse rent spontant. Fast situationen och vad som föregav stryket spelar roll.

Kvinna slår man får ett värde på mellan 0 och 50
Man slår man 0-125
kvinna slår kvinna 75-150
man slår kvinna 200-300

Vivaldi
2015-01-27, 21:18
Nope!

Skulle aldrig vilja vara en så pass fantasilös, oempatisk douchebag utan någon typ av känsla för andra människor än förakt.

Jag har kommit till den punkten att jag redan nu skiter i pengar så länge jag har så jag klarar mig ekonmiskt med hyra,mat,hygien, och mina förhållandevis billiga fritidsintressen.

Att vara känd för världen som den största mansgris som skådats på mången dag är inget som intresserar eller någonsin KOMMER intressera mig.

Shqypnia
2015-01-27, 21:22
Jag är absolut inte avundsjuk. Förutom att han får till det med en massa skänks går inte hans liv ut på något.

XXXL
2015-01-27, 21:30
Jag har kommit till den punkten att jag redan nu skiter i pengar så länge jag har så jag klarar mig ekonmiskt med hyra,mat,hygien, och mina förhållandevis billiga fritidsintressen.

Samma här, jag postade det här inlägget i tråden "Om du vann 100 miljoner kronor"

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6821697&postcount=48

Och jag står fast vid att jag bara skulle köpa ett schyst hus och en fin bil, men med det sagt så har man väl egentligen ingen aning om vad man skulle göra om man kom över säg 500 miljoner. Kanske hade dragit ut på stan samma kväll, hyrt en krog för en kväll, fyllt golvet med sprit och vadat runt i det hela natten lång med slipsen runt huvudet och ballen i vädret.

filmjölk
2015-01-27, 21:35
När kassakistan är tömd, hur många av brudarna finns kvar då tror ni?

XXXL
2015-01-27, 21:39
När kassakistan är tömd, hur många av brudarna finns kvar då tror ni?

Beror nog på om han fortfarande hittar på sjuka saker eller om han typ går till arbetsförmedlingen och börjar jobba inom industrin på golvet.

Jag tror knappast att alla tjejer han umgås med är på lönelistan, det skulle bli brutalt jävla dyrt även för någon med så mycket pengar. 4-5 tusen dollar i timmen för några av de damerna han hänger ihop med, och över en hel helg? Då sticker det lätt iväg.

http://www.saucylondon.com/london_escorts/fullsize/1/jolly-london-escort-3.jpg

Pricing


incall
outcall
one hour:
£250
£300
two hours:
£450
£500
each hour after:
£200
£200
dinner date:
-
£750
overnight:
-
£1200

billmaier
2015-01-27, 21:52
Jämställdhetshyckleriet har gått alldeles för långt i sverige. Klart som fan att det är värre att slå en liten svag kvinna än en stor stark man.

Och nej, är inte avundsjuk på Blizerian. Har andra mål och värderingar i livet.

Agitator
2015-01-27, 22:08
Har tittat på videoklippet när han kastar tjejen från taket. Han har full koll på vart poolen är, att tro något annat är ju bara idiotiskt. Det var en tragisk olycka som kunde undvikits.

Men om tjejen väger 90 pounds och poolen är direkt under så är det inte konstigt direkt att man tror att man kan stöta henne till poolen. Fan, tror själv att jag hade provat att stöta iväg en person som inte väger allt för mycket för skojs skull. Troligen hade jag lyckats bättre också.


http://i.imgur.com/abLIiIS.gif

http://i.imgur.com/FVeIZdp.jpg

http://i.imgur.com/G3CSyFV.gif

http://i.imgur.com/vHk9ibb.gif

Kantorn
2015-01-27, 22:41
1 min på Dan's Facebook och jag hatar mitt liv *cry*

Exdiaq
2015-01-27, 22:44
Jämställdhetshyckleriet har gått alldeles för långt i sverige. Klart som fan att det är värre att slå en liten svag kvinna än en stor stark man.

Och nej, är inte avundsjuk på Blizerian. Har andra mål och värderingar i livet.

Stor, stark kvinna och liten, svag man då?

Diomedea exulans
2015-01-27, 23:53
När kassakistan är tömd, hur många av brudarna finns kvar då tror ni?

Jag tror inte det kommer gå någon nöd på honom. Han är en smula känd, det borde räcka långt. Sen anar jag att han har en alfahannepersonlighet också, har han det så behöver han varken vara känd eller rik.

svenbanan
2015-01-28, 00:05
Har tittat på videoklippet när han kastar tjejen från taket. Han har full koll på vart poolen är, att tro något annat är ju bara idiotiskt. Det var en tragisk olycka som kunde undvikits.

Men om tjejen väger 90 pounds och poolen är direkt under så är det inte konstigt direkt att man tror att man kan stöta henne till poolen. Fan, tror själv att jag hade provat att stöta iväg en person som inte väger allt för mycket för skojs skull. Troligen hade jag lyckats bättre också.



Om jag fattat det rätt så var det väl meningen att detta skulle ingå i nån slags reklamfilm för Hustler som alltså anlitade Dan och den där tjejen. Så stod det i alla fall i det där bissarra brevet som Bilzarians advokat skickade till brudens advokat då hon uttalade sig i nån intervju och hintade att hon skulle stämma Dan. Dvs om hon skulle stämma någon så vore det isåfall Hustler.

Hur som helst så hade han troligen lyckats få i henne oskadd i plurret ifall han haft bättre pjuck. Nu stod han ju på kanten av ett hustak med tofflor på fötterna. Inte fan går det att trycka ifrån ordentligt då.

cero
2015-01-28, 00:10
Beror nog på om han fortfarande hittar på sjuka saker eller om han typ går till arbetsförmedlingen och börjar jobba inom industrin på golvet.

Jag tror knappast att alla tjejer han umgås med är på lönelistan, det skulle bli brutalt jävla dyrt även för någon med så mycket pengar. 4-5 tusen dollar i timmen för några av de damerna han hänger ihop med, och över en hel helg? Då sticker det lätt iväg.

http://www.celebritynetworth.com/richest-businessmen/wall-street/dan-bilzerian-net-worth/

150 miljoner dollares går han i god för enligt den källan.

Hans farsa ska även ha varit snuskigt rik på 90-talet innan han åkte in för skattebrott osv.

cero
2015-01-28, 00:12
Stor, stark kvinna och liten, svag man då?

Finns iofs knappt några stora kvinnor. Och oftast vinner mannen trots att han väger betydligt mindre.

XXXL
2015-01-28, 00:14
http://www.celebritynetworth.com/richest-businessmen/wall-street/dan-bilzerian-net-worth/

150 miljoner dollares går han i god för enligt den källan.

Hans farsa ska även ha varit snuskigt rik på 90-talet innan han åkte in för skattebrott osv.

Det är väl om han säljer av allt han har och inte att han har 150 mille i fickan...

Vsst det är mycket penger men att ha 10-20 prostituerade på lönelistan dygnet runt gör sitt.

Diomedea exulans
2015-01-28, 00:15
Jag kom på en grej. Det gör inte lika ont med en spark mellan benen på tjejer som på killar, alltså är det mer fel att slå killar.

Fast å andra sidan ska det göra ont om man slår tjejer på brösten? Hmm, får gå tillbaka till ritbordet...

Red Apple
2015-01-28, 00:16
Jag kom på en grej. Det gör inte lika ont med en spark mellan benen på tjejer som på killar, alltså är det mer fel att slå killar.

Fast å andra sidan ska det göra ont om man slår tjejer på brösten? Hmm, får gå tillbaka till ritbordet...

Vad sägs om att inte slå någon, alls? Typ att det är jättedumt att slåss överhuvudtaget :)

cero
2015-01-28, 00:16
Det är väl om han säljer av allt han har och inte att han har 150 mille i fickan...

Vsst det är mycket penger men att ha 10-20 prostituerade på lönelistan dygnet runt gör sitt.

10k för en heldag är inte så mycket om nettot för allt man äger / allt man är skyldig är 600+ miljoner kronor.

Diomedea exulans
2015-01-28, 00:17
Vad sägs om att inte slå någon, alls? Typ att det är jättedumt att slåss överhuvudtaget :)

Kom inte med några feministfasoner nu.

jenni
2015-01-28, 00:20
10k för en heldag är inte så mycket om nettot för allt man äger / allt man är skyldig är 600+ miljoner kronor.

Vad kan hans värde vara som "varumärke" ?

cero
2015-01-28, 00:28
Dessutom ingår säkert rabatt - "Pumpa 3 så bjuder vi på den billigaste."

cero
2015-01-28, 00:29
Vad kan hans värde vara som "varumärke" ?

Vad du mena? Vilket varumärke?

jenni
2015-01-28, 00:32
Vad du mena? Vilket varumärke?

Jag menar han som reklampelare? Han har ju jobbat upp ett kändisskap vilker är av värde då han landar reklamjobb, sponsring osv?

Xtronal
2015-01-28, 00:34
Han är väl pokerproffs och därifrån kommer los stålars.

Det är vad han vill folk att tro, sanningen är att han fick alla sina pengar från pappa :)

cero
2015-01-28, 00:37
Jag menar han som reklampelare? Han har ju jobbat upp ett kändisskap vilker är av värde då han landar reklamjobb, sponsring osv?

Ingen aning, tror inte han har varit med i så mycket reklamer och sponsorkampanjer. Hans instagram är ju mest tjejer och vapen.

jenni
2015-01-28, 00:40
Ingen aning, tror inte han har varit med i så mycket reklamer och sponsorkampanjer. Hans instagram är ju mest tjejer och vapen.

Fast det är rätt mycket med produktplacering :)
Därav hur väl kan han klara sig ifall de miljonerna försvann?

cero
2015-01-28, 00:51
Tja, vem vet? Med 7+ miljoner följare så kan han nog dra in rätt många miljoner regelbundet. Kanske skala ned en aning på eskorterna.

kaspen
2015-01-28, 04:58
Är det rättvist att säga att manliga fans av den här killen är som kvinnliga fans av Paris Hilton?

svenbanan
2015-01-28, 07:27
Är det rättvist att säga att manliga fans av den här killen är som kvinnliga fans av Paris Hilton?

Jag tycker det låter rätt rimligt... Bägge två verkar ju vara mediahoror i alla fall.

MackeJuve
2015-01-28, 07:55
Rly?

http://pokerdb.thehendonmob.com/pictures/Dan+Bilzerian+WSOP+2009+ME+Day+5.jpg

Hans utseende är det sista jag skulle vilja ha.

Inte studerat honom noga men av det jag på Instagram så har en ett coolt utseende med bra skägg, bra kropp och ok face!

TomasB
2015-01-28, 10:31
Rly?

http://pokerdb.thehendonmob.com/pictures/Dan+Bilzerian+WSOP+2009+ME+Day+5.jpg

Hans utseende är det sista jag skulle vilja ha.

Alla pengar i världen och karln kan inte välja en snygg klocka om ens hans liv hängde på det. Richard Mille och AP's mest vulgära pjäser. Usch.

Tricklew
2015-01-28, 10:51
Jag kom på en grej. Det gör inte lika ont med en spark mellan benen på tjejer som på killar, alltså är det mer fel att slå killar.


50kr säger mig att det gör rätt så ont att få en gedigen spark i könet för tjejer också. Nu när jag tänker efter så gör en gedigen spark ont nästan överallt.

Agitator
2015-01-28, 15:20
Dan är även med i Lone survivor. Om inte minnet sviker mig.

Agitator
2015-01-28, 15:21
Alla pengar i världen och karln kan inte välja en snygg klocka om ens hans liv hängde på det. Richard Mille och AP's mest vulgära pjäser. Usch.

G_0P6Zxtjrk

TomasB
2015-01-28, 15:38
FILM

Vi kan addera sjukt fula solglasögon till den skaran. (Och en Hublot, som känns som en alldeles för öppen dörr för att sparka in).

Cool video däremot, sjukt jävla vapen han inleder med.

agazza
2015-01-28, 15:47
50kr säger mig att det gör rätt så ont att få en gedigen spark i könet för tjejer också. Nu när jag tänker efter så gör en gedigen spark ont nästan överallt.

Det gör mer skada med en ordentlig näve på fittberget (venusberget)

Annars brukar jag förespråka att du slår dom på äggstockarna, eller tjejernas pungkulor som jag brukar säga, det borde teoretiskt vara samma sak

Johanss0n
2015-01-28, 16:20
Jämställdhetshyckleriet har gått alldeles för långt i sverige. Klart som fan att det är värre att slå en liten svag kvinna än en stor stark man.



Absolut.
De bör inte heller tjäna lika mycket som män, förresten när jag tänker efter vetefan om de bör jobba alls, iaf inte om de inte först har fått tillåtelse av sin man eller familjens överhuvud.

rooz
2015-01-28, 16:31
Fast det är rätt mycket med produktplacering :)
Därav hur väl kan han klara sig ifall de miljonerna försvann?

Hur mycket insta-PR behöver Smith & Wesson, Hoes 'r' us och AP?

Exdiaq
2015-01-28, 16:47
Finns iofs knappt några stora kvinnor. Och oftast vinner mannen trots att han väger betydligt mindre.

http://sportsbyline.com/wp-content/uploads/2013/02/ronda_rousey-633x270.jpg

XXXL
2015-01-28, 16:56
http://sportsbyline.com/wp-content/uploads/2013/02/ronda_rousey-633x270.jpg

Hon är väl en man egentligen?

Hirvis
2015-01-28, 17:19
Vi kan addera sjukt fula solglasögon till den skaran. (Och en Hublot, som känns som en alldeles för öppen dörr för att sparka in).

Cool video däremot, sjukt jävla vapen han inleder med.

Jag är mest imponerad över hur han hanterar vapnet, alltså skjuter utan stöd. Jag sköt med det där vapnet och var fan tvungen att skjuta med stöd. Svårt att relatera för någon som inte provat, men det väger fan en del alltså och rekylen är sinnes.

XXXL
2015-01-28, 17:43
Skärp er nu för i helvete, varför är det ingen som rensar i tråden? Jag vet att skeppet har sjunkit men ni moderatorer har väl fortfarande nån sorts yrkesheder kvar.

Captainwide
2015-01-28, 17:58
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=7259095#post7259095

Snälla.

Lycklig
2015-01-28, 18:16
Mannen lever ett minst sagt intressant liv så jag hamnar väl kategorin avundsjuk. Men min egen längd är jag nöjd med så på den punkten har jag honom slagen *flex* .

Jorgen
2015-01-28, 18:27
Skärp er nu för i helvete, varför är det ingen som rensar i tråden? Jag vet att skeppet har sjunkit men ni moderatorer har väl fortfarande nån sorts yrkesheder kvar.

För att det inte var någon som rapporterade inläggen, förrän du gjorde det. Vi kan inte läsa allt som skrivs här.

Yrkesheder har jag inom det yrke jag har. Ingen här arbetar som moderator utan det är något vi gör på vår fritid, helt utan ersättning.

Hirvis
2015-01-28, 19:06
För att det inte var någon som rapporterade inläggen, förrän du gjorde det. Vi kan inte läsa allt som skrivs här.

Yrkesheder har jag inom det yrke jag har. Ingen här arbetar som moderator utan det är något vi gör på vår fritid, helt utan ersättning.

Du/ni tog bort mitt inlägg som inte hade något som helst med "kvinnovåldstjafset" att göra utan bara med personen tråden handlar om?
Men inlägget med filmen som jag citerade fick vara kvar? Jaja...

Jorgen
2015-01-28, 19:13
Du/ni tog bort mitt inlägg som inte hade något som helst med "kvinnovåldstjafset" att göra utan bara med personen tråden handlar om?
Men inlägget med filmen som jag citerade fick vara kvar? Jaja...

Löst.

Hirvis
2015-01-28, 19:18
Löst.

Schysst. Eftersom jag skriver typ tre inlägg per månad så är det ju kul om dom får vara kvar:d