handdator

Visa fullständig version : Motionsform vid deff?


Seedstream
2015-01-21, 23:29
Så vilken slags motion/temp brukar ni köra vid deff? Tänker då att det ska vara det som bränner mest fett och minst muskler.
Brukade powerwalka 1h förut, vet inte om det är så optimalt.

Krutpaket
2015-01-21, 23:50
Styrketräning är viktigast. Kardio är inget måste, men kan göras. Kan t ex vara fördelaktigt att lägga till kardio istället för att skära bort fler kcal + bra för kondition osv. Jag föredrar promenader eller hiit. Eller nån sport, typ fotboll. Va som är opti bryr jag mig mindre om. Ska ej tävla i BB.

Fartman
2015-01-22, 01:41
Fördelen med promenader är ju att dom knappt är jobbiga och sliter ju typ ingenting på kroppen. Dvs dom kommer inte störa återhämtningen från din styrketräning vilket andra lite mer jobbiga konditionsformer kan göra.

Sheogorath
2015-01-22, 07:11
Så vilken slags motion/temp brukar ni köra vid deff? Tänker då att det ska vara det som bränner mest fett och minst muskler.
Brukade powerwalka 1h förut, vet inte om det är så optimalt.

All fysisk aktivitet bränner mer glukos kontra fett jämfört med vila. Vill du bränna så mycket fett som möjligt kontra muskelglykogen ska du helt enkelt inte röra på dig, och skippa att äta.

Shqypnia
2015-01-22, 10:29
All fysisk aktivitet bränner mer glukos kontra fett jämfört med vila. Vill du bränna så mycket fett som möjligt kontra muskelglykogen ska du helt enkelt inte röra på dig, och skippa att äta.

Den här meningen välsignade alla kardio-hatare där ute*kissass*

Seedstream
2015-01-22, 12:14
Hur mycket muskelmassa är det som bränns vid t.ex. 30 min jogging? Snackar vi gram, milligram eller kilon? (Antagligen inte kilon men det ser bättre ut skrivet)

Bryggare
2015-01-22, 12:18
All fysisk aktivitet bränner mer glukos kontra fett jämfört med vila. Vill du bränna så mycket fett som möjligt kontra muskelglykogen ska du helt enkelt inte röra på dig, och skippa att äta.

Om man rör på sig och skippar att äta. Vad händer då?

Sheogorath
2015-01-22, 13:06
Om man rör på sig och skippar att äta. Vad händer då?

Du gör av med mer energi än om du sitter stilla.

Sheogorath
2015-01-22, 13:06
Hur mycket muskelmassa är det som bränns vid t.ex. 30 min jogging? Snackar vi gram, milligram eller kilon? (Antagligen inte kilon men det ser bättre ut skrivet)

All fysisk aktivitet stimulerar muskelproteinsyntesen bättre än vila.

Sheogorath
2015-01-22, 13:07
Den här meningen välsignade alla kardio-hatare där ute*kissass*

I den fållan får du inte mig i alla fall. :)

mattilainen
2015-01-22, 13:30
cykling är att föredra gentemot springa.

King Grub
2015-01-22, 13:32
Styrketräning + intervallträning

Beemel
2015-01-22, 14:15
Så vilken slags motion/temp brukar ni köra vid deff? Tänker då att det ska vara det som bränner mest fett och minst muskler.
Brukade powerwalka 1h förut, vet inte om det är så optimalt.

Jag löptränar, men det är inte för fettförbränningens skull, det är för att hälsans och viljan att ha flås. Ökad energiförbrukning vid viktminskning är bara en positiv bieffekt.