handdator

Visa fullständig version : Protein intag på vilodag?


Knauser
2015-01-26, 09:10
Hej!

Är ganska ny inom detta område med kost och försöka hålla koll på vad man stoppar i sig. Har ett tränings schema som är lite annorlunda skulle jag tro pga av att jag reser i mitt jobb. Så jobbar en vecka och är hemma en. Så på min hemma vecka tränar jag 6 av dagarna(3,1,3). Och försöker ligga på 3300cal och ca 190-200g protein. Men hur fasiken ska jag äta under min jobb vecka? kämpar runt med mina matlådor/casein för att få i mig allt. Behöver jag få i mig allt detta då jag kör ganska mycket mellan 8-10h om dagen och står/går runt mellan 7-5h också.

Mvh knauser

AeternusRex
2015-01-26, 09:43
Jag käkar samma hela tiden. Beroende på rådande diet förstås. Ditt reseschema kan jag tänka mig gör det hela lite bökigare. Jag har av olika anledningar (Lathet och en mage som hatar alla pulver) anammat kvarg, äggvita i tetrapack och färdig kalops på burk. Det är saker som inte tar så stor plats även om du kuskar runt i bil och endast en minimal kylväska behövs om du ska sitta och svettas länge. Kalops burken och 2 kvarg är ca 60-70g protein tex. Nu inser jag att släpa runt på massor med kallops och Shakes är bökigt sen beror det lite hur mycket du vill tumma på det. Tränar du alls under dina reseveckor?

Knauser
2015-01-26, 09:57
Har väldigt begränsade möjligheter att träna på arbetsveckan. Då jag jobbar 15-18h om dagen och är ganska sliten efter dagen samt att det inte alltid finns möjligheter. Men gör det jag kan, undviker hissar, parkera så långt bort jag kan på parkeringen etc. Bara för att röra på mig så mycket som möjligt. Egentligen vill jag inte tumma alls om det har en negativ inverkan på min träning(muskelökning). Förstår hur du tänker men det blir väldigt mycket att ha med sig och väldigt enformig att äta kalops. Varierar mellan nötfärs,kyckling,kassler etc ris och broccoli är bestående i princip. Samt ägg i den mån det går. Samt casein morgon och kväll.