handdator

Visa fullständig version : Källargym/bästa gymet för mig i växjö?


Captainwide
2015-01-21, 19:55
Tjena! Rubriken säger väl det mesta kanske. Ska snart flytta till Växjö för att plugga och tänker att det är dags att leta gym. Söker väl ett gym liknande före detta BK Biceps. Ett källargym med mycket fria vikter osv. Är inte särskilt sugen på varken friskis eller idrottskliniken.

Tack på förhand. :)

Jockefoten
2015-01-21, 20:19
Tjena! Rubriken säger väl det mesta kanske. Ska snart flytta till Växjö för att plugga och tänker att det är dags att leta gym. Söker väl ett gym liknande före detta BK Biceps. Ett källargym med mycket fria vikter osv. Är inte särskilt sugen på varken friskis eller idrottskliniken.

Tack på förhand. :)

Olympen är rätt poppis bland studenter, tråkigt att BK lagt ner.

Tyrwing
2015-01-21, 20:58
Tjena! Rubriken säger väl det mesta kanske. Ska snart flytta till Växjö för att plugga och tänker att det är dags att leta gym. Söker väl ett gym liknande före detta BK Biceps. Ett källargym med mycket fria vikter osv. Är inte särskilt sugen på varken friskis eller idrottskliniken.

Tack på förhand. :)

Växjö verkar stendött tyvärr när det kommer till ordentlig träning, kan förvisso inte uttala mig personligt om varje ställe, men så har jag uppfattat det av de andra lyftarna jag tränar med.

Olympen är dock relativt billigt och har en del frivikter, kan inte minnas exakt då jag var där för ca 1,5 år sen.

Som jag förstått det dock så ska Sensia(?) vara bland de bättre i alla fall.

Captainwide
2015-01-21, 21:43
Olympen är rätt poppis bland studenter, tråkigt att BK lagt ner.

Jo Olympen är väl det som kommit mig närmast än så länge. Men BK hade dock varit ett perfekt gym för mig tror jag. Mycket synd att de lade ner.

Växjö verkar stendött tyvärr när det kommer till ordentlig träning, kan förvisso inte uttala mig personligt om varje ställe, men så har jag uppfattat det av de andra lyftarna jag tränar med.

Olympen är dock relativt billigt och har en del frivikter, kan inte minnas exakt då jag var där för ca 1,5 år sen.

Som jag förstått det dock så ska Sensia(?) vara bland de bättre i alla fall.

Jo har letat runt lite men har nästan bara funnit dyra "fitnessinriktade" gym. Alltså mycket maskiner och löpband osv. Men är ju som sagt ute efter mer fria vikter, någon maskin här och där. Ungefär som AK i Kalmar.

Sensia? Allt jag kom till var Växjölakers hemsida. :D

Paperbasket
2015-01-22, 14:17
Sensia finns inte längre.

Däremot finns gymmet kvar och det är övertaget av någon annan kedja/gym. Tränade där ett år innan. Podium, bänkar, ställningar, bra maskiner och annat.

AeternusRex
2015-01-22, 14:30
Du skulle pluggat i kalmar istället så hade du haft ett fett utbud med gym +att du sluppit 300 dagar med nederbörd, -20 grader på vintern och inavelsproblemet.

Tyrwing
2015-01-22, 16:58
Du skulle pluggat i kalmar istället så hade du haft ett fett utbud med gym +att du sluppit 300 dagar med nederbörd, -20 grader på vintern och inavelsproblemet.

Lite så tyvärr. Synd att mitt program bara finns i Växjö :( Förvisso är HPC grymt men det slår aldrig KAK.