handdator

Visa fullständig version : Något bra/nyttigt lunchställe i Helsingborg?


Isseman
2015-01-20, 18:06
Tjo.

På lördag ska jag och tjejen till Hbg och jag undrar om någon kan rekommendera någon nyttig/god restaurang/lunchställe där man får rikligt med kött men inte där det är för mycket flott/frityr? (diet)

Tack på förhand *cupid* *flex*

Dreas
2015-01-20, 19:16
Vet inte om The Globetrotter har lunch, det är riktigt bra som restaurang iaf.

Isseman
2015-01-20, 20:08
Vet inte om The Globetrotter har lunch, det är riktigt bra som restaurang iaf.

De hade bara kväll :/

R Scarpa27
2015-01-20, 21:43
hmm blivit mest pizza, kebab och burgare när jag varit där av någon anledning. :/

dock varit och käkat på sofiero slottrestaurang en gång... trvligt faktist... men ville ha mer mat :D hehe.

men gott och bara beskrivningen är ju underbar... förutom utsikten.........
dock tror jag de har stängt just nu.... tyvär =P

En skånsk/svensk restaurang 5 km norr om Helsingborg, med säsongsinspirerade menyer ackompanjerade av imponerande viner. Njut detta tillsammans med den hänförande utsikten över slottsparken och grannlandet Danmark. :D

http://www.sofieroslottsrestaurang.se/files/user/469174_363643370342553_1183835856_o.jpg

edt de öppnar 18 mars igen...

billigt? tjah...

Tisdag - Fredag lunch 11.30-14.00

Pris: 455:-

Kimball
2015-01-20, 22:43
Min favoritrestaurang i HBG var under den tiden Namjai Thai, de har helgbuffe för 99:-, 3-5 olika rätter att välja på. Väldigt prisvärt om man gillar thai! Annars är det svårt med prisvärda helgluncher imho !

Exdiaq
2015-01-20, 23:26
Min favoritrestaurang i HBG var under den tiden Namjai Thai, de har helgbuffe för 99:-, 3-5 olika rätter att välja på. Väldigt prisvärt om man gillar thai! Annars är det svårt med prisvärda helgluncher imho !

Samma här men vet inte lämpligheten för diet? Nudlar och jasminris, men visserligen tilltagna kötträtter som inte jag upplevt som flottiga.

TS, kör du på Namjai så kolla öppettider innan. De har lite konstiga öppettider (bl.a. stängt på tisdagar har jag för mig).

Exdiaq
2015-01-20, 23:28
Annars hade jag testat Pitchers eller O'Learys. Dock aldrig ätit lunch på dessa ställen. Brukar alltid bli burgare och inte köttbit så vet inte hur flottigt det kan tänkas vara.

Edit: dessa ligger dessutom centralt (om du ska vara däromkring) medan Namjai ligger ett par kilometer sydöst om centrum.

Isseman
2015-01-21, 11:42
hmm blivit mest pizza, kebab och burgare när jag varit där av någon anledning. :/

dock varit och käkat på sofiero slottrestaurang en gång... trvligt faktist... men ville ha mer mat :D hehe.

men gott och bara beskrivningen är ju underbar... förutom utsikten.........
dock tror jag de har stängt just nu.... tyvär =P

En skånsk/svensk restaurang 5 km norr om Helsingborg, med säsongsinspirerade menyer ackompanjerade av imponerande viner. Njut detta tillsammans med den hänförande utsikten över slottsparken och grannlandet Danmark. :D

http://www.sofieroslottsrestaurang.se/files/user/469174_363643370342553_1183835856_o.jpg

edt de öppnar 18 mars igen...

billigt? tjah...

Tisdag - Fredag lunch 11.30-14.00

Pris: 455:-

Hehe tackar! :) Får väl besöka slottet om jag är i Hbg till sommaren/våren ;)

Isseman
2015-01-21, 11:43
Min favoritrestaurang i HBG var under den tiden Namjai Thai, de har helgbuffe för 99:-, 3-5 olika rätter att välja på. Väldigt prisvärt om man gillar thai! Annars är det svårt med prisvärda helgluncher imho !

Ska checka detta! Tackar :D

agazza
2015-01-21, 11:46
Tycker ni ska lyxa lite och ta någon av fiskrestaurangerna nere vid vattnet, vid gågatan.

Isseman
2015-01-21, 11:47
Annars hade jag testat Pitchers eller O'Learys. Dock aldrig ätit lunch på dessa ställen. Brukar alltid bli burgare och inte köttbit så vet inte hur flottigt det kan tänkas vara.

Edit: dessa ligger dessutom centralt (om du ska vara däromkring) medan Namjai ligger ett par kilometer sydöst om centrum.


Tack så mycket! Pitchers hade tydligen lunchöppet från 13.00 på lördagar, och oLearrys från 12 :)

Isseman
2015-01-21, 11:48
Tycker ni ska lyxa lite och ta någon av fiskrestaurangerna nere vid vattnet, vid gågatan.

Låter gott om de har god fin fisk, ska kolla detta! :)

Kimball
2015-01-21, 20:47
Tycker ni ska lyxa lite och ta någon av fiskrestaurangerna nere vid vattnet, vid gågatan.

Gaah Roys nere i hamnen.. *homer drool*

agazza
2015-01-21, 21:34
Gaah Roys nere i hamnen.. *homer drool*

Jag var där nere två veckor i sommar och tog största tallriken käk på varje krog efter hela kustlinjen, jag vet inte ifall jag får kassa skaldjur här i norrland men helvete vad gott allt var där nere

R Scarpa27
2015-01-21, 21:45
Hehe tackar! :) Får väl besöka slottet om jag är i Hbg till sommaren/våren ;)

absolut... grönskan kring slottet och hela uppbyggnaden var helt fantastiskt vacker på sommarn...så jaekla ljuvligt.

Isseman
2015-01-23, 11:19
Gaah Roys nere i hamnen.. *homer drool*

Jag var där nere två veckor i sommar och tog största tallriken käk på varje krog efter hela kustlinjen, jag vet inte ifall jag får kassa skaldjur här i norrland men helvete vad gott allt var där nere

Hehe lutar åt att det blir någon fiskrestaurang, Roys verkar najs *drool*

Isseman
2015-01-23, 11:20
absolut... grönskan kring slottet och hela uppbyggnaden var helt fantastiskt vacker på sommarn...så jaekla ljuvligt.

Myspys ;)

Johan_P
2015-01-23, 13:47
Hehe lutar åt att det blir någon fiskrestaurang, Roys verkar najs *drool*

Det är utan tvekan en bra restaurang, dessutom har dem en fin uteservering på somrarna :)

Isseman
2015-01-23, 20:31
Det är utan tvekan en bra restaurang, dessutom har dem en fin uteservering på somrarna :)

Låter kanon :)