handdator

Visa fullständig version : Operation mitt i dieten


Jackman
2015-01-22, 21:54
Går på Diet just nu, nere på 12-13% för tillfället till mina 102kg, mätt med 9 punkts kaliper. Nu till ämnet, jag ska operera en skelning på ögat på tisdag och kommer inte få träna på 1 vecka, det är väl ingen katastrof i sig men när det gäller kosten vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Tänkte dra av ett par rejäla pass nu fram till operationen och sen enbart gå promenader 1 vecka. Spontant känner jag att jag bara kör på som vanligt med mitt underskott för på 1 vecka händer inget med musklerna endå, kanske positivt att få lite vila. Eller så lägger jag mig runt balans den här veckan. Jag är endå inne på att lägga mig på underskott men öka proteinintaget något. Skulle vilja ha lite tips/råd från någon som kanske varit i liknande sits.

Shqypnia
2015-01-22, 22:10
Stressa inte sönder din kropp. Träna inte mer än vanligt. En veckas uppehåll lär göra dig nytta i dieten. Ligga på balans och vila.

Jackman
2015-01-22, 22:29
Stressa inte sönder din kropp. Träna inte mer än vanligt. En veckas uppehåll lär göra dig nytta i dieten. Ligga på balans och vila.

Träna ska jag inte göra såklart. Funderade mest på om jag skulle fortsätta ha ett litet underskott eller inte

Jackman
2015-01-22, 22:30
ahh du syftade på passen innan operationen, det som kommer bli är att jag kör 3 pass fram tills tisdag istället för 2

Shqypnia
2015-01-22, 22:30
Träna ska jag inte göra såklart. Funderade mest på om jag skulle fortsätta ha ett litet underskott eller inte

Jag menar självklart att du inte ska träna mer än vanligt nu innan operationen. Personligen tkr jag du ska ligga på balans.

Rahf
2015-01-22, 23:02
Trappa upp till balans. Se det här som ett litet avbrott i planeringen, och återuppta när ögat läkt.

Shqypnia
2015-01-23, 10:30
Du lär få nytta av det, inte minst psykiskt.

Jackman
2015-01-23, 14:45
Om jag kör ett pass för överkroppen på måndag och ett underkroppspass på tisdag innan operationen, sen ligger jag på mina 500- hela veckan och enbart går lite. Sen måndagen tisdagen efter kör jag på igen. Många kör ju inte mer än 2-3 pass i veckan under diet. Har jag egentligen något att förlora på att köra så ?

Shqypnia
2015-01-23, 14:59
Om jag kör ett pass för överkroppen på måndag och ett underkroppspass på tisdag innan operationen, sen ligger jag på mina 500- hela veckan och enbart går lite. Sen måndagen tisdagen efter kör jag på igen. Många kör ju inte mer än 2-3 pass i veckan under diet. Har jag egentligen något att förlora på att köra så ?

Varför noja i onödan? Vad finns det för nackdelar med att ligga på balans en vecka? Inga alls.

Jackman
2015-01-23, 15:17
Nojar inte, bara det att jag kommit igång och det känns bra just nu och att jag gärna fortsätter gå ner, funderingen var väl mer om slutresultaten blir annorlunda om jag fortsätter på underskott, blir snabbare klar. Men jag håller delvis med dig oxå

Shqypnia
2015-01-23, 16:32
Nojar inte, bara det att jag kommit igång och det känns bra just nu och att jag gärna fortsätter gå ner, funderingen var väl mer om slutresultaten blir annorlunda om jag fortsätter på underskott, blir snabbare klar. Men jag håller delvis med dig oxå

Du gör ju såklart som du själv vill i slutändan! Oerhört kul att du verkligen har kommit igång också! Med den motivation du har nu och lite vila kommer du komma tillbaka som ett djuuuur på gymmet!*gah!*

Rahf
2015-01-23, 19:17
Trappa upp till balans. Se det här som ett litet avbrott i planeringen, och återuppta när ögat läkt.